Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Lanet olasi ERC fail hatasi. (Ford Fiesta)


Afterdeep

Öne çıkan mesajlar

Selamlar arkadaslar forumun 4-5 yillik bir uyesiyim burda yazilanlari hep takip etmisimdir ama hic yazi yazmadim zira 5 yillik ehliyetim olmasina ragmen 3 ay once trafige cikmaya basladim (yasim 26-27 olmak uzereyim), nedense etrafimdaki bir cok arkadasimin aksine ben arabalara zamaninda merak salmadim :) Gec basladim kullanmaya biraz.
Neyse baslangic olarak 2. el 60.000 km de 2005 1.4TDCI Ford Fiesta aldik, bizim yillardir arabalarimizi goturdugumuz Bostanci oto sanayideki tamircinin arabasiydi, satmayi dusunuyordu babamla bunu alalim baslangic icin guzel araba sonra degistirip daha iyi bir seyler aliriz dedik. Temiz araba cok zaten onlar cok titizlerdir, suphesiz aldik. Simdi ben biraz devirli kullaniyorum galiba bazen gaza fazla basiyorum vitesi 3000-3500lerde degistiriyorum bir kerede biraz benzin isigi yanar halde kullandim. Simdi bu araba 1 haftadir ERC error diye birsey veriyor. Otokoc servisle konustum enjektorler nanay olmustur mazot dipte kullandiysan dedi, internetten arastirdim sorun elektrik bazli gorunuyor, zaten bu erroru verince araba gaz yemiyor elektronik gostergelerden sagdakinde bu yazi cikiyo tum gostergeler yanip sonmeye basliyo sonra kontak kapatip acinca gidiyo araba yine, birde 2. ve 3. viteste 2000-2500 devir arasi araba titriyo one geri gidiyo gibi hizlanirken. Neyse internette elektronik gaz kelebegi diye bir parcayi denetleyen bir sensorun bozulmus olma ihtimalinden bahsediyorlar, yuksek bir ihtimal olarak.
Gorusleriniz nedir bu konuyla ilgili sorun ne olabilir? Ateslemede veya baska bir seylerde problem olma ihtimali varmidir? Mazot dipte kullandim diye pislik kacmis olabilirmi enjeksiyonlara? Eger oyle olduyse bu depoya karistirilan kimyasallarla cozme sansim nasildir? Fikir verirseniz sevinirim. Yarin zaten Bostanciya goturecegim arabayi ama fikir ve dusunceleriniz almak istedim.
8-9 ay sonra arabayi degistirecegim zaten o zamanda goruslerinize basvuracagim ama her zaman burda ve tum forumda yazilanlari yakindan takip ediyorum. Birde 1 serisi cabrionun tahmini satis fiyatini bilen varsa sevinirim. Saygilar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Enjektör veya kelebek diye tahmin ediyorum.

Depoyu söktürüp temizletmen en mantıklısı eğer pislik ile tıkanmışsa ama bu işlemle beraber mazot filitrelerinin de değişmesi gerekir. Belli bir km sonrası bu filitre değişikliği tekrar yapılacak ve sonra normal periyotlarda devam edecek.

Aracını bilgisayara bağlayarak hata raporlarını kontrol ederler ve gerekli noktaya rahatça müdahale yaparlar.

Bir de senden önceki sahibinin nereden motorin aldığını bilemezsin ve bu sebeple carbon temizliği yaptırmanı da öneririm. Hoş pek o duruma ihtiyaç duyacak durumda olacağını sanmam motorun.

Kazasız belasız iyi günlerde kullanırsın inşallah :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BMW 120d Coupé - 2008 Manuel 4 silindir-1995cc 177 Dizel 46.121€ 92.444
BMW 123d Coupé - 2008 Manuel 4 silindir-1995cc 204 Dizel 49.897€ 100.013

Bmw Turkiye sitesi fiyatları böyle ama tabiki 120d nin icini doldurunca 110 milyara yaklaşır fiyatı...Bence 110 milyar cok fazla bu arabaya tabi Turkiye'nin uyguladıgı kdv otv araba nerdeyse yurtdısındakı bmw 7 serisine eşit olucak ne yapalım kaderimiz bu ulkede hep kotu be...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

coupe bir arabaya bu segmentte 100 milyar normal bir fiyat bence. (turkiye sartlarinda) zaten 1.20d nin hatch olani artik turkiye ye gelmiyor, onun fiyati donanimsiz 75-80 civari idi.

1.20d coupe un 3.20d coupe a gore cok daha ucuz oldugu dusunuldugunde illa coupe bir bmw isteniyorsa bence tercih edilebilir. 1 serisine bu para verilir mi diyerek normal 3.20i ya da 3.20d ile kiyaslamayin, coupe bir arabayi coupe baska bir araba ile kiyaslamaniz gerekiyor. o yuzden onun kiyasi 3.20d coupe.

icini doldurunca 95-96 milyar civari falan oluyor, baya bir sey zaten var icinde, bunlarda pek baz paket olayi yok. 3.20d coupe un ise hic bir sey eklenmemis ciplak hali 128 milyar. yani ila coupe bir bmw istiyorsaniz bu motorla, 1.20d coupe daha ucuz oldugundan daha cazip hale gelebilir eger o 30 milyar fark sizin icin onemli ise.

ben acikcasi 1 serisinin hatch olmayanlarindan (cabrio ve coupe) pek hazzetmiyorum. bence sevimsiz arabalar. 3.20d coupe daha sik, ve 2. el bir taneyi sifir 1.20d coupe parasina bulursunuz gibime geliyor.

cabrio nun fiyati ise hangi motorlarla gelecegine bakacak. 1 serisi cabrio nun son aylarda turkiye de yayinlanan oto dergilerinde surekli ne kadar konforlu oldugu yonunde haberler pompalanip duruyor. kisacasi sportif bir yandan bahsetmiyorlar olabildigince. eger bu bir potansiyel alici icin pazar hazirlamasi diye dusunursek, motorlar da o yonde turkiye ye girecektir. nasil 1.30i ve 1.20i hatch turkiye de su anda satis listesinde yok, ya da m paket 1 serisi getirtmek icin de 100 tane takla atiyorsun, benzer bir sekilde yuksek motorlu cabrio larida beklemiyorum. bu da fiyati biraz dusurecektir.

3.20 cabrio nun 150 milyar civari oldugu dusunuldugunde coupe taki fiyat mantigi ile islerse olay 100 milyar uzeri olacagi kesin olur.


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bmw nin pazarlama taktigi boyle. coupe versiyon fiyat olarak sedan dan bir hayli yuksek oluyor. bu durumda ayni motorlu hatch ten pahali olacak.

1.16i su anda premium paket ile 32k euro civarinda bir fiyata sahip. 1.18i yi ise 40k ya getiririz demislerdi sanirim yine bu forumlardan tyrael a sene basinda. bu da demektir ki su anda 1.20d turkiye de hatch olarak satilsa idi 85 milyardan yuksek olacakti. o zaman 1.20d coupe un 95k-100k civari olmasi normal bir hale geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gittim bugun Bostanci sanayiye. Baktik araca, o faili zorlayinca biraz verdi yine. Soktu benim cocuk, bakti zaten 40.000km kullandigi araba :) Goturdu makinaya baglatti, 2. enjektorde problem gostermis sonra cikartti 2. enjektoru bu sefer 3'te hata gostermis. Getirdi enjektorlere gelen elektrik kablolariyla biraz oynadi sonra hata vermedi, teklemedi. Bende aldim kullaniyorum simdi oyle hicbir sorun cikarmadi simdilik.
BMW'ye gelince o fiyata oldurseler almam o kasayi. Ben daha ucuz olur diye dusunmustum, o arabaya verilmez o para bence. Mazda RX8'i oldum olasi cok begendim. Biraz zaman gecsin duruma gore ona yonelebilirim yada daha az yoracak, problem cikaracak birseyler alirim bilemiyorum, belki yeni kasa focusta olabilir, cok begeniyorum onuda. Audi A3'te olabilir, VW Golfte olabilir. Neyse yeri gelince zaten baslik alip goruslerinizi tek tek alacagim. Gorusler ve bilgiler icin cok tesekkuler. Konulari okumaya devam :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
bmw nin pazarlama taktigi boyle. coupe versiyon fiyat olarak sedan dan bir hayli yuksek oluyor. bu durumda ayni motorlu hatch ten pahali olacak.

1.16i su anda premium paket ile 32k euro civarinda bir fiyata sahip. 1.18i yi ise 40k ya getiririz demislerdi sanirim yine bu forumlardan tyrael a sene basinda. bu da demektir ki su anda 1.20d turkiye de hatch olarak satilsa idi 85 milyardan yuksek olacakti. o zaman 1.20d coupe un 95k-100k civari olmasi normal bir hale geliyor.


Aynen öyle.. 1.18 ilk geldiği zaman avantajlıydı 1.16da otomatik vites olmadığı için, yine öyle bir problem olursa daha makul bir fiyata yakalayabilirsin. Coupe almakta zorunlu hissetmiyorsan kendini 1.16 alabilirsin ama 1.20 harikadır diebilirim, ben gayet memnunum performansından çünkü.

Ama acelen yoksa, VW Iroc bence harika bir araba olmuş(forumdan ve otokritik.com da bulabilirsin resimlerini). Bence görünüm olarak hatchlerde en iyi 3 araba; 1 serisi, Leon ve Iroc. Leon'un iç mekanı zayıf, 1 serisini biraz doldruman gerekecek. Ama Iroc muhtemelen gayet güçlü bi donanım paketi ve mekan kalitesi ile gelecektir, fiyatı da 1 serisine yakın olacak diyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tyrael said:

Ama Iroc muhtemelen gayet güçlü bi donanım paketi ve mekan kalitesi ile gelecektir, fiyatı da 1 serisine yakın olacak diyorlar.


oyle bir sey yaparlarsa sadece 1 serisini degil, a3 üde piyasadan siler atar. 1 serisinin tek avantajı doyurucu sürüş zevki a3 un karşısında, ama dediğin gibi gelirse o araba o da sattırmaya yetmez.

a3 u su anda en cok sattıran sey ambition ve ambiente paketlerin zenginliği, gerektiğinde s-paketin özel bir hava katması. yoksa a3 un benzer kalitede daha yeni bir WV karşısında rekabet sansı kalmayacaktır.

o yuzden ic mekan olarak golften daha kaliteli bir sey çıkarmalarını beklemiyorum acıkcası bu modelde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.otokritik.com/fotograf/1039-5-Volkswagen-Scirocco.html

ahanda scirocco nun ici. basit, sade, kullanıslı ve kalas. guzel bence ama ne yazikki bir s3 degil. sonucta audi nin bir farkı olması lazım bır yerlerde zaten, ozellıkle a3 un dusuk hacımlı motorlarda golf un falan gerısınde kalması da sayıldıgında. sonuc ıtırabıyle guzel bır arac olmasına karsın a3 konforunu zorlaması zor gıbı gozukuyor. motor ve sportıflıkten kazanacak. bır de su ızgarayı yamultmasalardı ıyıydı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...