Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlginç bir iddia...


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bugün arkadaşımla konuşuyorduk... Tüketimden klimadan falan açıldı bahis...

Arkadaşım dedi ki "benim araba cam açıkken klimadan daha çok benzin yakıyor".


Arabayla özellikle yüksek hızlarda cam açık giderken cam yüzünden aerodinami bozulur bu da tüketimi arttırır doğru. Ancak klimayla eş değer bir yük bindirebilir mi ki motora?

bahsi geçen araba da 1.6 benzinli volvo s40...
Mesaj tarihi:
öyle bişi olması için sanırım 890 km/h ile giderken tüm camlar + sunroof açık üstüne üstlük ters yönden 30 km/h lik karayel esmesi lazım. öyleyse doğru söylemiş.
Mesaj tarihi:
DoruK said:
öyle bişi olması için sanırım 890 km/h ile giderken tüm camlar + sunroof açık üstüne üstlük ters yönden 30 km/h lik karayel esmesi lazım. öyleyse doğru söylemiş.

lafı ağzımdan aldın valla ben diyecektim şimdi
Mesaj tarihi:
Selam,

Klima kompresörleri motordan tahrik aldıkları için her hızda tüketimi arttırırlar. Klima, torku yüksek devirlerde üreten araçlarda daha fazla ek tüketime neden oluyor diye biliyorum.

Cam açıklığı ise değişken bir durum. Hız ve cam açıklık oranı durumu değiştirir. Bir makalede şöyle okumuştum;
100km/h hızı geçtiğinizde camı kapatıp, klimayı açma zamanıdır. Ben şahsen bunu uyguluyorum.Sabah erken ve akşiam geç saatlerde de ev-iş arası gidip geldiğim için sorun yaratmıyor.

Camın açılması sonucu aracın içersine hava girişi oluyor, bu da belli bir noktadan sonra aracın paraşüt etkisi göstermesine neden oluyor. Efsane Avcısı arkadaşlar bu denemeleri yaparken Amerikan araç kullandılar. Gerek motor gücü, gerekse aerodinamik dandiklik gibi etkenler nedeniyle bu denemenin bağlıyıcılığını yok sayıyorum ben. Ayrıca denemenin kaç km/h hızla yapıldığı da önemli.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Her iki arabada aynı kasa aynı model. Aynı pistte aynı rüzgara karşı gidiyorlar. Birinin kıçında paraşüt var hangisi aynı hızda gitmek için daha fazla yakıt tüketir?

Açık olan arka camların etkisi ihmal edilemez ki.
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
Selam,

Aküden alan da var, böyle araç çalışmıyorken de soğutma yapabilsin diye ama çok büyük kapasiteli aküler için geçerli bu. Aksi halde çalıştırmak istediğinde boş bir akü ile başbaşa kalabilirsin.

Solar-cell sahibi sunrooflu araçlar bu konuda çok daha şanslı sanırım :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Bide ayakçılar var. Bunun kliması motordan değil elektrikle çalışıyor diyolar ama elektriğin krank milinden elde edildiğini söyleyen yok :)
Mesaj tarihi:
simdi soyle soyliyim oturupta spor arabada cami acarsan
cam klima farki cok dusuktur hatta belki klima daha az yakar.

Ama gidipte myth busterstaki gibi ayicik amerikan arabasiyla yaparsan olmaz

surtunme katsayisi
Mesaj tarihi:
paramecium said:
Selam,

Klima kompresörleri motordan tahrik aldıkları için her hızda tüketimi arttırırlar. Klima, torku yüksek devirlerde üreten araçlarda daha fazla ek tüketime neden oluyor diye biliyorum.

Cam açıklığı ise değişken bir durum. Hız ve cam açıklık oranı durumu değiştirir. Bir makalede şöyle okumuştum;
100km/h hızı geçtiğinizde camı kapatıp, klimayı açma zamanıdır. Ben şahsen bunu uyguluyorum.Sabah erken ve akşiam geç saatlerde de ev-iş arası gidip geldiğim için sorun yaratmıyor.

Camın açılması sonucu aracın içersine hava girişi oluyor, bu da belli bir noktadan sonra aracın paraşüt etkisi göstermesine neden oluyor. Efsane Avcısı arkadaşlar bu denemeleri yaparken Amerikan araç kullandılar. Gerek motor gücü, gerekse aerodinamik dandiklik gibi etkenler nedeniyle bu denemenin bağlıyıcılığını yok sayıyorum ben. Ayrıca denemenin kaç km/h hızla yapıldığı da önemli.

Saygılar.


90km/s hızla yapmışlardı
Mesaj tarihi:
ya abi bırakın şu myth busters'ı çok salak bi deneydi o... arabaya, yola, hava durumuna, lastiğe, hıza, vites kutusuna bi sürü şeye göre değişir o kıyaslama.
Mesaj tarihi:
ginaly said:
zaten cam açık 90la nası gidilir ki, insanın kulağına kulağına vuruyo hava.
yada ben taksici gibi fazla sola dayıyorum kendimi


ben 120yle gidiyorum ses rahatsız etmiyor beni... hatta radyo hala duyuluyo...

arabanın aerodinamisine bağlı bu olay da...

benim arabanın A sütunları çok yatık olduğundan belkide ön camdan içeri hava almıyor fazla...

ama mesela arka camları açarsam ciddi paraşüt etkisi oluyor... papapapapa diye de rüzgar sesi geliyo arkadakiler duramaz yani...
×
×
  • Yeni Oluştur...