MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Bugün arkadaşımla konuşuyorduk... Tüketimden klimadan falan açıldı bahis... Arkadaşım dedi ki "benim araba cam açıkken klimadan daha çok benzin yakıyor". Arabayla özellikle yüksek hızlarda cam açık giderken cam yüzünden aerodinami bozulur bu da tüketimi arttırır doğru. Ancak klimayla eş değer bir yük bindirebilir mi ki motora? bahsi geçen araba da 1.6 benzinli volvo s40...
Luriel Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 denemişlerdi bunu discoveryde yüksek hızlarda klimadan çok yakıyodu diye hatırlıyorum bende.
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Mythbusters ta denemişlerdi ve patlak çıkmıştı bu iddia.
Luriel Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 o zaman tam ters hatırlıyorum emin degildüm çünkü hayal meyal hatırlıyorum pardon.
DoruK Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 öyle bişi olması için sanırım 890 km/h ile giderken tüm camlar + sunroof açık üstüne üstlük ters yönden 30 km/h lik karayel esmesi lazım. öyleyse doğru söylemiş.
adamınbiri Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 DoruK said: öyle bişi olması için sanırım 890 km/h ile giderken tüm camlar + sunroof açık üstüne üstlük ters yönden 30 km/h lik karayel esmesi lazım. öyleyse doğru söylemiş. lafı ağzımdan aldın valla ben diyecektim şimdi
paramecium Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Selam, Klima kompresörleri motordan tahrik aldıkları için her hızda tüketimi arttırırlar. Klima, torku yüksek devirlerde üreten araçlarda daha fazla ek tüketime neden oluyor diye biliyorum. Cam açıklığı ise değişken bir durum. Hız ve cam açıklık oranı durumu değiştirir. Bir makalede şöyle okumuştum; 100km/h hızı geçtiğinizde camı kapatıp, klimayı açma zamanıdır. Ben şahsen bunu uyguluyorum.Sabah erken ve akşiam geç saatlerde de ev-iş arası gidip geldiğim için sorun yaratmıyor. Camın açılması sonucu aracın içersine hava girişi oluyor, bu da belli bir noktadan sonra aracın paraşüt etkisi göstermesine neden oluyor. Efsane Avcısı arkadaşlar bu denemeleri yaparken Amerikan araç kullandılar. Gerek motor gücü, gerekse aerodinamik dandiklik gibi etkenler nedeniyle bu denemenin bağlıyıcılığını yok sayıyorum ben. Ayrıca denemenin kaç km/h hızla yapıldığı da önemli. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Daha büyük araba kullandıkları için paraşüt etkiside daha fazla olacaktır buna rağmen efsane tırt çıktı.
paramecium Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Selam, Aracın büyüklüğü değil, aerodinamik katsayısı önemli :P Yani araç zaten duvar etkisi ile yol alıyorsa, açık cam nekadar etki eder ki? Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Her iki arabada aynı kasa aynı model. Aynı pistte aynı rüzgara karşı gidiyorlar. Birinin kıçında paraşüt var hangisi aynı hızda gitmek için daha fazla yakıt tüketir? Açık olan arka camların etkisi ihmal edilemez ki.
kingpin Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 zaten 80-90km üstü camla açık gidince sesten rahatsız olma ihtimalin çok yüksek yani.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Mart 9, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 9, 2008 Bu arada BMW x5 in rüzgar direnci, smart ın fortwo sundan az... ilginç di mi =)
prozzak Mesaj tarihi: Mart 9, 2008 Mesaj tarihi: Mart 9, 2008 mythbusters da bi episode da aynı bu iddaa vardı ve ispat ettiler klima açıkken daha az benzin sarfiyati oluyor(muş).
Namessar Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 paramecium said: Selam, Klima kompresörleri motordan tahrik aldıkları için her hızda tüketimi arttırırlar. butun marka ve klimalarda böyle mi?
Mr_Hand Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 farklı teknolojiler var, ama en yaygın yöntem öyle.
paramecium Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Selam, Aküden alan da var, böyle araç çalışmıyorken de soğutma yapabilsin diye ama çok büyük kapasiteli aküler için geçerli bu. Aksi halde çalıştırmak istediğinde boş bir akü ile başbaşa kalabilirsin. Solar-cell sahibi sunrooflu araçlar bu konuda çok daha şanslı sanırım :) Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Bide ayakçılar var. Bunun kliması motordan değil elektrikle çalışıyor diyolar ama elektriğin krank milinden elde edildiğini söyleyen yok :)
matama Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 simdi soyle soyliyim oturupta spor arabada cami acarsan cam klima farki cok dusuktur hatta belki klima daha az yakar. Ama gidipte myth busterstaki gibi ayicik amerikan arabasiyla yaparsan olmaz surtunme katsayisi
Arden Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 paramecium said: Selam, Klima kompresörleri motordan tahrik aldıkları için her hızda tüketimi arttırırlar. Klima, torku yüksek devirlerde üreten araçlarda daha fazla ek tüketime neden oluyor diye biliyorum. Cam açıklığı ise değişken bir durum. Hız ve cam açıklık oranı durumu değiştirir. Bir makalede şöyle okumuştum; 100km/h hızı geçtiğinizde camı kapatıp, klimayı açma zamanıdır. Ben şahsen bunu uyguluyorum.Sabah erken ve akşiam geç saatlerde de ev-iş arası gidip geldiğim için sorun yaratmıyor. Camın açılması sonucu aracın içersine hava girişi oluyor, bu da belli bir noktadan sonra aracın paraşüt etkisi göstermesine neden oluyor. Efsane Avcısı arkadaşlar bu denemeleri yaparken Amerikan araç kullandılar. Gerek motor gücü, gerekse aerodinamik dandiklik gibi etkenler nedeniyle bu denemenin bağlıyıcılığını yok sayıyorum ben. Ayrıca denemenin kaç km/h hızla yapıldığı da önemli. Saygılar. 90km/s hızla yapmışlardı
Mr_Hand Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 ya abi bırakın şu myth busters'ı çok salak bi deneydi o... arabaya, yola, hava durumuna, lastiğe, hıza, vites kutusuna bi sürü şeye göre değişir o kıyaslama.
ginaly Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 zaten cam açık 90la nası gidilir ki, insanın kulağına kulağına vuruyo hava. yada ben taksici gibi fazla sola dayıyorum kendimi
MrMarvelous Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 ginaly said: zaten cam açık 90la nası gidilir ki, insanın kulağına kulağına vuruyo hava. yada ben taksici gibi fazla sola dayıyorum kendimi ben 120yle gidiyorum ses rahatsız etmiyor beni... hatta radyo hala duyuluyo... arabanın aerodinamisine bağlı bu olay da... benim arabanın A sütunları çok yatık olduğundan belkide ön camdan içeri hava almıyor fazla... ama mesela arka camları açarsam ciddi paraşüt etkisi oluyor... papapapapa diye de rüzgar sesi geliyo arkadakiler duramaz yani...
matama Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 valla cami bilmem ben tamamen ustu acikken 270i gordum :) aerodinami ile alakali olay
Öne çıkan mesajlar