Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sins of a Solar Empire


arcane

Öne çıkan mesajlar

oyunun başında sanki tüm oyun arkasında yatan feci bir hikaye varmış gibi bir izlenim yaratıp (introyla), oyuna girdiğinde yapabildiğin singleplayer tek aktivitenin skirmish olması nasıl mesela? Hatta bu argümanıma yönelik olarak diğer konudan şu alıntıyı yapıyorum:

Ardeth said:
galactic civilizations'a bayılmadım ama sins of a solar empire'dan bin kat daha eğlendirdi beni.

bi de sins of a solar empire ne abi? ismini kaldıracak derinlikte bile değil oyun, bak galactic civilizations gayet samimi isminden az çok çıkarıyorsun skirmish oyunu olacağını. SINS OF A SOLAR EMPIRE NE ABI??? Of be.


oyunda sıkıcı derecede az bina çeşitliliği olması nasıl mesela?

teknoloji sisteminin çok sığ olması nasıl mesela. 20 yıldır hala "şu silah/gemi için şunu yapman lazım önce"yi geçemediler, bir civ serisinde yönetim sistemi gibi enteresan şeyler gördüm. ha başka oyunlar da olabilir tabi ama bu benim argümanımı destekler sadece

oyun yetersiz feci sıkıldım bir iki skirmishten sonra, hatta cüce'ye msnden bile yazdım "abi bu oyun bu kadar mı yani görmediğim bi tuş falan mı var ana ekranda" diye bu kadar samimi duygularım.

ha gal. civde de saydığım böyle eksikler vardı yok değil ama onda en azında kendi gemimi dizayn ederek eğleniyordum sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi de bu var.

said:
In the future, the survival of humanity stands on the edge of utter ruin as three powerful factions vie for control of the galaxy. Take command of one of three space-faring races as you work to establish your domination of the galaxy in Sins of a Solar Empire. Through a combination of diplomacy, economic skill, cultural influence, and sheer military might you will establish order over your corner of the galaxy


Diplomacy demiş utanmadan ya hahahah. En başta "survival of humanity" gibi trajik kelimeler kullanmış bir de. Ulan ben 6 kişilik skirmish açtım, yanımda tek müttefiğim olan insan ırkı bana verdiği saçma sapan görevlerin hepsini yapmadım diye 10 dakka sonra bana düşman oldu haha. Bu mu abi insanlığın kaderinin yazıldığı savaş bu mu diplomasi? Hayatımda bu kadar saçma bir diploması görmedim, "bana altın ver, bana bişey ver, 5 tane gemi yok et, 10 tane bina yok et" ten ileri gidemiyor. Hadi bundan ileri gidemedin, bir de bunları yapmadım diye savaş açıyorsun bana :/ insanlık gg

Yapmayın abi farklı oyunlardan mı bahsediyoruz :( hani deseniz singleplayer berbat evet ama multiplayer zevkli belki...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Campaign olmamasının eksi olduğuna katılıyorum ancak bütün RTSlerde campaign olmalıdır gibi bir düşünce içersinde olduğumdan değil de ırk konseptleri bu kadar güzel olan bir oyunda campaign'in çok şey getireceğinden.

Uzayda olup da daha fazla bina seçeneği sunan, daha zengin techtree'ye sahip RTS listeni görmek isterim.

Ne binası yapacaksın onu da anlamadım. Capital ship yard, ship yard, iki tane tech binası, defansif binalar, tech upgrade ile açılan utility binaları, şimdiden çoğu RTS ile eş sayıda binaya sahip. Aradaki fark uzayda olmayanların çeşitli ünite grupları için farklı binalar istemeleri, Sins'de ise tek binadan halletmen.

Sadece military tree'de unit unlock techler var, o da militarylerin 1/3üne falan tekabül etmekte. Tier 1 ötesini upgradesiz beklemek için hiç RTS oynamamış olmak lazım. "Çoğu" ünitenin upgrade gerektirmesini eleştirsen neyse ama yazdığının temeli çürük olmuş.

Diplomasi oyunu da keşif oyunu da değil. Pazarlama stratejisi onlar. 4x kategorisine girsin diye öyle lanse edilmiş çünkü Stardock oyunu diyince insanların aklına sadece GalCiv'in geldiği bir dönemde çıktı. Okumadan alan biri onu da bekler, campaign de. Tamamen savaş odaklı bir oyun ve derinlik konusunda iddialı bir RTS. Öte yandan online play ağırlıklı bir oyun zira skirmish odaklı ve daha da önemlisi sunucu desteği var, RTS oyuncusu için önemli olan da o zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:
Campaign olmamasının eksi olduğuna katılıyorum ancak bütün RTSlerde campaign olmalıdır gibi bir düşünce içersinde olduğumdan değil de ırk konseptleri bu kadar güzel olan bir oyunda campaign'in çok şey getireceğinden.


Ben de öyle bir düşünce içersinde değilim zaten ki hikayesiz olup da sevdiğim RTS çok oldu. Zaten saçma olan hikayesiz olması değil. adamların yaptığı, oyunlarının isminden, introsuna, ırklarına kadar her şey resmen "oyunda süper hikaye olacak" şeklinde olta atmaktan farksız. Hatta oyunun bu saydığım özelliklerinin hepsi starcrafta çok benzediği için (üç farklı hikayesi olan ırk, biri insan diğeri insan kaynaklı diğeri de insanları dövmek istiyor temel konsepti) bu beklenti daha da bir artıyor. Resmen keklemişler insanları.

said:

Uzayda olup da daha fazla bina seçeneği sunan, daha zengin techtree'ye sahip RTS listeni görmek isterim.


Bu hep yerinde saymak için bahane mi? Hep aynı şeyleri görmekten sıkıldım ben açıkçası biri de değişik ve yaratıcı bir şey koysun oyuna da vay diyelim. İlla kolaj çalışacaklar. Bu oyunda göremediğim herhangi bir yaratıcılığı ve sıkıcılığa ek olarak söylediğim bir şey. Yoksa bu konuda son zamanlarda dimağımı açan bir oyun görmedim zaten.


said:
Tamamen savaş odaklı bir oyun ve derinlik konusunda iddialı bir RTS. Öte yandan online play ağırlıklı bir oyun zira skirmish odaklı ve daha da önemlisi sunucu desteği var, RTS oyuncusu için önemli olan da o zaten.


İşte bunu diyorum tamamen savaş odaklı bir oyuna böyle tırt bir diplomasi, ekonomi vs sistemi koyunca eğreti duruyor rahatsız ediyor insanı. Pazarlama stratejisi diye milleti keklemek ne zamandan beri mübah oldu. Oblivionda ya da Fallout3te benzeri bir durum olsa pazarlama stratejisi diyip geçebilecek miydiniz? Fallout3ün pazarlamasında "en az eskisi kadar zengin npc diyaloğu ve rpg" dese ama bunla alakasız bir oyun çıksa "pazarlama stratejisi" der miydiniz?

bu oyun pazarlamasından demosuna kadar bence insanları yanlış beklentiler içersine sokuyor.

Zaten oyun böyle bir giriş yapıp daha sonra sadece skirmish olmasıyla iyi bir oyun olabilme ihtimalini benim gözümde büyük ölçüde kaybetti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun adamların kutuya yazdığı şeyle alakası olmadığını yazıyorum, daha nasıl mübah görmediğimi anlatabilirim bilemiyorum. Argümanlar tükenince kutusunda yazanlara geldik.

Oyun bildiğin, alışagelindik, düşmanı yok etmek üzerine kurulu RTS. Diplomasi falan yok. Çok oyunculu, devasa haritalar var. Onlar için konmuş bir opsiyon o. Sunucularda o olayı isteyen, o tarz oynayan insanlar var. Stardock da bu öğelerden fırsat bilip, daha önce ekmeğini yediği 4x meraklılarını galeyana getirmiş. Stardock'un GalCiv'in yapımcısı, Sins'in pazarlamacısı olduğunu not düşelim. Artık o kadar hoş gözükmüyor değil mi? lol. Diplomasi olsaydı diplomatic victory veya benzeri bir opsiyon da olurdu diye düşünülmüyormuş meğer. Şimdilerde boxtan, manualdan kırpıyorlar. Eskiden kitap gibiydi meğer bu sebeptenmiş.

Oyunun ekran görüntülerine bakmıyorsan, forumda yazılanları okumuyorsan Fallout 3'ü RPG diye de yersin, Sins'i 4x oyunu diye de.

Yerinde saydığı yok çünkü özgün bir oynanış ve beğenilen bir konsept sundu. RTS'de doğru düzgün tech tree gördük. Amacı da oydu zaten, turnbased'in güzel öğelerini RTS'ye aktarmak. Bunu çok iyi başardı, aldığı övgüler de bu sebeple.

Ayrıca önemli olmamakla birlikte gameplayin yanında hikayesini de yanlış biliyorsun.

Bu satırları yazarken resmen baydım. Sam'in upkeep argümanı en azından oyunun bir sorunuyla alakalıydı. Şekerim var, kamyonete atla dediler gibi şeylere cevap vermiyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben şansımı deneyeyim dedim ama oyunu 4 kereden fazla oynamamış biri olarak aklımda kalan veriler çok hissi malesef. ama bahsettiğim iki sorun için verdiğin argümanlar "öyle dediler ama öyle olmadığı barizdi"den ileri gitmedi belirtmek isterim sdf. sırf bu tartışmaya hakkını verebilmek için oyunu tekrar yükleyip oynamayı aklımdan geçirdim ama sonra kaybettiğim zamana üzüleceğim için vaz geçtim :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 11 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...
New Faction dediği new faction değil ahah.

said:
New Titan-class ships: Massive warships for each race that dwarf capital ships, these deadly new monsters are capable of wiping out entire enemy fleets single-handedly.
New Victory Conditions to allow for more variety, differing strategies and shorter game sessions.

Bunlar çok iyi.

Eğer contentle birlikte Sins'in eksilerini de giderirlerse gece gündüz oynanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk sayfayı okusan iyice bi fikir edinirsin kanımca.

oyun RTS, bolca unit basıyosun, türdeşlerine nazaran hızlı bi oynanışı var bence,tech tree fln da çok uzun değil öyle ama hop diyede bitmiyor ayrıca kastırmıyor makineyi felandai küçük haritalarda baya zevkli derim.

bu 3. expansion galiba baya bişi eklemiş oldular ilk çıktığına kıyasla ama bu yeni eşşek gibi gemi olayı pek hoş değil bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...