Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Call of Duty 4


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Kojiroh said:
Şu bikaç saattir girdiim oyunlar sonucunda, ne demek istediini iyice anladım :)
Ben 100-120ms ping ve 30fps ile oynarken adamlar 50ms ve 80-90fps ile oynuyolar; bırak öldürmeyi, headshot'lar havada uçuşuyo resmen. Killcam'i izleyince aradaki performans farkı çok belli oluyo. Duvardan çıkar çıkmaz vuruyorum sanıyosun, fakat killcam'de gördüğün şey: köşeyi dönmüş az yürümüşsün, adam seni gördüğü an kafanı çevirmişsin, o vururken sen hala izliyosun, tam ölmeden önce ateş etmişsin :P


Bütün bunların 50-60ms içinde olduğunu mu iddia ediyorsun sen şimdi? :p
Mesaj tarihi:
Aynen öyle oluyor ama yahu ben de yaşadım. Ben kapıdan dışarı çıkıp bi anda ölüyorum çıktığım anda. Bi bakıyorum çıkmışım gidiyorum adam rahat rahat vuruyo beni :D

Mesela tek bi kurşun sesi duyup ölüyorum, killcamden bakıyorum adam 3 kez vurmuş öyle öldürmüş. Ama kırmızı falan da olmadı hiç. :D
Mesaj tarihi:
30 fps zaten 0.02 sn ediyo 100pingin olsa anca 12 sanise farkın var adamlardan. oda frame basına denk gelirse.

pocket loss oluyodur sende öle adamı 1 sn sonara cıktıysa falan.

60 fps ile 30 fps arasında 1 sanise fark var.
Mesaj tarihi:
Valla ben 80fpsde cod2 oynarken çok daha farklı oluyordu 30 fpsden. Gerçekten. Baya bi fark ediyor.

Kaldı ki demin aynı şey başıma geldi cod4'te yani, herifi gördüm bi ateş eti direk öldüm. Killcamden baktım 2-3 kez ateş etmiş aslında öldürene kadar. Garip değil mi? :D
Mesaj tarihi:
pingden cok pocket lost sorun, pinginiz 20 değil 80 olsun ama pocket lostunuz olmasınd aha rahat edersiniz.

30fps 80 fps arasındaki fark akıcılıkla ilgili, sonucta etkinin tepkisini alman gereken anda (yanı hiç bi zaman aynı anda almıyosun ama işte daha yakın alıyosun) almana yarıyo.

ama dediğin adam cıkıyo ben görmüyorum durumu lagle ilgili.
Mesaj tarihi:
Ya şimdi biraz matematiksel hesap yapıp bakalım. Mesela adamın duvarın köşesi gördüğü ana 0. ms diyelim.

gereksiz matematik :p

Herif bi adım attı, adım attı bilgisi servera gitti server onayladı; adamın pingi 50msyse yaklaşık 50ms geçti. Adamın kendini gitmiş gibi görmesi toplam 100ms aldı.
Tam o 0 anında ben de ileri adım attım diyelim. Adımı attım, 100ms sonra servera adım attı bilgisi geldi. Benim kendimi gitmiş gibi görmem için bi 100ms daha geçti; toplam 200ms.
50+50=100mslik anda benim köşeden çıktığım bilgisi serverda zaten var; o yüzden adam beni gördü. O sırada 30ms refleks payıyla, 130ms anında bana ateş etti diyelim. 100ms sonra bana ateş ettiğini gördü. Yani 230ms anında.
Adam ateş ettiği sırada 130ms geçmişti. Adamın pingi 50ms, benimki de 100ms olduğu için; kendi vurulduğumu 130+50+100=280ms anında görecem. Yani adam beni vurduğunu gördükten SONRA ben vurulduğumu görecem. Aradaki ping farkı 50ms.
Bi 30ms refleks payı da bana koyarsak; adama karşılık verebilmem için 310ms anında ateş edecem. 200ms daha sonra ateş ettiğimi görecem; yani vurduğumu 510ms anında görecem ama adam vurulduğunu 230+30+50+100=410ms anında görcek. Aradaki fark 100ms.


Kısacası, biri adamı görmem için, öbürü adama ateş etmem için toplamda 2 defa "ping farkı" kadar süre geçiyo. Yani benim pingim 110 adamınki 50 falansa, 120ms geç tepki veriyorum adama.
Mesaj tarihi:
Kojiroh said:
Tam o 0 anında ben de ileri adım attım diyelim. Adımı attım, 100ms sonra servera adım attı bilgisi geldi. Benim kendimi gitmiş gibi görmem için bi 100ms daha geçti; toplam 200ms.


CoD4 oynamadım ama bildiğim hiçbir FPS sunucusu söylediğin gibi çalışmıyor. Kendi yaptığın şeyi görebilmen için paketin sunucuya gidip geri gelmesini beklemiyorsun.

Almanya'dan Türkiye'deki TF2 sunucularına girince 200ms civarı ping alıyorum bazen. Olduğum yerde duruyorum diyelim. İleri tuşuna bastığımda paketin sunucuya gitmesi 200ms. Sunucunun update rate'ine göre sunucunun paket göndermesinde max 30ms gecikme olabiliyor. 200ms de paketin geri gelmesi diyelim. 400-430ms arası beklemem lazım attığım adımı görebilmem için. Yok böyle bir şey. İleri tuşuna bastığım anda görüyorum ilerlediğimi.

Attığım adımı sunucuda onaylanmadan görüyorum yani. O yüzden bazen ölüp bakıyorsun ki aslında o adımı atmamışsın. Yada bazen ping yüksek olunca böyle geri tepmeler (ışınlanmalar diyeyim) falan olur. Onlar da bu sebepten oluyor.

Zaten her yaptığın iş için sunucudan onay bekleseydin 50ms ile bile oynayamazdın. Her attığın merminin 100-130ms gecikmeli gösterildiğini düşünsene. Oy oy.
Mesaj tarihi:
single player ı bitirdim de helal olsun cidden güzel yapmışlar. En kısa zamanda orjinalini alıp akmak lazım multiye

dangalak gibi en zor da açtım ilk oyunumda ve çernobil deki survival şeyinde kanser oldum, sinirden ağladım resmen ama güzel yapmışlar cidden
Mesaj tarihi:
cernobil en kolay bölümdü bence B)- sırf o film gibi action icin 345354 kere oynadim orayi........ hala da oynuyorum oO

ama o tanklarin gecisinde zorlanmis olabilirsin bir kere öldükten sonra ikincide nerede yatip kalacağini öğreniyorsun zaten.
Mesaj tarihi:

chernobil derken

kaptan price ile zakayev i indirip kaçtığımız bölümün sonundaki helikopter beklediğimiz kısımı kastetmiştim =)

en zor seçenekte oynamayı dene =)

Mesaj tarihi:


bu arada, o son yerdeki hindı vurmayı basaran varmı? 100 kez falan denedim ama vuramadım ben belki son değişir, cunki köpürüy havaya ucuran o vuramadığımız hind sonucta.

×
×
  • Yeni Oluştur...