Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Call of Duty 4


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

SadGamer said:

Son jenerasyon bir oyunda 30 fps ideal zaten ki ben yeni çıkan oyunları 25 fps ile oynayabilirsem şükrediyorum.

oynamayı denedim ama başım dönmeye başladı midem bulandı. :D single player desen anlarım ama multiplayerde 25-30 fps ile oynamak işkence, çünkü karşında 100+ fps ile oynayan adamlar var. zoomu var sisi var dumanı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslında insandan insana değişiyor fps algılama oranı.
ama 100 fps ile 120 arasındaki farkı anlayabileceğini iddaa etmek çok daha büyük yalan ortalama fps nin 24 olmasına kıyasla(ki bu yalan değil gerçek). reklam filmleri de 24 fps ile çekilir, çoğu insan atlamaları göremez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Resmi olarak tükürdüğümü yalıyorum

Wikipedia said:
Most modern action games, including popular first person shooters such as Halo 3, run around 30 frames a second, while others, such as Call of Duty 4, run at 60 frames a second

Wikipedia
Tabi bu beni Single-Player'da hiç etkilememekle birlikte(AI da yavaşlıyor doğal olarak yani 10 fps gibi aşırı düşük bir değer olmadığı durumda SP oynanış pek etkilenmiyor) Multiplayer'ı 20-25 FPS civarlarında oynadığım halde dahi herhangi bir dezavantaj ile karşı karşıya kalmadım ayrıca 60 FPS son kuşak oyunlarda hayal gibi bir şey; benim bilgisayarım yaklaşık olarak 9 aylık ve 20-25 FPS'ye şükrediyorum.

EDIT:24p diye bir format var insan gözünün 24 FPS yakalayabiliyor olması nedeniyle ortaya çıkmış olması muhtemel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi şöle bi durum varki, kasar sın frame rate'i algılamaya calışırsın still image'dan tecrubeli bi gözün varsa muhtemelen 100 le 80'i 120'i ayırabilirsin, ama bunun sebebei frameleri görmen olmaz.
ama hareketi algılarken 100 fps bi işine yaramaz.

bide 100 hertz 100 fps demek deil.

edit: şimdi interactive mezvularda şöle bi molayda var, gözümüz her zaman aynı fps de algılamaz, oyun oynarken bazen 10 fps de dinlenir, ama bazen kendini zorlar örnek olarak sanienın yarısında 30 fps ye ulaşabilir. Bunun sebebi, gözün motor hareketlerimizde ortak calışması alışkanlıklarımızdan yararlanması. Sonucta reflekslerimiz gözümüzden daha hızlı tepki veriyor, işte böle durumlarda düşük fps'yi hissedersiniz. başınıza gelmiştir, normalde oynıyosunuzdurda, aim alırken cross hair zıplar bazen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wikipedia, frame per second maddesi said:
It should also be noted that there is a rather large controversy over what is known as the "feel" of the game frame rate. It is argued that games with extremely high frame rates "feel" better and smoother than those that are just getting by. This is especially true in games such as a first-person shooter. There is often a noticeable choppiness perceived in most computer rendered video, despite it being above the flicker fusion frequency (as, after all, one's eyes are not synchronized to the monitor).

This choppiness is not a perceived flicker, but a perceived gap between the object in motion and its afterimage left in the eye from the last frame. A computer samples one point in time, then nothing is sampled until the next frame is rendered, so a visible gap can be seen between the moving object and its afterimage in the eye. Many driving games have this problem, like NASCAR 2005: Chase for the Cup for Xbox, and Gran Turismo 4. The polygon count in a frame may be too much to keep the game running smoothly for a second. The processing power needs to go to the polygon count and usually takes away the power from the framerate.

The reason computer rendered video has a noticeable afterimage separation problem and camera captured video does not is that a camera shutter interrupts the light two or three times for every film frame, thus exposing the film to 2 or 3 samples at different points in time. The light can also enter for the entire time the shutter is open, thus exposing the film to a continuous sample over this time. These multiple samples are naturally interpolated together on the same frame. This leads to a small amount of motion blur between one frame and the next which allows them to transition smoothly.

An example of afterimage separation can be seen when taking a quick 180 degree turn in a game in only 1 second. A still object in the game would render 60 times evenly on that 180 degree arc (at 60 Hz frame rate), and visibly this would separate the object and its afterimage by 3 degrees. A small object and its afterimage 3 degrees apart are quite noticeably separated on screen.

The solution to this problem would be to interpolate the extra frames together in the back-buffer (field multisampling), or simulate the motion blur seen by the human eye in the rendering engine. When vertical sync is enabled, video cards only output a maximum frame rate equal to the refresh rate of the monitor. All extra frames are dropped. When vertical sync is disabled, the video card is free to render frames as fast as it can, but the display of those rendered frames is still limited to the refresh rate of the monitor. For example, a card may render a game at 100 FPS on a monitor running 75 Hz refresh, but no more than 75 FPS can actually be displayed on screen.

ikinci paragrafta anlatılmış neden atlama hissediliyor oyunlarda fps düşünce normal video görüntülerine kıyasla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

100 hertz ekranın saniyede 100 kere refresh edilmesidir. Bu görüntüler monitörde interlaced değildir, progressive'dir.

100 ila 120 ayırt edebiliyorum. Arkada sadece resim olsun, 80 tane monitör koy önüme, hangileri 60 hangileri 100 hangileri 120 söylerim. (WCG'de sistem kurarken test edildi onaylandı).

Ama farketmeyen çok kişi tanıyorum. 60 ila 100 arasında ki farkı göremeyen var. (ben söylediğimde çoğu kişi fark edemiyordu)

Sam'in koyduğu açıklamada doğru. Bilgisayarlar ilk olarak monitörün refresh rate'ine bağlıdır. Vertical Sync açarsanız, monitörün o anki tazeleme oranına kilitlenir frame sayınız. Kaparsanız ekran kartınızın gücüne bakar FAKAT yinede monitörün fps'sine tabisiniz.

Bir oyunu 60 FPS oynamak ile 100 FPS oynamak arasında büyük fark vardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...