Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Büyücü vs. Savaşçı ???


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Çok klasik olduğunu düşünüyorsunuz fakat yazmadan edemiycem. Ben de Hack&Slash bir oyuna herzaman karşıyımdır. Yani oyunun genel amacı bu olmamalı ama hernasıl olursa olsun hepimiz oyunumuzda bu olayın içine bir veya daha fazla kere gireriz. İnsan yapısından kaynaklanan bir olay olan "şiddet"i herzaman olmasa da bari FRP de gösterelim isteğiyle sevgili oyuncularım Hac&Slash tarzına arasıra çok zevkle giriyorlar. Tabi bu durumlarda bir çıkmaza giriyorlar. Abi büyücü mü döver savaşçı mı?
Hangi kaynakça sayılabilecek ünlü roman ya da hikayelere baksak dünyanın hep çok güçlü büyücülerün parmaklarında dönen bilyelerden farksız olduklarını görürüz. Ama savaşçı karakterden çok hoşlana hatta yüksek seviyelerdeyken bir büyücüyle kapışabileceklerine inanan sevgili oyuncu arkadaşlarımı ikna edemiyorum.
Belki de ikna olması gereken benim. Ancak 15th level bir büyücü ile 15th level bir savaşçının kapışması bence neredeyse olanaksız.
Şimdi siz arkadaşlara aşağıda belirteceğim koşullarda bir savaşçının bir büyücüyü yenme ihtimalinin olup olmadığını sormak istiyorum. Eğer dövebileceğine ilişkin beni aydınlatırsanız, kendimi daha aydın bir DM olarak hissedice:
*15th level wizard ve fighter (prestige klass yok, saf klaslar)
*Her ikisinin de savaşmaya hazırlanmak için 1 ay zamanı ve 150.000 altını var (böle biş tabiki oyunlarda olmadı sadece misal)
*Büyücü bir büyücülük kulesinde hocalık yapıyor(necromancy) ve aynı zamanda orada barınıyor. Savaşçı ise büyük bir kentte kışlada askerlere saavaş taktikleri hakkında eğitim veriyor ve çok sıkı demirci dostları var.
Mesaj tarihi:
wizardın buyuleri,featlerini,özelliklerini,skillerini....
savascının featlerini,skillerini,özelliklerini......
savasacakları mekanı,gece mi gunduz mu,mevsimlerden ne?sommen mons. serbest mi?150.000 goldla alınan urunlerde pazarlık payıda dahil mi?.....
3 kere 20 atmak yasak olsun...
ve daha bircok seyide acıklarsan belki:D[signature][hline]yiyilen her kazık bir tecrübedir.
Mesaj tarihi:
fighter 1 turnde wizard a yetisemeyecegi kadar uzak bir yerde olsun, wizard tartismasiz oldurur.[signature][hline]nom de dieu de putain de bordel de merde de saloperie de connard d'enculé de ta mère.
Mesaj tarihi:
M.N casts Imprisonment on Hiddenone:(123434*32134:32445363423=(success))................

Ikı onemlı seyı unutmusun Insıyatıf ve yer....[signature][hline]Magic.Yes,I know you think you know what it is,and how it works.You don't.You are an ignored fool,just like all the others.

Khelben 'Blackstaff' Arunsun
Mesaj tarihi:
Abi bunu sadece kurallar bağlı bir oyun olarak almayın bir romanın içinde yaşlatın ozaman çok şeyler değişir orda verilen her karar bir adım ileri atmak sağa çekilmek eğilmek yada eğilmemek çok şeyi değiştirir. Onun dışında eğer çok isterseniz fightera bir güzel bütün archery ile ilgili featleri veririz eline güzelinden bir yay ve zehirli oklar verdikmi (sürekli zarar veren yada consu düşüren) büyücü zaten büyüleri yapmak için gereken konsantrasyonu toplayamayacaktır. Büyücüler hiç bir zaman tek başlarına güçlü olması gereken insanlar değildir. Yani bir klasik örnek vermek gerekirse, tekerlek tek başına hiç bir işe yaramaz ama tekerleksiz araba yürümez ;)[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''

[Bu mesaj Ardeth tarafından 20 January 2004 17:30 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Tabi heralde böyle bir savaşta en önemli olan insiyatiftir çünkü ilk başlayan inanılmayacak derecede avantaj kazanır ama kimse kessinlikle ilk önce büyücü veya savaşçı başlar diye bir şey söyleyemez.[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''
Mesaj tarihi:
büyücülerin tek başına güçlü olması GEREKİP GEREKMEDİĞİNİ bilmiyorum ama. oluyolar. lakin böyle bir çarpışmada neler olacağını oyun gösterir. itemlar gösterir. zarlar gösterir.[signature][hline]After years of hard researching, I have discovered that I am a chick magnet! The only problem is that someone messed up my polarity...
Mesaj tarihi:
biz bunun 30. levelini baya bi tartışmıştık zaten...
büyücü alır tabii kü :)[signature][hline]You figure a sword and a
bunch of spells make you
tough? It ain't
what you got
that counts, berk.
It's
what you know.
-Fairven, a cipher
Mesaj tarihi:
Büyücü alır diorum bende.Niden derseniz Doğaüstü güçleri olan biri herhalde öbürünü yer diye düşünüorum.Bide püyücüler zeki olur:)

[Bu mesaj LoMBaK tarafından 20 January 2004 20:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Buarada arkadaş oyun çeşidinde kısıtlama yapmamış buna göre Hereos IVü ele alırsak fighterımıza bir güzel grandmaster resistance veririz magemiz ise apışıp kalır gibilerinden :)[signature][hline][b]''Nindyn vel'uss malar xuil phindaren zhal'la lor ulu uk uktan 'udtila naut doera natha phindar. Ka dos l'inya verve wund l' rendan l' rendan mziln l'inyan wund dos.''
Mesaj tarihi:
Fighter'ına ve Mage'ine bağlı.[signature][hline]A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world.
Mesaj tarihi:
D&D kurallarında bir saçmalık var..

Mage o fireballu atabilmek için yıllarca konsentrasyon ve eğitim gerekiyor..
Hele Grudge'ın daha önceden bahsetmiş olduğu mage'in atacağı güçlü fireballu öğrenebilmek için yıllarca çalışma ve konsantrasyon gerekiyor..
oysa D&D oynarken iki yaratık öldür level atla, iki yaratık öldür level atla, aa alla alla fireballım bir anda güçlenmiş, nasıl oluyor hiç ben fireball atmadım ki..
oluyorsun..

o mage o fireballı atabilmek için inanılmaz bir konsentrasyon sağlaması gerek o sırada.
zaten o levela gelinceye kadar onun eğitimini alıyor, o konsantrasyonu sağlamaya çalışıyor..
ama D&D'da bu olay peynir ekmek yemek kadar kolay gerçekleşiyor. Level atladıkça concentration skilline yüklenirsin, bu kadar basit. Concentration skillini çalışmana gerek yok, sadece level atla o kadar..

Ha bir de sadece büyü atarak hp almayı başarabiliyor ya, kuralların fighterı ezen başka bir yönü daha..

bizim fighterın çamurların içinde yaratıkların arasında, kolunu bedenini yora yora, canını riske ata ata savaşıp bir iki hp alırken, aynı hp'yi mage, basit bir fireball atarak alabiliyor.
hem o fireballı atarken zar bile atmasına gerek yok...

Fightera dönelim, mage bu kadar yıllık çalışma sonucu o fireballı atabiliyor..
ama fighter 30. levela gelse bile kılıçla tek yapabildiği basit bir savurma haraketi...

oysa Kenshin'e bakarsak, adamın çok değişik ataklar gerçekleştirebildiğini görürüz.
kılıcını yere sürterek taş parçalarını fırlatabiliyor, yeri kazıyarak..
E bu basit hamle bile oyunda mage'in konsantrasyonunu yokedebilir..
Ama D&D buna izin vermiyor..

Kenshin bir sürü teknik, bir sürü stil öğreniyor, nasıl daha hızlı koşabilirim, rakibim bana kılıçını sallamadan ben ona nasıl daha çabuk vurabilirim,
rakibim bana kılıçla saldırıken ben nasıl kantıratak yapabilirim..

felan bir sürü teknik öğreniyor.
Mage'in fireball çekmen için öğrendiği teknikleri, konsentrasyonu,
Kenshin de kılıcıyla değişik hareketler çekebilmek için sağlıyor..
Bilmemne saldırısını şu teknik durdurur,
bilmemne hareketini şu teknikle rakibe zarar vermesini sağlatabilirsin bir dolu şey..

Ama D&D'de atack bonusu ve damage bonusu almaktan öteye geçmiyor..

bir kılıç dediğin kaç damage vuruyor? 3-4 gibi komik bir rakam..
hadi str bonusu felan da ekledik en fazla 10 oluyor..
20. level fighter turnde 5 atak yapabiliyor,
turnde en fazla 50 vurur işte..
mage ise zar atmadan basit bir büyüyle bile bu hasarı verir fightera dalga geçer..
hatta teleport felan olur uzaktan büyüler çekmeye başlar arkadaşımıza dalga geçer..

Morrowind'in sevdiğim bir özelliği var..
Sen kılıcını geliştirirsen, kılıç skillin gelişir,
destruction büyülerini geliştirirsen daha iyi fireball atarsın felan...

sen hiç fireball atmadan bir anda süper fireball atamıyorsun yani...
ya da concentration skilli geliştirmeden, sırf yaratık öldürerek bir anda süper konsentrasyona sahip olamıyorsun..
bir de morrowind'in kurallarını geliştirsek, mesela long sword için her bilmemne rankte (mesela her 10 rankte) bir feat veya teknik alsan, ne güzel olur...

Şimdi Kenshin bence en fazla 15. level savaşçı..
Kenshin'in yapabildiklerini yapabilecek bir savaşçı olursa, ve yakın dövüşe çabuk girebilecek birisiyse, Mage baya bir zorlanır..
Ama D&D 3e kurallarını kullanırsak, mage fighterı çok rahat ezer..[signature][hline]Hastasıyım: Şebnem Ferah, Wolverine, Örümcek Adam, Lord Soth, Kenshin, Cyborg Ninja, Predator, Kurt, Garou, Minigun, Katana, Fallout, Starcraft, Dungeon Keeper
Mesaj tarihi:
ohooo zamanında ben DnD nin ne kadar saçma bir sitem olduğunu kaç defa dile gtirmiştim ama dinleyen yoktu.
Bonecrusher bak o vuruş taktikler i felan aslında dnd de var. Yani çok yaratıcı değil ama var. Hele ki complete warrior's handbook da bayağı olayları var. Ama hala bence ekikleri bol mesela daha önce de belirtmiştim. Ok dmg ının ne kadar düşük olduğunu aslında ok un dmg ını düşük yapan şey palyerlaarın helatlerinin niye bukadar arttığıdır. Hadi tamam daha dayanıklı oldu felan da 15. sevye bir okçu orta mesafeden adamın kafasını deler. Eeee? D&D de düşmanının neresine vurabildiğini belirleyen bir sistem var mı? Hadi bunu critical sayalım.
Ama 15. sevye bir okçuya özel yapım bir yay veririyorlar ve turn de 6+ ok (tam sayıyı bilmiyorum featlerle ne kadar artıyordu) atıyor. Açığını böyle kapıyorlar.
Ama ben isterdim ki o 6 atağı yapacağım zamanda (6 sn) nişan alayım ve tek bir ok atıp adamın iki kaşını birleştireyim.
Daha bir çok saçmalık mevcuttur ama dnd uygulaması kolay bir sistem olduğu için bu sorunları unutturuyor. Başka sistemlerde böyle kasış harektler yapabiliyorsun ama combat biraz uzun sürüyor.
Son olarak 15. seviye büyücü ne yazık ki alır diyorum. hatta almakla kalmaz maymun bile eder diyorum.[signature][hline]NO PAIN NO GAIN ® ©
icq:108382340
oxxx[==============>

Mesaj tarihi:
Bonecrusher, öyle bir anlatmışsın ki fighter'in aldığı tüm bonus feat'leri bir anda geçtin gittin.

Arkadaşlar, fighter'ına mage'ine bağlı derken bunu kastediyorum bende işte. Karakter gelişimini ona göre düzenlersen çok denge bozucu feat'ler var. (iki taraf içinde)

Bu yüzden "aha bu bunu alır olm. lay lay lay" takılırsanız yolunuz çok uzun daha sizin...
Mesaj tarihi:
abi gene mi başlıyoruz yapmayın etmeyin yaw
zarına adamına koşullara ve birçok şeye en önemlisi dmsine bağlıdır
bu kadar basit[signature][hline]"127*625+3 işleminden elde edilen sayının 5 tabanındaki eşitinin rakamlarının toplamının 10 tabanındaki değeri kaçtır?"(Yaşasın ÖSS!)
Aşağıdakilerden hangisi en aşağıdadır?(Long live ÖSS!)
Gel vatandaş beleş 3.5 ed.e geeel
Mesaj tarihi:
ben wizard alır derken bunu wizardları sevdiğimden demiyorum.
bi bildiğim var ki konuşuyorum: D&D hızlı ve kolay olmakla beraber son derece dengesiz.
10. leveldan sonra spellcasterlar, spellcaster olmayanlara ve 4. levela kadar falan büyü yapanlara karşı ezici bir üstünlüğe sahip oluyolar (bard arada kalıyo ;)) öyle böyle diil yani. hele save or die olayları falan... ooof of... hiç olmazsa her levelda %5 şansla öldürüyo adam seni...

her iki tarafın bu işten anladığını varsayarsak maalesef herhangi bir non-caster class'ın spellcaster karşısında pek şansı yok...[signature][hline]You figure a sword and a
bunch of spells make you
tough? It ain't
what you got
that counts, berk.
It's
what you know.
-Fairven, a cipher

[Bu mesaj Grudge tarafından 21 January 2004 20:21 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
var. 150.000 altın ve önceden bilinmesi düellonun olayı enteresan bi hale getirmiş önceden görmemişim. sı[signature][hline]If there were in the world today a large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years.
Mesaj tarihi:
Time stop
Wish(eksi bilmemkaç to next save)
Hold monster
polymorph self(yüksek str li bişey)
Coupe de Grace

Bu hiç düşünmeden yazdığım bi olasılık.eminim ki yüksek level bi mage yüzlerce farklı yolla bi fighter i öldürebilir.Caster 9. level büyü yapmaya başlarsa non-casterlar artık onu durduramaz bence.[signature][hline]Serve no one but BANE!!!
Mesaj tarihi:
:)
coupe de grace özelliği ile özellikle fighterı mahfeder wizard[signature][hline]If there were in the world today a large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years.
×
  • Yeni Oluştur...