Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir oyunu iyi yapan kriterler


Dev

Öne çıkan mesajlar

Yani bugsız oyun. O da önemli baya. Beta testerlara önem verilmesi lazım zaten. Her ne kadar patchle çözülse de oyunu ilk alan bir kişinin buglardan oyundan soğuması çok feci. First impression çok önemli. Bu hususta katılıyorum.

@sam

yani sonuçta konsol oyunuydu onlar. psp için de çıktı katamari ama onu da kaç kişi oynadı. amaçları satmaktan daha çok yeni bir soluk getirmekti. oldu mu? bence oldu ama alan çıkmadı işte. aynı şekilde pcye çıkıp konsola çıkmasa aynı akibete uğrar mıydı? bence uğrardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HellHound said:
Bone said:
öyle değil işte.
şimdiye kadar yapılmış en iyi oyunlara bakarsan, zamanının en iyi grafiklere sahip olduğunu da görürsün.

yani tutup da şimdi pathologic oynamassın herhalde...


mesela 2000e yaklasirken cikan Planescape Torment'in zamanin otesinden gelmis teknolojinin son harikasi 640x480 fix cozunurlugu gibi mi?


yine de planescape şehir dizaynı ve çeşitliliği açısından bir görsel ziyafetti bence d:

gerçi o 640x480 en eleştirilen yanlardan biri, hatta ana karakter neden yay alamıyor eline diye sorduklarında alay ediyorlardı 640x480 ekranda sen adama ok atana kadar burnuna girer zaten diye hehe

(gerçi rogue modron da vardı crossbow d: )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SturmVogel said:
PES serisinde -2002 gibi patlamasına karşın- yıllar yılı her oyunu ezbere alan bir kitle oluştu. FIFA'nın 99'a dek pek bir numarası olmayan oyunları bile FIFA 07 sürümüyle değiştiği izlenimini verdi. Hangisi daha iyi derseniz elbette FIFA derim. En azından uydurma ligler yok. (Uydurma ligler olan bir oyunun hiçbir özelliği bana uydurma ligler içermeyen bir oyun varken kendini sattıramaz)


haha (şaka?)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence en önemli özellik, özgünlük. Tamamen özgünlük diil tabi bu, oyuncuya özgün olduğunu yansıtabilmek. Mesela bakıyosun, bi Monkey Island, bi Grim Fandango, bi Sanitarium, bunlar hep özgün oyunlar. Kaç oyunda düşmanını yenmek için laf dalaşına girersin, ya da kaç oyunda çiçekle "ölü" öldürürsün.

Sırf özgünlük diil tabi. Oynanabilirlik, rahat bi arabirim, sıkmayan oynanış ve insanı boğmayan bi atmosfer. Bunlar bi oyunu iyi yapmak için gereken şeyler bence. Bunları açarsak:
Oynanabilirlik: Oyuncuyu yormadan oynanabilir olma. Bu nedir, mesela adam oyunu oynamak istediğinde açıp 2-3 dakika oynayıp çıkabilmeli. Yani oyun açılana kadar saatler geçmemeli, adam istediği an save edebilmeli.
Rahat arabirim: Aslında gayet açık ama açalım biraz. Arabirim ekranın yarısını kaplamamalı, oyuncunun gözünü çalmamalı ve oyuncu istediği an istediği bilgiyi edinebilmeli. Tabii görüntü kalitesi yüksek de olmalı.
Sıkmayan oynanış: Aslında oynanabilirlikle aynı şey. Buna ek olarak oyun aşırı uzun veya aşırı kısa olmamalı. Devam oyunlarına olanak sağlaması açısından da tadını insanın damağında bırakmalı. "Aa lan bitti mi yuh burda biter mi bi oyun" dedirtebilmeli.
Boğmayan atmosfer: Sırf sanatsallık kasacam diye kapkaranlık bi oyun yapmanın alemi yok. Oyuncu ekrandaki her şeyi net bi şekilde görmeli. Soldan gelen adamı vururken arkadan gelen adamı farketmeme, bikaç ekran sonraki kapıyı açmak için gerekli olan anahtarı farkedememe gibi şeyler olabildiğince azaltılmalı.

Bütün bunları sağlayan oyun bulmak çok zor. Mesela Half-Life çok iyi bi oyun çünkü bunların hepsini sağlıyo. Özgünlük desen, zaten muhteşem olan Quake 2 motorunu alıp yepyeni bi şey yarattılar; al sana özgünlük. Sonra, WoW da çok iyi bi oyun, çünkü arabirimi en küçük detayına kadar değiştirmek mümkün. Oyuna girip 2-3 dakika takılıp çıkmak mümkün. Görülebilir alanı 3-4 katına çıkarmak ve atmosferi rahatlatmak mümkün. Ya da mesela Need For Speed serisinin en beğenilen sürümlerinden biri Underground 2. Neden, çünkü gerçek anlamda en iyilerinden biri. Çünkü bi oyuncunun bi araba yarışı oyunundan bekleyebileceği tüm özellikleri sunuyo (yarışsa yarış, driftse drift), oyuncu tüm haritayı istediği gibi dolaşabiliyo ve arabasını en ince detayına kadar değiştirebiliyo; buna mekaniği dahil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğlence anlayışı değişir ama kişiden kişiye göre. Hayatı çok iyi olan bir adam, pinball veya pacman gibi bir oyunla eğlenebilirken, hayatı kötü olan adamın başka bir hayatın içine girmesi(atmosferle vb. etkenlerle)gerekebilir. Yani o anki hayatını unutmak için oyun oynuyor da olabilir ki günümüzde bir çok insan istem dışı bunu yapıyor bence. Nintendonun satışı dikkat edersen çocuklar ve orta yaşlı insanlar için. Ps3 ve Xbox360 da daha çok hayatından memnun olmayan ergenler ve gençler tarafından satın alınıyor çünkü oyunları dünyadan soyutlama amaçlı. Haksız mıyım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acıkcası ben "hayatımızı unutmak istiyoruz, kendimizden mutsuzsuz başka karketerlere bürünmek istiyoruz, aslında ben 19 charisma female human rogue olmak istiyomuşum" gibi psinalizlere girmenın pek manalı olmadığını düşünüyorum.

oyunlardadane önemli kriter atmosfer ve ya o atmosferi destekliyenen oynanbilirlik, veya coook kral bi oynanbilirlik, önemlidir diyorum.

ama fikir hep önce geliyo bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Atmosferi ne sağlıyor ki? Yani işin biraz derinine inersek, atmosferi atmosfer yapan şeyler neler?

Müziğin uyumu mu, grafiklerin uyumu mu, renk uyumu mu, seslendirmelerin iyi olması mı, diyalogların tutarlılığı mı? Ne yani , hangi hatlar belirliyor bunu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya oyun şimdiye kadar sunulmamış birşeyler sunmalı (örnek wolfenstein, mad tv, sims, dune 2 vs.), ya da şimdiye kadar sunulmuş şeyleri öyleee bir bezemeli ki yeni birşey gibi görünsün (bioshock).

oyun bir kere atmosfer yaratabilmeli. kısa olması önemli değil single player ın, varsın kısa olsun, o kısa süre boyunca biz oynarken 'abi bitmesin bu oyun' diyebilelim, senaryosu öyle olsun.

teknik detaylara gelecek olursak, devrim yaratmasın grafikleri, gerek yok. oynanabilirlik yüksek olsun, atmosfer olsun, olsun da olsun herşey olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esasında enteresan bir konu. Birde paticik gibi oyun oynayan bir topluluk söz konusu olunca ilginç tespitler ortaya çıkmış.
Bana göre;

1- Sürükleyicilik: Oyunun oynama zamanı toplam 300 saat olabilir, 25 saatte olabilir. Ancak bu sürenin nasıl geçtiğini anlamıyorsanız oyun sürükleyicidir. Sürükleyiciliğe pek çok yan etken etki etmektedir.
a. Konu: Orjinal bir senaryo veya Senaryo çok orjinal olmasa oynu farklı kılan spotane aksiyonlar, beklenmedik gelişmeler. Kısacası oyunun seyiri oyuncuyu şaşırtmalı. Bunun içinde ana karakter veya ana karakter üzerinde oynanan senaryo , oyuncu tarafından benimsenmeli.
b. Grafik ve Ses: Insan normalde 5 duyusunu kullanırken, oyun oynarken 2 duyusunu kullanır. Göz ve Kulak (dokunmayı saymıyorum). Ne kadar grafik, ses önemli değil desede arkadaşlar, oyun dediğin göze kulağa hitap edebilmeli.
2- Oynanabilirlik: Bu noktada, oyunun arabiriminin kolay kavranılabilir olması. Göstergelerin, haritanın, vs. yerinden tuttunda, butonların şekline kadar hedef oyuncu kitlenizin kolay kavrayabileceği bir sistem kurulması lazım.

Şu ana kadar en başarılı bulduğum oyunlar X-Com, High Seas Trader, Pirates, Baldur’s Gate 2, Thief, Half-life, Starcraft, Call of Duty, Ultima Online
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...