ssj4songoku Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Zaten End-Game raiding WOW'da casual değildir arkadaşlar. Haftada en az 3-6 gün arası günde 6-7 saat oynayabilcek, yedek oyunculu bir kadroya ihtiyacınız var. Ayrıca bu verdiğim rakamlar genelde daha yüksek olur. Fakat Blizzard'da aptal değil. Bütün patch notelara bakın. End-game instancelar durmadan nerf yiyor. Neden? Çünkü hardcore olmayan kısımlara daha fazla hitap etsin diye. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knoxville Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 e öbür expansion yaklaşırken de nerflesinler bi zahmet. yukarlarda tbc öncesi yapılan raidlerdeki atmosferi yansıtmış biri. kesinlikle katılıyorum, özellikle twin kısmına :) yanlız biraz wow fanatikliğinden çıkmak lazım. war da gelse aoc da gelse wow kaybetmez demek yanlış bir fikir bence. sanki daha iyi olmasını istemiyormuş gibi yorumlar. mesela ben ao oynamıştım 2 sene. hala orda eğlendiğim kadar eğlenmedim tbc'de. üstelik son levela bile ulaşmamıştım (220 level), ulaşma gibi bi gayretim de yoktu, çok güzel hitap ediyordu casual'a. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Devilmanta Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Bone said: said: Age of Conan gelicekmiş Warhammer gelicekmiş; soruyorum size hangisinin hikayesi hakkında bi bilginiz var? hangisinin öncesinde adam akıllı bir stratejisini oynadınız? buraya katılmıyorum. her ne kadar conan ve warhammer dünyaları bir warcraft kadar popüler olmasa da, conan taa 1900'lerin başında yazılmış hikayelerden derlenmiştir, warhammer da rpg dünyası olarak adını duyurmuştur. bende popülariteden bahsetmek istemiştim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 doh, yanlış okumuşum :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Wow oynuyorsun, bakıyorsun her şey aynı honor, honor, item, item, rep, rep, item, item, ... Bırakıyorsun bir süre sonra geri dönüyorsun. Yok kardeşim alternatifi, bu kadar basit. Son yıllarda dogru duzgun sayıda single player da çıkmıyor ki, firmalar işin sırrını gördü, yap sende Hede Online, Hödö World, her ay mangırları cebe indir gözüyle bakıyorlar. Tek düze olmasına rağmen WOW başarılı, bilmem kaç senedir oynuyoruz. Benim kızdığım nokta Naxx ve sonrasındaki contentin çok hızlı tüketilmesi, crafting ti, ev di gibi karakteri tamamlayıcı imkanların yetersiz yada olmaması. Düşünsenize koca bir mage sin, geçtiğin nehirleri, suları donduruyorsun, majordomo nun tayfasını kuzu yapabiliyorsun, ama yatacak yerin yok. Bu adam nerede yaşar diye sorsalar walla Ironforge da köprüde bulabilirsiniz deseler, arkadaş mage mi yoksa dilenci mi diye sorası gelir adamın. Hele birde tailor se herhalde boş zamanlarında oya filan yapıyor derim (zaten craft ederken o el ovuşturma figürü nedir yahu, gelsin paralar der gibi). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fyrwenn Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Şimdi ben başka bir açıdan bakıyorum buna. Ben Amerikan serverlerı ilk açıldığında oyuna başlamıştım. Sonra EU ya geçtim. EU serverlarında biz Gangren' le beraber uzun süre Hi Goat' ta beraber oynadık. Bi çok 1st server kill yaptık, green dragonlar için saatlerce kapıştık. Kısacası TBC den önce inanılmaz hardcore oynuyoduk. Ama önce TBC nin çıkması ve daha sonra 2. expansion' ın basına tanıtılması beni tamamen soğuttu oyundan. Kısa bi süre sonra da bıraktım oyunu. Temel düşüncem şuydu. Yıllarca, aylarca hardcore oynadığım oyun benle dalga geçti. Gerek aktif raid içi gerek consumable farm nedeniyle raidler için harcadığım saatler, gerçek hayatımın sekteye uğraması vs. hepsi boşa çıktı. Bu raidlerden o dakka zewk aldımmı? Tabi ki. Ama biliyosunuz ki en ii mor itemlari toplamak oyunun temel amaçlarından biriydi ve bende gerçekten bundan zewk alıyodum. Peki Blizz bana ne dedi; "Şimdi sen yüzlerce saat raid yaptın item topladın, o kadar reputation kastın, bu instancelara girmek için onlarca high end questle uğraştın, hayatının önemli bi kısmını bana ayırdınya; tamam şimdi at onları çöpe. Bak sana yeni lvl cap, morlarına eşit güçte yeşil itemlar, lore nun içine edilmiş bir expansion, ve sıfırdan saatlerini harcaman için yeni instancelar..." Ve bunu 2. defa yapıyolar şimdi... Şimdi diyebilirsinizki bana karşılık olarak "e yeni instancelari yapip yeni item topla noolucak.." Tamam ama günde 1 saat oynamış bir oyuncuyla, 10 saat oynamış bi oyuncu arasında fark kaldımı expansion gelince? Hayır. Yanlış alaşılmasın; benim derdim "ühühühü itemlarım gitti. yenilerini isterim" diil. 29 yaşındayım aştık artık öyle şeyleri :). Benim karşı çıktığım şey Blizzard ın mentalitesi. Benim düşüncem, bütün hardcore oyuncularla dalga geçtiler ve hala da buna devam ediyolar. SSC cleared, TK cleared, BT cleared, MH cleared, o down, bu down, şu down....eeeee? 4-5 ay sonra bunların bi anlamı kalıcak mı? Northrend' de 78-80 lvl civarında üzerinde ki morlarını(daha da önemlisi emeğini) bi kenara atıp yeşil itemlarla koşturmıcakmısın? Kendi gözlerimle tanık olduğum şudur ki; TBC sırf bu sebeplerle bir çok hardcore ve ii oyuncunun oyunu bırakmasına veya bir çok ii guildin dağılmasına sebep oldu. WoW ii bi oyun kabul ediyorum. Hala içimde uktedir ve oynamak isterim. Ama kapitalist düşüncelerin kurbanı oldu benim için. Hala bilmem kaç milyon accout varmış, şu kadar para kazanıyomuş vs.vs. Benim için bir önemi var mı veya düşüncelerimin değişmesini sağlar mı? Hayır. Çünkü yukarda bi yerde bi arkadaşın dediği gibi bu paralar casual oyunculardan geliyo ve beni ilgilendirmez. Zaten amaçta bu oyuncuları çekmek diil mi? :) Kısacası ben, benimle dalga geçildiğini ve aptal yerine konduğumu hissettim ve oyunu bıraktım. Ve görüyorum ki yeni expansionla bu süreç hala devam ediyo. Neyse işte.. yaşlı bi adamın gevelemeleri bunlar.. NOT: tam olarak okuyamadım her yazıyı işte olduğum için, ama aynı noktaya başkalarıda parmak basmış olabilir. Özür şimdiden.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GenjuroXXX Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 ssj4songoku said: End-game instancelar durmadan nerf yiyor. Neden? Çünkü hardcore olmayan kısımlara daha fazla hitap etsin diye. Şekil 1-A Kael'thas ın yediği inanlımaz nerf, 2aydır hiç gitmemiştim dün 5 healerla kestik... laftan anlayan ortalama gearlı naaptıgını bilen ve boss taktiklerini idrak edebilen 25 casual kişinin cok rahat kesebilecegi bi boss haline getirildi Şekil 1-B Archimonde yine saçma sapan nerflenmiş bi başka boss tamam hakikaten abartı rahatsız edici bi fight ama BU KADAR da nerflenmemeliydi.. Sonuç, bulunduğum server olan Kul'tiras da Pre-TBC naxx yapan 3 alliance 2 horde guild i vardi , TBC sonrasında zibilyon tane ssc,tk bitiren guild var sırf bu nerfler sayesinde , kötü bişey mi? hayır. ayrıca malesef WoW da pvp ranking sistemi kaldırıldığı gün bitti, world pvp azdı hiç kalmadı.. BGlarda afk takılmak moda oldu 40v40 AV de iki tarafdan da 30 kişinin start pointde kıpırdamadan takılıp 10 kişinin zar zor drekthar kesmeye calıştığı anlar da unutulmazlar arasında... arena desen ayrı bi yalan 1300 rating teamlerde full merciless set warriorlar... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Ben gayet katiliyorum valla Fyrwenn, ben de ayni sekildeydim TBC'den once. Oyunu birakmadim henuz ama raidleri tamamen biraktim, pingi nispeten iyi serverlarda alt falan oynuyorum simdi arada arkadaslarla, gun gelir 70 olurlar arena neyin yapariz belki diye, ama BF setimi bankaya atip yesil/mavi quest rewardlarla dolasmaya basladigimdan beri hardcore PvE hevesim kalmadi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Phlox Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 wowun bir gerçeği ama casual sayısının hardcorelardan çok daha fazla olması. adamlar da haliyle casuallara hitap etmeye çalışıyo. şimdi sizin dediğiniz gibi lvl cap artmasaydı aynı cape yeni zonelar eklenseydi oyuna yeni başlayacak biri çok tereddüt ederdi ve büyük ihtimalle de başlamazdı. bütün forumlarda var bu tür bir tartışma ve çoğu hardcore raiderın dediği de şu ; biz zevk için raid yapıyoruz, itemlar da bir çeşit hediye. ki mantıklı olan olan da bu. tbc öncesi iyi progressli bir guilddeydim ve gearım da gayet iyiydi, ama hiç de üzülmedim lvl cap artınca. aksine sevindim alt charlarımı kastım guild derdi olmadan, zaten 70 olunca aynı guildimle yine başladım hardcore raidinge. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GenjuroXXX Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Baggio said: BF setimi bankaya atip yesil/mavi quest rewardlarla dolasmaya basladigimdan beri hardcore PvE hevesim kalmadi. Hissettiğini o kadar iyi anlıyorumki... tek çıkış yolu olarak shaman rerollamak geldi elimden :) hala ıvır zıvır instance a tanklaya cagirirlar warriorımla kolda elementium bulwark , elde widow remorsela koştururum şopar gibi =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Fyrwenn'in dedikleri (inşallah yanılmıyorumdur) Blizzard'ın da farkında aslında. Her ne kadar insanlar onları vurdumduymaz, istediklerini yapan tipler sansa da, adamlar gayet feedbacklerden yararlanıyorlar. Ancak WoW bu, yani sistemi bu, karakterlere (ve dolayısı ile moblara - bosslara 10 ekstra level eklemeden) yapabilecekleri kısıtlı. Çok iyi hatırlıyorum ama kaynak bulabileceğimden emin değilim, Tigole bir postunda (veya interview) şundan bahsetmişti: said: İstediğimiz raidi, istediğimiz anda öldürebiliriz. Bir moba "Git heal eden klasslara direk dal, öldür" AI'ı vermek çok zor değil. Biz rekabet istiyoruz. Yani artık ellerindekiler sınırlı oluyor bi noktadan sonra ve haliyle oyunda BÜYÜK bir kısma hitap eden PvE'de sona geliniyor. Yenilik lazım, yeni yerler, yeni bosslar lazım. En eventvari bosslar bile 2. 3. killden sonra sıkıyor. Haliyle adamların yapabileceği sınırlı şey kalıyor. Nedir bunlar? 1. Bilinen ünlü Heroları öldürmek. Kel'Thuzad, Vashj, Kael'thas Sunstrider, Illidan Stormrage, (belki) King Arthas Menethil, vb. 2. Yeni ırklar, Draenei & Bloodelf. Sonralarda mümkünatı olan Worgen 3. Yeni sınıflar, Hero-class, Shaman & Paladin değişimi, Death Knight 4. Yeni zonelar, büyük ihtimalle daha yüksek level range'i olan yerler. Düşünün siz şimdi L70 iken, mob level range dengi tekrar Barrensvari bi yere gitmek ister misiniz? 5. Yeni level cap. Yeni level cap demek, yeni itemler demek, 100 Staminalı, 1000 max damageli itemler. Olmazsa olmaz bunlar. Bosslar kalkıp 20k vururken, kimse hala T3 - T4 ile gezemez ne yazık ki. Hepimiz biliyoruz ayrıca, Blizzard WoW'da elinde olan itemi upgrade etme mantığını sevmiyor.Kıytırık Dungeon 0 setleri bile yükseltmek için 2 sene bekledi. O kadar hikayeleri, görüntüleri, questleri ile uğraştıkları Legendaryleri bile upgrade etmiyorlar. Sonuçta WoW'un trendi bu. Millet bi tarafını da yırtsa, oyunu bırakmakla da tehdit etse, yeni level cap ve dolayısıyla yeni itemler gelicek, gelmek zorunda. İşte olay burada bitiyor. Fyrwenn gibi HC oyuncular buna dayanamazken, arkadan gelen ve bir şekilde "kewl" olmak isteyen genç nesil, "OMG, OMFG Epixx! I'z gonna pwn Arthaz lowlz, Your e-peen skill has increased to 15." mantığı ile hareket ediyor ve kazanan yine (her zamanki gibi) Blizzard oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Fyrwenn said: Peki Blizz bana ne dedi; "Şimdi sen yüzlerce saat raid yaptın item topladın, o kadar reputation kastın, bu instancelara girmek için onlarca high end questle uğraştın, hayatının önemli bi kısmını bana ayırdınya; tamam şimdi at onları çöpe. Bak sana yeni lvl cap, morlarına eşit güçte yeşil itemlar, lore nun içine edilmiş bir expansion, ve sıfırdan saatlerini harcaman için yeni instancelar..." ya ne yapacaktı adamlar, "al bu madalyan, bu da isviçre'de bir bankadaki hesap numaran" mı diyeceklerdi? wowda ayırdığın vakit kadar hardcore oyuncusun, aynen exp gelmeden önce senin o morları almak için harcadığın vakitle hardcore olman gibi. belki kendi açından sen de haklısın ama wow bu işte. yetenek istemez vakit ister bir oyunda bundan farklı bir muamele göreceğini ummamazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Hastayim su whine olaylarina. Biraz absurd kacacakta daha iyi biliyorsaniz blizz' e teklif goturun. Ben daha mantikli birsey dusunemedim. Herhaldeki level 75 itemi karazhan iteminizdan guzel olacak yapmayin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ssj4songoku Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Fyrwenn'nın başına gelen benimde başıma geldi ve bende nasıl hissettiğini çok iyi anlıyorum. Fakat ben TBC'den önce semi-hardcore oynuyordum. O yüzden TBC pek fazla koymamıştı bana. TBC'de tam anlamıyla hardcore'a döndüm. İlk başlarda çok güzeldi, takılıyorduk raid yapıyorduk filan. Fakat blizzard'ın TBC ile classlar üzerinde, özellikle warriorlar üzerinde yaptığı değişiklikler beni çileden çıkardı. WOW-EU başladığından beri warrior oyna, sonra TBC gelsin ve adamlar mekaniklerde hiçbir ciddi değişiklik yapmadılar. Aynı hareketleri tekrarlamaktan gına gelmişti artık. Üstüne üstlük birde Expansion haberi gelince, yeter artık dedim, sattım accountu. Fakat bence asıl sorun oyun mekaniklerinde. Artık cidden klışe olmaya başlıyor. WOTLK ile combat, meslek vb. ciddi bir rewamp yapmaları lazım. Oyun resmen, HOT, DOT, DPS, Crushing Blow arasında dönüyor. Tek umudum DeathKnight,rune sistemi ve insciptionlar. Birde TBC Lore olarak çok kötüydü bence. İnşallah WOTLK öyle olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Evet oyun biraz kisir donguye girdi, ama bilmiyorum baska nasil zevkli hale getirilebilir. Arenalar bile baymaya basladi cunku. PvE ise casualsan tikanip kaliyorsun haliyle. WoW' un casuallara donuk tek tarafi PvP. O da nereye kadar tabi. Pre-TBC' de Kel'Thuzad kestim ben nerdeyse full tier 3lu druidim vardi. Yalan oldu tabi, ama koymadi biliyordum ki o guilde hangi instance varsa onu farmlayacaz. Ama noldu, ise girdim vs. Simdi sadece gruul kesebildim, otesi yok :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GenjuroXXX Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Greeny said: Ben daha mantikli birsey dusunemedim. Herhaldeki level 75 itemi karazhan iteminizdan guzel olacak yapmayin. Sanırım tamamen okumamışsın Fyrwenn'in yazdığını ki yaptığın karşılaştırma o yüzden biraz yanlış , tabiiki karazhan itemlı bi kişi wotlk de lvl 75 itemi görünce gözleri ışıldıyacak, ama elinde warglaive olan bi rogue gidip de lvl 75 de quest reward olan sword un en dandiginden 15 dakikalık bi questle alındığını görünce bi iç geçiricek , hafifden de olsa bi burukluk yaşıyacaktır degil mi? =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fyrwenn Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 @huun : Ben madalya felan istemiyorum tabi ki ne haddime. Sadece genel hatlarıyla benim ve bi kısım oyuncunun düşüncelerini aktardım. @greeny : Hastasıyım "whine more noob" cevaplarına. Bu konu için çözüm düşünmesi gereken, ayda milyonlarca dolar kazanan ve yüzlerce çalışanı olan bir şirket varken tek taraflı eleştirmek hakkımız herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 @Genjuro; Illaki de, bence bakmamiz gereken aci yeni expansionda da ayni basariyi, eforu gosterip daha iyilerini almak olacaktir. @Fyr; Bence degil, adamlarin yaptiginin yanlis oldugunu dusunuyorsunuz genelde. Ama adamlar degil, alternatif cozum olmamasi ya da sistem yanlis kanimca. Ha konu disi olarak bana sorulsaydi, level cap arttirmadan expansion cikarip yeni raceler ve yuzlerce instance ekleyip ayni level gerektiren (70) itemler koyulmalidir. Benim dusundugumun tabi ki yanlis taraflari var. Ben bunu tercih ederdim :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bassist Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Buyse said: @bassist o bossları kesmek herkesin hakkı da sen kesecem de dedin de elinden mi tutan mı oldu? sen bu oyuna haftada 5 6 gününü ayırabilecek, classını tanıyan 25 kişi bul sen de kes. ama yok bazı insanlar gibi ben günde 2 saat girerim arkadaş ama oyunun herşeyinden de faydalanmak istiyorum diyorsan olmuyor malesef bu. Dostum ben 2 yıl boyunca günde yaklaşık 11-12 saat civarı oynadım ne yazikki bu oyunu.2 yıl üni uzadı bu yüzden zaten.Ve verdiğim cd paralarına aylık ödemelere yanıyorum şu an.Dunemaul Alliance nin ve Tarren Mill Horde un en iyi guildlerinden birindeydi 2 charımda.En çok The Eye Void kesebiliyordu bu 2 serverdaki en iyi 3 guild(SCC falan hayallerdeydi).Dunemaulda hala karazhanda 100lerce vipe yiyen 10 tane guild var yahu.LvL 80 geliyor adamlar hala prince nasıl kesçez diye düşünüyo.. Ben istediğim kadar pro olayım durum bu.Dunemaulda beraber rogue kastığım realdan da çok yakın arkadaşım night elf rogue u ile FORTE ye başvurdu.Evet Forteye.Çünkü dunemaulun ozamanki en kral guildi Aftermath Sadece Gruul kesebiliyordu.Scc de 1000 lerce vipe vs.Forte nin rogue class leaderı kabul etmişti fakat guildmasterları başka bir rogue u guildlerine dahil etti.Arkadaşımın ben pve oynayacam bu oyunu hayalleride suya düştü tabiki sonra mecburen pvp ye döndü ve bıraktı oyunu.2 ay önce tarren mill ve dunemauldaki guildlerin raid durumunu söliyim.Void kesilir ordan hadi bi gruul farm aynı gece.Magtheridon vipe yada kesilir ordan gene hadi bi gruul alalim.2 charlada voidi ve gruulu görmekten kusçaktım artık.Mecbur katlandık en iyisi buydu serverımızda.Şanssızlıkta vardı tabi.Cafede arkadaşlar BL serverında scc kesiyorlardı çatır çatır.Ne yazikki herzaman kendin gibi 25 man bulamıyorsun..Başka alternatif bu tarz bir oyunda yoktu neyazikki devam ettik wowa. Valla ben oynarken yüzlerce insanla konuştum herkez bu tip konulardan şikayet ediyordu.Blizz bide utanmadan en çok tutan dungeonumuz Karazhan diyor LOL.Sanki başka yere gidebiliyor insanlar.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 "Tabii ki boyle olacak ne olacakti" diyenlerin ilk oynadigi mmo WoW olsa gerek, vizyonlari yeterli degil cunku. Daoc'a da kac expansion geldi ben birakana kadar, gayet de basarililardi, her zaman buyuk degisiklikler geldi oyuna. Housing geldi, artifact item ve item levellama olayi geldi, yeni kocaman zone ve dungeonlar geldi, PvP sistemi kokunden degisti New Frontiers diye (zaten outdoor olan kale sistemli vs. PvP daha da gelisti) vs vs. Benden sonra gelen 2 expansionda oldu mu bilmiyorum ama butun bunlar olurken hicbir zaman level cap yukseltilmedi, eski oyuncular madara edilmedi. Ne saglandi boyle olunca; artifact sistemi gelmeden once dogru duzgun item toplamis olanlar, artifact'leri yeni dungeonlari falan da daha cabuk kesfettiler ve basardilar. Yenilere hafif bir yakalama sansi, eskilere de herseylerini cope atmadan biraz daha calisip gelistirme firsati sunuldu. WoW'da ne oldu buna karsilik? En yapilmamasi gereken, son care olan seyi cart diye yapiverdiler, level cap 70 oldu. Zangarmarsh'da kazandiginiz mavi quest item, aylarca ugrasip aldiginiz T2'den degerli oldu. Underbog'dan tesadufen aldiginiz sey, 20k honor verdiginiz itemdan degerli oldu. Random gruplarla gunde on kere yapabildiginiz dandik 5 kisilik instance'lardan gelen maviler T3'e rahat rahat kafa tuttu, bazen gecti. Bu olmak zorunda olan birsey degil yani, olmamasi gereken bisey hatta. Expansion illa level cap yukseltmek demek degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Kesinlikle LvL cap çok büyük hata hele de aylarca kasıp uğraşıp emek verdiğimiz itemların 1 günde çöp haline gelmesi en büyük hata. Sırf bu yüzden bir de tabi zamanım olmamasından Raid falan yapmıyoru sadece PvP yapıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Marveloth Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Bencil olmamalı insan. Biraz yeni başlayacak olan oyuncuları düşünmek lazım. Siz blizzardın sahibi olsaydınız zaten böyle başarıyı elde edemezdiniz bu fikirlkerinizle. Eski oyuncu yeni oyuncu ayrımı yapmaz şirketler. WotLk da çıktıktan sonra henüz hiç wow oynamamış bir kişi karakterini 80 yapabilmek için en az 2-3 ay günde 6 saat wow oynamalı. Buna 'ben bu charı beğenmedim, yanlış meslek seçmişim, talentlar yanlış oldu, bu serverda oyuncu yok' gibi insanı yeni char açmaya iten sebepleri de ekleyince, adama sorarlar sen bizi soymayamı çalışıyosun die. Eski oyuncular eski sistemle 60'a kadar kastılar, Sonra TBC aldılar hiç zorlanmadan 70 yaptılar. Sadece 10 level. Nedir ki. Şimdi WotLk gelicek. Ben de eski oyunculardan olucam. 80 e kasıcam. Üzerimdeki itemlar sayesinde hiç de zorlanmiycam. Tam bu noktada wow a yeni başlamayı hayal eden bir kişi için level kasmak işkenceden başka birşey olmayacaktı. 69-70 arası kasmak 2 gün sürüyordu. (herkez günde 10 saat wow oynamıyor) Ben wow a başlarken 70 i hayal bile etmiyordum. 60-65 arası kasar bırakırım heralde fln demiştim. Bilmeyen biri için zordu çünki. Neyse ki blizzard sizin kadar merhametsiz değil. Hem Oyuncuya tek seferde 30+40+80 euroluk 3 oyun aldırıp da aylarca köpek gibi level kasıcaksın demiyor. Yeni oyuncuları düşünerek level kasımını kolaylaştırdı. Çok da büyük bir değişim olmadı. İtemlara gelince. Level 70 olan bizleri alakadar eden bir durum yok zaten ortada. Kalıp da level 20 twink charlarıyla outland i basıp oyundan mı bezdiriyolar bizi? Yoo. Kendi araların takılsınlar işte yeni char açanlar. Yani ne gibi bir problem olabilir ki? Zaten outlan e geçtiklerinde üzerlerinde ne olursa olsun çöplükten başka birşey olmayacak. Lütfen biraz da sizden sonraki nesli düşünün. Burda insanlar kendini bişey zannediyo belliki. Sizinle aynı dönem başlamayan bi oyuncunun wow oynamaya hakkı yokmuş gibi konuşuyosunuz. Ben bir marka kıyafet aldığımda sezon başında ona 150 ytl ödüyosam sezon sonu 100 YTL ye düşer. Gidip de mağzayı ayağa kaldırmam napıyosunuz siz bu ne haksızlık diye. Herşey yerinde zamanında değerlidir. Modası geçince elbet hepsi ucuzlayıp önemsizleşecek. Bunu wow oynayan pekçok insan idrak edemiyo. Eğer çalışıp çabalaıp edindiğiniz itemların modasının geçmesini istemiyorsanız ne bir ek pakette nede bir patch te gözünüz olacak. Hiçbir yeniliğe açık olmayacaksınız ve sadece belli bir müddet acc alımı açık olan oyunları tercih ediceksiniz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Ne alakasi var anlamadim ki? Sifirdan 60'a gitmek yeniler icin zordu da 70'e gitmek daha mi kolaydi? Bahsettigimiz de zaten yeni oyuncular degil, iyice okursan. Zaten 60 olup haftada 2-3 kez MC yapanlarla her gun ugrasip BWL/AQ/Naxx temizleyenlerin expansion adi altinda ayni kefeye konulmasi. Bunu uzun uzun anlattim ama azicik bi tarayip direk savunma cevap moduna gectigin icin oturmamis verdigin cevaplar; expansionlarda daha dusuk seviyede olanlara bir sans verilir her zaman. Mmo'larin genel mantigidir cunku; gunde 10 saat oynayanla 2 saat oynayan bir olmamalidir, ama 10 saat oynayan da 2 saat oynayani kayitsiz sartsiz sonsuza kadar ezememelidir. Bunu saglamak onemlidir, iki tarafa da fazla kaymamak gerekir. Blizzard casual tarafina fazla kayarak yapti bu hatayi, 2 senedir ugrasan didinen insanlarin butun emeklerinin icine etti, herseyi sifirladi. Expansion bu demek degil. "Eskilerin emegi gene karsilik buldu" diye savundugun sey de pek bir dayanak degil yani. Full T3 seti olan 8 gunde 70 oldu da raid yapmayan adam 12-13 gunde 70 oldu, bu mu yani? Iki senenin emegine verilen odul 5 gun hizli levellamak mi? Yapmayin etmeyin. Karsi gorus kabul ettiniz diye expansion dunya yuzunden silinmez, merak etmeyin, savunma moduna gecmenize gerek yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Peki onca zaman uğraşıp didinen sonra 1 günde itemları değersizleşen "eski"lere hiç yazık değil mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 27, 2007 "Itemlerin modasi gecer" dedigin de dogru, tabii ki gecer, ama Arena sistemindeki gibi gecer. S1 setini tamamlarsin, S2 gelir Merciless itemlar cikar. Sonra sen ustunde zaten olan Gladiator setle Merciless'i daha hizli ve/veya rahat alirken, S1 zamani Agustos bocegi olan bir insan buna daha zor ulasir, oyle olmalidir. Senin karsina geldiginde de henuz S2 setini tamamlayamamis olsan bile, ustundeki S1 itemlardan dolayi biraz avantajin olmalidir. Boyle yurur bu isler, herkesin 20 slot epic'inin en az 18'ini tek kalemde silip atmakla olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar