Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

debriyaj ve kavrama hakkında


CwzX

Öne çıkan mesajlar

arkadaşlar merhaba,

geçen hafta 2. el bir toyota corolla hatchback 1.6 terra (2007) aldık 2300 km de... fakat farketttik ki kavrama noktası biraz yukarıda... benim de çok araba kullanmışlığım yok aslında babam kullanınca farketti... benim için çok sorun değil ama ayağımı baldırdan kaldırmak zorunda kalıyorum vites değiştirirken ve debriyaja basınca da hemen boşa aldığından motor bağırıyor hafiften... bir de şimdi böyle alışınca ileride başka bir arabada zorlanır mıyım? bunu düzeltmenin yolu var mıdır ? teşekkürler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kavrama noktası aslında arabadan arabaya değişiklik gösterebilir fakat çok yukarıdaysa balatayı yemiş olabilir. 2300km aslında balata için çok çok düşük. Tabi balatayı 1 günde de bitirebilirsiniz fakat bildiğim kadarıyla bunun bi garanti süresi var ve Opel'de 6000km den önce balatada sorun yaşanırsa garantiden değiştiriliyor.

Sizde ilk önce servise götürüp bunun balatasında sorun olduğunu söyleyebilirsiniz. Bu hiç olmayan birşey değil bildiğim birkaç kişinin başına gelen bir sorun. Fabrikasyon olarak balatasının hatalı olduğu saptanıp değiştirildi.

Eğer kullanım hatası derlerse 1000-1500 YTL civarında bir masraf çıkartır sanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her arabanin kavramasi farklidir
ve korkma ilk stop ettirirsin yabanci arabayi sona anlar bacagin
bizde bi donem 3 tane araba wardi
fordun kavramasi en ortada yaklasik pedalin yarisi kadar gecisli inanilmaz rahat bi kavramaydi
tempranin ki incecik bir cizgiydi bi noktada 0 kavrama 1 milim ustunde araba firlayip gidiyodu
pejonunkide tam ortada ortalama bi genislikte rahat bi kavramaydy

ucunude cok rahat kullandim
temprayi her calistirdigimda stop ettirdim bi kere ama olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
15 yasından beri debriyaj kavramalarda sorun yasamadım.
transporter'dan tut hacı murat'a, e200 mercedesten escorta, traktor bile kullandım.
ayagınızın esnek ve hassasiyeti iste euhe.
her türlü yavasca cekeceginizden ayagınızı asagıda da olsa yukarıda da olsa kalkar gider araba sadece süresi degisir o kadar.
bide balatadaysa sorun kavrama yukarda degil assagıda olur.

balata yı korumak icin, vites atmayacagınız sürede hicbir sekilde debriyaj üstüne ayagınızı koymayın.1milim bile degse debriyaja ayagınız balata biter.
yarım debriyaj olayıda yalan.
basın, vitese atın
cekin.budur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hiç mi motor bilginiz yok anlamadım gitti. Git sanayiye abi debriyaj telini biraz sal de ayarlasın o sana.

Edip: Ayrıca debriyajın kavraması ne kadar aşağıdaysa o kadar az balata yer.

[ Mesaj 14 Ekim 2007, Pazar - 22:36 tarihinde, CaNNi tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ramazan trafiği ve bayram trafiği ardından 'otomatik damarım' kabardı :) Hoş ilk Audim zaten otomatik vitesti :P Şimdi o güzel ve rahat günlerimi mumla arıyorum.

Multitronik diesel A4 veya DSG şanzumanlı A3/Golf 1.4TSI falan düşünüyorum. Bakalım artık :) Matama ben gerçeğin ışığı ile aydınlandım artık. Hele iş dönüşü trafikte daha bir çok parlıyorum ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...