Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Abi tamam da, hani konser öncesi çalışmalarında her şeyi organize ediyor, kimin ne zaman girip, kimin ne zaman çıkması gerektiğini, ne zaman hangi vurgunun yapılması gerektiğini belirliyor deseniz kabulüm. Öyle bir durumda, sahne öncesi çalışmanın yeterli olması gerekir.

İyi de bu adamlar Vivaldi çalıyorlar mesela, 300 senedir standart bir konsepti vardır illa ki bu olayın, e orkestraya girmek de boru değil, adamların her biri yıllarını vermiş enstrümanlarına, ne gerek var sopa sallayan bi elemana?

Nedir yani olay, "Tek bir lider altında çalışıyoruz" mesajı mıdır, Frontman'siz yapamıyoruz olayı mıdır yoksa "Ben seyircilere götümü dönücem" diyen bir adamın gelenekselleşmiş muzipliği midir?

Açıklayınız.

Voys k3nk, sırayla sıkıştırıyoruz, bi sen, bi ben.
Mesaj tarihi:
Bu topic toptan bir şaka mı?

Eğer değilse en azından bu kesin şaka;

said:
Voys

§ 27 Eylül 2007, Perşembe - 22:24

nası değiştirmio abi? en fazla kimin nerede ne yapacağını ayarlamış, müziği kurgulamış olabilir. ama sahne sırasında olaya kattığı hiç bişey yok. oraya çıkıp yaptığı şey şovdan başka bişey değilki?


Ben örneğime çalışmadan bence siz verdiğim 2 link'e çalışın sonra konuşuruz.
Mesaj tarihi:
Aynı şey değil yahu.

Futbol sahasında farklı taktikler, stratejiler vardır, anlık müdahaleler gereklidir. Karşı takıma göre, kendi takımını ayarlaman gerekir.

300 senelik Four Seasons'la oyuncu değişikliğinin ne alakası var?
Mesaj tarihi:
yine asker örneği gibi oldu bu akuma.

orada olanlar ''standart'' degıl. değişken. 1 adamın karşısına 1 adam koyunca birbirlerini eşitleyip götürmüyorlar. tamamen oyun içinde verilen ani kararlarla değişen tatktikler var.

orkestrada yok öyle bişey. 2+2=4
Mesaj tarihi:
Her maestro ayni şekilde caldirmiyor eserleri , yorum katabiliyorlar istedikleri gibi, notasyon bakımından degil ama tonlama vurgu vs gibi.

Bide düsünün bir eser bitti ve digerine baslanicak,kemanci cikip hadi beyler hop birkiüc diye bagirip baslaticak hali yok.
Mesaj tarihi:
orkestra ne kadar büyükse beraber şefsiz çalmaları o kadar zor olur. bi tanesi biraz tempodan ayrılsa sorun çıkar, düzeltecek adam gerekir. çalınan bir eserle diğerinin süresi çoğu zaman aynı olmaz. orkestra yaşayan bi durum çünkü. sürekli kontrol edilmesi gerekir o yüzden.

bunun haricinde küçük bir orkestra oda orkestrası filan olduğu durumlarda, şefsiz çalınabilir. bu durumlarda dahi, atraksiyonlu bir eser ise, şef gerekebilir. misal, bir trio olan masada string trio, ki üçü de virtüözdür, besteci john zorn ile beraber sahneye çıkar. john zorn yerde oturur, gerektiği durumlarda müdahale eder, dinler tempo tutar vs...
Mesaj tarihi:
şefin asıl görevi konserden önce orkestrayı hazırlamaktır. konser sırasında ritmi ayarlamak,yönetmek ikincil görevidir. bütün o gördüğünüz kemanların eş hareketi, hangi enstrümanın ne zaman gireceğini konserden önce hep orkestrayı çalıştırarak şef belirler.
Mesaj tarihi:
Bu kadar insan kısa ama doğru bir sürü bilgi verdi arada onları okursan baya birşey anlıcaksın zaten.
!!! filan yapıcağınada wikipedia'daki resimlere bakabilirsin mesela.(zamanlamalar filan)
Mesaj tarihi:
olayın kendisi sanhe şovu zaten, ordaki davulcu zurnaci da şov yapiyor, maestro da sovun bir parcasi :p

[ Mesaj 27 Eylül 2007, Perşembe - 22:59 tarihinde, daverc tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Heyecan yapmayın yahu, agresifleşmeyin =)

Horace'ın verdiği videoyu izledim, neymiş ne değilmiş diye. Aslında tam olarak bahsettiğim olay değil ama, yine de konuyla tamamen alakasız da değil.

5 hareketini gördüm valla toplamda John Zorn'un, tabii eksper olmadığımdan anlayamadım ne demek istediğini de, bir hareketinde "Parmaklara geçiyoruz" gibi bir şey yaptı, bir diğerinde "Sesi yükseltiyoruz" tadında bir hareket geldi, birisinde "Sen solo takılıyosun kanka" hareketini gördüm, bir de kafayı kaşıdı bi ara da, onu tahmin edemiyorum =P

Bir noktada gereklilik olabilir, kabul ediyorum da, konser öncesinde "X kişisinin yönettiği orkestra" şeklinde bir tanıtım, konser sonunda da maestronun "Bu herifler var ya, bensiz hiç bişey yapamazlar" hareketleri hala abartılı geliyor bana.

Profesyonel bir orkestra ve yoğun çalışmayla, böyle bir gereksinim kalacağını sanmıyorum hala =P
Mesaj tarihi:
izledim, ama yoruma açık bence. tamamen ''artize bak hey allahım'' tripleri var adamda. o kadar hızlı çalışını değiştirecek adam hatasız uyacak adam zaten doğaçlama çalsa bile bu şekilde kusursuz çalar.

bi de rahmi koç yaptığı zaman nasıl çalmış bu adamlar? madem bu kadar önemli ritimsiz, komutsuz olmuyor?
Mesaj tarihi:
Önce 2. videoyu verseydin daha anlaşılır olurdu Horace, çok daha belirgin çünkü müdahaleler. =)

Şimdi, parçanın bu müdahalelerle şekillendiğini kabul ediyorum ben, savım, bu müdahalelerin gerekliliği konusunda. Dediğim gibi, çalışmayla aşılamayacak bir gereklilik midir yani bu?

Örnek de vericem biraz araştırma yapayım da =P
×
×
  • Yeni Oluştur...