Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Empire Total War


Farinal

Öne çıkan mesajlar

Bu arada herkes unite eksikliği olur gunpowder sux falan demiş siz zamanının savaşlarını kaçırmışsınız galiba. Silahlardan volley atış yapılan o dönemde o kadar değişik taktik var ki. Cavalry hala mevcut ve hala çok güçlü, pikemanlar vs hala var ve en önemlisi bir sürü taktigi karsı karsıya geldigi donemler bunlar. Sadece "linear tactics" denilen tüfeklerin karşı karşıya gelip ateş etmesi meselesi bile çok karışık aslında.

Biri gider yaygın formasyonda bir volede olabildigine çok atış yapar, biri daha sıkışık formasyonlarda ileri-geri asker dönüşüm ve devamlı ateş rotasyonlarını vurgular, birisi triple volley geliştirir ve kısa sürede olabildiğine hasar vermeye çalışır, birisi de triple volley görünce bütün askerini yere yatırır ki karşı taraf apışıp kalsın :) Bunlar hep olan taktikler hehe, şahsen karşı taraf ateş edince eğilen ya da eğebileceğimiz disiplinli askerler varsa oyunda o zaman (:D

Öyle shogun'daki gibi değil bu işler, çok sakat o dönemin savaşları. Malum siz bu kadar kastınız askerleri eğdiniz vee sonra bir top patladı o birliğin ortasında GG :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla senin dediğin zamanlar 1500'ler, 1600'ler. videoya bakıyoruz 1700'ler ve hatta 1800'lere sarkacak gibi zira fransız devrimi filan gösteriliyor. o pikeman tercio formasyonları, süvariler filan yalan olur oyunun ortalarına doğru. oyunun sonlarına doğru süvari de hikaye olur tahminimce. tabii tarihe uygun yaparlarsa, fantezi gladyatör birimleri, shaolin monklar, robin hood okçuları benzeri şeyler olabilir ehe

yani birlik rotasyonuydu filan onları şimdiye kadar gördüğümüz tw sistemiyle yapmak imkansız, romalı maniple'lara rotasyon yaptıramıyorduk daha. cidden çok geliştirmişlerse bilemiyorum ama en son m2tw'de bile misketçi yeniçeriler ateş edemeyip geberiyorlardı sıralar yerini değiştirken bir tek adam bile ölse hareketlerini tamamlayamadıkları için. efsane bir bug'dır yani. onu kingdoms'da bile düzeltememişken burada gerçekten o dediklerini yaptırabilirlerse helal. sonra special ability'leri de birim başına birden fazla yapabilmek lazım, piyade karesi var varoğlu var.

tw 2000'lerdeki en beğendiğim ve en çok oynadığım strateji serisi ama empire'ın başarılı olması için önceki oyunların hepsinden çok daha gelişmiş bir savaş sistemi lazım. kimsenin zırh giymediği, sırf mermi isabet ederse (m2tw açın işte misketçileri, topçuları dizin kapıştırın) milletin geberdiği bir oyuna uygun değildi şimdiye kadarki.

ha bir de savaş tarihinin her döneminden keyif alırım ama şahsi zevkime göre son 2500 yılın en bayık dönemi. işte ancak ikinci dünya savaşı ile oyun yapmaya müsait savaşlara dönüş oldu biraz. birinci dünya savaşı oyunu yok gibi birşeydir mesela, yakın çağ savaş oyunları da azınlıkta kalıyor denebilir çünkü zevkli değil önceki çağlar ya da modern çağ kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kesinlikle çok geliştirmeleri gerektiğine katılıyorum. Şimdiki motorla rotasyonlar falan olmaz zaten. O tip salak sorunlar olacaksa kesinlikle uğraşmasınlar hehe.

Tercio pikeman yalan oluyo zaten o çağda, ama hala cavalry önemli bir sürü savaşı hala kurtarabiliyor, pikeman da karşıda tabi süngüler iyice yaygınlaştıkça gerek kalmıyor pikeman'a. Aslında 18. değil de 17-18. yy yapsalarmış daha da güzel olabilirmiş, süper olurmuş hatta.

Bir tane oyun vardı aslında tam bu dönemleri anlatam Total War klonu adını unuttum ama şimdi, fena değildi o mesela. Onun daha canlısını yapabilirlerse neden güzel olmasın :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o dönemlerde, geri çekilen düşmanı tamamen bertaraf etmek, dağıtmak, düşmanın moralini çökertmek yada raiding amacıyla kullanılıyordu süvariler. bazı süvariler de atlarından inip piyade gibi çarpışacak şeklinde eğitilmişlerdi mesela, ona göre de ekipman taşırlardı.

oyunun betasını yada detaylı oynanış videosunu görmeden tabiki fikir yürütemiyorum ama umarım combat sistemi üzerinde oynama yapmışlardır, o zamanki taktikleri daha iyi yansıtabilmek adına. diziliş formasyonları oldukça önemli (çizgi şeklinde, kare şeklinde falan vs. gibi)

mesela kare formasyonunda 500-1000 arası piyade kullanılır. süvariler genelde saldırmak için piyadelerin silahlarını tekrar doldurmasını bekler ve bu sırada karşı ateşe geçer yada kılıç/lance saldırısı yaparlar. ateş etmede zamanlama çok önemlidir, eğer ateş etmekte geç kalınırsa, ender bir vakaa da olsa, yakında olan süvari ve atı vurulduğu zaman kontrolden çıkan atlar piyade hattı üstüne savrulabilir ve hatta geçici bir gedik açabilir.

bazen süvariler saldıracak gibi yaparlar ve piyadeleri kare formasyonuna geçmeye teşvik ederler, böyle savaş alanında gizlenmiş yada sonradan şaşırtma amacıyla bölgeye kaydırılan toplar bir araya gelen piyadeleri toplu halde ortadan kaldırırlar.

ama tarihte yeri gelmiştir 2 kademeli çizgi formasyonu ile ingilizler, rus süvarisini geri püskürtmeyi başarmıştır (balaclava savaşı)

daha yazacak anlatacak çok şey var o devrin savaşları hakkında, ama bu taktikler ne kadar oyuna yansıtılacak bilemiyorum ama herhalde otomatik olarak atış yaptırmamak lazım piyade birimlerine, ne olursa olsun ben bu oyunu alıp oynayacağım o ayrı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

katılıyorum, atış sistemi çok önemli. yapılan savaşlara bakılınca erken yada geç açılan ateş sonuca oldukça büyük etki ediyor çünkü. birde süngülerin efektif olarak kullanımı konusu var.

cossacsta sancak taşıyan ve trampet çalan elemanlar vardı, onlardan da koysalar keşke oyuna :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
Sam said:

ha bir de savaş tarihinin her döneminden keyif alırım ama şahsi zevkime göre son 2500 yılın en bayık dönemi. işte ancak ikinci dünya savaşı ile oyun yapmaya müsait savaşlara dönüş oldu biraz. birinci dünya savaşı oyunu yok gibi birşeydir mesela, yakın çağ savaş oyunları da azınlıkta kalıyor denebilir çünkü zevkli değil önceki çağlar ya da modern çağ kadar.



Ahahah evet kesinlikle, birbirlerine bakıp kurşun yakalıyorlar resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zaten tahkimat,siper vs kurmak olmadan; savaşacağın yer random olduktan sonra nereye kadar strateji olabilir ki...

İlkel savaşlardan şaşmasınlar bence bilgisayar oyunu için zira biraz modern oldu mu işe lojistik giriyor ki onu nasıl yansıtabilirler bilemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi de görmemişim

said:
grafikten önce adam gibi yapay zeka yapmayı öğrensinler


bastım artılarımı buna. total war serilerinden bir süre sonra oyundan soğumama sebep olan sebeplerden biri bu (örnek: ok atarken durmadan ileri geri giden düşman piyadeleri).

diğer olay da bir süre sonra şehir yönetimi ve diplomasinin acayip monotonlaşması. başlarda şehir yönetimi eğlenceli, yeni aldığın şehirleri geliştiriyorsun falan filan ama 10. şehirden sonra sıkmaya başlıyor. Diplomasi AIsi de rezalet zaten. Gerçi sins of solar empire kadar mal olamaz, orda senin müttefiğinin sana savaş açıp açmaması tamamen sana verdiği saçma görevleri yapıp yapmamana bakıyor. Yok dünya birliği adına ordaymışsınız yok zuzaylılar abanıyomuş falan hiç yeri yok diplomaside 15 dakka sonra satıyo seni dünyalı arkadaşın (bunu da burda belirtmek istedim).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...