Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

D&D 4th Edition çıkıyo sanki


Rewendor

Öne çıkan mesajlar

Beyenmediğim noktaları yazıyım bari:

Eh yani Bahamut'u epey bufflamışlar gibi gözüküyor. Benim zamanında sadece Dragon tanrısı diye geçinin minor bir deity iken şimdi epey bir prim yapmış.

Bir de Deity sayısını epey azaltmışlar. Player's handbook da 11 tanrı gördüm ben sadece. Eski 3rd Edition'da olan bazı tanrılar da yoktu. Örneğin isimlerini unuttuğum iki kardeş, birisi good diğeri evil. Onları bulamadım.

Ayrıca şu Dragonborn'lara bir türlü ısınamadım gitti. Sanki Monster's Manual'den çıkmış uyduruk ırklara benziyor.Ayrıca hiçbir ırkda ability score penalty yok. Eh bu iyi olmuş aslında.

Henüz yeni 30 level classlara filan pek bakmadım. Acayip acayip feat gibi birşeyler eklemişler sanırım onlara. Destiny bilmem ne filan.Onlarda ayrı bir uyduruk gözüküyor ama adam gibi baktımda sonra karar veririm sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pdf leri dolaşıyo nette yoksa official olarak kitapların çıkmasına 7 gün var. wotc çok kızdı bu pdf olayına :P

bu arada
kaede said:
Redeeming feature buldum bir tane. Belkide 4E için planları vardı ve tekrar tekrar dünya yaratmak istemediler ? One can only hope

Sigil, the City of Doors

bu aslında tam tersine kötüye işarette olabilir. millet planescape i WW alsın diye uğraşıyor (ve umuyordu). planescape ten bahsetmeleri "bu hala bizim satmayız, bi gün lazım olur diye tutcaz.hatta istersek turşusunu bile kurarız setting bizim değil mi" manasında bi hareket gibi. satma düşünceleri olsa official kitaplarda bahsetmezlerdi büyük ihtimalle.

ama inşallah yanlış çıkarım da monte cook yönetiminde WW a devrederler planescape i.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok öyle bişe :P
Cuce said:
dwarfları naapmışlar?

+2 con +2 wis.herkese ikişer dağıtmışlar zaten.halflingler neden +2 cha alıyo anlamadım gerçi :P onun dışında rakamlara girmezsek; işte yine poison a, itilip kakılmaya karşı dayanıklılar. warhammer proficiencyleri var. ağır yük taşıyınca yavaşlamıyolar filan...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Genel olarak başarısız buldum. Daha doğrusu D&D havasından çıkıp sıradan bi board game olmuş. Bide tabi bariz bir mmo havası yakalıyorsunuz. İlk bakışta göze çarpanlar :

* Her classın çeşitli abilityleri var. Bunlar at will, encounter ve daily olmak üzere üçe ayrılıyor. Aynı wow gibi olmuş bu, heroic strikeın cooldown yok ama shieldwall cd fazla gibi. Bilimum melee sınıfın bi sürü abilitysi var bu güzel bişey ama wizardlar resmen harcanmış, büyüler çok sınırlı ve birbirlerine benziyorlar.

* Casterlarda sadece combat büyüleri var ama ritual magic diye bi konsept eklemişler. Teleport vs. gibi combat dışı bilimum spell böyle yapılıyor ama 2 tane feat alan (caster multiclass ve ritual casting) her class bu ritualları yapabiliyor. Şimdilik sadece 50 tane var ve gayet yetersizler. Sistemin genel olarak combat bazlı düşünüldüğü hemen göze çarpıyor.

* Bu biraz kişisel bir yorum ama D&D konseptini resmen basitleştirmişler. Ufak bi örnek vericem Demon başlığından bi alıntıyla.
Monster Manual said:
In the earliest days of creation, even before the gods and primordials began their terrible war, one god was not content with sharing power -he wanted absolute control over the nascent universe. This god, whose name is spoken only in panicked whispers, sought a source of power he could use to gain total dominion over the unfolding realms of creation. Somewhere in the infinite expanse of space, he found the weapon he sought in the form of a tiny shard of utter evil.


The touch of the shard drove this god to madness, corrupting him so completely that he was no longer recognizable as his former self. Never the less, he carried the crystalline fragmen into the depths of the universe -into the lowest reaches of the primordial vastness that would one day become the Elemental Chaos -and planted it there.

Evil took root like a foul seed of corruption, burrowing deep into the unshaped matter of the Elemental Chaos and spreading unholy tendrils far and wide. A yawning chasm of infinit gloom and despair opened up at the lowest pit of creation, swallowin all matter and light, defiling anything that drew near.

The Abyss was born.
Genel hava bu şekilde. Evil vs. good felsefi bir çatışma olmaktan çıkmış, kötüleri bulup kafasını kıralım haline gelmiş. Bugün crpglerde bile daha derin işleniyor bu kavram, ki D&Dnin çekici özelliklerinden biri de evil vs. good olayını somutlaştırıp masaya sürmesidir.


* Mmolara benziyor demiştim, defender archtype classlarda bildiğiniz taunt var. Zaten classlar da tank, healer, cc ve dps diye ayrılmış durumda.


* Eski 3d6 ability sistemi duruyor, point buy sisteminde ufak değişiklikler var. Artık saving throwlar yok, onun yerine will, fortitude ve reflex defenseler var ac ile birlikte. Yani wizard fireball atınca herkes reflex atmıyor, onun yerine wizard tek tek reflex defense puanını geçmeye çalışıyor. Feat sistemi eskiye benziyor, skilller de aynı gibi basitleştirmeden nasibini almış. Bu kimi yerde iyiyken (climb, jump, swim falan acrobatics olmuş mesela direk), alternatif knowledge skillerini oyuna entegre etmek çok zor. Hedef kitlenin kafını karıştırmamak lazım tabi bi sürü skille falan =P

Heralde yeni crpglerde kullanılana kadar denemiycem çünkü pek ilgimi çekmedi sistem. D&D Online 2 gelince oturur oynarız artık. Ama bariz bi wow clone havası sezdim.,


Bu da bonus olsun lulz için
http://i49.photobucket.com/albums/f284/kingcomrade/BearLore.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...