RunUO1'de Justice ve Sacrifice sorunsuz çalışıyordu. RunUO2 ile bir kaç tane daha çalışır hale getirilmişti diye aklımda. (Bunlar Honor, Valor ve bir tane daha vardı galiba).
Insurance Sistemi:
[spo]Insurance sistemi özetle öldüğünüzde üstünüzdeki itemların cesetinizde kalması yerine siz reslendiğinizde çantanızda çıkmasını sağlayan bir sigorta sistemidir. Default olarak her item 600gp ile insure edilir. Bir item'ı insure etmek için kendi üzerinize tıklayıp açılan context menüden insure item'ı seçmelisiniz, ardından bir hedef çıkacak ve insure etmek istediğiniz itemlara tıklayacaksınız. Insure edilen item'ın üzerine geldiğinizde item'ın insured olduğu belirtilir. Poşetler ve üst üste konularak sayılan itemlar insure edilemez. Ayrıca bazı durumlarda elde edilebilen "Cursed" itemlar da insure edilemez. (örn. Power Scroll'lar, bazı zamanlarda Hooded gibi) Bir kişiyi öldürdüğünüzde [üzerindeki insure'lu item sayısı]*300gp kadar size para gelir. (örn. bir kişinin tüm seti, takıları, kalkanı ve silahı insured ise 10 parça insured item'dan 10*300 => 3k para kazanmış olursunuz. Bu yarı yarıya değer defaulttur ve bazı serverlarda 600-400 veya 600-600 gibi değiştirilmiş olabilir. Bir kişi öldüğünde insured itemlar yüzünden parası gitmez. Parayı item'ları insurelarken vermiştir zaten. Tekrar canlandığında itemların insure özelliği kaybolur ve bu yüzden tekrar insure gerekir ve para kaybı olur. Her seferinde el ile insure etmek yerine, karakteriniz üstüne tıklayıp açılan context menüden "auto insurance" seçip canlandığınızda önceden insured olan itemların otomatik olarak tekrar insure'lanmasını sağlayabilirsini. Bu durumda her canlandığınızda insuralanacak itemlarınız için paranız otomatik olarak bankanızdan gider. Bankanızda yeterli para yoksa (check veya açık şekilde olması fark etmez) itemlar insure olmaz.[/spo]
Special Abilityler:
[spo]Karakterler yeteneklerine göre çeşitli silahlar ile çeşitli özellikleri kullanabilirler. Bu özellikler silahtan silaha değişir ve her silahın 2 özelliği vardır. Bu özellikler "primary ability" ve "secondary ability" olarak geçerler. Primary Ability kullanabilmek için silah yeteneğinizin 70 üstü olması gerekir. Secondary Ability için ise 90 ve üstü skill gerekir. Ayrıca tüm special ability'ler yapıldıklarında birbirinden farklı olarak mana harcar. Bir special ability birden fazla silahta bulunabilir ve hatta bir özellik bir silahta primary ability olarak geçerken diğer bir silahta secondary ability konumunda olabilir. Ancak primary veya secondary olması harcadığı mana miktarını değiştirmez, sadece gerektirdiği min. silah skill'ini değiştirir.[/spo]
Gemi kurulumu ve kaldırımı:
[spo]Gemiciden aldığınız gemiyi kurmak için öncelikle deniz kenarında ve denize önünüz açık olmalıdır. Daha sonra çantanızdaki gemi kağıdına çift tıklayın ve geminizi deniz üzerinde uygun şekilde yerleştirin. Geminizi koyduğunuz yerde kara veya herhangi bir yaratık/ceset vs. olmamalıdır. Gemiyi kurduğunuzda demir atılmış pozisyonda olur ve tüm kapıları kilitlidir. Gemiyi kurunca çantanıza ve bankanıza birer adet blessed anahtar düşer. Bu anahtarlar ile hem gemi kapılarının kilitlerini kontrol edebilirsiniz hem de geminizden uzaktayken anahtar üzerine recall büyüsü kullanarak geminize gidebilirsiniz. Gemi kapılarının kilit durumunu değiştirmek için anahtara çift tıklayıp hedef olarak açmak veya kilitlemek istediğiniz kapıya tıklamalısınız. Gemiye binmek için kilitsiz kapıya çift tıklayıp açılan ufak iskeleye çift tıklamalısınız. Eğer bu ufak iskele bulunduğunuz kara parçası ile direk bağlantılı ise yürüyerek de binebilirsiniz. Gemiye ilk bindiğinizde öncelikle demiri kaldırmalısınız. Bunun için gemi içinde "Raise Anchor" demelisiniz. Daha sonra geminizi "forward/back", "turn right/left", "right/left", "forward/back one" gibi komutlarla yönlendirebilirsiniz. Geminizi tekrar çantanıza almak için geminiz üstünde veya geminizin hatch bölümünde herhangi bir eşya olmamalıdır. Ayrıca geminizden inmeden önce demir atmalısınız ("Drop Anchor"). İndikten sonra da tüm kapılarını kilitli duruma getirmelisiniz. Son olarak geminizin kıç tarafında, dümen başında oturan adama (tillerman) çift tıklayarak çıkan pencereyi onaylayıp geminizi çantanıza alabilirsiniz. Tekrar koymak istediğinizde de başta yaptığınız gibi çantanızdaki gemi modelini kullanabilirsiniz.[/spo]
Bitki Yetiştirme:
[spo]Oyunda bir çok çeşit ve renk yetiştirebileceğiniz bitkiler bulunmaktadır. Bunların tohumlarını çeşitli yaratıkları keserek (bogling, bog thing gibi) veya quest tamamlayarak (Naturalist Quest) elde edebilirsiniz. Naturalist Quest sonucunda elde edebileceğiniz tohumlar rare renkte ürün verirler ve çaprazlama veya tohum elde etmede kullanılmazlar, sadece süs amaçlı yetiştirilir. Bogling ve Bog Thing'lerden 4 renk tohum elde edebilirsiniz (Mavi, Kırmızı, Sarı ve düz renk). Ve bu tohumlar ile ilk başta elde edebileceğiniz tür sayısı sınırlıdır. Bitkiyi dikmek için öncelikle boş bir saksınız olmalı. Saksıya çift tıkladığınızda içini nereden doldurmak istediğinizi sorar, bunun için yeri kahverengi (toprak) olan bir kareye tıklamalısınız (veya çantanızdaki 40 adet fertile dirt'ü göstermelisiniz, fertile dirt'e ekilmiş bitkilerin daha hızlı gelişme şansı vardır). Saksınıza toprak doldurduktan sonra "pitcher of water" ile toprağı ıslatmalısınız. Fakat fazla ıslatmayın, ilk başta üstüne geldiğinizde hard olarak yazacaktır. Bu soft olsun yeter, daha fazlası zararlı :) Toprağı da yumuşattıktan sonra saksımız ekim için hazır hale geliyor. Tohuma çift tıklıyoruz ve hazırladığımız saksıya tıklıyoruz. Ve tohum ekiliyor. Tohumun gelişmesi için saksının bankada veya bir çanta/dolap/kap/kasa içinde olmaması gerekir (Eve sabitlemek veya çantada taşımak kalıyor geriye). Ektiğimiz saksıya çift tıkladığımızda gelişmekte olan bitkimizin halini görürüz. Bitki yetiştirirken destek olarak potion kullanırız. Bunları bitkiyi güçlü tutmak için verebileceğimiz gibi, bitkinin hastalıklarını gidermek için de kullanmamız gerekir. Kullanılabilecek potion türleri; Greater Poison, Greater Cure, Greater Heal ve Greater Strenght'tir. Bunlardan Greater Poison ve Greater Cure kendi hizalarındaki hastalıkları gidermek için kullanılır. Greater Heal ise kendi hizasındaki ve onun bir altındaki durumları düzeltmeye yarar. G.Strenght ise bitkinin bir sonraki güne sağlıklı kalmasına destek olur. Hiçbir potion'u birden fazla kullanmamanızı öneririm, fazla kullandığınızda diğer hastalıklara neden oluyor ve bitkiniz ölebiliyor. Bir de bitkinin su ihtiyacı vardır. Su durumu bitki penceresinin sağ üst tarafında "pitcher of water" resmi yanında gösterilir. Herhangi bir "-" halinde su durumu az demektir ve su gerektirir, "+" durumunda ise fazla sulamışsınız demektir ve bu genellikle bir sonraki gün hastalık getirir. + ve -'ler tablodaki önemli işaretlerdendir. İlk başta sarı görünürler ve kırmızı olduklarında ciddiyetleri artmıştır demek olur. Bitkinin bir sonraki gün gelişebilmesi için "vibrant" veya "healthy" olmalıdır. "Wilted" veya daha kötü durumdaki bitki bir sonraki gün gelişme göstermez ve büyümeye devam etmesi için sağlığına kavuşması gerekir. Bitkiler 7. seviyede şekil alır ve polen vermeye başlar. Bitkileri çaprazlayabilmek için 7. seviyeye ulaşmış olması gerekir. Bitkiniz 9. seviye olduğunda ise isterseniz dekoratif bitki haline çevirebilirsiniz. Dekoratif yaptığınız bitkiler daha fazla bakım istemez fakat bitki fonksyonları sona ermiş olur (sıradan bir eşyaya dönüşür). Bitkinizi çaprazladıktan sonra farklı türlerde ve renklerde tohum alabilirsiniz. Bu tohumlarla yeni bitkiler üretip onları da çaprazlayıp daha farklı bitkiler üretebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam 3 çaprazlama sonucu tüm türler elde edilebiliniyordu. Bir kaç ufak süs eşyası için bu kadar uğraşılır mı derseniz bunlar sadece süs değiller, bazılarının oyunda eşi olmayan özellikleri oluyor. Bunlar bazı bitkilerin ürünleri ile elde ediliyor. Bu ürünler 3 çeşittir. (İsimleri hatırlayamıyorum malesef). Bunlardan birincisi kırmızı bir yaprak (veya mürekkepti); bunu bir kitaba damlattığınızda o kitap yeniden yazılamaz hale geliyor ve önceden yazılanlar üstünde sonsuza kadar kalıyorlar. İkincisi turuncu bir ürün, yenilir mi içilir mi derseniz yenilen cinsten. Bunu kullandığınızda sanırım -1 saat süreliğineydi- zehire karşı direnciniz oluşuyor ve zehir yemiyorsunuz (her tür zehir mi, bir kereliğine mi vs. hatırlamıyorum/hiç kullanmadım da). Sonuncusu, yani 3.sü ise yeşil bir ürün. Bu yeşil olan en ilginci ve benim şuan elde etmek istediğim :) Bunu diktiğiniz yere göre özel işlevleri olabiliyor. Diktiğiniz yerler herhangi bir özel dungeon'dan, orman, çöl, kar, lav gibi değişik yerler de olabiliyor. Diktiğiniz yere göre bazılarında eşi olmayan spawn oluşturuyor, bazılarında başka giriş yolu olmayan yerlere yol açıyor. (Şimdiye kadar bu özellikli olanların hiç birini elde edememiştim, bu sefer olcak sabredebilirsem :))[/spo]
Stealing ve Thief Guild:
[spo]Stealing yeteneği ile mavi oyunculardan eşya çalabilmek için öncelikle Thief Guild üyesi olmalısınız. Thief Guild'e girmeden yalnızca PK'lardan, criminallerden, yerden ve yaratıklardan çalabilirsiniz. Thief Guild'e girebilmek için öncelikle herhangi birini öldürmemiş olmalısınız, bunu "i must consider my sins" diyerek öğrenebilirsiniz (Long Term ve Short Term, her ikisi de 0 olmalı). Ardından bir miktar Stealing yeteneğiniz olmalı. Bu ikisinin dışında karakteriniz ile 48 saat oyunda bulunmuş olmanız gerekiyor ve hırsız karakterinizi thief guild'e sokmaya çalışmadan en az 1 hafta önce yaratmış olmanız gerekiyor. Bu şartları sağladığınızda herhangi bir Guildmaster Thief NPC yanına gidip "join npcismi" demeniz gerekiyor. Ardından ne kadar para istediğiniz söyler ve o miktarda parayı npc'nin üstüne bırakırak guild üyesi olabilirsiniz.
Thief Guild'e girdikten sonra artık herkesten çalabilir hale gelirsiniz. Ayrıca guild'e girdikten sonra disguise kit ile kılık değiştirebilir ve isminizi gizleyebilirsiniz. Bunun için thief guildmaster yanına gidip "npcismi disguise" demelisiniz. Size istediği parayı söyleyecektir ve o miktarda parayı üstüne bıraktığınızda size disguise kit verecektir. Disguise kit'e çift tıklayarak açılan menüden istediğiniz saç şeklini seçebilirsiniz. Menüyü onayladığınızda isminiz rastgele seçilir ve 2 saat süreyle (veya 2 saat olmadan önce ölene kadar) o şekilde kalırsınız. (not: disguise kit kullanmış halde olan birinin saçı boyalı değilse hafif parlak bir beyaz olarak görünür. bu renk normal boyayla veya rare boyayla ayarlanamaz ve dikkat edildiğinde rahatlıkla fark edilebilirsiniz.)[/spo]
Veteran Rewards:[spo]Veteran Reward'lar sizin hesabı açtığınız süreye göre aldığınız ödüllerdir. Bu ödüllerle ilk kez 1. ayınızı tamamladığınızda karşılaşırsınız. Size 3 hak tanınır. Ödül olarak 3 tür vardır; birincisi heykelcikler, ikincisi boyalar, üçüncüsü cloak/robe'lar. Heykelcikler çeşitli hayvanların şekillerinde evinize koyabileceğiniz ufak süs eşyalarıdır, görünüşlerinin dışındaki özellikleri ise sizin isteğinize bağlı olarak (kapatıp açılabiliyor bu özellik) yakınından biri geçtiğinde o hayvanın sesini çıkartır. Boyalar oyunda elde edilemeyen renklerin boyaları ve oyundaki boyalarla boyayamayacağınız eşyaları (runebook, mobilya gibi) boyamanıza yarayan boyalardır. Cloak/Robe'lar ise özel renkte (maden renklerinde) blessed robe'lardır, bir diğer özelliği ise phs. resist verirler. Ödüller hesabınızın süresine göre farklılık gösterir. Örneğin 30. gününüzde alabileceğiniz robe/cloak çeşidi, boyaların çeşitleri, heykel türleri sınırlıyken 60. gününüzde öncekilere yenileri eklenir. Her 30 günde 3 yeni veteran reward seçme hakkınız olur. Eğer kafanızda bazı şeyler varsa 30. gününüzde kazandıklarınızı harcamayıp 60. gününüzde gelen ödüllerle birlikte yeni çıkanlardan 6 tane alabilirsiniz. Veteran Reward hakkınız harcamadığınız sürece kalır ve kaybolmaz. Veteran Reward hakkınız olduğu sürece oyuna her girişinizde bir pencere sizi karşılar ve oradan eğer istiyorsanız almak istediğiniz Veteran Reward'ı seçebilirsiniz.
Ayrıca Veteran Reward süreleriyle birlikte Veteran Reward alma hakkı yanında bir de +5 skill cap gelir. Bu 4 kez tekrarlanır, yani 120 günlük bir hesap sahibi olduğunuzda karakterlerinizin toplam skill'i 720 olabilir. [/spo]
Faction Sistemi ve olayları:
[spo]Faction order/chaos sisteminin biraz gelişmiş versyonudur. 4 adet faction bulunmakta (Minax, Shadowlords, Mages Council, True Britains). Her faction'un kendine ait 2 adet rengi, 1 adet yaratığı, 1 adet kalesi vardır. Factiona girmek için faction kalesi girişindeki taşa çift tıklayıp onaylamanız gerekiyor. Daha sonra kalenin içerisindeki taştan faction olaylarını görüp takip edebilirsiniz. Faction'a girdiğinizde çantanıza faction renginde bir blessed robe düşer. Factiondan çıkmak istediğinizde içerideki taştan seçeneğe tıklamalısınız, ama o anda çıkmış olmazsınız, belirli bir süre geçmiş olması gerekir.
Herhangi bir factiondayken diğer factionlardakileri turuncu görürsünüz ve onlarla sürekli savaş halinde olursunuz. Onlardan birini öldürdüğünüzde kill point alırsınız ve faction silver kazanırsınız. Diğer factiondan biri tarafından öldürülürseniz de bir süre skill'leriniz düşer ve kill point'lerinizden kayba uğrarsınız. Bu kill point'ler faction içindeki konumunuzu belirler. (Bir bakıma rütbe denebilir). Her factionun bir sahibi vardır. Bu oylama ile seçilir ve her hafta oylama olur. Oylamaya aday olabilmek için belirli bir rütbeye ulaşmış olmalısınız. Bu rütbeler 10 üzerinden olur ve faction içinde % sistemine bağlı olur. En fazla kill point'i olan 10. seviye olur ve onun kill point'inin diğerlerine oranı diğer kişilerin seviyelerini belirler. Seçime aday olduktan 1 gün sonra seçim başlar ve faction üyelerinin oylamalarıyla 1 kişi seçilir. Bu kişi şehirlere finance minister ve sheriff atamaya hak kazanır. Ayrıca tithe rate ayarlar. Tithe rate silver'ın ne oranda kişiye, ne oranda faction'a kalacağını belirler. Finance minister şehirdeki vergiyi belirler ve şehire npc koyabilir. Sheriff ise şehire guard koyup o guardları yönetebilir.
Gelelim şehir almaya. Alınabilen yanlış hatırlamıyorsam 8 şehir vardı. Bu şehirlerde sabit bir yerde şehir taşı bulunmakta. Factiondan stealing skill'i olan biri gider ve bu taşı çalar. Daha sonra gate, recall kullanmadan mor bir şekilde taşı kendi kalesine getirip kendi yerine koymalıdır. Taşı taşırken mor renkli olması taş taşadığını gösterir, taşı bir başkasına verirse verdiği kişi mor olur. Taşı yerine koyduktan sonra 1 gün geçmeli. Gün geçtikten sonra taşı stealing skill'i olan biri tekrar çalar ve ilk çaldığı yere götürür. Böylece şehir ele geçirilmiş olur. Şehir 3 gün boyunca diğer factionlar tarafından alınamaz fakat 3. günden sonra diğer factionlar aynı şekilde şehri kendilerine alabilir.
Şehri ele geçirmek size o şehire npc koyma ve o şehire guard yerleştirme hakkını verir. Bunları daha önce belirttiğim gibi seçilmiş commander'ın atamasıyla Sheriff ve Finance Ministerlar yapar.[/spo]
Çok fazla zaman ve sayılar hakkında detay veremedim ezbere bilmediğimden de aklımdan böyle birşey yazdım kabaca. Ayrıca merak ettiğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz.
Öne çıkan mesajlar
cenx
kek
[ Mesaj 16 Haziran 2007, Cumartesi - 09:17 tarihinde, kek tarafından güncellenmiştir ]
SadGamer
deadwoll
Bu arada üşenmeyip arayıp tarayıp toparladığı için xaty'e + rep.
xaty
xaty
xaty
İyi eğlenceler :))
xaty
arcane
xaty
Mirage
Zep
xaty
Çok fazla zaman ve sayılar hakkında detay veremedim ezbere bilmediğimden de aklımdan böyle birşey yazdım kabaca. Ayrıca merak ettiğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz.
Sailor