Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun Rehberi


xaty

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Yeni sistemlerden uzak veya oyundan uzak bir çok arkadaşımız var gördüğüm kadarıyla. Bir çok başlık içinde yerli yersiz bilgiler verdik ve oldukça dağınık duruyorlar. Hepsini bir başlığa toplıyım daha verimli olsunlar dedim. Ayrıca bir sistemi falan anlatmak istediğinizde burada anlatırsanız güzel bir rehber olur. Başlık içinde çok büyük ihtimalle yorumlar ve diğer mesajlar da olacaktır. O yüzden rehber türünde yazacaklarınızı "quote" tagları arasında yazarsanız sevinirim. Anlatılanlardan aklınıza takılan olursa ö.m ile sorabilirsiniz, görür görmez cevaplamaya çalışırım.
said:

App. Nedir? (Deadwoll)
[spo]Günümüz mmorpg oyunlarını oynayan playerları app. ne demek pek bilmezler onların litaratüründe noob demektir aslında. Ayrıca "naber la apepe?" şeklinde diyaloglara rastlarsanız da bilinki bu diyaloğu kuranlar UO oynayan sıkı dostlardır.[/spo]
Daha önce hiç uo oynamadıysanız... (Deadwoll)
[spo]şunları yaparak daha katlanılır bir süreçte öğrenebilirsiniz oyunu;
Craft char kasarak, tailoring, blacksmithing, mining, taming gibi skillerinizi kasmalısınız en başta. (Taming diğer dallardan çok ayrı olsa da yeni nesil runUO sunucularında çok koaly kasıldığından insanlar ilk taming kasarlar.)
Benim favorim mining ve bs ikilisiyle başlamaktır, sistem şöyle işler, charınızı Minoc'ta açarsınız, madene gidip her yeri sömürürsünüz, bu arada 70 80 skille ulaşırsınız (çok hızlı geliyor skiller ph açıksa) daha sonra biriktirdiğiniz orelarla tear kite shield yaparsınız belli bir süre, o skill vermemeye başladığında daha zor yapılan bir şeye geçersiniz ve bir süre sonra platemail gorget basmaya başlarsınız. (Özellikle bu ikisini yazıyorum çünkü ingot başına en çok parayı bu ikili kazandırır.)[/spo]
Sphere - RunUO farkları; (Deadwoll)
[spo]* Spherede contex sense menüsü yoktur, yani bir objeye (playere, vendora, cheste vs.) ilgili menü açılmaz. RunUO'da var ve baya kullanışlı.
* Chivlary, necromancy ve focus isimli yeni skiller var, bu skiller gayet dengelidir ve yeni taktikler geliştirmek yeni tatlar almak için mükemmeldirler. Özellikle chivlary ve focus warriorların gerçekten işine yarar. (stamina, hp ve mana regen. hızlarını arttırır)
* Warriorlar'ın silahlarına göre abilityleri var. Örneğin spear armor ignore ve paralyz vurur. Tabii bunlar belli manalar karşılığında çalışırlar. O yüzden de warriorlar manaya önem vermelidir runUO'da.
*Spherede olmayan pek çok ability vs. vardır. Bunlar aklımda kaldığınca;
- mana regen rating
- hp regen rating
- stamina regen rating
- Faster Casting
- Faster Casting Recovery
- Stat artıları
- Stamina, hp, mana artıları
- Hit rating
- Defance rating
- Lower mana cost
- Lower reagent cost
- Elemental resistler
- Hit lightning etc.
- Hit lightning area etc.
olarak sıralanabilirler. Belli sınırları vardır. Mesela mantıklı serverlerde LMC sınırı %40tır. Yani bir spell cast ettiğinizde %40 az mana harcarsınız.
*Alan etkili büyülerin işleyişleri farklıdır, abzürd dmgler vermez, instant kill çekmezler, vortexler çabuk cast edilebilir, size saldırmazlar, ama spheredeki kadar da güçlü değillerdir.
*Playerlara saldırdığınızda vurmasanız da criminal durumuna düşersiniz. Crim olduktan 10 sn sonra guard zoneda guard çağırılsa da guardlar gelmez. Ama siz crim kalmaya devam edersiniz bir süre daha.
*Para kasma sistemi biraz farklı olduğundan (100 gpye res scroll satarak ya da balık tutarak zengin olunamıyor.) M'ler değil K'lar konuşur genelde. Tabii bazı özel şeyler için insanlar değerli Mlerini gözden çıkartabiliyor seve seve.
* En hızlı tamingle para kasılır, gerek düşen propslu itemlerin iyi paralar etmesi gerek iki üç vuruşta yatan monsterların arkalarında servet bırakması sayesinde taming çok karlıdır ve kolay geliştirilir spheree nispeten.
* Serverlerin kullandığı basitleştirici komutlar sayesinde potion kullanımı daha kolaydır ve daha ön plandadır.
*Bandaj sistemi farklıdır, dmg aldığınız anda bandajlarınız yırtılmaz, skillinize bağlı olarak daha az heal ederler, ayrıca bandajın tamamlanma süresi dex.inize bağlı olarak değişir.
*Item Insurance diye bir şey vardır, bu sayede öldüğünüzde itemleriniz patır patır loota dökülmez, bankanızdan sizi kesen kişiye insure parası gider. Bu sistemin getirilmiş olma nedeni itemlerin gerçekten değerlenmesidir, aylarca uğraşıp dfden düşürdüğünüz toteminizin hınk demeden loota düşmesi gerçekten berbat olabilir :) .
*RunUO'da birisine res attığınız zaman res atılan kişiye reslenmek ister misin? diye bir soru gelir. Bu soruyu cevaplamadan kımıldayamaz. Bu da reskillin önüne geçen güzel bir sistemdir.
*Warlock tabir etiğimiz template pek kullanışlı değildir runuoda, nedeni ise itemlerin verdikleri özelliklere bağlı olmasıdır karakterinizin.
*RunUO'da item>yetenek gibi bir şey olduğunu söyler sphere oyuncuları. Halbuki item önemli olsa da eğer siz yetenekliyseniz çıplak olarak istediğiniz herkesi öldürebilirsiniz :)
*RunUO'da thieflik öldü denilse de biraz yetenekle thiefler zengin olurlar. Açıkçası baracoon kasmaktan ya da basmaktan çok thiefimle gidip ps çalmayı tercih ederdim eskiden.
*RunUO'da PS sistemi vardır, bu scrollar gerçekten kıymetlidir ve skillerinizi 100'ün üstüne çıkartırlar. Bir de Power Statlar vardır, onlar ise stat capinizi arttır.
*Magic Resistance, resisting spells skilli sizin büyülerden alacağınız dmg.i etkilemez. Itemlerinizin verdiği resistancelar etkiler dmg.i . Resist. spell paralyz büyüsünün ne kadar kalacağına, curse'ün ne kadar resist ve stat düşüreceğine ne süreyle düşüreceğine falan bakar.
*PKlar mavilere saldırmadıkları sürece GZde gezebilirler, tabii maviler PKlara saldırabilir GZ'de.
*Bonding sistemi vardır. Sizinle beraber uzun süre kalan hayvanlarınız bonded olur ve veterinary sayesinde onları resleyebilirsiniz. Eh günlerce bir Ww'ye skill kastırdığınızı düşünürseniz bu gayet gereklidir.
*Fishing skilli pek karlı değildir, ama denizden cıkardığınız chestler sayesinde zengin olabilirsiniz. Hem birçok süs eşya çıkar :)
* Sims oynar gibi kendi evinizi dekore edebilir her ayrıntısını kediniz belirleyebilirsiniz.[/spo]
RunUO hakkında:
[spo]RunUO 2002'den beri üzerinde çalışılan bir emulatordür ve Sphere'den daha hızlı gelişmektedir. Bunun nedeni scriptlerinin daha ayrıntılı olması ve ilgilenen kişilerin daha fazla olmasıdır. RunUO önceden Krrios (yanlış yazdım sanırım ismi) isimli kişinin kendi emulatorü üzerine geliştirilmiştir (Krios ile Ryan birleşerek başlamışlar bu işe).
RunUO'da bazı Magery büyüleri Sphere'dekinden farklı işler. Örneğin Protection ile büyü yaparken başkası vurduğunda fizzle olmazsınız ama büyü yapma süreleriniz uzar. Tekrar yapana kadar da etkisi geçmez. Sonra Magic Reflection elemental resistleri arttırırken fiziksel resistansı düşürür. Reactive Armor ise tam tersi, fizikseli arttırırken elementalleri düşürür.
RunUO'da Sphere'deki AR yerine 5 farklı resistans özelliği vardır. Bunlar physical, fire, ice, poison ve energy'dir. Silahlar yapıldığı hammaddeye göre farklı tip hasar verirler ve karşı taraf o türde resistans ile savunur. Büyüler ise türüne göre farklı resistanslara etki eder.
Chivalry, Necromancy, Focus'un RunUO ile geldiğini düşünmüyorum. Bunlar Age of Shadows ile gelenler. Script'i yazıldığında Sphere'de de olurlar. AoS'den sonra Samurai Empire geldi, bununla birlikte Bushido ve Ninjitsu skill'leri eklendi. Bu skill'ler de gayet dengelidir. Son olarak Mondains' Legacy ile Spell Weaving geldi. Spell Weaving biraz dengesizdir, fakat yakın zamanda dengeleneceğini ümit ediyorum :) Yeni patch çıkardıklarında mutlaka dengeyi bozuyorlar satılsın diye, sonra dengeliyorlar zaten. Necromancy büyülerinden bazılarından kurtuluş yoktu bir zamanlar. (Bkz: NecroArcher *imbalanced*)
RunUO ayrıca yanında Razor isimli bir araç geliştirmiştir. Bu araç ile serverda bir takım kolaylıklar sağlayabilirsiniz. (Bu kolaylıkların bazılarını UO'nun şuanki hali ile ekstra bir şey olmadan sağlamak imkansız fakat şuanda betası devam eden Kingdom Reborn'da buna imkan sağladılar ve Razor vb. programlara ihtiyaç kalmayacak.)[/spo]
Sphere vs. Runuo Scripting (Dev)
[spo]sphere scripting cidden başlı başına bir dil gibi, sphere scripting bilen adam gerek vb vb. ama runuo yu her c temeli bilen adam çok rahat yazar. bu sebepten de spherede olanaklar kısıtlı iken runuo scripterların yapabilecekleri sınırsızdır. hem sphereden web'e vb vb girdi çıktı yapılması zor iken runuo ile her tür platforma uyarlama mümkündür.[/spo]


[ Mesaj 15 Haziran 2007, Cuma - 23:17 tarihinde, xaty tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
said:
WoW vs. UO: (Mirage)
[spo]Ufak bir özet geçeyim. Öncelikle WoW'la hiç alakası olmayan farklı bir dünya UO. Level sistemi yok. Tam olarak bir class sistemi yok. Profession yok.

Her şey skill, stat ve geyik üzerine kurulu.
3 stat var: Str, dex ve int. Tonlarca da skill var.
Toplam stat için de toplam skill için de bir limit var. Stat için 225, skill için 700 olması lazım normalde sanırım. Epeydir oynamıyorum ben de.

Karakter geliştirme de dolayısıyla stat ve skill geliştirmeyle oluyor. XP falan yok. Skill'ler ve stat'lar kullandıkça artıyor.
Kafana göre iyi uyacağını düşündüğün, hoşuna giden skill'leri seçip onları geliştiriyorsun. Kendi class'ını kendin yapıyorsun yani.
Onun dışında wow'daki gibi instance yok. İlerdeki expansion'larda gelmiş olabilir bilmiyorum da, aos zamanında olmaması lazım.
Irk sistemi yok. Sadece insanlar ve elf'ler var. Ama elf AOS'de yoktu galiba? Onların da pek farkı yok. Şehir gibi guard zone içi alanlar dışında diğer oyunculara saldırabilirsin, üstündekileri sigorta etmemişse öldürüp alabilirsin. Eşya çalabilirsin. Yakalanıp öldürülebilirsin, yakalanmayıp milleti gıcık edebilirsin. Ama suç işlediğin zaman (yakalanırsan) geçici olarak herkes sana saldırabiliyor. Çok adam öldürürsen player killer (PK) oluyorsun ve kalıcı olarak herkes sana saldırabiliyor. Bazı sunucularda PK iken şehirlere de giremiyorsun.

Aha onun dışında WoW'da gıcık olduğum bölgelerin level'lara ayrılma olayı yok. Kıytırık yaratıkların olduğu bir ormanda giderken karşına dev bir yaratık çıkıp bir üfleyişte devirebiliyor.
Ev sistemi var. Kale bile kurabiliyorsun. Kurduklarını döşeyebiliyorsun. Guild için şehir bile kurabilirsin. Guild savaşları da var.
Crafting sistemi bağımsız. Genelde bir karakter aynı anda crafter ve savaşçı olmuyor (skill cap yüzünden). Öyle yolda giderken önüne yerden biten madenler çıkmıyor. Maden kazmak istiyorsan, çantanı alıp dağlara, mağralara gidiyorsun. Sadece kazıyorsun.
İyi madenleri toplamak için güçlü bir karakter olman gerekmiyor, devasa yaratıklar arasında dolaşman da gerekmiyor. İyi mining skill'i gerekiyor ve mekanları öğrenmen gerekiyor falan fıstık.[/spo]
Artifact:
[spo]Doom Dungeon'da boss keserek veya çalarak elde edilebilen eşyalardır. Yukarıdaki Helm Of Insight özel bir odadan çalınarak elde ediliyor. Boss'dan düşme şansı %0.1 gibi birşeydir. Genel olarak verdikleri özellikler olabilecek maksimumun üstünde olur. Yani yaratık keserek o özelliklerden herhangi birinde item elde etmek imkansızdır. Artifact Rarity Artifact'ın düşme şansı ile kalitesini belirler. Arttıkça daha zor düşer ve kalitesi artar.[/spo]
Champion + Power Scroll:
[spo]Oyunda farklı championlar mevcut. Her birini çıkarmak için alt ekiplerini haklamanız gerekmekte. Bu da tek kişi yapılacak iş değil. Grup halinde gidiyorsunuz ve yaratıkları öldürmeye başlıyorsunuz. İlk başta basit yaratıklar geliyor ama gittikçe zorlaşıyor. Bu yaratıklar 4 level oluyorlar. Her levelda 2 çeşit yaratık çıkıyor. Championlar belirli bölgelerde oluyor. Bu bölgelerin orta yerinde kare şeklinde bir Champion Altar oluyor. Siz yaratık kestikçe orada beyaz kuru kafalar çıkıyor. 5 tane beyaz kuru kafa 1 tane kırmızı kuru kafaya dönüşüyor. Bu şekilde kırmızı kafalarla Champion Altarın dört tarafını tamamlamanız gerekiyor. Altarın her kenarı farklı bir levelı temsil ediyor. Yani bir kenarı tamamladığınızda bir sonraki levela geçmiş oluyorsunuz ve çıkan yaratıklar zorlaşıyor. Altarın 4 kenarınıda kırmızı ile doldurduğunuzda ve son çıkacak kırmızı kuru kafaya yer kalmadığında Champion çıkıyor. Bu championu sabırla ve özenle kestiğinizde etrafına para saçıyor ve en fazla hasar veren 6 kişinin çantasına Power Scroll (PS) düşüyor. İşte bu PS'ler normalde maksimum 100 olabilen yeteneklerimizi 120'ye kadar çıkarabilmemize yarıyor. PS'ler tek kullanımlıktır ve curseddır, yani insure edilemez. PS'ler +10, +15 ve +20 şeklinde olabilirler. Eğer herhangi bir skill için +10 kullandıysanız bu daha sonra +20 kullanamayacağınız anlamına gelmez. PS'ler 6 adet düşüyor demiştim. Ancak, Protection ile 12'ye çıkartabilirsiniz bunu.

Championu kesiyorsunuz, PS'ler düşüyor, mutlu oluyorsunuz, paraları topluyorsunuz, zengin oluyorsunuz. Hepsi bu kadar değil, dahası var. Bu kestiğiniz Champion'un cesetine bakıyorsunuz. Orada renkli bir kuru kafa var. Onu cebe atıyorsunuz. Her Champion'dan farklı bir kuru kafa düşmektedir. Onların tamamını topluyorsunuz. Daha sonra bunları Star Room'daki Altar üzerindeki küller üzerine yerleştiriyorsunuz. (Default yeri Star Room'dur bu Altarın fakat farklı yerlere konulmuş olabilir.) Yerleştirdiğinizde ortasından yeni bir champion ve yaratıkları çıkıyor. Bunları da öldürüyorsunuz ve Champion'u kestiğinizde yine önceki gibi paralar ve beyaz renkli PS'ler düşüyor. Fakat bakıyorsunuz bu PS'lere isimleri hiçbir yeteneğinkinden değil, sonra diyorsunuz bu da nesi, yanlış görmediniz onlar Stat Power Scroll'lar. Hani toplam 225 olabilen Stat toplamı vardı ya :) işte onu arttırıyor. Bunun da 250'ye kadar yolu var ;)[/spo]
UO Hakkında:
[spo]UO bilimum yetenek çeşitliliği ile önüne sunulur. Bu yetenekler 0'dan başlar 100'e kadar çıkabilir. Extra olarak bir takım çalışması ile 120'ye kadar çıkartma imkanı elde edebilirsin. Yeteneklerinin toplamı 700 olacak şekilde bu büyük ve çeşitli havuzdan en iyi kombinasyonu seçersin. Aslında en iyi kombinasyon diye bir şey yoktur. Olay insanın kendine yakışanı giymesidir. Nasıl beğeniyorsan, nasıl zevk alıyorsan öyle toplarsın yetenekleri. Yetenekler kullandıkça gelişir. Geliştikçe kalitelenir. Yeteneklerin çeşitli getirileri vardır. Bir çok değişik alanda kullanılabilirler. Kimisini iz sürmekte kullanırken kimisini balık tutmak için kullanabilirsin. Yeteneklerin kendine göre çeşitli kuralları olabilir, bazılarında belirli bir sınırın üstüne çıktığında yeni bir şeyler yapabilme imkanın olur. Bir de bu yeteneklerin yanında 3 çeşit stat vardır. Bunlar senin ne zaman öleceğini, ne zaman kaçacağını, ne zaman saldıracağını belirler. Bunların üçünün toplamı 225 olacak şekilde istediğin gibi yerleştirirsin. Başlangıçta toplamları 70 olur. Daha sonra yeteneklerin geliştikçe o yeteneğin beraberinde getirdiği stat da gelişir.[/spo]Veteran Rewards (Copycat)
[spo]Örneğin account 6 ayını doldurdu oyuna girdiğinde bi ekran geliyo ordan reward seçiyosun, tabi bunlar oyunun dengesini etkileyen şeyler değil. İşte bronze robe diye bir şey alıyosun mesela bildiğin robe 3 armor veriyo blessed ve bronze renginde falan, 12 aylık olunca valorite robe alıyosun, mobilya boyaları vs. var. Yani veteranları ödüllendirmek için yapılmış küçük hediyeler.[/spo]
Guard Zone (Voys)
[spo]arkadaşlar aos da farklı bi gz sistemi var. şimdi olay şöyle kısaca özletleyeyim
kırmızılarda maviler gibi birisine saldırınca belli bir süre crim oluyorlar(isimleri yine kırmızı tabi). o criminallik sürelerince guard çağırılırsa guard geliyor biniyor kafasına, gate açamıyorlar falan fılan butun crim cezalarına mahkum kalıyorlar.
ama crim olmayan kırmızılar gz de gezebiliyorlar. guard gelmiyor. şöyle ki şehir içinde birisine saldırırlarsa yine criminal oldukları için guard iniyor.
şehir içindeki bi kırmızıya bir mavi saldırırsa mavi olan kırmızı olana karşı gri oluyor, kırmızınında saldırma hakkı doğuyor. ve saldıran mavi ise, kırmızı da saldırdıgında guards yazarsa guard gelmıyor.
okuyarak anlaması zor, ama oynadıkça alışılan ve mantığı çok güzel olan bi sistem.[/spo]
Guard Zone vol2.
[spo]Guard gelmesi için mavilere karşı bir suçu GZ içinde işlemeniz gerekmekte (GZ sınırından içerdekine saldırırsanız da gelir). Mavi olmayan birine GZ içinde istediğiniz gibi saldırabilirsiniz. Ama siz ona karşı bir suç işlediğinizde onun da size saldırma hakkı doğar (o kişiye gri görünürsünüz). Bu durumda siz GZ içinde kırmızı birine saldırdıktan sonra o size döner ve saldırırsa siz ne kadar GUARDS derseniz diyin gelen giden olmaz -en fazla etrafınızda görenler yardımınıza gelir belki-, çünkü o sırada o kişiye gri görünüyorsunuzdur.[/spo]
Resisting Spell etkileri:
[spo]Paralyze süresini azaltıyor.
Curse tipi büyülerin etkisini düşürüyor.
Poison'dan kurtulma şansı veriyor.
Mana Drain ve Mana Vampire büyülerinin etkisini düşürüyor.
Corpse Skin, Blood Oath, Pain Spike, Mind Rot büyülerinin etki sürelerini azaltır.
Tüm resistlerinizin armorsuz 40 olmasını sağlar (100 resist. için 40). Bu bonus armordaki resist bonusları ile eklenerek artmaz. (Örn. Yeteneğinizden 40 alıyorsanız fire resistin 69 olması için tüm setinizde 69 fire resist olmalı.)[/spo]
Virtue Sistemi
[spo]Öncelikle Virtue'lar oyun içinde bazı özellikler kazanmanıza yarar ve 3 leveldan oluşurlar.

Sacrifice: Fame'inizi feda ederek bu virtue'da yer edinirsiniz. Fame'inizi yalnızca undead'ler üstünde harcayabilirsiniz. Kısaca ününüzü undeadler için feda edersiniz ve onları kendi dünyalarına geri döndürürsünüz. Sacrifice size öldüğünüzde kendinizi canlandırma şansı verir. Ayrıca bu şekilde canlandırdığınızda en son öldüğünüz cesetinizdeki eşyaları çantanızda verir. Çok abartı bir şey gibi ama elde etmek gerçekten çok zor :) Levelı geliştikçe haftalık yapabilme şansınız artar. (Haftada 1-2-3 kere gibi)

Justice: Player Killer (PK) kişileri öldürdükçe kazanırsınız. Bu Virtue'yu bir başkası üzerinde kullandığınızda o kişiye bir PS düştüğünde size de aynısından düşme şansı verir. Bir başkası üzerinde kullanmak istediğinizde o kişinin kabul etmesi gereklidir. Protection level'ı arttıkça PS'nin size de düşme şansı artar. Level 3'te %100 olur. Açar bir PK karakter keser keser alırım diyebilirsiniz ama reskill ile kazanılmıyor Virtue puanları.

Compassion: NPC Escort'ları istedikleri yere ulaştırarak geliştirebilirsiniz. Compassion geliştikçe res'lediğiniz (canlandırdığınız) kişiler hayatlarına bir miktar canla dönerler. Ne kadar canla döndükleri sizin Compassion seviyenize bağlıdır.

Valor: Champion kastıkça gelişir. Champion altarı üstünde uyguladığınızda bir kırmızı kafanın çıkmasını sağlar. Bir champion turunda yalnızca bir kez kullanılabilinir.[/spo]


[ Mesaj 15 Haziran 2007, Cuma - 23:23 tarihinde, xaty tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
said:
Necromancy (Deadwoll)
[spo]Necromancy, spherede warlock oynamayı sevenlerin seveceği bir skill diyeyim. Mageryle ve warrior skilleriyle çok uyumlu çalışıyor. Mesela pain spike diye bir büyüsü var, çok hızlı cast ediliyor 20 30 arası dmg vuruyor, baya bir stamina götürüyor, ama resist spelle bağlı olarak 4-5 sn içinde verdiği dmg geçiyor. Mesela sen MFysen, elinde pick hammerla adama evil omen (adamın sana vurduğu physical dmg kendine de vurur) , pain spike, pys tym ( bu cast isminin kısaltılmışı adını hatırlamıyorum - bir sonraki dmgi arttırır ) ve armor ignore (bu da pick hammerin özel abilitysi, poison ya da paralys gibi düşün, adamın ARsini 0 kabul edip dmg veriyor.) atıyorsun. Adam ölmese bile (150 160 hpli playerler olabiliyor runUO'da) staminası bitiyor, sen de in bal nox vs. atıyorsun iki de vuruyorsun direk ölüyor. Zaten eğer üzerinde reflect set varsa, adama evil omen at pain spike at dibine gir sana vursun ölüyor. (mesela adam sana 20 vurdu diyelim, reflect setin ve evil omenin varsa ona 32 vuruyor sen hiç bir şey yapmasan da :P)[/spo]
Chivalry (Deadwoll)
[spo]Chivlary (paladinlik mesleği :P) ise forceun aydınlık yüzü diyebiliriz, karman ne kadar yüksekse o kadar etkili kendisi,
Mesela Cons Arma diye bir skilli var onu attığın zaman vurduğun adamın en düşük resistine vurursun (mesela cold resisti 20 ona vurursun. Normalde ARsine göre dmg verirken cold resistine göre dmg vermeye başlarsın.)
Divine Fury diye bir şey var, o da attack speedini arttırır. Ya da Obsu Vulni var, karman ne kadar yüksekse o kadar iyi healler ve hızlıdır. Paladin büyülerinin çoğu koşarken atılabilir, yani instanttır. Ya da cleanese with fire var, üzerindeki poisonu kaldırır ama karmana göre dmg verir sana. Eğer karman 15000 ise 4-5 falan vuruyor.[/spo]


Şimdilik yazılanlardan bu kadar toplayabildim. Aklıma yazıcak bir şeyler geldikçe veya istenilen şeyler oldukça yenilerini eklerim. Siz de başka bir başlık altında anlatmak yerine burada anlatıp orada belirtmek isterseniz link kullanırsanız başarılı bir rehber olur kanımca :)
(Bir zamanlar ultimatr diye bir sözlük vardı...)

[spo]Yazılar parantez içindeki kişilere aittir, parantez ve dolayısıyla içi yoksa o yazı bana aittir. Yazılar o kişilerden izinsiz kullanılmıştır.[/spo]
Mesaj tarihi:
Helal olsun valla, uğraşmışsın yazmışsın. tbr.

[ Mesaj 16 Haziran 2007, Cumartesi - 09:17 tarihinde, kek tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
RunUO1'de Justice ve Sacrifice sorunsuz çalışıyordu. RunUO2 ile bir kaç tane daha çalışır hale getirilmişti diye aklımda. (Bunlar Honor, Valor ve bir tane daha vardı galiba).
Mesaj tarihi:
said:
Insurance Sistemi:
[spo]Insurance sistemi özetle öldüğünüzde üstünüzdeki itemların cesetinizde kalması yerine siz reslendiğinizde çantanızda çıkmasını sağlayan bir sigorta sistemidir. Default olarak her item 600gp ile insure edilir. Bir item'ı insure etmek için kendi üzerinize tıklayıp açılan context menüden insure item'ı seçmelisiniz, ardından bir hedef çıkacak ve insure etmek istediğiniz itemlara tıklayacaksınız. Insure edilen item'ın üzerine geldiğinizde item'ın insured olduğu belirtilir. Poşetler ve üst üste konularak sayılan itemlar insure edilemez. Ayrıca bazı durumlarda elde edilebilen "Cursed" itemlar da insure edilemez. (örn. Power Scroll'lar, bazı zamanlarda Hooded gibi) Bir kişiyi öldürdüğünüzde [üzerindeki insure'lu item sayısı]*300gp kadar size para gelir. (örn. bir kişinin tüm seti, takıları, kalkanı ve silahı insured ise 10 parça insured item'dan 10*300 => 3k para kazanmış olursunuz. Bu yarı yarıya değer defaulttur ve bazı serverlarda 600-400 veya 600-600 gibi değiştirilmiş olabilir. Bir kişi öldüğünde insured itemlar yüzünden parası gitmez. Parayı item'ları insurelarken vermiştir zaten. Tekrar canlandığında itemların insure özelliği kaybolur ve bu yüzden tekrar insure gerekir ve para kaybı olur. Her seferinde el ile insure etmek yerine, karakteriniz üstüne tıklayıp açılan context menüden "auto insurance" seçip canlandığınızda önceden insured olan itemların otomatik olarak tekrar insure'lanmasını sağlayabilirsini. Bu durumda her canlandığınızda insuralanacak itemlarınız için paranız otomatik olarak bankanızdan gider. Bankanızda yeterli para yoksa (check veya açık şekilde olması fark etmez) itemlar insure olmaz.[/spo]
Special Abilityler:
[spo]Karakterler yeteneklerine göre çeşitli silahlar ile çeşitli özellikleri kullanabilirler. Bu özellikler silahtan silaha değişir ve her silahın 2 özelliği vardır. Bu özellikler "primary ability" ve "secondary ability" olarak geçerler. Primary Ability kullanabilmek için silah yeteneğinizin 70 üstü olması gerekir. Secondary Ability için ise 90 ve üstü skill gerekir. Ayrıca tüm special ability'ler yapıldıklarında birbirinden farklı olarak mana harcar. Bir special ability birden fazla silahta bulunabilir ve hatta bir özellik bir silahta primary ability olarak geçerken diğer bir silahta secondary ability konumunda olabilir. Ancak primary veya secondary olması harcadığı mana miktarını değiştirmez, sadece gerektirdiği min. silah skill'ini değiştirir.[/spo]
  • 3 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
said:
Gemi kurulumu ve kaldırımı:
[spo]Gemiciden aldığınız gemiyi kurmak için öncelikle deniz kenarında ve denize önünüz açık olmalıdır. Daha sonra çantanızdaki gemi kağıdına çift tıklayın ve geminizi deniz üzerinde uygun şekilde yerleştirin. Geminizi koyduğunuz yerde kara veya herhangi bir yaratık/ceset vs. olmamalıdır. Gemiyi kurduğunuzda demir atılmış pozisyonda olur ve tüm kapıları kilitlidir. Gemiyi kurunca çantanıza ve bankanıza birer adet blessed anahtar düşer. Bu anahtarlar ile hem gemi kapılarının kilitlerini kontrol edebilirsiniz hem de geminizden uzaktayken anahtar üzerine recall büyüsü kullanarak geminize gidebilirsiniz. Gemi kapılarının kilit durumunu değiştirmek için anahtara çift tıklayıp hedef olarak açmak veya kilitlemek istediğiniz kapıya tıklamalısınız. Gemiye binmek için kilitsiz kapıya çift tıklayıp açılan ufak iskeleye çift tıklamalısınız. Eğer bu ufak iskele bulunduğunuz kara parçası ile direk bağlantılı ise yürüyerek de binebilirsiniz. Gemiye ilk bindiğinizde öncelikle demiri kaldırmalısınız. Bunun için gemi içinde "Raise Anchor" demelisiniz. Daha sonra geminizi "forward/back", "turn right/left", "right/left", "forward/back one" gibi komutlarla yönlendirebilirsiniz. Geminizi tekrar çantanıza almak için geminiz üstünde veya geminizin hatch bölümünde herhangi bir eşya olmamalıdır. Ayrıca geminizden inmeden önce demir atmalısınız ("Drop Anchor"). İndikten sonra da tüm kapılarını kilitli duruma getirmelisiniz. Son olarak geminizin kıç tarafında, dümen başında oturan adama (tillerman) çift tıklayarak çıkan pencereyi onaylayıp geminizi çantanıza alabilirsiniz. Tekrar koymak istediğinizde de başta yaptığınız gibi çantanızdaki gemi modelini kullanabilirsiniz.[/spo]
Bitki Yetiştirme:
[spo]Oyunda bir çok çeşit ve renk yetiştirebileceğiniz bitkiler bulunmaktadır. Bunların tohumlarını çeşitli yaratıkları keserek (bogling, bog thing gibi) veya quest tamamlayarak (Naturalist Quest) elde edebilirsiniz. Naturalist Quest sonucunda elde edebileceğiniz tohumlar rare renkte ürün verirler ve çaprazlama veya tohum elde etmede kullanılmazlar, sadece süs amaçlı yetiştirilir. Bogling ve Bog Thing'lerden 4 renk tohum elde edebilirsiniz (Mavi, Kırmızı, Sarı ve düz renk). Ve bu tohumlar ile ilk başta elde edebileceğiniz tür sayısı sınırlıdır. Bitkiyi dikmek için öncelikle boş bir saksınız olmalı. Saksıya çift tıkladığınızda içini nereden doldurmak istediğinizi sorar, bunun için yeri kahverengi (toprak) olan bir kareye tıklamalısınız (veya çantanızdaki 40 adet fertile dirt'ü göstermelisiniz, fertile dirt'e ekilmiş bitkilerin daha hızlı gelişme şansı vardır). Saksınıza toprak doldurduktan sonra "pitcher of water" ile toprağı ıslatmalısınız. Fakat fazla ıslatmayın, ilk başta üstüne geldiğinizde hard olarak yazacaktır. Bu soft olsun yeter, daha fazlası zararlı :) Toprağı da yumuşattıktan sonra saksımız ekim için hazır hale geliyor. Tohuma çift tıklıyoruz ve hazırladığımız saksıya tıklıyoruz. Ve tohum ekiliyor. Tohumun gelişmesi için saksının bankada veya bir çanta/dolap/kap/kasa içinde olmaması gerekir (Eve sabitlemek veya çantada taşımak kalıyor geriye). Ektiğimiz saksıya çift tıkladığımızda gelişmekte olan bitkimizin halini görürüz. Bitki yetiştirirken destek olarak potion kullanırız. Bunları bitkiyi güçlü tutmak için verebileceğimiz gibi, bitkinin hastalıklarını gidermek için de kullanmamız gerekir. Kullanılabilecek potion türleri; Greater Poison, Greater Cure, Greater Heal ve Greater Strenght'tir. Bunlardan Greater Poison ve Greater Cure kendi hizalarındaki hastalıkları gidermek için kullanılır. Greater Heal ise kendi hizasındaki ve onun bir altındaki durumları düzeltmeye yarar. G.Strenght ise bitkinin bir sonraki güne sağlıklı kalmasına destek olur. Hiçbir potion'u birden fazla kullanmamanızı öneririm, fazla kullandığınızda diğer hastalıklara neden oluyor ve bitkiniz ölebiliyor. Bir de bitkinin su ihtiyacı vardır. Su durumu bitki penceresinin sağ üst tarafında "pitcher of water" resmi yanında gösterilir. Herhangi bir "-" halinde su durumu az demektir ve su gerektirir, "+" durumunda ise fazla sulamışsınız demektir ve bu genellikle bir sonraki gün hastalık getirir. + ve -'ler tablodaki önemli işaretlerdendir. İlk başta sarı görünürler ve kırmızı olduklarında ciddiyetleri artmıştır demek olur. Bitkinin bir sonraki gün gelişebilmesi için "vibrant" veya "healthy" olmalıdır. "Wilted" veya daha kötü durumdaki bitki bir sonraki gün gelişme göstermez ve büyümeye devam etmesi için sağlığına kavuşması gerekir. Bitkiler 7. seviyede şekil alır ve polen vermeye başlar. Bitkileri çaprazlayabilmek için 7. seviyeye ulaşmış olması gerekir. Bitkiniz 9. seviye olduğunda ise isterseniz dekoratif bitki haline çevirebilirsiniz. Dekoratif yaptığınız bitkiler daha fazla bakım istemez fakat bitki fonksyonları sona ermiş olur (sıradan bir eşyaya dönüşür). Bitkinizi çaprazladıktan sonra farklı türlerde ve renklerde tohum alabilirsiniz. Bu tohumlarla yeni bitkiler üretip onları da çaprazlayıp daha farklı bitkiler üretebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam 3 çaprazlama sonucu tüm türler elde edilebiliniyordu. Bir kaç ufak süs eşyası için bu kadar uğraşılır mı derseniz bunlar sadece süs değiller, bazılarının oyunda eşi olmayan özellikleri oluyor. Bunlar bazı bitkilerin ürünleri ile elde ediliyor. Bu ürünler 3 çeşittir. (İsimleri hatırlayamıyorum malesef). Bunlardan birincisi kırmızı bir yaprak (veya mürekkepti); bunu bir kitaba damlattığınızda o kitap yeniden yazılamaz hale geliyor ve önceden yazılanlar üstünde sonsuza kadar kalıyorlar. İkincisi turuncu bir ürün, yenilir mi içilir mi derseniz yenilen cinsten. Bunu kullandığınızda sanırım -1 saat süreliğineydi- zehire karşı direnciniz oluşuyor ve zehir yemiyorsunuz (her tür zehir mi, bir kereliğine mi vs. hatırlamıyorum/hiç kullanmadım da). Sonuncusu, yani 3.sü ise yeşil bir ürün. Bu yeşil olan en ilginci ve benim şuan elde etmek istediğim :) Bunu diktiğiniz yere göre özel işlevleri olabiliyor. Diktiğiniz yerler herhangi bir özel dungeon'dan, orman, çöl, kar, lav gibi değişik yerler de olabiliyor. Diktiğiniz yere göre bazılarında eşi olmayan spawn oluşturuyor, bazılarında başka giriş yolu olmayan yerlere yol açıyor. (Şimdiye kadar bu özellikli olanların hiç birini elde edememiştim, bu sefer olcak sabredebilirsem :))[/spo]


İyi eğlenceler :))
Mesaj tarihi:
said:
Stealing ve Thief Guild:
[spo]Stealing yeteneği ile mavi oyunculardan eşya çalabilmek için öncelikle Thief Guild üyesi olmalısınız. Thief Guild'e girmeden yalnızca PK'lardan, criminallerden, yerden ve yaratıklardan çalabilirsiniz. Thief Guild'e girebilmek için öncelikle herhangi birini öldürmemiş olmalısınız, bunu "i must consider my sins" diyerek öğrenebilirsiniz (Long Term ve Short Term, her ikisi de 0 olmalı). Ardından bir miktar Stealing yeteneğiniz olmalı. Bu ikisinin dışında karakteriniz ile 48 saat oyunda bulunmuş olmanız gerekiyor ve hırsız karakterinizi thief guild'e sokmaya çalışmadan en az 1 hafta önce yaratmış olmanız gerekiyor. Bu şartları sağladığınızda herhangi bir Guildmaster Thief NPC yanına gidip "join npcismi" demeniz gerekiyor. Ardından ne kadar para istediğiniz söyler ve o miktarda parayı npc'nin üstüne bırakırak guild üyesi olabilirsiniz.
Thief Guild'e girdikten sonra artık herkesten çalabilir hale gelirsiniz. Ayrıca guild'e girdikten sonra disguise kit ile kılık değiştirebilir ve isminizi gizleyebilirsiniz. Bunun için thief guildmaster yanına gidip "npcismi disguise" demelisiniz. Size istediği parayı söyleyecektir ve o miktarda parayı üstüne bıraktığınızda size disguise kit verecektir. Disguise kit'e çift tıklayarak açılan menüden istediğiniz saç şeklini seçebilirsiniz. Menüyü onayladığınızda isminiz rastgele seçilir ve 2 saat süreyle (veya 2 saat olmadan önce ölene kadar) o şekilde kalırsınız. (not: disguise kit kullanmış halde olan birinin saçı boyalı değilse hafif parlak bir beyaz olarak görünür. bu renk normal boyayla veya rare boyayla ayarlanamaz ve dikkat edildiğinde rahatlıkla fark edilebilirsiniz.)[/spo]
Mesaj tarihi:
said:
Veteran Rewards:[spo]Veteran Reward'lar sizin hesabı açtığınız süreye göre aldığınız ödüllerdir. Bu ödüllerle ilk kez 1. ayınızı tamamladığınızda karşılaşırsınız. Size 3 hak tanınır. Ödül olarak 3 tür vardır; birincisi heykelcikler, ikincisi boyalar, üçüncüsü cloak/robe'lar. Heykelcikler çeşitli hayvanların şekillerinde evinize koyabileceğiniz ufak süs eşyalarıdır, görünüşlerinin dışındaki özellikleri ise sizin isteğinize bağlı olarak (kapatıp açılabiliyor bu özellik) yakınından biri geçtiğinde o hayvanın sesini çıkartır. Boyalar oyunda elde edilemeyen renklerin boyaları ve oyundaki boyalarla boyayamayacağınız eşyaları (runebook, mobilya gibi) boyamanıza yarayan boyalardır. Cloak/Robe'lar ise özel renkte (maden renklerinde) blessed robe'lardır, bir diğer özelliği ise phs. resist verirler. Ödüller hesabınızın süresine göre farklılık gösterir. Örneğin 30. gününüzde alabileceğiniz robe/cloak çeşidi, boyaların çeşitleri, heykel türleri sınırlıyken 60. gününüzde öncekilere yenileri eklenir. Her 30 günde 3 yeni veteran reward seçme hakkınız olur. Eğer kafanızda bazı şeyler varsa 30. gününüzde kazandıklarınızı harcamayıp 60. gününüzde gelen ödüllerle birlikte yeni çıkanlardan 6 tane alabilirsiniz. Veteran Reward hakkınız harcamadığınız sürece kalır ve kaybolmaz. Veteran Reward hakkınız olduğu sürece oyuna her girişinizde bir pencere sizi karşılar ve oradan eğer istiyorsanız almak istediğiniz Veteran Reward'ı seçebilirsiniz.
Ayrıca Veteran Reward süreleriyle birlikte Veteran Reward alma hakkı yanında bir de +5 skill cap gelir. Bu 4 kez tekrarlanır, yani 120 günlük bir hesap sahibi olduğunuzda karakterlerinizin toplam skill'i 720 olabilir. [/spo]
  • 1 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
Yazalım bari :)
said:
Faction Sistemi ve olayları:
[spo]Faction order/chaos sisteminin biraz gelişmiş versyonudur. 4 adet faction bulunmakta (Minax, Shadowlords, Mages Council, True Britains). Her faction'un kendine ait 2 adet rengi, 1 adet yaratığı, 1 adet kalesi vardır. Factiona girmek için faction kalesi girişindeki taşa çift tıklayıp onaylamanız gerekiyor. Daha sonra kalenin içerisindeki taştan faction olaylarını görüp takip edebilirsiniz. Faction'a girdiğinizde çantanıza faction renginde bir blessed robe düşer. Factiondan çıkmak istediğinizde içerideki taştan seçeneğe tıklamalısınız, ama o anda çıkmış olmazsınız, belirli bir süre geçmiş olması gerekir.
Herhangi bir factiondayken diğer factionlardakileri turuncu görürsünüz ve onlarla sürekli savaş halinde olursunuz. Onlardan birini öldürdüğünüzde kill point alırsınız ve faction silver kazanırsınız. Diğer factiondan biri tarafından öldürülürseniz de bir süre skill'leriniz düşer ve kill point'lerinizden kayba uğrarsınız. Bu kill point'ler faction içindeki konumunuzu belirler. (Bir bakıma rütbe denebilir). Her factionun bir sahibi vardır. Bu oylama ile seçilir ve her hafta oylama olur. Oylamaya aday olabilmek için belirli bir rütbeye ulaşmış olmalısınız. Bu rütbeler 10 üzerinden olur ve faction içinde % sistemine bağlı olur. En fazla kill point'i olan 10. seviye olur ve onun kill point'inin diğerlerine oranı diğer kişilerin seviyelerini belirler. Seçime aday olduktan 1 gün sonra seçim başlar ve faction üyelerinin oylamalarıyla 1 kişi seçilir. Bu kişi şehirlere finance minister ve sheriff atamaya hak kazanır. Ayrıca tithe rate ayarlar. Tithe rate silver'ın ne oranda kişiye, ne oranda faction'a kalacağını belirler. Finance minister şehirdeki vergiyi belirler ve şehire npc koyabilir. Sheriff ise şehire guard koyup o guardları yönetebilir.
Gelelim şehir almaya. Alınabilen yanlış hatırlamıyorsam 8 şehir vardı. Bu şehirlerde sabit bir yerde şehir taşı bulunmakta. Factiondan stealing skill'i olan biri gider ve bu taşı çalar. Daha sonra gate, recall kullanmadan mor bir şekilde taşı kendi kalesine getirip kendi yerine koymalıdır. Taşı taşırken mor renkli olması taş taşadığını gösterir, taşı bir başkasına verirse verdiği kişi mor olur. Taşı yerine koyduktan sonra 1 gün geçmeli. Gün geçtikten sonra taşı stealing skill'i olan biri tekrar çalar ve ilk çaldığı yere götürür. Böylece şehir ele geçirilmiş olur. Şehir 3 gün boyunca diğer factionlar tarafından alınamaz fakat 3. günden sonra diğer factionlar aynı şekilde şehri kendilerine alabilir.
Şehri ele geçirmek size o şehire npc koyma ve o şehire guard yerleştirme hakkını verir. Bunları daha önce belirttiğim gibi seçilmiş commander'ın atamasıyla Sheriff ve Finance Ministerlar yapar.[/spo]


Çok fazla zaman ve sayılar hakkında detay veremedim ezbere bilmediğimden de aklımdan böyle birşey yazdım kabaca. Ayrıca merak ettiğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz.
×
×
  • Yeni Oluştur...