Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Trafik Sorunsalına Patisel Çözümler


dasaaa

Öne çıkan mesajlar

Dedim benim neyim eksik bir adet başlık da ben açayım!

Bildiğiniz gibi (özellikle büyük şehirlerde yaşıyanlar için) trafik feci bir sorun! Ve her geçen gün giderek büyüyor (durduramıyoruz efendim) Yeni yapılan her ekstra yol ise trafiği rahatlatmadan çok trafikte dolaşan araçların artmasına ve trafiğin daha boğucu olmasına sebep olan bir sorunun halkaları (University of California, 1998)

Ve artık trafik sıkan boğan bir hale gelmiş durumda.. Bu ahval ve şerait içinde dahi bir çözüm yolu elbet vardır diyorum.. açıyorum başlığı anasını satayım!

Düşüncelerim ise, High Occupancy Vehicle (mitfahren) benzeri bir sistemin İstanbul'da özellikle boğaz geçişlerinde uygulanması.

Özellikle boğaz geçişlerinde tarifelerin HOV'a göre ve düzenlenmesi. Örneğin 1kişilik bir küçük sınıf otomobil için köprü ücreti (sadece geliş yönünde) 4ytl iken, 2-3kişilik aynı otomobil için 3ytl ve 4kişilik otomobil için 2,5ytl.. 1 kişilik SUV için 15YTL, 2-4kişilik SUV için 10YTL ve 4-6 için 8YTL (evet SUV leri sevmiyorum hem çok yer kaplıyorlar hem de global ısınmada payları diğer otomobillere göre daha yüksek)

Ayrıca toplu taşımacılık araçlarının çok daha sık geçmesi, onlardan ücret mücret alınmaması, köprü hattını takip eden bir tünel hattının da yapılması ve sonrasında raylı sistemin araç geçişi sınırlandırılmış köprü üzerinden yapılması gibi düşüncelerim mevcut..

daha da yazarım aklıma geldikçe..

Sizlerin trafikten sorununa çözüm için düşünceleriniz nelerdir? Tabii yazarken "ama bu çözüm işe yaramaz ki.. Tüketici dernekleri dava açar sonra.. " şeklinde kaygılı değil alabildiğince deneysel ve yenilikçi bir şekilde gerçeğe yakın olarak düşünmeniz hoş olur.. (yani arabalara balon bağlasak gerçeğe yakın olmaz demek istiyorum)

^_^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

su an abd deyim

senin dedigin sistem mantiksiz

manhatta da 4 milyon insan mi yasiyor 5 6(tren dahil degil) ayri kopru tunelle new yorka baska yere baglaniyorlar

15 milyonluk istanbulda 2 kopru yaparsan bu kadar. en az 1 kopru bir tup gecit lazim istanbula araba icin. sehri biraz dagitmakta lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

köprü sayısı arttırmanın (veya yeni yollar yapmak) sadece trafiği arttıracağı artık bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış bir gerçek zaten yazdığım (University of California, 1998) ibaresi de oradan geliyor, Amerika'da 30 büyük şehirde yapılan araştırmaların sonuçları bunlar (ki amerikanın yol yapabilecek gücü varken [pahalı meret bi köprü kaç para haberiniz var mı? ^_^] ve amerikan hükümetinin global ısınma anlayışı [hiç değinmiyorum bile] belli iken)

kısaca yol yapımına fazla gidilmeden neler yapılabilir acep..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bulgaristanın 2 katı nüfusa sahip istanbul ...evet bir düşüncem var ama zamanı geri almak lazım.

+ şuan için ise deniz yolu ulaşımı her şekil köprü trafiğini rahatlatır

- tekrar aktif olamsı için eski iskelerin yada yenilerinin yapılması için bağlantı yolların iyi takip edilmesi lazım yoksa trafiği başka yöne taşımak dışında çözüm sağlamaz vs..

ne yazarsam yazayım şu zamandan sonra zor gibime geliyor hala.

[ Mesaj 23 Nisan 2007, Pazartesi - 19:38 tarihinde, Nomak tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daesu o dedigin istatistikler hepsi

yol varken ki istatistikler yani soyle diyeyim

eger 100 kisi basina 10 araba duserken yol yapman birseyleri degistirmiyor o zaman zorunlu cozumlere gidiyorsun

ama 100 kisi basina 1.5 araba dusen bir yerde yolsuz birseylerin cozulmeyecegi aciktir.

otogara gelince bence avrupada olmasi daha iyi, obur turlu avrupada yasayan herkes anadoluya baska bir aracla gitmek zorunda kalirdiki bu ekstra bir trafik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama daesu demişin :) dur daha msj atmadım heh

ek olarak birşey söyliyim.istanbul sanayisini izmite taşıma çabası var. yani projelerin pek cogu hazır yerler belirlenmiş durumda, sanayi istanbuldan giderse otomatikman yolları ve nfusuda etkiler..iyi olur yani rahatlar.

[ Mesaj 23 Nisan 2007, Pazartesi - 20:22 tarihinde, Daesu tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Önce trafiği kaldırmak istemiyen zihniyetleri bulmak lazım, çünkü gerçekten isteseler bu trafik düzelir.
İstanbula araç sınırı koymak lazım.
Yollarda motorsiklet/bisiklet gibi az yer harcıyan çevreye daha az zararlı araçlara öncelik vermek ve SUV tarzı araçları şehir içine bile sokmamak lazım.
Aslında bu çözümlerin hepsini üstlerimiz biliyor ama yapmıyorlar. Çünkü araç satışı, vergiler, benzin harcamaları üzerine kurulmuş bir sistem var ve bu sistemin yıkılmasını istemiyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence bir şehirde metro arttırılmasıyla trafik sorunlarının birçoğu çözülebilir.
ayrıca amerika'da, arabada tek kişi (şöför) bulunan arabaların en sol şeritten gitmesi yasak. çoğu kişi tek başına arabaya biniyor, az kişi ise birden çok biniyor. bu azınlıkta kalan insanların rahat rahat en sol şeritten gitmesi mümkün oluyor. bu şekilde arabaların birden çok kişi binilerek kullanılması, ve daha az sayıda arabanın trafiğe çıkması sağlanıyor.
bu da bir yöntem.

istanbul'un bir artısı da, deniz olması. yani vapurlarla ve deniz taksileriyle felan, köprüye gerek kalmadan yolculuk yapılabilinir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence olay metro da bitiyor. Öncelikli olarak bence istanbul un bir ucundan diğer ucuna (mesela pendik veya kartladan beylikdüzüne kadar) uzun bir metro hattı yapmalılar. Bunları başka metro ağlarıyla diğer kısımlara bağlayabilirler. Çok büyük bir maliyeti olacaktır. Ama uzun vadede hem trafik açısından hem benzin, mazot kullanımı açısından hem de çevreye verilen kirliliğin azalması açısından büyük katkısı olacağı kesin. Bunu hiçbir hükümetin yapacağını sanmıyorum ama çünkü türkiye de hiçbir hükümetin uzun vadeli yatırım yapmaya bi tarafı yemiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biraz ucuk olucak ama monorail tarzi bisey diyorum ben

boyle trafigin ustunden gidicek tepeden tepeden

ha maliyeti feci yuksek olur metroya kiyasla ama istanbulu metro kesmez

toplu tasima hamlesi yapilmasi lazim istanbulda insanlar toplu tasima kullanmamakta hakli
tren desen can guvenligin suphede tinerciler vs kaldiki rush hour da tiklim tiklim oluyolarlar

metro ise cok zor cunki hem altyapi sorunlari var hemde dag bayir arkeolojik laintilarla dolu ama roma veya atinadaki gibi parayi bastirip koruyamiyoruz haliyle calismalari baya yavaslatiyor bunlar

kaldiki rayli sistemlerin ve vapurun istanbulda londra roma tokyo vs vs deki gibi calisamama sebebi istanbulun ortasinda kocaman bir bogaz olmasi

istanbulda trafigi en cok etkiliyen sey bogazdir

kopruler ve vapur disinda gecis imkani yok su anda (monorail i koprulere parelel gecirmek gibi bir fantezim var :P)

simdi istanbulda calisan vatandaslarin en az yuzde 50 si her gun karsi yakaya gecmek zorunda cunki oturma alanlari anadolu yakasina odakliykan commerce avrupa yakasina odakli

anadolu yakasinda oturup karsida calisan biri cok sansli degilse en az 2 vasita degsitirmek zorunda ise gitmek icin
kaldiki 4-5 e cikanalr bile var

vapur zaten direk kiyidan kiyiya gitmiyorsa adam 3 vasita oluyor

bide o saatte uykulu uykulu 3 vasita degistirmeyi gectim tek vasitanin tiklim tiklim olmasi bile cekilmiyor

buda insanlari ozel otomobil kullanmaya itiyor ve zaten bogazdaki yogun trafige bide sabah trafigi eklenince kilit ediyor bu

yeni kopru yapmaklada olmaz bu cunki yeni yapilicak kopru sehir merkezinden iyice uzak 2. kopru bile 10 kilometre koyuyor ekstradan

o yzuden mevcut koprulerin ustunden veya altindan rayli sistem dosemek en mantiklisi

bi gidis bi gelis seklinde trafigin ustunden altindan iki ray duzenegi gecse biraz olsun rahatlar kaldiki tatilya ekspresi gibi istanbulu ahtopot gibi sarmali bu havadan giden raylar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

raylı sistem güzel ama monorail gibi şeyler çok az insan taşıyor, çok masraflı.
Aslında yollarımız fena değil
Çok merkez yerlere araç girmesini engelleyip küçük taşıtlara yönelinmeli bence, mobilet gibi şeyler tek kişi taşıyor ama bunu çok az hacim harcıyarak yapıyor.
Pragda şehirin içine araba girmiyor mesela
Bi defa metro var, gerek kalmıyor.
Toplu taşıma olarak otobüsler kullanılmalı, otobüslerin geçtiği yollar düzeltilmeli ve otobüslere her şekilde öncelik verilmeli trafikte.
Şehir içinde park yasaklanmalı, tamamen, yol kenarına park diye bir şey kalmamalı, babamın fikridir bu, 1-2 şerit sırf parka gidiyor, yol zaten dar, oluyor sana trafik.
Binaların kendi park yerleri olması zorunlu olmalı, yoksa devlete vergi verilmeli yolu işgal ettikleri için.
Araç alırken aracın 2 park yeri olmalı. Geceleri ev önünde gündüz iş yeri yakınında nereye park edileceği belirlenmeli, aynı park yerine 2 araba verilmemeli. Böylece araba seviyesi mantıklı değerlerde tutulur. Mesela apartman 20 dairelik, 20 daire 20 araba-30 araba demek, apartmanın 10arabalık parkı var, kalan 10-20 arabayı sokaklara park ediyorlar, trafiği bırak itfaiye bile geçemiyor.
Park yeri bulamıyana araba yok. Yola park edicem diyorsan yüksek vergisi var.
Apartmanda bir dairenin 3 arabası var, park yeri doluyor, diğer daire arabayı sokamıyor.
Apartman kendi içerisinde halletsin, kendi kuralları olsun, daire başına park yeri verilsin.

En başta bir araba satışı patlaması yaşanır, sonra geçer. En azından kalıcı bir çözüm, şehir büyüdükçe park yerleri de büyür, yolları dolduran araba sayısı azalır.

Ha bir de, istanbulun büyümesi durmalı, bu da babamdan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...