Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fake ? (Doom 4 ?!)


MADBOY

Öne çıkan mesajlar

doom 4 yapamaz adamlar, cesaret edemezler :)

aslında bump mapping gibi hilelerle buna benzer şeyler yapılabilinir.
ancak gönül ister ki, o tip hileler olmadan direk polygonlarla böyle birşeyler yapsalar :)

sonra ayaklarındaki o piston gibi şeylere ateş edip, adamın pistonlarıı kırsak mesela...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok şey istiyorsun peki onları gerektiren ekran kartını hatta yanına fizik kartını alabilecek misin? Alabileceksen bana dürüm ısmarlar mısın?

2005 tarihinden belli ki geyik birşey. Bir Doom3 leakteki tasarımlara bakın bir de buna. Görünüşü Doom için fazla amatör duruyor. Tartışmak için bile fazla sahte. :D

Doom4'e gelince. UT3 yolda ve baya iyi teknolojilerle geliyor. EPIC aegia anlaşması meyvesini verdi, oyun fizik kartı destekliyor. Onun dışında Directx10 desteği tam ve dx10 grafik açısından baya güzel bir olay. Carmack roket yapıp aya gitmekten vakit bulursa belki seneye yeni birşeyler yapmaya başlar. Zaten hala Enemy Territory ortada yok ona da kocaman bir ROFLCOPTER.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nasıl aegia çıkardı, ona göre oyun yapan olmadı!
sana şurdan LOL çekiyorum.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_physics_engines#Games_using_PhysX
şu linke bir bakıver.

Çıkan oyunlardan gözüme çarpanlar:
Bet On Soldier, CellFactor, City Of Villains, Gothic 3, Joint Task Force, Rise Of Legends, GRAW
Çıkacak oyunlardan gözüme çarpanlar:
Heavy Rain, Hellgate: London, Project Offset, Sacred II, Unreal Tournament 3, Warhammer Online.

Bir de bunların yanında Hükümran Senfoni de Physx motoru kullanıcak.

Ha tabii ki ben Havok'u daha çok sevdim.
Physx pek "direk" oyuna etki eden şeyler sunmuyor. Mesela GRAW'da mermilerin duvara vurduğunda daha çok "debris" yayması, ya da bir başka oyunda su silahı gibi şeyi ateşlediğimizde daha çok sıvı fışkırtması ve o sıvıların yerde bir süre kalması, City Of Villains'da, ekranda daha çok mektup görünmesi gibi şeyler.
Oyunu pek etkilemiyecek ama daha süslü görünmesini sağlayan şeyler üzerinde duruyorlar.
Zaten Havok ile yapılmış oyun sayısı daha fazla.

Ancak şunu da söylüyüm,
"Fluid particle" olayı Physx'de abartılmış durumda. DirectX 10'un demosunu görmedim ama Physx yüzlerce particle'ı aynı anda gösterebildiğinden, su efekti gibi şeyler artık daha "fiziki" bir özelliğe sahip.
Yani kastettiğim şu.
Belki Physx çıkartırlarsa bu özellik daha çok gelişir.
Ve biz "gerçek ırmak", "gerçek deniz", "gerçek su" gibi olayları oyunda kullanabiliriz.
Bilirsin şu sıralar oyunlarda su olayı "şu çizgiden üstü normal, şu çizgiden altında karakterin şu özellikleri değişiyor" gibi basit bir mantığa sahip. Ancak fizik motorları sayesinde artık sular "bir çizgi" olayından kurtulup, gerçek bir kütleye ve hacime sahip olabilecekler.
Bu dediklerimin oyunda ne tip etkileri olabilir?
Artık programcının kendi yaratıcılığına bağlı.
Bir kovayla denizden su alabiliriz, akan bir nehirin üstüne objeler yığarak (eskisi gibi scripted bir objeyi değil, fiziksel hesaplanan herhangi bir objeyi) nehirin sularının farklı yere akmasını sağlıyabiliriz.

Bilmiyorum, biraz abuk sabuk konuşuyorum gibi geldi bana ama, şu fizik motorlarının devamının getirebileceği etkiler bana epey ilginç geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Prudent yukarıda yazdığım gibi artık kullanılmaya başlanılıyor. EPIC anlaşma yapmıştı 1-2 sene önce. İşte ortaklık meyve vermeye UT3 ile başlıyor tabii bu motor bazında bir olay olduğu gibi motoru kullanan her oyuna yavaş yavaş sıçrar. En ilginç kısmı da en sık motor yenileyen firma şu anda EPIC. Neredeyse senelik bazda yenileniyor. İmzayı ilk attıklarında fizik kartları 250 dolar civarıydı şu an ne durumdadır bilmiyorum

Hala opsiyonel bir hadise ve ek kart masrafı bence uzun bir süre daha kullanıcıdan uzak olacak ama ilerde ne olur belli olmaz.

UT3'ün sistem gereksinimleri upgrade zamanı gelmiş dedirtecek cinsten. İlginç kısmı ise düşük performanslı işlemcilere göz yummamış olmaları. İnsan haliyle sadece ekran kartına abanan oyunları özlüyor :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Company of Heroes , Half-Life 2 , Battlefield 2 , FEAR , Max Payne 2 , Halo 2 ve Oblivion "Havok" motorunu kullanıyor.
Kimse fizik kartına ayrı para vermez çünkü bu haltı yapma görevi cpu'nun ve bu CPU'nun zaten yaptığı bir iş Havok takınca noluyo sadece CPU'dan devralıyor işi.

Edit: -Ayrıca Bet On Soldier Blood of Sahara patch ile o duruma geliyor.City Of H/Villains'te de öyle.
-GRAW'Da ise olay havokun çöp konteyneri patlatmazsan ve duvara çarpan mermiye dikkat etmezsen geri kalanı havok yapıyor(yani physx ikinci fizik motoru olarak yavaşlatıcı durumda).
-Cellfactor'u de oynadım onu da phsx kartı olmadan oynayabiliyorsun.
-Level dergisi kart çıktığı zaman o sıradaki 6 oyunun hepsiyle denemişti ve bi halt olmadığını görmüştü bir sayıda vardı bu testimsi şey.

[ Mesaj 21 March 2007, Wednesday - 20:53 tarihinde, SadGamer tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla bone gelecek polygonda deil bupmappinde post rendering de bence, polygonnun biyere gidecei yok, en az1nda solid modeling bak1m1ndan

neden hererde düzgün paticikde leet yaz1yo makiner "I" ya bas1yorum 1 yaz1yo... deli etti

[ Mesaj 22 March 2007, Thursday - 00:15 tarihinde, Cuce tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer söylediklerini gerçekten sunabilecekse physx çok mantıklı bence . Zaten zorunlu değilki istemiyorsan alma kardeşim :D Ama ben havada milyonlarca partikül görmek istiyorum . Bıktım artık tankerlerin binaların dümdüz yıkılmasından parçalanmasından . Bir cismin oyunda eğildiğini görmek istiyorum . İnternete aylık 50-60 milyon veriyorsunuz . 100 küsur dolarlık kartı bir kere almaya üşeniyorsunuz ? Zaten Physx kartlarının gelişimi ekran kartları gibi ay da bir yeni kart şeklinde olmaz + zaten denildiği gibi ekran kartlarında sabit olarak gelecek ileride . Yani altı üstü ekran kartlarına eklenene kadar sadece bir physx kartı işimizi görecektir . Zamanında Voodoo'nun kıymetini bilemedik solup gittiler bare Ageia'nın bilelim :D Sonuçta ben yılların bilgisayar oyuncusu olarak süper gerçekçi grafikler görmek yerine süper gerçekçi fizik ortamı görmek istiyorum . Grafikten çok yan etkenler ağır basmaya başladı benim için . Farkındamısınız bilmem ama son 4-5 yıldır senaryosu vasat oyunları 2 grafik teknolojisini takip ederek bizler kakıyorlar . Nereye kadar grafik ?

[ Mesaj 23 March 2007, Friday - 17:11 tarihinde, Deathblade tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...