Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni LCD de ölü pixel


BlaCk

Öne çıkan mesajlar

yaklaşık 1.5 ay önce almış olduğum Philips 19" 190CW Wide Screen modeli monitörümde an itibariyle kırmızı bir dijital leke gördüm. Oldukça rahatsız edici.

Bunu yoketmenin, bundan kurtulmanın yolu varmıdır?

VGA dan bağlı şu anda DVI bağlasam geçermi vs?


(bildiğim kadarıyla monitörü aldığım yer(teknosa) ölü pixel garantisi vermiyordu

EDIT: Pixel titriyo çok acaip, böyle silincek gibi oluyo geri geliyo göz kırpar gibi hızlı bi şekilde enteresan.

[ Mesaj 19 February 2007, Monday - 23:03 tarihinde, BlaCk tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ölü pixel düzelmez öle kalır, şanslıysan yayılmaz.
her ne kadar tek pixel için garantisi olmasa da belli ölü pixel sayısından sonra değiştirilir
philips in sitesinden o model için belirlediği standarta bakmalısın.

[ Mesaj 19 February 2007, Monday - 23:09 tarihinde, forgiver tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer 0 ölü pixel garantisi varsa değişiyorlar perfect panel serisinde yapıyorlar philips de bende çıkmıştı 1 ayda değiştiler perfect panel garantisi yoksa kaç adete kadar sınırladılar bilmiyorum philips türkiyeyi arayıp sorabilirsiniz.Türkiye de bulunmadığından dolayı tr ye girmesini bekledim.

[ Mesaj 19 February 2007, Monday - 23:58 tarihinde, Enyalios tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ölü pixel yayılmaz. Ölü pixel oluşur. LCD tekolojisinde RGB denen her hücrenin önünde bir perde tabir edebileceğimiz parça vardır. Aldığı 0-255 arası değere göre saydamlığını ayarlar. Eğer bu arızalanırsa ya açık kalır ki buna 'parlak nokta', ya da kapalı kalır ve buna da 'ölü nokta' denir.

Garanti kitapçığını okuyun. Bu konu hakkında ne diyorlar. Ben Acer notebook aldım Bimeks'den ve denemeden eve geldim. Açtım ve mavi bir nokta gördüm karşımda. Hemen telefon trafiği yaptım. Değişmez dediler. Ben garanti kitapçığında 2 veya 3 noktanın normal olduğuna dair bir ibare yok dedim. En sonunda tamam dediler ve ertesi gün mağazaya götürdüm notebook'u. Çalıştırdım gösterdim. Tamam diyip servise yollayacaklarını söylediler. Bende sigorta attı! Daha dün akşamüstü aldığım ürün bugün öğlen servise gidiyor. Ben de sert giriştim adamlara;

-Eğer bunun ödemesini yapmadan önce denesem ve hatayı görsem 'ben bunu değil, şuradakini istiyorum' diyemez miydim?
-Evet, diyebilirdiniz. (afallamış şekilde yüzüme bakarlar)
-Yani tek hatam size güvenmek oldu öyle mi?
-Şube müdürü dışarı çıkar ve anında yenisini verirler :P

Hakkınızı arayın arkadaşlar ama verilen her türlü belgeyi okuduktan sonra bunu yapın.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Bakın kimse pixel problemlerini garanti belgesine yazamaz. Neden? Sen 4 tane hata normal dersin, rakip gider 3 tane der ve senin belgeni de müşteriye gösterir. Bunun korkusu nedeniyle kimse yazamıyor. 3-4 sene evvel, hatta 5 bile olabilir, Toms Hardware bunun araştırmasını yapmıştı ve firmaları arayıp soruyordu. Sony cevap vermedi, Philips acayip bir mantık atmıştı (10 cm2 içinde 2 adet veya birbirine uzaklığı 15cm olan 3 adet falan filan) bazıları ise mertçe yazılı belge göndermişti. Ozaman bile USA marketinde bir kesinlik yoktu. Bunu daha sonra Toms Hardware TR de gerçekleştirdi ve o da aynı belirsizlikler içinde kaldı.

Servis eğer bunu size yazılı olarak bildiriyor ve bu olay garanti belgesinde tanımlanmıyorsa, bilinçli şekilde kullanıcının kandırılması demektir. Ben size mal satarken o kusurla ilgili hiçbir anlatım ve bilgilendirme yapmıyorum ve sorun gerçekleşince de 'bu normal' diyorum. Bu kandırmak değil de nedir? Sonuçta LCD ekranı bir sarf malzemesi değil ki belli periyotta değiştirilsin falan.

Darbe sonucu bozulan Swatch marka saatimi (faturasızdır bu arada) TürkiyeDistribütörü ile görüşüp değiştirttim. Aldıktan 4 yıl sonra. Eğer tamiri mümkün olmayan birşey satıyorsan, tamir gerektirmiyecek bir yapıda satmak zorundasın. Ve Swatch marka imajı için bu tarz değişimlere önem veriyor mantıklı bir şekilde.

Kısacası; ağlamayana emzik yok. Eğer bu bir hak ise peşinden koşacaksın. Para verip mal alıyorsun. Belki de olaya bakış açılarımız farklı.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En dandiğine 200$ verdiğim alet, benim hiçbir kabahatim olmadığı halde 3-5 ayda bozulacak ve garanti kapsamında değil diyecekler? Resmen gel o monitörü tv kameraları önünde distribü(i)törümüze* monte et diyorlar demektir bu.

* : nasıl yazılıyor bu allasen?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...