Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Team Fortress 2


Lopeth

Öne çıkan mesajlar

ama şöyle bişeyde olabilir: valve özel serverlar açar 30-40 tane. böylece kim ne yapmış rahatça kontrol edebilirler. herkesin amacıda ödülü kapmak olacağından, serverlar boş kalmaz ve senin dediğinin olma ihtimali minimuma düşer. gerçi dereyi görmeden paçaları sıvamamak lazım. hele bi yeni official haritalar gelsin önce :) inşallah badlands ve crossover gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DadashNik0F said:
Bone scoutla bi sentry patlatmaya çalışana ? ondan sonra armoru olmayan soldier ile patlatmaya çalış.

scout dediğin o kadar imba bişey değil. sentrynin oldugu yerde scout olmaz. scoutu almak bi pyroyu bide demoyu zorlar oda sadece açık alandalarsa.


ohoo soldier sadece sentry'e kaldıysa yandık ki ne yandık.
ben diyorum ki, scout, soldier'dan daha kolay öldürüyor, sen diyorsun ki "armoru olmayan soldier sentry'i daha kolay patlatıyor".
elbette daha kolay patlatır, yerinde sabit duran birşey çünkü o. bir kutunun arkasına geçip, saklanıp çıkıp bir ateş edip tekrar saklan. birkaç kere yaptığında sentry patlayacaktır.
scout'un sentry'i patlatmaya niye ihtiyacı olsun ki? zırt diye tek bir hp hasar almadan önünden geçip gider nasılsa.
ha, aynı scouta ver roketi, o da patlatır.
gerçi sentry patlatma spy'ların işi. görünmez olup arkasına geçer, bir darbede patlatıp gider :)

said:
ha bide rj olayı var. rj yaparken tfcde ne kadar armor ve can gidiyosa tf2de de doğru orantılı olarak canın gidiyor. zaten soldierin roketi kendisine az hasar veriyor. ha bu arada fall damagei hesaba katmıyorum. bi rjde direk 150 health kalıyo benim. buda bana yetiyo zaten.

rj olayı, quake ve tfc'den gelen bir adet. onlarda armor olayı da bulunuyor.
tfc'de 100 hp, 200 armor'u vardı yanılmıyorsam soldier'ın. e böyle olunca 25 hp, 30 armor gibi kısmen düşük (300 toplam puanda 50 hasar) bir zarar görüyorsun. bir çatışmada, karşıdaki oyuncu sana zarar veriyorken bile 3 kere rj çekip adama roket yollaman mümkündü. sonuçta 300 puandan maksimum 150 puanın gidiyor, ama o çatışmada çok işine yarayabiliyor.

tfc ile fazla uğraşmamış insanlar için tf2 süper keyifli über bir oyun olabilir,
ama şahsen quake ve tfc tarzına alışmış birisi olarak tf2'de değişiklikler hiç hoşuma gitmedi.

çok fazla counter-strikelaştırmışlar oyunu.
her adımına dikkat etmelisin. rpg oynuyormuş gibi her hareketini önceden planlamalısın.
örneğin,
- engineer'ken, iki saniye yan odaya geçtiğin anda stealth'le etrafta cirit atan spy'ın teki hemen sentry gun'ını patlatabiliyor. 5 dakika uğraştığın sentry gun, 1-2 saniye içinde tuzla buz olabiliyor.
- scoutla soldier arasında çok fazla bir hp farkı olmamasına karşın, scoutta über güçlü tüfek, soldierda hiç işe yaramayan tüfek var. scoutlar, soldierların ve hwguy'ların etrafında, aynen wow'daki rogue vs mage kapışmaları gibi fır döndü vaziyette uçup durabiliyor. buna karşın eskiden rogue vs warrior gibiydi bu kapışmalar.
- hadi scout vs soldier'ı geçtim. soldier vs soldier kapışmaların da eski tadı kalmamış. tfc'de soldier vs soldier yaparken kendimi quake 3 oynuyormuş gibi hissediyordum. 4 roketi adamın kafasına atıp, ikinci 4 roketin doldurulmasını beklemeden, hemen pompalı tüfeği çıkartıp adama ateş ederdin, bu da sana kapışmada avans sağlardı. hele roketle kolay kolay tutturamayacağın bir yerdeyse, rokt yerine pompalı tüfekle ateş ederdin öldürürdün. oysa yeni soldier tüfeğiyle bunu yapmak mümkün değil, illa roket kullanmak zorundasın, birini bile tutturamassan zaten ayvayı yedin.
- medicler, takıma artı sağlardı eskiden. şimdi ise medic kullanmak mecburi oldu. medicsiz bir oyuncu hiç bir işe yaramıyor. işin kötü yanı, mediclerin, oyuncuların peşinden ayrılmaması, farenin kuyruğu gibi dolaşması gerekiyor. e, ağır çatışmalara girmek için tasarlanmamış medicler ise hwguy, soldier vs'nin havada uçuştuğu yerlerde çok kolay ölüyor. işin daha da kötü yanı, medic'in bu kadar hayatı önem taşıdığı oyunda hiç kimse medic olmaya yanaşmıyor. frag almak varken neden medicle pasif oynayalım diyorlar, sonra da hwguy'lar dallama gibi ölüp duruyor.

ha tamam, oyun zevklidir, eğlencelidir, yeni counter-strike'ımız olmuştur vs vs, ama dediğim gibi eski kafalı bir oyuncu olduğumdan gözüm tutmadı.

bunun başlıca sebebi, oyuncuların yetenek göstermesine müsade etmemesi, çok fazla takım oyunu gerektirmesi. 10 kişiyle dolaşırsan maçı mutlaka alırsın, ama 1 v 3 kapışmalarda felan ne kadar çaba sarfedersen sarfet, oyun seni birçok konuda kısıtlıyor.

örneğin ff'de çok sevdiğim bir olay var, invisible spy'ları eğer paranoyaksan farketmen mümkün. tamam görünmezler, ama ekranda çok çok ufak da olsa bir titreme yaratıyorlar. bu titremeyi farkedebilecek birisi spy'lara yem olmaktan kurtuluyor. ama tf2'de öyle değil. invisible olan spy tamamen invisible oluyor. ne kadar yetenekli oyuncu olursan ol, istersen fatal1ty ol, spy gelip seni çok basit kesiyor.

e bu da "yetenekli oyuncu" ile "yeteneksiz oyuncu" arasındaki farkı sıfıra getiriyor.

hadi tamam herşeyi anladım, yapsınlar etsinler vs vs, oyunu iyice yavaşlatsınlar felan,
ama 30 saniye respawn time nedir ya gözünüzü seveyim. resmen işkence olmuş olay. elbette server ayarlarından bunu değiştirmek mümkün, biliyorum. ama server ayarlarını oyuncular değiştiremiyor ki, direk serverı açanlar belirliyor herşeyi. ki çoğu serverlar default ayarlarla açıldığından, 150 ping altındaki serverların hiç birinde bu ayarı değiştirmediklerini görüyorsunuz.
oyunda ölmeniz 10 saniye bile sürmeyebiliyor (bkz: spy, bkz: sniper), buna rağmen oturup 30 saniye beklemeniz, tüm iştahınızı, tüm zevkinizi, tüm performansınızı bitirip atıyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
scout'un sentry'i patlatmaya niye ihtiyacı olsun ki? zırt diye tek bir hp hasar almadan önünden geçip gider nasılsa.


o_0

2fort'tan inf almaya çalıştın mı hiç odanın içinde sg varken ? patlatmadan alamıyorsun, patlatmak için de 4-5 defa duvarın arkasına saklan-çık yapa yapa patlatıyorsun ki o da engineer yoksa yanında.

scout ile zor da olsa etrafında döne döne vurulmadan patlatmışlığım var, imkansız scoutın sg ye karşı gelmesi diyemem o yüzden, ama aşırı ekstrem bir durum.

hatta hydro haritasında en başta genelde scout rush olur ya, kurulan 1-2 sg sonrasında yalan oluyor o olay.

said:
engineer'ken, iki saniye yan odaya geçtiğin anda stealth'le etrafta cirit atan spy'ın teki hemen sentry gun'ını patlatabiliyor. 5 dakika uğraştığın sentry gun, 1-2 saniye içinde tuzla buz olabiliyor.


5 dk uğraştığın sg , 1-2 saniye değil 9 saniyede iniyor. ha ard arda sapper ata ata indirir ama engineer sadece sapperi indirmeye çalışıyorsa (repair etmeye vakit bulamazsa).

eğer engineer sg sinin yakınında bekliyorsa ve hatalı oynamıyorsa da pek meydana gelmiyor zaten.

said:
bunun başlıca sebebi, oyuncuların yetenek göstermesine müsade etmemesi, çok fazla takım oyunu gerektirmesi


iyi de "team" fortress oyunun adı. göreceli tabi sen başka seversin o başka bir şey sever ama conc jump ftw yerine takım oyunu ftw daha güzel bence.

said:
spy gelip seni çok basit kesiyor...


0_o

ortalamanın altı oyuncularla kapışıyorsan evet.
ortalama ve üstünde hayır. hele ki şansın da yoksa (karşına bir anda soldier çıkması, pyronun laf olsun diye havaya püskürttüğü aleve yakalanmak, vs).
kesme olayını instakill yapıyorlar kısmı kolay belki de ondan öncesi HİÇ kolay değil karşındakiler birazcık tecrübeliyse.

said:

hadi tamam herşeyi anladım, yapsınlar etsinler vs vs, oyunu iyice yavaşlatsınlar felan,
ama 30 saniye respawn time nedir ya gözünüzü seveyim. resmen işkence olmuş olay. elbette server ayarlarından bunu değiştirmek mümkün, biliyorum. ama server ayarlarını oyuncular değiştiremiyor ki, direk serverı açanlar belirliyor herşeyi. ki çoğu serverlar default ayarlarla açıldığından, 150 ping altındaki serverların hiç birinde bu ayarı değiştirmediklerini görüyorsunuz.

oyunda ölmeniz 10 saniye bile sürmeyebiliyor (bkz: spy, bkz: sniper), buna rağmen oturup 30 saniye beklemeniz, tüm iştahınızı, tüm zevkinizi, tüm performansınızı bitirip atıyor :)


bence de birazcık fazla da en düşük 15 saniye civarı olmalı.

yoksa dustbowl'da ardı arkası kesilmeyen pyro akınlarına maruz kalıyorsunuz, öylesi de abuk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

scout sentryden kacamıyor birincisi bu.

ikincisi, sscoutla soldier arasında 75 hp fark var hiç az bi fark değil özellikle fark medic buffıyla dahada artıyor.

q3 le tf farklı oyunla bone, ayrıcada tfc dede ocmbat içinde rj yapmak cok manalı bi hareket olmuyodu genelde, yok yanı etrafta ucup red armormı mege healtmı toplıycaksınki rj yapıyosun.

soldier'ın shotgun'ın menzili oldukca verimli, ve rocket bitince kullanmak için cok cok uygun, hatta coğu zaman iyi scoutlara karşı shotgun cekmek daha iyi oluyo.

e skillden bashediyosun ediyosun yeterince belli olmuyo diyosun, sonrada rocketi isaklarsan işin bitiyo diyosuni al işte skillsizliği affetmiyo oyun anlamadımki ben senı.

hanı işe yaramaz tüfek dediğin şey demomande olsa nasıl mutlolurum anlatamam. gayette işe yrar bi zımbırtı o oyunda dikkatini cektimi bilmiyorum ama, med longrange silah yok buda o beyenmediğin shotgun'ı cok değerli kılıyo.

scout eskidende dönerdi hw nin etrafındaki, hatta spy bile dönerdi gayet rahat, soldierlar kök süktüren class oyunda scoutlara anlamadımki ben cata cuta indiriyo oyunda scoutları soldierlar.

yetenek konusundada, gayet yetenek göstermem mümkün, hadı bunu gectim, planlama takım oyunu gibi yetenekler movement/aim gibi yeteneklerden daha zor elde edilen daha değerli yeteneklerdir bana sorarsan, bu konudada cok kral bi oyun.
tfc de mediclerin conq jump yapıp durmadan bayrak kacırmaları oyunun bug'ıydı adeta, kimse spy/scout/hw/pyro/demo oynamazdıki cok nadirdi bu classlar, hanı cok yerleşmiş taktikleri olan takımlar vardı öleydi durum.

respawn time, haritaların default ayarlarıyla kazanıp kaybetmene göre 10-30 arası değişiyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orange box? daha bi kere oynamadım ordada :D

http://developer.valvesoftware.com/wiki/Demo_Recording_Tools
yanar dönerli kamera acıları falan yapmayı buldumda nası onu moviye ceviricez falan fikrim yok :)

bide kamera acısından izliyorsunuz demoyu fakat adamınızı göremiyorsunuz. enginner ile denedim dispanser falan kuruluyo kendi kendine model ortada yok :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TF2 ve Source için yeni bir update geldi. Bayaa bir fix/update olmuş

Update listesi

Updates to Team Fortress 2 and the Source Engine have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Team Fortress 2


Sudden Death mode is now a server option (a convar) and defaults to OFF

Sapped buildings now take slightly less damage from the Spy who sapped them

The Medic's Medigun now charges at an increased rate during Setup time, to remove the need for self-damage grinding

Fixed an rcon/console command that could cause server crashes

Prevented players from playing the "civilian" class

Prevented players from hiding their name in the scoreboard

Fixed exploit where the Medigun UberCharge wouldn't drain if you switched weapons

Fixed decals not being correctly applied to the world in some cases

Fixed critical bullet tracers not being visible to players other than the firer

Fixed first person spectator view of the Spy watch not showing the correct cloak value

Fixed the teleporter's player shaped particles not drawing

Fixed the flamethrower stuttering when firing directly into a building

Fixed a rare crash that can happen when a player being healed leaves the server suddenly

Fixed rocket trail effects sometimes existing permanently in world

Added effects to players when they earn an achievement, visible to other players nearby

Tweaked achievement HUD fonts and color palette for more readability

Improved stat gathering for map play times to increase accuracy

Improved stat gathering around draws to better understand why they're occurring

Fixed occasional misreporting of syringe gun & fireaxe damage distances to the stats system

Fixed an occasional crash caused by an achievement not being found during a game announcement


Dustbowl


Now waits until either team wins fully before changing to another map on server timelimit expiring

Teams now score a point per captured control point, rather than per sub round

Prevented Demomen being able to launch grenades into the stage three alleys while standing at the final cap point

Fixed gaps in stage gates that allowed snipers to kill defenders during setup

Fixed several model and brush perch exploits in stage three

Added stair access to the upper area in stage three after the first cap

Limited line-of-sight at the first control point in stage 3 to remove a griefable sniper spot


Source Engine


Fixed some audio buffer support issues with Vista

WorldVertexTransition under dxlevel 80 + 81 now correctly uses vertex alpha to blend the two textures

Improved the console in the graphical UI version of the dedicated server


SourceTV


Relay proxies can now record demos now with tv_autorecord 1

Fixed an interpolation code bug during demo playback that was resulting in view jitter

Added several TF specific game events to SourceTV auto director logic

Increased the average shot length by 2 seconds

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

ohoo soldier sadece sentry'e kaldıysa yandık ki ne yandık.


-öyle durumlar oluyorki bazen hakkaten soldier sadece sentrye kalıyor

said:

ben diyorum ki, scout, soldier'dan daha kolay öldürüyor, sen diyorsun ki "armoru olmayan soldier sentry'i daha kolay patlatıyor".elbette daha kolay patlatır, yerinde sabit duran birşey çünkü o. bir kutunun arkasına geçip, saklanıp çıkıp bir ateş edip tekrar saklan. birkaç kere yaptığında sentry patlayacaktır.


-scoutla aşık atamıyor kimse dediydin. demekki aşık atıyorlar. sentry olayını örnek verdim sadece.

-yerinde sabit duran bişey olabilir ama patlatması o kadar kolay değil. bazı yerler varki engineeri göremiyorsun ama sadece sentryi görüyorsun. öyle durumlarda patlatması imkansız oluyor.

said:

scout'un sentry'i patlatmaya niye ihtiyacı olsun ki? zırt diye tek bir hp hasar almadan önünden geçip gider nasılsa.
ha, aynı scouta ver roketi, o da patlatır.
gerçi sentry patlatma spy'ların işi. görünmez olup arkasına geçer, bir darbede patlatıp gider :)


-scout istesede sentryi patlatamaz (bazı durumlar hariç). zırt diyede önünden geçemez. ancan salak engineerların kurdukları sentryiden kurtulurlar.

-scout rocket taşıyamaz (:P)

-valla bana göre sentry patlatmak demomenin işi. tabii burda herkesin görüşü farklı olur ama bana göre sentryleri en rahat patlatan demomendir (uber konularına girmeyin). takımdaki herkes artık etrafta spy vardır diyip sıkıp durduğu için, oyun spylar için cehennem azabına döndü malesef.

said:

rj olayı, quake ve tfc'den gelen bir adet. onlarda armor olayı da bulunuyor.
tfc'de 100 hp, 200 armor'u vardı yanılmıyorsam soldier'ın. e böyle olunca 25 hp, 30 armor gibi kısmen düşük (300 toplam puanda 50 hasar) bir zarar görüyorsun. bir çatışmada, karşıdaki oyuncu sana zarar veriyorken bile 3 kere rj çekip adama roket yollaman mümkündü. sonuçta 300 puandan maksimum 150 puanın gidiyor, ama o çatışmada çok işine yarayabiliyor.


-valla oynama stilin öylemiydi hatırlamıyorum bone ama neden çatışmada 1den fazla rj yapmayı düşünüyorsunki? sonuçta tfcde 4 roketide isabet ettirirsen soldierlar ölüyodu yanlı hatırlamıyosam yani çok atraksyona gerek yok.

-tf2de de savaşırken rj yaptığın çok nadir durumlar var. o yüzden armor olayı fazla koymuyor yani.

said:

çok fazla counter-strikelaştırmışlar oyunu.
her adımına dikkat etmelisin. rpg oynuyormuş gibi her hareketini önceden planlamalısın.


-herhalde demek istediğin artık oyun daha fazla takım oyunu istiyor :) adamlarda bunu amaçlamış zaten. ve başarmışta.

said:

- scoutla soldier arasında çok fazla bir hp farkı olmamasına karşın, scoutta über güçlü tüfek, soldierda hiç işe yaramayan tüfek var. scoutlar, soldierların ve hwguy'ların etrafında, aynen wow'daki rogue vs mage kapışmaları gibi fır döndü vaziyette uçup durabiliyor. buna karşın eskiden rogue vs warrior gibiydi bu kapışmalar.


-neden bu kadar taktınki scouta? imba değil arkadaşım scout. oynamayı bilen adam scout dinlemez. benim mesela scouta taktiğim şu: ilk roketi atarım tutsun tutmasın farketmez, direk seçerim shotgunı artık adam gibi tutturumsam aimi öldürürüm. bi demomen bide spy zorlanır scout almada. gerisi öper.

said:

- hadi scout vs soldier'ı geçtim. soldier vs soldier kapışmaların da eski tadı kalmamış. tfc'de soldier vs soldier yaparken kendimi quake 3 oynuyormuş gibi hissediyordum. 4 roketi adamın kafasına atıp, ikinci 4 roketin doldurulmasını beklemeden, hemen pompalı tüfeği çıkartıp adama ateş ederdin, bu da sana kapışmada avans sağlardı. hele roketle kolay kolay tutturamayacağın bir yerdeyse, rokt yerine pompalı tüfekle ateş ederdin öldürürdün. oysa yeni soldier tüfeğiyle bunu yapmak mümkün değil, illa roket kullanmak zorundasın, birini bile tutturamassan zaten ayvayı yedin.


-tf2de de yapabilirsin. 4 roketide salla, ölmezse çek pompalıyı. çok öldürdüm öyle adam.

-nedir bu pompalı tüfeğe olan nefretin? kötü dediğin silah sıfır noktasında 80-90 arası damage vuruyor. critlediğinde de kodummu oturtuyor.

said:

- medicler, takıma artı sağlardı eskiden. şimdi ise medic kullanmak mecburi oldu. medicsiz bir oyuncu hiç bir işe yaramıyor. işin kötü yanı, mediclerin, oyuncuların peşinden ayrılmaması, farenin kuyruğu gibi dolaşması gerekiyor. e, ağır çatışmalara girmek için tasarlanmamış medicler ise hwguy, soldier vs'nin havada uçuştuğu yerlerde çok kolay ölüyor. işin daha da kötü yanı, medic'in bu kadar hayatı önem taşıdığı oyunda hiç kimse medic olmaya yanaşmıyor. frag almak varken neden medicle pasif oynayalım diyorlar, sonra da hwguy'lar dallama gibi ölüp duruyor.


-seninde dediğin gibi bone, oyun artık takım oyunu. medicsiz atak zor iş yapar.

bu arada medicsiz bir oyuncu hiç bir işe yaramıyor lafını esefle kınıyorum.

-paranoyak bi medicsen arkanı devamlı kollarsın böylece spy,pyro gibi derdin olmaz.

-işini bilen medicsen köşelerde durursun roket veya kurşun gelmez.

-inan bana medic oynayan gerçekten var. assist olayıda sonuçta puan verdiği için fazla koymuyor adamlara.

said:

örneğin ff'de çok sevdiğim bir olay var, invisible spy'ları eğer paranoyaksan farketmen mümkün. tamam görünmezler, ama ekranda çok çok ufak da olsa bir titreme yaratıyorlar. bu titremeyi farkedebilecek birisi spy'lara yem olmaktan kurtuluyor. ama tf2'de öyle değil. invisible olan spy tamamen invisible oluyor. ne kadar yetenekli oyuncu olursan ol, istersen fatal1ty ol, spy gelip seni çok basit kesiyor.


-spyın invisden çıkma süresi 1 saniye falan. dediğin gibi, paranoyaksan zaten öldüremez seni spy.


said:

hadi tamam herşeyi anladım, yapsınlar etsinler vs vs, oyunu iyice yavaşlatsınlar felan,
ama 30 saniye respawn time nedir ya gözünüzü seveyim. resmen işkence olmuş olay. elbette server ayarlarından bunu değiştirmek mümkün, biliyorum. ama server ayarlarını oyuncular değiştiremiyor ki, direk serverı açanlar belirliyor herşeyi. ki çoğu serverlar default ayarlarla açıldığından, 150 ping altındaki serverların hiç birinde bu ayarı değiştirmediklerini görüyorsunuz.
oyunda ölmeniz 10 saniye bile sürmeyebiliyor (bkz: spy, bkz: sniper), buna rağmen oturup 30 saniye beklemeniz, tüm iştahınızı, tüm zevkinizi, tüm performansınızı bitirip atıyor :)


-buna katılıyorum spawn süresini her serverda değiştirmeleri lazım.

son sözüm bonecrusher, eğer TF2 de played timeın daha fazla olsaydı, inan bana bu söylediklerinin çoğunu söylemezdin. sonuçta tf2 çıktığında bi alışma süresinden geçiyorsun eğer eski tfcciysen. benim gibi çoğu insan alışmış olmalıki serverlar full çekiyor ve kaliteli oyuncular bi sürü var. bence en kısa zamanda ff denen şu oyunu bırak. tf2 ye alışmaya çalış. pişman olmazsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

oyunda ölmeniz 10 saniye bile sürmeyebiliyor (bkz: spy, bkz: sniper), buna rağmen oturup 30 saniye beklemeniz, tüm iştahınızı, tüm zevkinizi, tüm performansınızı bitirip atıyor :)


Betasindan beri oynuyorum, en fazla 16-17 saniye gordum bugune kadar. Ya cok abartmissin ya da cok enteresan bi servera denk gelmissin.

Birsuru server var insta respawn ayari olan, sureli respawn da hic mantiksiz falan degil. Adami oldurup gidip cantayi aliyosun mesela, arkani donuyosun ayni adam (gerekiyosa class degistirerek) dibine gelmis seni oldurmeye calisiyo. Boyle bi ortamda nasi capture bekleyebilirsin ki? Map degisene kadar oyna dur. Olmenin bi bedeli olmali.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...