Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 3


Lancelion

Öne çıkan mesajlar

İtalyayı bütünüyle olmasa bile iki üç province dışında aldığım oldu normal modunda. O kadar zor değil aslında. Oyunda beni zorlayan batı ülkeleri değil persler ve memlükler zaten :S Bırakmıyolar peşini truce bitsin tekrar savaş hemen... Az daha kassam baltık denizine bile el atıcaktım bi önceki oyunda da
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2. oyunda annexleyince o dine bağlı olan ülkelerle ilişkilerin çok düşüyordu 3. oyunda da öyle mi? Şahsen osmanlıyı acaip zorlaştırıyodu o olay 2. oyunda. Bir yandan batıyı annexle bir yandan doğuyu, batıdan avusturya macaristan doğudan memlük egede italyan devletleri of of diyim. En rahatı castille di valla :p. Peki oyunda tarihin etkisi ne kadar değişmiş?Eventler var mı? Az mı? Yoksa hiç yok mu :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eu2 sırf autosave'de kısa bir süre takılıyordu, bunda her ay başı gider miktarı hesaplanırken takılıyor üstüne autosave'de takılıyor, oyunun açılması uzun sürüyor. makineyi yeniledim bir de 1,5gb am var ati sapphire x1650pro ekran kartı var, ona rağmen yaşıyorum bunları. grafikleri batsın, büyük hayalkırıklığı, ağız tadıyla oynanmıyor. AGCEEP ne zaman çıkar acaba.

[ Mesaj 25 March 2007, Sunday - 15:48 tarihinde, Molto tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diplomasi ve din adamı üç yıldız üstü hanesine alınca belli zaman dilimi sonunda ortak sınırındaki yakın devletler (kırgız,tatar,moğol) aynı kültürü benimsemeye başlıyor.

saldırı ve defans ortak oluyor falan.misal altın orda devletiyle oynarken orta kazak devleti ben istemeden kendilerini bana vassal yaptılar.çünkü northta farklı kültür kazak devleti vardı.

timur hindistana seferleri başlatınca onlarda ortamı boş bulup girip dağıttılar tüm türk dünyasını .p

romayı bile ele gecirmistim =)

[ Mesaj 26 March 2007, Monday - 06:29 tarihinde, Apache tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1.2 ile ilgili haberler gelmeye devam edio işte 1.2 ile gelmesi kesin gibi bikaç update.ayrıca johan yani baş programcı 1.2 update text inin 5oo kusur satır oldugunu söledi bilmiyorum artık :)

[spo]
******* Gameplay Balancing *******
**********************************
- Junior partners in a Union can no longer become major parts of a succession war.
- Union partners now automatically accept alliance calls when the other part is declared war upon.
- A lesser partner in a union or a vassalship will no longer accept nor offer peace if the "overlord" is still in the same war.
- If you start at war, you now also start with trade refusals with those targets.
- Blockades now affect warscore.
- Warsubsidies now only lasts while target country is at war.
- Maximum Warexhaustion is now increased by 2 during war taxes, besides just increasing the actual value by 1 at the start.
- There is no longer stability hits for being forced into a succession war.
- Rebalanced 5 advisor types. Traders now give compete chance, Theologians increase success of missionaries, Spymasters increase spy efficiency, Colonial Governors makes it more likely to place colonists, and Diplomats increase your badboy reduction.
- Rewrote tradition gains & losses, into two separate decay values, where tradition will now decay like prestige, with a percentage of current value each year.
- Nationalism now is a gradual value and declines from +3 to 0 during the 30 years. However, it also sets its value as minimum for revolt risk.

******* General Bugfixes *******
********************************
- Annexing the last country will not hang the game anymore.
- Subsidies should now actually load correctly.
- Fixed a bug where id series did not save properly which corrupted savegames.

*******************************
******* AI Improvements *******
******************************
- Tweaked AI alliance logic to be more likely for form Balance of Power alliances.
- AI now weighs in their own military power properly when evaluating to join a war.
- The AI will now wait for garrison to recover slightly before going on.
- AI will now try to force vassalize , force release countries and cancel vassalisations in peace offers.
- The AI should now happily accept peace offers better than what it has offered.
- AI now works harder at annexing its vassals.
- Fixed a bug in merchant AI. It can no longer cheat discoveris to send one.

******* Interface Enhancements **********
*****************************************
- Doubletapping group selection now centers the map
- Added messages for unit arrived, broken RM and broken PU
- There is now a tooltip for colonist placement and chance.
- Maintenance costs are now shown in regiment tooltips.
- You can now see a leaders stats in tooltips in a combat.
- Added a 'g' shortcut to merging units.
- Added a 0 before month if <10 in savegames.
- Advisors are now sorted automatically by their skill when you open the advisorpool interface.

******* New Features *******
****************************
- You can now take screenshots by pressing F11 when playing in fullscreen. The screenshots will be placed in a directory called "Screenshots".
- Added an option for messages to pause the game when they appear.
- Added an option to use simple water. Should help on computers with slow graphics card.
- Implemented five new spy actions, counterfeit_currency, sow_discontent, fabricate claims, incite natives & bribe defenders.

[/spo]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...