Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo Hakkında


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Nediyimki, pata-küte dalma olarak sınırlandırdıgın surece tum oyunu ne desem boş.

Warhero sen Grim Fandango falan oyna, orada pata küte dalma yok.



lethe, hadi ordan gül gibi efsane sorceress'ım vardı benım:)

[ Mesaj 05 Nisan 2006, Çarşamba - 21:01 tarihinde, BlaCk tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Ya Diablo iki tamam güzel de RP daha ön planda olmalı. Düz hack'n slash oynamak istiyosan biraz daha doldurulmuş pop oynayın yani. Diabloya düzgün konu olsa olur da aynı sistem olmaz. Mesela dungeon siege'de yine biraz daha rp vardı ha bire yaratık kesip baymıyodun. O açıdan diabloya tercih eerdim hep.
Mesaj tarihi:
said:
Nediyimki, pata-küte dalma olarak sınırlandırdıgın surece tum oyunu ne desem boş.

Warhero sen Grim Fandango falan oyna, orada pata küte dalma yok.

ya evladım kafan iyi mi senin ya hahaha

sana bir soru sordum değil mi?
sordum.

ama sen ne yapıyorsun?
soruma cevap vermek yerine benim kişiliğim hakkında atıp tutuyorsun.

ben sana pata küte dalmak istemiyorum demedim ki, grim fandago'yu sunuyorsun önüme.

pata küte dalmak diyince aklına ne geliyor senin?
"hayıır kötü bir oyun, rezalet bir oyun" mu demiş oluyorum?
yoksa "yaratıklarla çat çut kavga edip öldürüyorsun" mu demiş oluyorum?

bunu bir söyle bana. olayları açığa kavuştur.
lütfen.
rica ediyorum senden.
takıntılı bir şekilde "ha ha ha sen kim oluyorsun da diabloya pata küte dalmak diyorsun" gibi tuhaf cümleler kurma.

senaryo diyorsun.
her oyunda belirli bir senaryo olur zaten.
taa space invaders'ta bile "uzaylıların istilası" konu alınır.
ancak benim dediğim, çok derin bir senaryoya sahip olmaması.
konsept diablonun dünyayı işgali üzerine.
oyun boyunca bazı yerlerde kitaplara rastlıyorsun ancak bu da bazı yaratıklar üzerine.

senaryo dediğin senin bu mu?
bir kere planescape gibi rpg'leri oynamanı tavsiye ediyorum sana :)

hem şunu merak ediyorum.
bir hack&slash'te hikaye olup olmamasının ne önemi var?
oyun boyunca tek yaptığımız yaratıklara dalmak değil midir?
sacred, nox, diablo gibi oyunlarda senaryonun ne kadar derin olmasını bekliyoruz ki?
baldur's gate, neverwinter nights, planescape gibi detaylı senaryo olmuş ne olur olmamış ne olur?

ayrıca hala sen "diablo pata küte dalmak değildir" diyorsun.
peki nedir?
neden değil diyorsun?
sana bunu dedirten nedir?
bunları sana soruyorum cevapsız bırakıyorsun.

elimize kılıcı kapıp yaratıklara dalıp durmuyor muyuz?
bunu pata küte dalmak olarak nitelendiremez miyiz?
ne dememizi istiyorsun?
taktiksel dövüş sistemi felan mı?

sana bunları soruyorum. uzun uzun yazdım.
ama elbette sen bunlara cevap vermek yerine
"haha sen bir salaksın, hiçbirşey bilmiyorsun, ne demek yahu pata küte dalmak" diyip durmak yerine lütfen sana birkaç posttur anlatmaya çalıştığım konudaki sorularımı yanıtla.

hakaret değil, doyurucu bir cevap istiyorum.
hani diablo'ya kötü oyun da demedim, sadece "yaratıklara pata küte dalıyoruz" dedim.
Mesaj tarihi:
+80 falan.
Diablo çirkin bi oyun diildir. Kendi alanındaki oyunlardan çok daha kalitelidir; hala oyuncusu vardır. Ama yine de bi Baldur's Gate diildir. Baldur's Gate, Diablo'nun RPG olduunu zanneden insanlara cevaptır. Tabi bu yine "Baldur's Gate > Diablo" demek diildir. Counter-Strike ile WoW'u karşılaştıran zihniyetin aynısı çünkü bunu demek. Diablo çok iyidir, Baldur's Gate de iyidir. Ama biri RPG'dir, biri "pata-küte dalma oyunu" ve yine de ikisi de eşsiz şaheserlerdir.
Diablo 3'ün yapılmaması gerektiğini söylemedim. Yapılsa elbet gider alırım. Ama "yeter artık" dedim; bezginim çünkü. 7-8 senedir insanlara hayal kurdurup "Acaba 2.si çıkcak mı?" diye düşündürten, kafayı yedirip her 1 Nisan'da şakalar yapmalarına neden olan bi oyun var. Hakkında türlü türlü teoriler, "Blizzard korkuyo da yapamıyo"dan "Blizzard gizli gizli yapıyo oyunu, WoW'a çalışıp saklamaya çalışıyo"ya varan teoriler ürettiren bi oyun bu. Blizzard aynı gösterip kaçanlar gibi davranıyo, "yapmiycaz" demiyo ama "yapıyoruz" da demiyo. Üstelik, strateji seven çoğu oyuncu oyun konsollarını sevmezken ve bunların arasından SC fanatikleri varken; sırf onlara inatmış gibi "sadece" konsola çıkcak bi "oyunla ilgili başka bi oyun" olan Starcraft: Ghost müjdesi veriliyo. Bütün bunlar insanları çıldırtıyo, "O oyun bi kötü olsun, Blizzard'ı bombalarım valla" dedirtiyo onlara. Blizzard kalkıp "oyunu çıkarmiycaz bi daha" dese bile bitcek bu heves.

"Diablo 3 olmasın" dememizin sebebi bunlarla alakalı diil. Yukardakileri yaşayıp da, her sene Starcraft ile ilgili bi şeyler çıkmasını isteyen tipler olabilir; onlarla karıştırılmak istemiyoruz. Ben diyorum ki, SC2 çıksın, biz yine bekleriz senelerce.
Starcraft; hikayesi yarım kalmış, zamanın ötesinde grafiklere sahip ama yine de her sene turnuvalarda boy gösteren bi oyun. Üstelik bi Dune gibi, yapımcı firması batmamış ya da başka firmalar tarafından yutulmamış. Yenisi yapılmayı bu kadar hak eden bi oyunun yenisi nası olur da yapılmaz da; Diablo gibi, konusu her oyunuyla bitip yeniden pörtleyen, hala "çirkin" denemiycek görüntülere sahip ve dolayısıyla yeni oyunlarla bile baş edebilcek bi oyununki yapılır?
O yüzden "sıra" Starcraft'ta. Yenisi yapılsın, çıksın; biz alalım ama siz almayın. Alın diye zorlayan zaten yok. Diablo oynamak istiyosanız, açın yeni bi karakter; oynayın ve sabredin -sonsuza kadar diil 2-3 sene daha. Hem o zamana kadar, bi SC oyuncusunun beklediği kadar beklemiş olursunuz ve durum eşitlenir.

[ Mesaj 06 Nisan 2006, Perşembe - 14:05 tarihinde, Kojiroh tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Ya bence zeytin nick li arkadaş özellikle yapıyor bunu. Siz birşey söyleyince dikkat ettiyseniz hep aynı şeyi söylüyor. Ben burdan şu yorumları çıkardım; ya gıcık, ya yaşı küçük, ya sadece diablo oynamış ve ona ölümüne bağlı ki kimse oyuna kötü demiyor. Herkesin dediği bilizzard ında oyunu çıkardığı oyun TÜRÜ olan hack and slash namı diğer türkçesiyle pata küte. :D Ama herkes kabul eder, h&s lerin en detaylısı ve kafa gerektireni. Senaryosuna gelince, yani diyorum o kadar çok oyun varki senaryosunu beğenebileceğiniz diablo ya kadar ohooooo, bunların öncülerinden biri de grim dir. :D

[ Mesaj 06 Nisan 2006, Perşembe - 16:35 tarihinde, dreagloth tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
said:
ya evladım kafan iyi mi senin ya hahaha


Kullandıgın kelimelere dikkat et once bi bak bakalım evladım cocugum gibi şeyler kullanmışmıyım ben attıgım mesajlarda. Dikkat ettikten sora yazıları duzgunce anlayıp yazmaya baslayabılırsın

said:

sana bir soru sordum değil mi?sordum.ama sen ne yapıyorsun?
soruma cevap vermek yerine benim kişiliğim hakkında atıp tutuyorsun.
ben sana pata küte dalmak istemiyorum demedim ki, grim fandago'yu sunuyorsun önüme


pata küte dalmak diyince aklına ne geliyor senin?
"hayıır kötü bir oyun, rezalet bir oyun" mu demiş oluyorum?
yoksa "yaratıklarla çat çut kavga edip öldürüyorsun" mu demiş oluyorum?

bunu bir söyle bana. olayları açığa kavuştur.lütfen.
rica ediyorum senden.takıntılı bir şekilde "ha ha ha sen kim oluyorsun da diabloya pata küte dalmak diyorsun" gibi tuhaf cümleler kurma.


Kişiligin hakkında atıp tutmaktan ziyade senın yazdıgın şeyler benı fıkır sahıbı yapıyor dusunce yapın hakkında bende bunu belırtıyorum sadece.

"Pata-Küte Dalmak" olarak nitelendirdigin bir oyunu iyi anlamda gostermek ıstemedıgın ortada. Şimdi çevirerek pata küte dedikse kotumu dedik? moduna girme cok rica edicem.

En basiti Pata-Küte dalmak olarak nitelendirmek oyunun bır cok ozellıgı ve guzellıgını yok sayıp sıfıra indirgemektir. Sende bunu yapmaya calıstın. Tabiki yaratık olduruyoruz oyunda tabiki oyun yaratık öldürmeye dayalı şekılde ilerliyor. Ama herşey bununla mı sınırlı oyunda sadece bam güm dal yürü bam güm dal yürü, olarak mı dusunuyorsun? Ben mükemmel şekıldeki npc textleri okuyarak dınleyerek act geçiş aralarındaki demoları ızleyerek senaryoyu takıp ederek oynuyorum. Ve bundanda keyif alıyorum, Ornegın tal rasha'nın mezarlarını ararken, içine girdigimde karşılacagım şeyin ne oldugunu bılsem bile senaryo dahilinde bu bana zevk veriyor. Yada bi mephisto'nun yanına gittigimde sadece bam güm dal öldür degil onun lord of hatred sıfatlı diablonuın kardeşi oldugunu bilerek dalıyorum. Bu şekılde bilinçli ne oynadıgını bılerek CounterStrike oynarmış gibi oynamayarak oynanırsa senın bahsettıgın durumla alakası kalmıyor oyunun. Birşeye hack&slash nası olsa bam güm dal abi salla seneryoyu salla gerisini mantıgıyla yaklaşıtıgın için sacmalıyorsun zaten.


said:
senaryo diyorsun.
her oyunda belirli bir senaryo olur zaten.
taa space invaders'ta bile "uzaylıların istilası" konu alınır.
ancak benim dediğim, çok derin bir senaryoya sahip olmaması.
konsept diablonun dünyayı işgali üzerine.
oyun boyunca bazı yerlerde kitaplara rastlıyorsun ancak bu da bazı yaratıklar üzerine.
senaryo dediğin senin bu mu?
bir kere planescape gibi rpg'leri oynamanı tavsiye ediyorum sana :)


Tüm senaryolarda bazı şeyler temel alınır, Diablo'nun dünyayı işgal etmesi ve tekrar eski gücüne ulaşmak istemesi tek ve basit olarak konu alınmamış detaylı şekılde ve görsellikte katılarak kaliteli şekilde işlenmiş. Bunun yanında bir sürü kucuk en senaryolarda mevcut Act'larda. Yani tek birşey yok. Uzaylıların istilası' ile diablo'yu bagdastırmaya calısman cok ilgimi cekti, helal olsun :)

Sanırım sana biri diablo II'nın senaryosu hakkında bılgı sordugunda sen ona;

- böyle uzaylı dünyaya saldırırmış gibi cehennemden cıkıp geliyor abi zebani böyle boynuzlu bişy. Bide biraderleri neyin var. İşte öyle onune gelenı kesıyon ona kadar.

diye açıklıyorsundur heralde.

said:

hem şunu merak ediyorum.bir hack&slash'te hikaye olup olmamasının ne önemi var?
oyun boyunca tek yaptığımız yaratıklara dalmak değil midir?sacred, nox, diablo gibi oyunlarda senaryonun ne kadar derin olmasını bekliyoruz ki?
baldur's gate, neverwinter nights, planescape gibi detaylı senaryo olmuş ne olur olmamış ne olur?


Bu sorunun cevabını yukarıda verdim. dedigim gibi bilincli olarak oynadıgım şeyden zevk alıyorum senaryoyu takıp ederek bılerek anlayarak olayın atmosferin içine girerek oynadıgım oyunu seviyorum. Sendeki mantık baştan yanlış zaten, hem diyorsunki en eski oyunda bile benzer senaryo vardır. Sonrada senaryo olsa nee olmasa ne. Hayran olunmayacak gibi degilmiş.

said:

ayrıca hala sen "diablo pata küte dalmak değildir" diyorsun.peki nedir?neden değil diyorsun?sana bunu dedirten nedir?elimize kılıcı kapıp yaratıklara dalıp durmuyor muyuz?
bunu pata küte dalmak olarak nitelendiremez miyiz?ne dememizi istiyorsun?taktiksel dövüşsistemi felan mı?


Yarattıgın karaktere skill ve stat dagılımı yaparken strateji yapmak zorundasın, bir sorceress'a barbar statları veremezsin. Yada bir assassin yaratırken en guclusunu yaratma ıcın skıll dagılımını cok dıkkatlı ve bılıncı kullanman gereklidir. Oyun sırasında da kullanacagın combolar mevcuttur. Ha şimdi cıkıp yine stratejimi bunlar? diyecekmisin acaba sırf muhalefet olmak ıcın merak ettım dogrusu.


said:
sana bunları soruyorum. uzun uzun yazdım.
ama elbette sen bunlara cevap vermek yerine
"haha sen bir salaksın, hiçbirşey bilmiyorsun, ne demek yahu pata küte dalmak" diyip durmak yerine lütfen sana birkaç posttur anlatmaya çalıştığım konudaki sorularımı yanıtla.
hakaret değil, doyurucu bir cevap istiyorum.
hani diablo'ya kötü oyun da demedim, sadece "yaratıklara pata küte dalıyoruz" dedim.


Ya aslına bakarsan sendekı mantıga gore UO'ya dövüşlü chat falan dememiz lazım. Yani sordugun soruları yeterınce acıklamaya calıstım bundan sorası senın kapasitene kalmış bişy umarım hala neden-neden diye sormayı bırakıp anlamaya calısırsın.


Ayrıca bi kişide diablo oynamak ısteyen yuklesın kassın kendıne bı char demıs. Zaten oyle yapıyoruz arkadasım, kac senelık oyun en az star craft kadar hala kendını oynattırıyor, bu gorulmeyecek gıbı bı basarı degıl. Burdan sonrasında zaten kısısel zevk konusuna girer. Dedigim gibi kimisi star craft 2 der kimisi Diablo 3 der. Eşitlik meselesınden cok kımın neyden daha cok zevk aldıgıyla ılgılı bu durum.

[ Mesaj 06 Nisan 2006, Perşembe - 17:43 tarihinde, BlaCk tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
şimdi blackçim evladım,
çok yordun beni, 50 kere söyleyesem de anlamayacağını biliyorum,
fikir alışverişi yerine sadece karşıdakine saldırıyorsun,
yine de teşekkür ederim.
bir pata-küte lafını bu kadar dert haline getirdiğin için...

1)
said:
Kullandıgın kelimelere dikkat et once bi bak bakalım evladım cocugum gibi şeyler kullanmışmıyım ben attıgım mesajlarda. Dikkat ettikten sora yazıları duzgunce anlayıp yazmaya baslayabılırsın

vallaha senin uslubun çok daha rahatsızlık verici.
deminden beri dalga geçmeye çalışıyorsun benle.
şimdi gelmişsin "kullandığın kelimelere dikkat et" diyorsun.
bak bir kaç alıntı yapayım mesela.
said:
Diablo 2'ye laf atanlara baya güldüm

said:
kısının olay konusunda ne kadar bilgisi oldugunu gosteren yazılara

said:
olarak gören bir kişi oyunun seneryosunu anlayabılecek kapasitemidir? Sanmıyorum

said:
gibi acizce bi laf kullanıldıgıın gorunce

said:
gibi nacizane kelime dagarcıgınla yuzumuze tebessumler getirmek konusunda

deminden beri dalga geçip hakaret edip duruyorsun, sonra gelip "kullandığın kelimelere dikkat et" diyorsun.

ne yani?
"evladım" yerine
"kapatesizsin, aptalsın, anlayacak yetin yok, sana gülüyoruz" şeyler kullanınca daha mı saygılı olmuş oluyoruz?

2)
said:
Yarattıgın karaktere skill ve stat dagılımı yaparken strateji yapmak zorundasın, bir sorceress'a barbar statları veremezsin.

bu dediğin rpg'lerin temel sistemidir zaten.
bir strateji veya taktik değil, karakterini nasıl geliştireceğin konusunda "rol yapmak"tır.
ben istersem battlemage vari bir sorceress yaparım, barbar statlarına da veririm, bir yandan sopayla dalıp bir yandan da büyülerle yaratıklara saldırırım.

şöyle düşün. bir futbol takımında teknik direktor veya yönetici olmak, o takım için bir strateji veya taktik değildir.
ancak maçta 3-5-2 mi 4-4-2 mi oynayacaklarını seçmek bir taktiktir.

lineer gitmek zorunda bırakıldığın bir oyunda neyin taktiği?
hadi 2-3 kişi kontrol etsen onları organize edip savaşta kullanman bir strateji unsuru oluşturur diyecem de, tek kişi kontrol edip sürekli mouse tıklamanın ne taktiği olacak ki?

said:
Uzaylıların istilası' ile diablo'yu bagdastırmaya calısman cok ilgimi cekti, helal olsun

uzaylıların istilası ile diablo'yu bağdaştırdığımı kim söyledi yahu?
"her oyunda bir miktar senaryo olur zaten" dediğimi kafanda yuvarlayıp "uzaylıları diabloyla bağdaştırdı"ya getirdin ya, helal olsun.

said:
Ben mükemmel şekıldeki npc textleri okuyarak dınleyerek act geçiş aralarındaki demoları ızleyerek senaryoyu takıp ederek oynuyorum. Ve bundanda keyif alıyorum, Ornegın tal rasha'nın mezarlarını ararken, içine girdigimde karşılacagım şeyin ne oldugunu bılsem bile senaryo dahilinde bu bana zevk veriyor. Yada bi mephisto'nun yanına gittigimde sadece bam güm dal öldür degil onun lord of hatred sıfatlı diablonuın kardeşi oldugunu bilerek dalıyorum. Bu şekılde bilinçli ne oynadıgını bılerek CounterStrike oynarmış gibi oynamayarak oynanırsa senın bahsettıgın durumla alakası kalmıyor oyunun. Birşeye hack&slash nası olsa bam güm dal abi salla seneryoyu salla gerisini mantıgıyla yaklaşıtıgın için sacmalıyorsun zaten.

senin dediğin mantıkla counter-strike oynayan birisi de "abi ya ne güzel bak film gibi, bu oyunda helikopterden atlıyoruz, suçluların etrafından dolanıyoruz, geliyoruz rehinelerle sohbet ediyoruz, onlardan bilgi alıp kurtarmaya çalışıyoruz, ama teröristlerden biri bunu görüyor, biz bilgi almıyalım diye rehineleri öldürüyor, bu yüzden bombanın nerde olduğunu öğrenemiyoruz, terröristler etrafımızı sarıyor, tam biz pes etmek üzerindeyken, bir takviye ekibinin suç mahaline ulaştığını görünce sevinip terröristlere saldırıp günü kurtarıyoruz" gibi ballandıra ballandıra da anlatabilir.

ancak ortada olan olay belli. townda quest al, zırhını tamir et, çık dışarı yaratık öldür öldür öldür, sonra geri gel, başka bir quest al, onu yap, geri dön, bir daha quest al, yaratık öldürmeye devam... "
oyun sadece mouse'a hızlı hızlı kliklemekten ibaret.

oyun boyunca zekanı çalıştırman gereken bir yer var mı?
savaşma zorunluluğu olan bir yerde kafanı çalıştırıp orayı savaşmadan geçebilme imkanı?
ya da savaşma zorunluluğu olmasa da kendi rızanla savaşmayı seçmen?

oyun boyunca önümüze geleni öldürüp durmuyor muyuz?

bahsettiğin senaryo özelliği ne yazık ki bir adventure veya normal rpg oyunu kadar yoğun değil.
bir hack & slash oyunu oynamamızın nedeni nedir?
bara gidip hancıyla sohbet etmek midir?
yoksa ava çıkıp tonlarca yaratık kesmek midir?
ikincisi.

3)
said:
"Pata-Küte Dalmak" olarak nitelendirdigin bir oyunu iyi anlamda gostermek ıstemedıgın ortada. Şimdi çevirerek pata küte dedikse kotumu dedik? moduna girme cok rica edicem.

hah işte beni dinlemediğin, anlamak istemediğin için kulaklarını kapadığını bu cümlenle çok daha iyi anladım.

deminden beri düşünüp duruyordum, "yahu ben diablo'ya kötü oyun demedim, niye habire saldırıyor bu adamlar?" diye..
meğersem diablo saplantınız gözlerini kör etmiş, benim dediklerimi bile çarpık anlayıp diablo savunuculuğuna geçmişsiniz.
çok yazık.

arkadaşım.
diablo seven biriyim ben. yanlış adama çatıyorsun.
diablo'ya da kötü oyun demedim hiç bir zaman.
diablo 1 ve diablo 2 ilk çıktığı zamandan beri oynamış birisiyim. hala açıp baştan oynayıp bitiririm oyunu bir defa daha.
hatta en sevdiğim oyunlar arasındadır diablo 1.

ama şunu da anlamanı istiyorum senden.
bir oyuna hack&slash denmesinin nedeni, oyun boyunca deli gibi dialog seçenekleri, çok detaylı bir senaryo, devasa strateji imkanından dolayı değil,
oyunun yaratık öldürmek üzerine kurulmuş olmasındandır.

bir hack&slash oyunu yaratık öldürmek üzerine kurulmuştur değil mi, "pata-küte dalmak" derken bunu kastetmiştim.
ama anlamak istemeyene, inat edene ne kadar tekrarlasam da
"sen diablo'ya kötü oyun dedin, sen hiç bir şeyden anlamassın" diyecektir.

hack&slash oyunları arasında darkstone, clans, nox, sacred, demonstone, blade&sword, dungeon siege oynamışlığım vardır.
ve bütün bu oyunlar arasında en iyi bulduğum diablo serisidir.
ve canım hack&slash oynamak, bol bol yaratık öldürmek ve eğlenmek istediğinde diablo oyunlarını tercih ederim.

ama sen hala "oyuna kötü diyorsun" diye takılıp kalacaksan, diyebileceğim hiçbirşey yok.

4)
sana bazı sorular sormuştum. ama onların cevaplarını vermek yerine, ne yazık ki sadece sorularımı kuma gömmeye çalıştın. bunun içinde saldırma yöntemi seçtin. üzgünüm böyle birşey için.
said:
Dikkat ettikten sora yazıları duzgunce anlayıp yazmaya baslayabılırsın

said:
Kişiligin hakkında atıp tutmaktan ziyade senın yazdıgın şeyler benı fıkır sahıbı yapıyor dusunce yapın hakkında bende bunu belırtıyorum sadece.

said:
Sanırım sana biri diablo II'nın senaryosu hakkında bılgı sordugunda sen ona;

- böyle uzaylı dünyaya saldırırmış gibi cehennemden cıkıp geliyor abi zebani böyle boynuzlu bişy. Bide biraderleri neyin var. İşte öyle onune gelenı kesıyon ona kadar.

diye açıklıyorsundur heralde.

said:
Sendeki mantık baştan yanlış zaten, hem diyorsunki en eski oyunda bile benzer senaryo vardır. Sonrada senaryo olsa nee olmasa ne. Hayran olunmayacak gibi degilmiş.

said:
Ha şimdi cıkıp yine stratejimi bunlar? diyecekmisin acaba sırf muhalefet olmak ıcın merak ettım dogrusu.

said:
Ya aslına bakarsan sendekı mantıga gore UO'ya dövüşlü chat falan dememiz lazım. Yani sordugun soruları yeterınce acıklamaya calıstım

said:
Yani sordugun soruları yeterınce acıklamaya calıstım bundan sorası senın kapasitene kalmış bişy

ben senden saldırı değil sadece sorularıma yanıt istemiştim.

yine de sağolasın.
benim dediklerimi çarpıtıp,
"warhero, diablo düşmanıdır" hale getirdiğiniçin ayrıca teşekkür ediyorum :)
Mesaj tarihi:
Bak arkadasım ben senle dalga gecmeye falan calısmadım, ınan oyle bı nıyetım olsa cekınmeden yapardım. Yazdıgım şeyler seni asagılamak ıcın yapılmıs seyler degıl oyun hakkında kı yorumlarının bana gore sacma oldugunu anlatmak ıcın yaptıgım şeylerdi.

Ha bukadar yazıdan sora en son yazdıklarınıda goz onunde bulundurarak suna karar verdım. Bukadar sure bıle buraya yazı yazacagıma yeni actıgım assassin karakterimi gelistirmeye calıssaydım cok daha hayırlı olacakmıs. Zira bu gereksiz bir tartışma, kastırıp uzatmaya gerek yok. Sen zevk almıyor olabılırısn, dogaldır. Ben alıyorum ve pata küte dalmakltan ibaret olmadıgını da dusunuyorum. Birtek Lineer konusunda hak veriyorum evet oyunda belli bir noktaya ulasmak ıcın ılerlenıyor tabiki. Fakat bu sure ıcerısınde en azından item vs kasabilme imkanın oluyor. Gerçi item kasmanın oyun zevkını azaltacagını dusunuyorum.


Sonuc olarak Diablo III'un konusunu mahfettik, konu Star Craft'a kadar uzandı, zannımcada sonu olmayacak kişilerin öznel yorumlarının katıldıgı aptalca bi tartışma haline geldi. Ama beni sana hakaret etmeye calısan biri olarak gostermeye calısmana bi anlam veremedim. Yani öyle bi niyetim falan yoktu, olsa inan çekinmezdım zaten. Herneyse ben senaryosunu cok begendıgım diablo serilerinin III.'nun cıkmasını elbette beklerim, ama tabiiki aynı özeni göstereceklerse blizzard ekibi. Bunu başaramayacaklarsa zaten cıkarmamaları daha hayırlı olur. Diablo II'deki detayı aktarmalarını bekliyor insan. Bekleyıp gorecegız.
Mesaj tarihi:
1. diablo 3 un konusu büyük ihtimalle sc deki diablo triallarında ele geçirilmiş prens bir yolda devam ederken soulstone ununun yarısını düşürdügü sokak filminden bir başkasının ele geçirilmesiyle devamö edecektir.


tartışmalarınıza gel3ince sc gibi über bir strateji ve senaryoya sahip oyunla, hack&slash in atası, gayette yeterli rpg faktörü olan ve adam gibi ingilizceniz varsa eşşek gibi bir senaryosu olan diabloyu gerek tür gerekse diğer her bakımdan eşit olması bakımından karşılaştırmanız yersizdir, aptallıktır. ne sc ye sadece güzel deyip geçebilirsini,z nede diabloya sadece adam kesmedir diip geçebilirsiniz. ve oyunun zevki bir yana, bir daha su 2 oyununda tarihçesini bilmeden kavgaya tutuşmayın.
Mesaj tarihi:
Zamanında bill roper'ın bi lafı vardı, blizzard aynı anda iki proje uzerinde calısabilir, warcraft III ile wow'u ayrı takımlar yaptı ama aynı zaman dilimde yapmaya kastılar diye. Bill roper bu gecen surede ayrıldı takımıyla arenanet'i kurdular ama sonucta blizzard'da cok biseyin deistigini sanmıyorum.

Esas olay, wow'u yapan takım su anda expansion pack uzerinde calısıyo ama warcraft III'u yapan takım bosta. Wow expansion pack cıktıktan sonra diger takım da bosta kalıcak, yani blizzard bir deil yakın zamanda iki oyunun birden yapımına başlıycak bence. Eger ilginc bisiler olmazsa bunlar yuksek ihtimalle sc2 ve diablo3 olur gibi geliyo bana. sc: ghost'u saymıyorum cunku onunla ayrı bi takım ilgileniyo ( blizzard swinging apes'i satın aldıktan sonraki o firmanın calısanları yıllardır ugrastıkları gibi devam ediyolar kasmaya )

Ha hangisi once piyasaya surulur vs onu bilemem. Ama bu cok da onemli deil sanırsam. Yanlız blizzard wow iyice piyasadan dusene kadar bu oyunları yapım asamasında tutucaktır, adamların mottosunun "gec ama mukemmel olsun" oldugunu dusunulurse. Sc2'i yapmaya kasan blizzard takımına da acırım acıkcası adamlardan mukemmeliyeti bekleyen bi fan kitlesi olucak karsılarında. Ben sahsen tırsarım...

Diablo 3'u bekleyen arkadaslara da blizzarddan ayrılan takımın kurdugu arenanet'in ilk oyunu guild wars'ı oneririm. mmorpg diye gecer ama aslında deildir corpg ( coordinative/cooperative rpg) olarak gecer daha sogrusu, aylık ucreti yoktur ve diabloya wowdan cok daha benzer acıkcası.

[ Mesaj 08 Nisan 2006, Cumartesi - 18:26 tarihinde, Venator tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
bleda tanımadıgın kısıler hakkında yorum yaparak komplekslerini foruma kusma pls. batıyo sora buralar hep

[ Mesaj 08 Nisan 2006, Cumartesi - 18:28 tarihinde, BlaCk tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
grim fandango en harika icon adventure'lardan biridir. banan göre en iyisi laf yok!

diablo çıkmasın :) tamam güzel oyun şüphesiz çok eğlendiriyor ama bir soulstone yüzünden aylarca diablo'yu kovalıyoz geri kalan aylarda da item kasıyoruz :) Oyunun bu kadar uzuzn süre oynanmasının sebebi de insanların über itemları çıkartma isteğidir(aynı olay şimdi WoW'da kullanılıyor). Bu yüzden senaryosu bu özelliğinin gölgesinde kalmıştır. Daha farklı bir şeyler gelmeyecekse oyuna, bırakın diablo gönlümüzdeki yerini korusun.

süregelen tartışmaya benim düşüncem, diablo2'ye rpg türü denilse bile ben çok katılmıyorum. O türün üyesi sayılabilr ama bana göre ilerlemi dövüş veya hack & slash tarzıdır. Bunu böyle yapan blizzard'ın kendisidir. Yoksa diablo1 gibi başarılı bir şekilde hem powerplay hem de roleplay dengesini koruyabilirdi...
Mesaj tarihi:
Grim Fandango efsane bir nitelik taşıdıgı ıcın onun ornegını vermıstım sadece vur-kır olmadıgı ıcın. Yoksa hastasyım yanı onunda.
×
×
  • Yeni Oluştur...