Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls IV: Oblivion


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Xenocide, 22.04.2025 19:33 tarihinde dedi ki:

oyunu bilgisayar çalıştıracak mı diye heyecan ve korku içindeydim eve gidene kadar. kurdum, açtım, böyle tırnaklarımı yiyodum, açıldı oyun, hapishanede başladım, fps akıyor bir mutlu oldum bir mutlu oldum. sonra dungeondan çıkıp cyrodiili gördüğüm an 10-15 fps'lere düşmesiyle bütün tadım kaçmıştı... ah ulan ah.

Şimdi de ultra, lumen ray tracing açık, frame generation destekli 125 fps'ten 60 fps'e düştü cyrodiil'e çıkınca, yine bi aaaw... yaşadım hahah veri nays nostaljiya

 

yalnız aşırı iyi gözüküyor. ue5'in tüm nimetlerinden faydalanılmış. 

  • Like 2
  • Haha 1
Mesaj tarihi:

kendime son bir nostalgia effect patlattım. 2006 oblivionda Bloom/hdr lightning effectler vardı, aralarındaki farkı görmek için screenshot almıştım ve o dosyalar duruyor hala elimde:

9x8l28v.JPG

 

şimdi aynı yere gidip tekrar ss aldım🥲

 

r6w5pfg.png

  • Like 7
  • Tesekkurler 2
  • Haha 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

tüylerim ürperiyor gene açılışı seyrederken, hey gidi.

@Shadow

oynatır o kart ama med-high arası ayarlamak lazım:

https://gamerant.com/best-graphics-settings-pc-elder-scrolls-4-iv-oblivion-remastered/

https://game8.co/games/Elder-Scrolls-Oblivion/archives/515314

848.jpeg

https://en.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion_Remastered_Changes

bayağı güzel liste yapmışlar değişiklikleri, perk vs dahil.

Sam tarafından düzenlendi
  • Like 2
  • Haha 1
Mesaj tarihi:
Sam, 23.04.2025 15:01 tarihinde dedi ki:

Sam sağolsun paylaştığı ayarlarla gayet akıcı ve orta-üst grafiklerle oynanıyor 2Kda

Bu da bizim oğlan Woodelf archer ama saç sakal birbirine girmiş yaşlı biraz asdfs

mjmm4xz.png

  • Like 1
  • Nasi yani? 1
Mesaj tarihi:

iyi bari sevindim, ben de 2-3 şey hariç ultrada oynayabildim ve inanılmaz görünüyor oyun gerçekten. es6 beklerken mükemmel oldu, cyrodiil zaten her çeşit biome içerdiği için gezmesi çok keyifli.

karakterler de özellikle yüzler süper olmuş, mimikler de iyi çalışıyor. eski oyun tüy/kıl filan gösteremediği için sakal/bıyık vs yoktu. bunda khajiitler de çok iyi görünüyor o sayede. sadece rahatsız eden iki husus dikkatimi çekti:

vücut modelleri gördüğüm kadarıyla aynı raceler arasında. hani altmerler böyle ince uzun, bosmerler kısa boylu filan olurdu, karakter yaratırken hepsi aynıydı. belki npc'ler birbirinden farklıdır ama yarın o gözle bir daha bakayım.

male/female armor farkı vardı bazılarında eskiden, hani body type dendi diye triggerlanmadım da galiba bunda hepsi aynı galiba. en azından iron armor öyle. eskisinde steel armor iğreti dururdu, bu sefer onu biraz daha uydurmuşlar ama iron iğreti olmuş bu sefer. neyse unisex tercihim normalde zaten.

bazı şeyleri daha değiştirmişler ama oynadıkça görüyorum. mesela mercantile birer ok satarak yükseltiliyordu hepsi aynı xp diye, burada değere göre ayarlıyor çok şükür gördüğüm. birer tane on tane ok satmak yerine 50 taneyi bir kerede sattım mesela çok daha fazla xp verdi.

gene leveling değişimi iyi olmuş gördüğüm, hangi skill'den kaç puan geldi diye attribute kazancı oluyordu, burada min-max öyle ayarlamaya gerek yok. o skill mi bu skill mi yerine kafanıza göre oynayabiliyorsunuz. gene major skill seçimini öyle min-maxlamaya gerek yok.

çocuklar gibi şenim valla 20 yaş gençleşmiş gibi hissettim oynarken lol.

  • Like 1
Mesaj tarihi:

Zamanında oynamamistim. GP den indirdim. Ana quest te buga takıldım. Netten çözüm buldum ama q in devamı da bugli, ana q devam etmiyor. 10/10 Bethesda experience.

Mesaj tarihi:

başka oyunlar için de neredeyse birebir aynı prosedür (oyunun xbox klasörünü bulmak gerekiyor) eğer merak eden veya ihtiyacı olan varsa.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

fish scale bulmak zor ya balıklar dipte baya ve There is no fish!! 😡

 

İt gibi taşıyom valla ne bulursam, sürüne sürüne geliyorum şehre fazladan 200-300 gold gelsin diye geride elma bile bırakmıyorum ahah

Shadow tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Shadow tabiki seçim senin sürüne sürüne gelmek immersion açısından seviyorsan falan. Ama çözümü var yani, istedigim gibi her şeyi lootlıyamıyacaksam ne eyleyim öyle oyunu carryweight yok hükmündedir !

Konsolu aç eski oyunlardaki gibi  "Player.Forceav Encumbrance -9999" yaz geç 😄 ne varsa lootla . Achievmentları kapatıyo tabi bu komutu kullanıyorsan. Achievmentları almaya devam etmek için mod gerekiyor. Herhangi bir Bethesda oyununu carryweight default halde oynayacağıma hiç açmam daha iyi. Oyun yapiyorsan otu boku ne varsa loota izin veriyosun sonra carryweight limit. 

  • Haha 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

oyunda hile açmak zinadan bile büyük günahtır ve dahi haram

ilk şehirde guardın biri kapıda ayakta dikilirken ölmüş, bende aç gibi hepsini lootladım önce ama sonra üzüldüm load edip sadece yay-kalkan-swordunu aldım, bug abuse sevmem!!1

ifuivm0.png

 

edit son hali: lel

54vfgdm.png

Shadow tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Bu tarz carryweight, inventory limit olayları oyundaki yeteneğini etkilemez, zor bir düşmana karşı savaşına da etki etmez. Öyle olsaydı Dark Souls, Elden Ring falan tarzı zorluğu ile övünen oyunlar limitlerdi taşıyabildiğini, yüzlerce silah toplatıp yanında taşıtmazdı. Bu tarz inventory, carry limit koyanlar sırf gerçekçi olsun veya oyuncular sürünsün oyundaki harcadıkları süre uzasın falan diye koyuyor başka da bir olayı yok yani. Hele yeni bir oyunun başında ne işe yarıyor ne yaramıyor bilmezken tam çileden çıkaran durum haline geliyor, yok bunu saklasammı, şunu yere at falan filan bir sürü zaman kaybediyorsun inventory ekranında.  Bu şekilde komutla veya modlarla bu limiti kaldırmak tamamen Quality of Life yani. 

Bug abuse olur falan diye çekindiğin aynı firma ya, alt yancı firması bak Zenimax Elder Scrolls Onlineda Para ile BUG ABUSE yapmana izin veriyor :P.

Sana aylık subscription karşılığı 13 dolar/eurocuk karşılığıda crafting bag veriyor. Gönlünce bug abuse yap diye. 

 

"The Craft Bag is an additional inventory section available to ESO Plus members that does not count against your inventory limit and holds crafting supplies. It is shared across all characters on your account."

 

Mesaj tarihi:

soru: remastered ile originali her yerde yanyana koyuyorlar. ama 4k texture packler + yeni modeller vs vs derken 100 un uzerinde heavily modded oblivionla remastered arasinda fark ne kadar? asil o lazim. zaten vanilla oynanmiyordu bu oyun hic bir zaman.

Mesaj tarihi:

ekonomi rpg’lerde her zaman kritik bir öneme sahiptir, öyle olmasa zaten para diye bir konsept olmaz oyunda. paraya değer atfedilmiyorsa zaten uğraşılmaz. değer anlam ifade ediyorsa uğraşılır. carryweight kaldırmak yerine parayı direkt eklemek daha mantıklı dendiği gibi o noktada hile yapılacaksa.

buna en güzel örnek mesela neredeyse 30 yıllık nox’tan bence, vendorlara herşeyi 3-4 kere gidip gelip taşırdım çünkü çoğu zaman o bölüm için bayağı farkettiren eşya stokları olurdu. hazırlık aşamasında emek vermeyi combat’ta kasılmaya tercih ederdim. elden rings vs tamamen yanlış örnek çünkü combatta kasılma üzerine gameplay.

gene monster hunter’da mesela göreve başlamadan önce hazırlık kritik önemde ve buna crafting de dahil. oyunun ekonomisini bypass edecek kadar yoruluyorsanız yanlış oyundasınız. ki oblivion bunu pek gerektirmeyen bir oyun. vendorlarda zaten almaya değecek şeyler limitli. biraz ilerleyince zaten level scaling ile düşen eşyalar çok daha değerli. onlara dandik enchantlar ekleyip iyice değerleri şişiyor.

herşeyin lootlanabilir olması oyuncuya neyin lootlanıp neyin lootlanmayacağı seçeneğini vermek, “herşeyi lootla” demek değil. o zaman disbloda trainerla bütün skilleri açalım, madem hepsini koymuşlar o zaman hepsini seçmemizi istiyorlar demek ki.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

ben balıklarda takıldım şimdilik lol, bir yandan da skill ilerletiyorum biraz geze geze leveled item olayı devam ediyor diye. 25’e kadar quest perhizi yapıyorum biraz lol.

şu ingredient toplama animasyonları güzel olmuş, yalnız silahlar cesetlerde görünmüyor keşke onu da güncelleselerdi. bazen fırlıyor uçuyor silah bul bulabilirsen.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Ben Elden Ring  falan örneğini direk çok bilindik bir oyun olsun diye verdim. JRPG lerin nerdeyse tamamı falan sonsuz inventory, böyle seni carryweightlerle falan uğraştırmıyo. Öyle combat kasılmalı oyunlar falan da değil yani Elden Ring gibi. Zamanında bir kaç developer karar verip  gerçeğe daha yakın olsun diye böyle bir karar verip carryweight koydu diye en doğru genel geçer kural bu olmuyor yani. Carryweight yerine para hilesi demişsiniz para için carryweight kaldırmasını tavsiye etmedim ki sürüne sürüne yavaş ilerleyip kastığı için söyledim. Asıl singleplayer bir oyun için böyle limitler falan oyunun zorluğuna bir katkısı yok sadece ek rahatsızlık veriyor, tamamen gereksiz inventory management ile uğraştırıyor. Inventory Management benim için herhangi bir oyundaki onu o yapan bir feature değil, mümkün olan her oyunda mod ile hile ile kaldırırım sınırı. Hiç uğraşamam.

Katlanmak zorunda olduğum tek durum online oyunlar. Asıl online oyunda falan para verip bu limitleri arttırmaları tamamen utanmazlık durumu, akılları sıra inventory management ayağına problem oluşturuyorlar sonra çözümü para ile satıyorlar. Esodaki craft bag, coğu f2p oyundaki inventory arttıran microtransactionlar.  Yani PoE daki bile para vererek stashini arttırman bunu multiplayerda yaptığın için para vermeyene haksız kazanç sağladığın için singleplayer bir oyundaki limitleri komutla veya modla kaldırmana göre hile sayılır. 

Mesaj tarihi:

jrpg’lerde zaten konsept başka, dialog yok vs başka bir ekol. silah, armor, yüzük diye üç slot çoğunluğu, ha süründürmeye gelince başka sürünme var yani onlar grind yaptırmıyor değil. vakit harcatmaya gelince ben onlar kadar harcatan görmedim. 100 tane aynı itemı farmlatır bir slota craft yaptırmak için vs. fazla geliyorsa oynamam yani.

sürünme yoktu zaten encumbered olunca hareket etmiyordu karakter, değiştirmişler remasterda herhalde millet sürüne sürüne gitmeti tercih ettiği için. ben carry limite vurmuşsam ağırlık oranında en değersizleri atarım. yani o kadar ayarlayamayacaksam oynamazdım zaten. en doğrusu o mu bu mudan ziyade herkes kendine uyanı oynamalı.

yani sp oyun nasılsa isterseniz iddqd idkfa herşeyi basın beni alakadar etmez de bunu hakkaniymiş gibi mantığa oturtmak yanlış. oyundaki ne büyük timesimk skill ilerletmek, o zaman konsolu açıp herşeyi kökleyelim yani zamanımızı çalmasınlar. ama o zaman zaten niye bu oyunu oynuyorum, open world lazımsa bir sürü var skill, carry weight vs olmayan.

online monetization sistemi gene hoşuma gitmezse oynamam, poe filan oynamıyorum anlatıyorlar stash vs. ok onlar da ondan ekmek yemek için bir kısıtlama koymuş. singleplayer oyundaki rpg mekanikleriyle alakası yok. ben jrpg gacha da oynuyorum karakter slotları var, char slotu hep premium currency istiyor. bunun sp rpg’deki karakterin doomguy gibi herşeyi hammerspacede taşıyamamasıyla alakası yok. para kazanmakla alakası var. apayrı şeyler yani.

  • Like 1
×
×
  • Yeni Oluştur...