Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Chemical script yazdı:)


Chemical

Öne çıkan mesajlar

Sorumlarıma cevapları için legbra ve taz a sonsuz teşekkür.
Scriptimiz ne ile ilgili?
Asansörler:
Baya bi karışık. Toplamak lazım ama ölürüm. Baya karışık eheh:D. Topluyabilen toplasın.
Yanlız funtionlara plevel verilmemiş, Playerler kullanabilir sanırım. Siz verin:).

Hatalı bulan söylesin lütfen.

Şimdi eylenceli kısım:D
Denemek için
Bi castle yapıyorsunuz
İçine bir small house koyuyorsunuz.
Small house asansörü oluyor castlenin (kendi multilerimizle kendi asansörlerimizi kullanıcağımızı söylememe gerek yok dimi? söyledim bile:))
.static i_chem_level1 ile leveri small house içine ekliyoruz.
leveri yerden kaldırıp tekrar evin içine atarsak daha sağlıklı olur unutuyor sanki sphere arada itemleri:). Bu tekrar alıp atmayı her eklediğimiz iteme yapalım.
Sonra evin kapısını remove ediyoruz, yeni kapı koyuyoruz aynısından aynı yere koyalım nası olsa test amaçlı olduğu için.
Herhangi bir itemide evin içine atıyoruz. Yerde duruyor. Bu itemde statusu falan söylüyor.
Sonra.
.link yazıyoruz.
Önce lever e tıklıyoruz, tekrar target çıkıncada yere attığımız herhangi bir item vardı ya, ona tıklıyoruz.
Sonra .link yazıyoruz. Bu sefer ilk yerdeki o iteme tıklayıp target tekrar çıkınca kapıya tıklıyoruz.

Sonra.
.set more1 30
Yapıyoruz.
Bu komutu lever üzerine uyguluyoruz.
.set more2 1 yapıyoruz
Bunuda levere.
More1 değeri leverin ulaşabiliceği maksimum yükseklik. Oraya gelince asansör duruyor.
More2 ise en düşük yükseklik. Buraya gelincede duruyor. Bu şekilde katları ayarlıyoruz 30 ile 1 olması zorunlu değil tabiki istediğiniz gibi girin:).

Sonra levere çift tikliyoruz. (en altta olduğunuzu kabul ediyorum.)
Bu yerdeki item birşeyler söylüyor:) İşte asansör up down falan.
Asansörün kapısı açıksa kapanıyor, üstünede kitleniyor.
1-2 saniye geçmeden tekrar çift tıklarsak sürat artıyor.
Tekrar çift tıklarsanız acil durum frenleri aktif oluyo, bunu spawn olan yerlere koyarsınız yaratığın kucağına düşmemek için kullanır insanlar diye koydum.
Frenler açıldıktan sonra levere TEK tıklarsanız aşağı gitmeye başlar, tek tıkladıktan sora gene beklemeden TEK tıklarsanız dahada hızlanır.
Frenler açıldıktan sonra çift tıklarsanız yukarı çıkar gene çift yaparsanız daha hızlanır aynı şeyler.
Üst kata geldik,Efekli bir şekilde asansör durdu. Ama kapı dışarından pklar dalmasın diye kitli.
Lever i çekince kapı açılıyor.

Ha diyelim
Birisi asansörü durdurdu tam ortada, bastı gitti.
timer sürekli 60 a yuvarlanıyor script çalışırken.
Timer biterse asansör otomatik en aşağı konuma iniyor kapısıda büyülü bi şekilde açılıyor:D.

Hadi iyi kullanmalar


[spo1=Script][function yukselplz]
local.uid
forchars 10
if (==.region.uid>)
try p ,,+1>
update
endif
endfor
foritems 10
if (==.region.uid>)
try p ,,+1>
update
endif
endfor



[function alcalplz]
local.uid
forchars 10
if (==.region.uid>)
try p ,,-1>
update
endif
endfor
foritems 10
if (==.region.uid>)
try p ,,-1>
update
endif
endfor

[itemdef i_chem_yukselt]
NAME=ucurucu
id=i_crystal_green
TYPE=T_SCRIPT

ON=@Create
attr=090
timer 1


on=@timer
if ( < )
//more1 limit yukseklik
yukselplz
timer 1
return 1
else
link.link.say *Pull the lever to unlock the door*
link.sound 00ee
remove
return 1
endif

[itemdef i_chem_yukseltx]
NAME=ucurucu
id=i_crystal_green
TYPE=T_SCRIPT

ON=@Create
attr=090
timer 1


on=@timer
if ( < )
//more1 limit yukseklik
yukselplz
if ( < )
yukselplz
endif
timer 1
return 1
else
link.link.say *Pull the lever to unlock the door*
link.sound 00ee
remove
return 1
endif

[itemdef i_chem_alcaltar]
NAME=ucurucu
id=i_crystal_red
TYPE=T_SCRIPT

ON=@Create
attr=090
timer 1


on=@timer
if ( > )
//more2 limit alcaklik
alcalplz
timer 1
return 1
else
link.link.type t_door
link.link.say *Door magically opened*
link.link.sound 01ff
link.link.EFFECT 2, i_fx_sparkle_2, 1, 12
remove
return 1
endif

[itemdef i_chem_alcalt]
NAME=ucurucu
id=i_crystal_red
TYPE=T_SCRIPT

ON=@Create
attr=090
timer 1


on=@timer
if ( > )
//more2 limit alcaklik
alcalplz
timer 1
return 1
else
link.link.say *Pull the lever to unlock the door*
link.sound 00ee
remove
return 1
endif

[itemdef i_chem_alcaltx]
NAME=ucurucu
id=i_crystal_red
TYPE=T_SCRIPT

ON=@Create
attr=090
timer 1


on=@timer
if ( > )
//more2 limit alcaklik
alcalplz
timer 1
if ( > )
alcalplz
endif
return 1
else
link.link.say *Pull the lever to unlock the door*
link.sound 00ee
remove
return 1
endif

[itemdef i_chem_level1]
//Lift trigger lever
defname=i_chem_level1
id=01094
type=t
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elimde bi tane vardı böyle birşey belki asansörünü geliştirmende işe yara

[spo1=Asansör][itemdef i_asansor_yukari] //Yukariya cikan modeli.
defname=i_asansor_up
id=i_rune_alchem_1
name=Asansor

on=@Create
Attr=00010 // Sabit
Color=0456

on=@DClick
if ( > 0) // Uzerinde olmaya zorlar, 1 yaparsan yanindan kullanabilir.
src.sysmessage Asansor'u kullanmak icin uzerinde durmalisiniz.
else
src.sayua 0481,4,2,eng *Asansor ile bir ust kata cikar*
src.nudgeup 20 //Bir kat yukari cikarmak icin, mesela iki kat cikaracaksan nudgeup 40 yazabilirsin.
endif
return 1

[itemdef i_asansor_asagi] // Asagiya inen modeli.
defname=i_asansor_down
id=i_rune_alchem_1
name=Asansor

on=@Create
Attr=00010 // Sabit
Color=0456

on=@DClick
if ( > 0) // Uzerinde olmaya zorlar, 1 yaparsan yanindan kullanabilir.
src.sysmessage Asansor'u kullanmak icin uzerinde durmalisiniz.
else
src.sayua 0481,4,2,eng *Asansor ile bir alt kata iner*
src.nudgedown 20 // Birkat indirmek icin gerekli olan deger, mesela iki kat indireceksen nudgedown 40 yazabilirsin.
endif
return 1[/spo]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi o basit bi model:) bende yavaş yavaş çıkıyor. Ama distance komutunu nası kullancamı bilmiyodum o konuda saol eheh. Eklerim onuda.

src.sayua 0481,4,2,eng *Asansor ile bir ust kata cikar*
src.nudgeup 20 //Bir kat yukari cikarmak icin, mesela iki kat cikaracaksan nudgeup 40 yazabilirsin.

O satırları bu şekilde yaparsan
Asansörü kullanmadan önce More1 e ".set more1 20" yada aşağı inmek için ".set more1 -20" (nudgeup a eksili bir sayı girersen aşağı iner nudgedown zorunlu değil) yaparsan, oyun içinden kontrol edebileceğin bir asansörün olur:).
Denemedim ama çalışması lazım eheh.

Mesajıda nudge 1 den büyükse yukarı küçükse aşağı diye seçiyo.

src.nudgeup
if ( > 1)
src.sayua 0481,4,2,eng *Asansor ile bir ust kata cikar*
else
src.sayua 0481,4,2,eng *Asansor ile bir alt kata iner*
endif[signature][hline]guns don't kill people, bullets do.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...