Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of iron 2 çıktı


behran

Öne çıkan mesajlar

yarabbi muhteşem olmuş research sistemi! artık sovyetler almanya ile başabaş yarışamayacak tank-top-tüfek geliştirmekte oh beee..

tebrik ediyorum, hoi'nin ar-ge sistemi paradox oyunları arasında en iyi sayılabilirdi, hoi2'de ise mükemmel olmuş. teknolojik açıdan ileri ülkelerle ileri olmayan ülkeler net hatlarla birbirinden ayrıldığı gibi herkes belli bir alanda daha uzman olabiliyor. mesela japonya tank geliştirmekte iyi değil ama deniz savaşı taktikleri geliştirmekte müthiş amiral yamamoto sayesinde..

yükledikten sonra paradox forumlarından 1.1 yamasını da çekmeyi unutmayın, (tonla bug düzeltme, ayar filan var) önceki sayfada vermiştim linki. ama oyun çok stabil görünüyor..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haşa sultanım, ne haddimize...

hünkarım paradox dur ki sarayınıza yakışmamaktadır.paradoxtur ki ihtişamınıza ayak uyduramamaktadır.paradoxtur ki tez vakitte patch çıkarmalıdır :P[signature][hline]Here, let me ask you a question. You heard of a place called Shell Beach?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

keskin köşeleri olmayan insan arcane, adamlar oyunun çıktığı hafta içerisinde yama çıkardı be, piyasada başka hiçbir şirket yok bu hızda yama çıkaran..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Samcim o diğer şirketlerin patchlere o kadar çabuk ihtiyaç duymayacak kadar testli ve bugsız çıkarmalarından olabilir mi

Blizz in oyunlarında atın şeyinin üswtüne konmuş kelebekten 4 ğpixelden karakter tahlili yapaibliyosun da bi oyunun daha ilk haftasında patch çıkarmasını nasıl göz ardı ediyosun? :)[signature][hline]In Moon I trust
For Moon I live
The Moon I love
The Moon I pray...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

volfi'cim olay adamların oyunun gold olmasından beri devamlı test etmeye devam ettiğinin göstergesi.. bak mesela rome: total war için "yama hazır ama qa team'in onayını bekliyoruz, 1 ay sürer" dediler halen bekliyoruz. paradox çat çut hemen ne tespit ediliyorsa anında çıkarıyor, oyunların komplekslik seviyesi göz önüne alınırsa zaten yamaya ihtiyaç duymaması pek mümkün değil. önemli olan bunları tespit ettikten sonra blizzard gibi 1,5 yıl mı bekletiyorlar yoksa 1,5 hafta mı..

biri yama ister biri yama istemez. nasreddin hoca'nın fıkrası var böyle, "elin ağzı torba değil ki büzesin" der oğluna, siz üzerinize alınmayın.. :horace:[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

firma var herşeyi test edip minimum bug ile çıakrıyo
firma var direk çıkarıp oyuncuları tester yapıyo patch downlaodıyla herkese zaman harcatıyo

nedense ilki daha düzgün işini ciddiye alan bi firma gibi geldi bana bilemicem[signature][hline]In Moon I trust
For Moon I live
The Moon I love
The Moon I pray...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

peki o ilk şirkete örnek verseydin de sonra paradox'un hedef kitlesi, geliri ve oyunlarının kompleksitesiyle karşılaştırsaydık.. ;) blizzard diyemeyeceğin kesin, önemli olan da o benim için.. :horace:

kardeşim ben paradox'la doğmadım ki, esas gimli filan gelsin de o size laf anlatsın. ben eu2'yi ilk gördüğümde sövüp sayan bir insanım.. :-)

tamam anladık en dayanıklı firewall ben olduğum için 8-) haxxorlayıp isim yapmak istiyorsunuz :-o da şirketi alet etmeyin..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

haha tabii ki lionhead diyeceğini biliyorum ama lionhead bir yana paradox'un yaptıkları kadar kompleksiteye sahip oynanışa sahip oyun görmüyorum ben etrafta. hatta bungie dahil, böyle söyleyeyim de samimiyetimi anlayın.. :-) ha yok oyunun sistemiydi şuydu buydu her oyunda kompelsite var ama zaten bu adamlar ufak denebilecek bir isveç şirketi. amerika'daki milyonlarca satış hedefleyen devasa şirketlerle kıyaslamak manasız olur..

ciddi satış rakamlarına erişmediği halde milyonlarca satan oyunlardan bile daha uzun süre boyunca destek veriyorlar adamlar, normalde bir yıldan sonra yama çıkaran şirket çok azdır.. bu da "test yapmıyorlar yeterince" demekle açıklanamayacak bir durum çünkü en büyük şirketler en büyük test gruplarıyla en uzun süreler çalıştıkları halde çok sayıda düzeltme içeren birkaç yama çıkarıyorlar, paradox da oyuncularına en iyi şekilde sunmaya devam ediyor satış sonrası bu hizmeti..

sadece testi iyi yapılmamış oyunlar için de yama çıkarılmıyor oyun çıkar çıkmaz, şöyle bir bakarsanız geçen yılın en çok satan, en başarılı oyunlarının hepsinde benzer şekilde oyun satışa çıkar çıkmaz neredeyse yama hazırlandı. oyun gold olduktan sonra piyasaya sürülene dek zaten ilk yama üzerinde çalışılmaya başlanıyor..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

örnek verirmisin son paragrafına?
madem isimlerle konuşuyoruz
bu kadar fanatik savunduğun bu tartışma şekline aykırı olan bir şey yapıyosun şimdi
ben senin kendi lafına ne kadar inandığından şüphe ederim her dediğine bi örnek vermezsen

ve yaptığın laf salatasından daha ilk paragrafta anlamadım
lionhead bi yana diyip atmışsın
atma, aç bakalım göster bana niye bi yana diyosun[signature][hline]In Moon I trust
For Moon I live
The Moon I love
The Moon I pray...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

half-life 2, unreal tournament 2004, rome: total war, doom 3 ilk aklıma gelenler..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

behran bahtsızsın cidden.. :-p

jade ben dün bütün gün sadece oyunun tutorial'larını oynayıp yazılarını okudum ancak.. :-o gerçi forumda sizinle laf yarıştırmasaydım şöyle fall weserubung'u filan tamamlamış olurdum.. 8-)

fakat şu ana kadar gördüğüm kadarıyla oyun pek multi'lik değil zira support attack'tı vs idi filan tonla yapılacak iş var, hiç pause kullanmadan nasıl oynanır bilemiyorum.. yapılacak işler bayağı artmış ama keyif de öyle..

release'de tutuyorum oyunu hadi hepiniz çekin sonra silicem, 1kb daha hızlı dl edersiniz ehe[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu ne abi 448 mb.. yani biliyorum oyunun nasıl birşey olacağını da.. mümkünse böyle kötü şeyleri unutup öyle oynamak isterim ama paradox un acı gerçekleri daha download ederken çıktı karşıma öeah be.

deli gibi source var ama bunun çoğu downloader dır.neyse umarım biter de yarına oynarım, özledim ikinci dünya savaşını ve hoi yi.[signature][hline]Here, let me ask you a question. You heard of a place called Shell Beach?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Jadelith, 12 Ocak 2005 02:52 tarihinde demiş ki:
bu arada evet blizzard şu anda en iyi oyun çıkartan firma. adamların çıkarttıkları oyunların hepsi klasik değil mi? o kadar yazının içinden bir cümle quotelayıp güleceğine başka bir firma söyle bunu başarabilmiş. hani burası forum tartışma filan yani.

hayir en iyi oyun cikaran firma blizzard degil, ve fakat blizzard en iyi oyun pazarlayan firma

suna inaniorumki blizzard pacman'i bastan yapip piyasaya surse, oyun bestseller olur...

sonra pacman ve ghostlarin hizlariyla ve meyvalarin pacmani kral yapma zamaniyla oynadiklari 50 patch cikarirlar, boylece oyunculari "inanilmaz yepyeni bir oyun haline getirmisler pacman'i" diye ovgu dizer millet sonra[signature][hline]"Still every ghost must haunt in its own way"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

support attack olayı sana da biraz yamuk gelmedi mi sam? çok saçma geldi bana. doğrudur, 2. dünya savaşında cepheler dipdibeydi, o yüzden saldırı emrinden birkaç dakika sonra savaşın başladığı durumlar oluyordu. fakat bu oyunun motoru bunun üzerinden kalkamıyo bence, çünkü askerler hem önde oluyo hem de arkada, yani doğudaki bir cepheyle savaştıktan bir saat sonra batıdaki cephede savaşabiliyo ordular (ilkinde defansta olduklarını varsayıyorum). ayrıca, bir provinceye aynı anda 3 provinceden dalıp da sonra dışarda kalmış olan provincelerin askerlerinin aynı effectivity ile defans yapmaları.. çok saçma.

ama demosunu oynadım ağzım sulanmıştı hadi bakalım retaili nasımış :)[signature][hline]Borbag, 25 Eylül 2004 21:55 tarihinde hakli olarak demiş ki:
yeteri kadar seksi ve/veya güzel bir kız her adama her istediğini yaptırır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doggy, hoca, nerelerdeydin bunca zamandır? bilseydim bu kadar az ve öz anlatabilen birisi olduğunu kendimi paralamazdım bunca sene.. :-p

arcane release'den kaldırtasın geldi oyunu sırf senin gibi kadir bilmezlerin indirebileceği düşüncesini aklıma getirince..

ekleme: jade henüz kendim başlayamadım savaşa tutorial hariç ama bence hareket eder etmez çarpışmanın başlaması çok mantıklı. neden dersen eu2 motoru esasen eski çağlardan kalma "iki ordu karşı karşıya gelir ve meydan savaşı olur" şeklindeydi ama hoi'de bu durum absürd oluyordu, tanklar ilerlemeye başlıyordu, 15 gün ilerleyip sonra 2 saat çarpışıp aynı yolu geri dönüyorlardı filan, sanki düşmanla aralarında öyle bir mesafe varmış gibi. mesela victoria'da da mantıksız aynı şekilde, adamlar birbirlerine 100 metre mesafe siperlerde ama bir hafta yürüyorlar çarpışmaya girmek için.. :-p

kendim deneyince ne kadar saçma ne kadar doğru emin olacağım ama hareketle çarpışmanın aynı anda başlaması çok mantıklı. support attacker'ların ise ne denli etkisi olduğunu anlayamadım zira hoşlanmadığım bir değişiklik tek tek birimlerin combat esnasındaki performanslarını takip edememen. en azından ben göremedim..[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.


[Bu mesaj Sam tarafından 12 Ocak 2005 21:49 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
behran, 12 Ocak 2005 11:41 tarihinde demiş ki:
Paradox giderek gelişen bir firma ilk oyunlarından hoi2 ye kadar henüz büyüme aşamasını geçti geçiyolar.ama blizzard veya lionhead öyle değil.başlarında uzman birer kadro ve çok önemli insanlar var.


Paradox ufacik bi firma arkadaslar. Adamlar EU1 i cikardiklarinda belki bi evin bi katini dolduran bilgisayarlar ve bi arkadas grubu + arkadasinin arkadasiyla calisiyorlardi.

Yaptiklari oyunlar ayri bi kitleye hitap ediyor, ve bu ayri kitle de neyseki oyunlarla gerçekten iligli, "bilinçli" insanlar. Ben paradoxun forumlarinda ne tarih/siyaset tartismalari gördüm üniversite anfilerinde geçmeyen. Ordaki insanlarin paradoxun oyunlarina korkunç emegi var bu açidan.

Sonuçta, adamlarin elindeki para belli. Kadro belli.

Ona ragmen adamlar yillarca oynanabilecek oyunlar yapabiliyorlar.

Zor

Ama var[signature][hline]Volfied, 04 May 2003 08:18 tarihinde demiş ki:
A mug of ale, and a fine tale!
Gimli yönetti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşlar bu arada oynayanların çoğunun beğenmediği şöyle bir olay var: bütün liderler gerçek ölüm tarihlerinde ölüyor. mesela diyelim savaşta değilsiniz, rommel suikasta katılmamış ama yine de ölüyor. oynayanların çoğu almanya'nın liderlerinin üçte ikisinin filan 44-45'de öldüğünü söylüyor. birisi de bu tarihleri kaldıran bir mod yapmış, forumlarındaki mod bölümünde bulabilirsiniz bunu. esasen sadece text dosyalarını değiştiriyor..

aynı şekilde bakan ve tech group'lar da ölebiliyor ama bunları değiştirmiyor bu mod. almanya için baktığımda sadece udet 41'de ölüyor görünüyor, dokunmadım artık o kadarına da, (yoksa dokunsam mı heh) minister'ler zaten kıyamet gibi oku oku bitmiyor.. :-p[signature][hline]Elder Scrolls forumunda ES4'ü niye multiplayer özellikli istemediğini izah eden MutantPenguin demiş ki:
People suck, if I want to game I'll do it with/against circuit boards and lines of C++ that know how to RP, not people that don't know how to string a sentence together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...