Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

rome total war - multiplayer


karakedi

Öne çıkan mesajlar

Ya kesinlikle canım acayip oynamak istiyo RTW multiplayerını.WPmidir nedir açın ordan yükliyelim romeları oynayalım arklar ya.Biri açıklasın şunu gerçekten bi 4 kişi olsa bile hiç diilse 2ye 2 yaparız.Kedi de var ne güzel. Mis ya ohh süper olur valla[signature][hline]Allaha bin şükür satanistiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RTW kötü ya oynamak isterimde orjinaline para vermem onun.

MTW oynııcaksak oke =)[signature][hline]Kreese, 27 Haziran 2005 00:50 tarihinde demiş ki:
blachkaos ilk geldiğimden beri acaba fake mi diye düşünmeye başladım hakkında

[b][b]Böyle yazmak çok zevkli şimdilik burda böyle bi yazı var.Under cons hesabı güzel bir özlü söz bulup kondurucam buraya...[/b][/b]
bLogger oLdum ben!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...
şimdi efenim, ben acıkcası gecen lan party de baya eğlendim rome oynarken gercekten cok fakrlı bi tecrube oldu bilgisaya karşı oynamaktan.

nette multi yapalım diyorum.
Hepimizde orjinal rome var biliyorum ama ben sizi serverların hemogonyasına karşı cıkmak, bu tekeli kırmak adına hamachiden lan atsak diyorum.

deniyen oldumu bu mümkünmü?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

m2tw kingdoms yapıyorduk biz hamachi'den, onu da düşünebilirsin edinebiliyorsan zira talibi vardı az da olsa.

bendekinde rtw 1.5 yaması üzerine europa barbarorum modu (mükemmel, eu: rome'dan çok daha iyi dönemi yaşamak adına) yüklü ama herhalde uyumsuzluk çıkarmaz. deneriz bir ara başkalarını da bulursak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abicim Medieval Total War II gibi bir oyun varken Rome niye?

Doğru dürüst taktik/strateji bile yapılamayan bir oyun Rome, kimin piyadeleri daha güçlüyse alıyor işte. Atlılar zaten felaket halde fason, Chariot'lar işe yarar biraz, filler de imba.

Ama işte öyle 500 fillik bir ordu yapamıyorsun, piyadeler sayı üstünlüğüyle alıyorlar aşağıya, Chariot'lar bir yere kadar savaşabiliyorlar, atlılar da zaten charge yapıp, charge yemişe dönüyorlar.

Okçular desen apayrı bir komedi, adamlar hiç mi kaçırmaz yahu? Her attıkları vuruyor ama onu da dengelemek için, yüksek zırhlı askerlere doğru dürüst etkisi olmazken, düşük zırhlıları sinek gibi avlamasını sağlamışlar.

Oysa ki gelseniz MTWII'ye, babalar gibi taktiğimizi stratejimizi kursak, katılım biraz çok olsa Grassy Plain dışında çok daha değişik taktikler kurulabilecek haritalarda oynasak...

Tehey..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi Cüce, sen nasıl oynadın o oyunu ben anlayamadım ki.

Moraline kadar farklılıklar var üniteler arasında MTWII'de. Flank rear nasıl aynı oluyor dersin anlayamıyorum.

Harika bir çeşitlilik var o oyunda açıkçası, çoğu faction'ın ortak üniteleri var, evet. Fakat Unique üniteler konusunda kesinlikle "Sadece statları değişik" diyemezsin yani. Diyorsan da örnek vermen gerekir, çünkü çok bariz farklılıklar var üniteler arasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bikez butun batı dünyasında standar bir unite durumu var,

üstüne town millitia ile dsimounted foot knight arasındaki tek fark statları. Statlar=attack defanse moral stamina zart zurt.
Doğu dunyasında biraz ceşitlilik görüyoruz ama orda ceşitlilikte işe yaramıyor genelde gimped cunki armor piecercing olmıyan oklar falan, ammo size de baya düşük. her ırkın kendine özel 1-2 unitesi var (lancer gothic knight germandes) ama hepsi özünde aynı.

ayrıca oyunda cidden cok bug var, ve iki unite savaşa girdikten fazla ic ice giriyolar, heleki birdan fazla unite aynı combata girerese vay halimize bi daha kimin kıcı kımın bası anlıyamıyosunuz yuvarlar oluyolar.

oyunca charge etmek için cok uzun bi mesafe koşup girmek gerekiyo baska türül charge mod'a girmiyo uniteler özellikle atlılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi Dismounted Knight'la Town Milita arasında ne fark olacak ki statlardan başka? İkisi de melee infantry yani, ne gibi bir farklılık bekliyorsun statlarından başka? Biri daha iyi zırhlı,silahlı ve eğitimli piyade, diğeri de militia işte. Kıçlarından fireball falan mı atmaları lazım, ne gibi bir değişiklik olmalı yani?

Batı dünyasının olayı zaten heavy infantry+cavalry'dir, İngilizlerde işin içine longbowmen'ler girer sadece, ilerleyen dönemlerde biraz daha çeşitlilik olur da, gerçeğe uygundur gayet. Adamların olmayan ünite eklemelerini mi bekliyorsun?

Yani aynı mantıkla, doğu dünyası da gayet tekdüze. Atlı okçular + light infantry işte.

Lancer-Gothic Knights-Gendarme tabii ki özünde aynı, hepsi ağır zırhlı atlı işte abi. Yani ne beklediğini bir anlayabilsem ona göre cevap vericem de, inan anlayamıyorum ne kastettiğini. Heavy cavalry sınıfına giren 3 üniteyi söyleyip "Hepsi özünde aynı" diyorsun. 2 melee infantry'yi örnek gösterip "Statları dışında aynılar" diyorsun da, statları dışında nelerinin farketmesi gerekiyor bi anlayabilsem.

Oyunun çoğu bug'ı, son patch'iyle düzeliyor açıkçası. Can sıkan tek olay, okçuların saldırdığı atlıların charge'ının bozulması bana göre, o da bir noktada anlaşılabilir. Birden fazla birlik aynı savaşın içine girerse, sen o üniteleri savaş öncesi ovaya yayılmışcasına kontrol etmeyi bekleyemezsin ki. Elbette zorluk yaşarsın o birlikleri kaydırırken/geri çekerken. "İki birlik birbirlerine saldırdıklarında içiçe giriyorlar" ne demek abi? Ne yapsınlar, beşerli sıraya geçip öndeki öldükçe arkaki öne mi gelsin? Gerçekçilik dedikleri bu oluyor yani. İki birlik birbirlerine saldırdıklarında içiçe geçerler, geri çekmeye kalkışırsan da kayıp verirsin.

Gayet mantıklı olayları garip bir karşılaştırmaya sokmuşsun ama katılmıyorum yani fikirlerinin çoğuna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e tamam işte ende anı diyorum. dönemsel olarka ceşitlilik az herşey aynı.
ama rome'da böle değil farlı fakrlı ceşit ceşit ünite var ne güzel.

gercekcilik iyi güzelde oyunun keyifsiz hala getiriyosa ben almıyım. saflar ic ice girdikten sonrairek arkasına adam koyup charge edemeyip kapattıktan baska bir manevra yok medievel2 de ne yazıkki. keşke 5 sıra dizillip adam ölünce öne gecseler rome'daki gibi bölece saflaır inceltme cekip uzaltmanın falan bir manası olurdu ama medievalda bir manası yok.

rome buna imkan tanıyo, üstelik cok daha fazla unite ceşidi var, lejonerlerden phalanxlara light infantarylere hatta medieval'ın aksine statlar sadece scale ederek değişmiyor. mesela attağı yüksek ama chrage'ı düşük uniteler var yanında charge'ı cok yüsek ama atağı düşük uniteler var. Medievalda bu ceşitliliği bulmak bile mümkün değil. her tierda her puanı 1-2 arttırıp gecmişler. formatin adına tümüyle işlevsiz bir schiltrom mevcut o kadar.

ne yazıkki bugglar son patch dede bitmiyo, jeniisary musketeerler hala buglı cözük diye patch notes'a ama cözülmüş falan değil, aynı şekilde bazı artilerylerde attack cyclearında takılıyolar ve duruyola öle aynı jennisaryler gibi. cavalary le light infantary'e charge edememek (aslında light infnatary değil bütün loose formationlara charge edemiyosun gelip duruyolar dibinede atlılar sonra mızrakları bırakıyolar) baya cıddı bı bug.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Acikcasi iki oyunda oynadigim zamanlara gore superdi..ama rome u daha dengesiz buluyorum sonucta 2hp li spartan askeri ve kartacanin sacred birimleri varken dieg irklar biraz uzuluyor malesef..kingdomsta cok fazla irk ve daha dengeli birimler var..
Mesela gecen kingdoms aciklamalarini okudum paticikte..turkleri zayif bulanlar var hatta ritterbruder alirim ortamlara akarim gibi yanlis soylentiler mevcut..o sira bisey demedim ama oyunda belli olur :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öeh diyorum abi yani. MTWII'nin taktik özgürlüğüne laf edip "5 sıra dizilsinler, ölenin yerine yeni adam gelsin negzel" demek komik geliyor bana, kusura bakma. O ne abi öyle, sen vur ben vurayım, sen öldün, sıradaki gelsin, sen vur, ben vurayım, ben öldüm, arkamdaki gelsin... Böyle savaş mı olur allasen.

Ayrıca taktik/stratejik hareketi sadece ordular birbirlerine girdikten sonraki hareketlerle kısıtlamak da yanlış benim gözümde. İki ordu birbirine charge edecek kadar yaklaşana kadar yapabileceğin birçok manevra var açıkçası.

Medieval'da tier arttıkça stat artması da kesinlikle yanlış. Düşük statlı fakat armor piercing üniteler de var ararsan, çok güçlü charge/orta halli attack'a sahip piyadeler de. Dismounted Gothic knights heavy cavalry'ye karşı bile ayakta durabiliyorlar örneğin armor piercing özellikleriyle, ama çok zayıf olduğu üniteler de var. Dismounted English Knights'ı yanlış hatırlamıyorsam çok yüksek attack'ları olmasına rağmen, zırhları düşüktü. Bunun gibi bir sürü örnek verilebilir, bir süredir oynamadığımdan ilk aklıma gelenleri söylüyorum.

Rome'da ünite çeşidi çok değil bence. Rome ailelerinde çok geniş bir seçim var, ona bir şey diyemem de, Julii/Brutii/Scipii dışındaki (ki üçünde de aynı üniteler var heh) factionlarda öyle ahım şahım bir çeşitlilikten söz edemeyiz yani. Kartaca ve Mısır'da var biraz çeşitlilik, Rome aileleri zaten bayağı geniş, onun dışındakiler gayet balon milletler yani.

Janissary Musketeer'ları hiç kullanmadığımdan ona yorum yapamıyorum da artillery meydan savaşında çok saçmalayabiliyor. Onun dışında, cavalry'yle loose formation'a charge yaparsan dibinde kalakalman da müstahak bana sorarsan =P

Rome'u sevemememin en bariz nedeni cavalry sorunudur. Şöyle önündeki birliği yarıp geçecek, yanlarında girdikleri birliğin yarısını götürecek bir atlı birliği yok ne yazık ki. Onu geçtim, arkadan charge'lasan bile abartı derecede kayıp veriyorsun. Sen saldırıyorsun atlılarla, charge'ı sen yemişsin gibi patır patır dökülüyor üniteler. Hani diyeceksin "O dönemde cavalry'nin durumu oydu" o zaman ben de derim ki General's Bodyguard nasıl alıyor o zaman aşağı çatır çatır? Atlılar underpowered yani Rome'da, hep canımı sıkıp oyundan beni soğutan olay bu olmuştur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

atlı overpowered rome'da eğer bişeyse, herşeyi ezip gecme gibi bir huyu var atılıarın dediklerinin aksine.

medievaltaki taktik özgürlüğe laf etmiyorum, zaten medievalda taktik özgürlük diye bişi yok. infnataryler spear normal ve cok vurup az defanse sahipler diey ayrılıyorlar. baska bir farkları yok.

rome da ceşitlilik cok fazla istiyosan yazıyım ama üşeniyorum bide calışmam lazım su anda aslında, ama chariot olsun filler olsun fakrlı özellikleri olsun ceşit cok rome'da.

gercekcilik güzel bişey tabi. ama gercekcilik istiyosan, savaşlarda bikez charge başladıktan sonra bi daha birilerine komut vermen emir vermen cok zordur. Ama işte böle bir gercekcilik yok oyunda cunki gameplayın icine eder böle bir durum. Aynı şekilde gercekcilik namına her combata giren unitenin birbiriin icine girmeside bok ediyo.

loose unitelere charge etmiyorlar edip icine kalıyorlar demiyorum, geliyorlar önünde duruyorlar sonda 3 adım atıp kılcılarıyla vurmaya başlıyorlarki butun esprisini ortadan kaldırıyor bu durum heavy cavalary kullanmanın.

bide rome aileleride o kadar ceşitlilik yok asksine ama 8 tier legioner var sanırım, aynı şekilde 4 tier cavalary var. aynı unite denebilicek auxlia lar var. toplasan yanı spear legioneer cavalary l cavalary javelin archer bu kadar ceşit var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben o dediğini noble cavalary ile çok rahat yapıyordum gaullarda. Hatta adamlar abartı ürediği için bir ara 12 tane noble cavalaryden oluşan bir ordum vardı bazı eşit sayılı savaşların süresi 15-20 saniye falandı :p

onun dışında spartanlar gayet güzel yeniliyor ben acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.

onun yanında bir de atlı istiyorsanız selucid cataphract var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

m2tw'de stat herşey değil, rtw'de herşey stat. 14-10 stat'lı halberd kullanan adam 19-20 stat'lı balta kullanan adamı eziyor direkt. cidden pek oynamamışsın herhalde cüce. (:P)

hoş gerçi ben rtw'deki herşey stat olayını tercih ediyorum, sayıların anlam ifade etmesinden yanayım. bana her iki oyun da olur ama evet, m2tw'de çeşitli birimlerin (kingdoms'da gelen devasa denge ayarlarından sonra fakat) kullanılabilirliği daha fazla okçusu olsun, süvarisi olsun.

neyse ikisi de uygun bana, siz karar verin birbirinizi yedikten sonra. (:P)

bu arada evet rome'da ciddi dengesizlikler var, 11 charge value'lu greek light cavalry başını çekiyor heh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En son oyunumda, Gaullerin swordsmen'lerine atlılarımla charge yaptığımda bütün birliğim yatıyordu valla. Ha peasant'lara charge yapıp ezip geçiyorsan ona birşey diyemem tabii ki, ama kime karşı denediysem atlıları, sonuç hep hüsran oldu. Swordsmen'lere yatan bir birliği Triarii'a Legionary Cohort'a falan gönderdiğimi düşünmek bile istemiyorum şahsen. Çarpmanın etkisiyle attan düşen askerlere sahip Rome zira. Ha bunları söylüyorum da, karşıdan falan charge ettiğimi de sanmayın yani, en en kötü ihtimalle yandan saldırıyorum adamlara. Sonuç değişmiyor.

medievaltaki taktik özgürlüğe laf etmiyorum, zaten medievalda taktik özgürlük diye bişi yok. infnataryler spear normal ve cok vurup az defanse sahipler diey ayrılıyorlar. baska bir farkları yok.

Medieval ünitelerini üçe ayırıp (Okçu/XBowmenleri infantry'ye dahil bile etmeyip) taktik/strateji özgürlüğü yok diye kestirip atmışsın da, allah aşkına bana Rome'daki taktik seçeneklerinden bahset, biraz aydınlanayım. Bak senin mantıkla ben de Rome'u yorumlayayım; Phalanx > all.

Bahsettiğin filler MTW'de de var Cüceciğim, yapma gözünü seveyim. Hem de ister üstünde musketeer'la, istersen artillery'yle var. Bir chariot yok işte, yani o da eksik kalsın, sorun olmuyor. Fil + Chariot'u söyleyerek (ki benim önceki mesajımda "Çeşitlilik adına Rome aileleri dışında gösterilebilecek iki örnek" olarak söylediklerim oluyor bunlar) Rome'da çeşitlilik çok demişsin.

Her combat'a giren ünite birbirinin içine girer Cüce. Kabul et yani bunu 2000 kişinin birbirine girdiği bir savaşta insanlar yere oturup sıranın kendilerine gelmesini beklemezler. Türk filmi değil yani bu "Ha bakayım bizim eleman dayak yerse ben gideyim ondan sonra" demiyor insanlar savaşta. Allah ne verdiyse giriyorlar birbirlerine.

Loose ünitelere charge ettiğinde olan olayı anladım. Ben de esprili bir şekilde loose ünitelere charge edilmez demeye getirdim lafı da, sen anlayamamışsın sanırım onu. Yani elbette ki zorunlu kalırsan loose formationdaki ünitelere charge edersin de, atlıların verimli bir kullanımı olmaz bu. Atlılarla mümkün olduğunca sıkışmış ünitelere charge yaparsın ki, kitle imha özellikleri ortaya çıksın. Sadece 2 tane heavy cavalry birliği sayesinde kendimden 3 kat büyük orduları saçma sapan MTWII glitch'lerini kullanmadan yendiğim çok olmuştur yani, suçu heavy cavalry'ye atmaktan ziyade kendi kullanımına bakmak gerekir diye düşünüyorum.

Ha ama tek bir nokta var atlılarla ilgili seni haklı sayabileceğim, o da mesela önündeki infantry -ki genellikle okçular oluyor bunlar- geriye doğru koşmaya başladığı anda charge yapmana rağmen atlılar yakalayamıyor o okçuları. Yakaladığı anda da en öndeki 1-2 atlı yakalıyor, okçular geri döndüğü anda charge bozuluyor ve saçma sapan kayıplar veriyorsun kıçıkırık bir okçu grubuna. MTWII'nin cavalry sistemindeki en büyük hatalardan biri budur bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...