arcane Mesaj tarihi: Eylül 15, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2023 Old school oyun konusu ozleyenlere niche bir RPG ile geldim: Erannorth Chronicles. https://store.steampowered.com/app/1580800/Erannorth_Chronicles/ Solo dev oyunu. Steam workshop support var ama pek mod yok. Mekanik ve sunum olarak kart kullaniyor fakat tur olarak en iyi tanimlayan tanim dungeon crawler. Card brawler sevenler begenmeyebilir, dungeon crawler sevenlere tavsiye ederim. Duzgun bir traileri yok o yuzden sevdigim bir abinin let's play'ini koyuyorum Tamamen sandbox oyun dunyasi ve oldukca cesitli karakter yaratimina sahip: Baslangic stats ve skills belirleyecek class, subclass, background, race, subrace, faction vesaire bir suru sey seciyoruz. Kartlarin skill gereksinimi var. Mesela 5 Stealth istiyor veya * Stealth, yani stealth karti ama herkes kullanabiliyor. Levelladikca stat veya skill arttirabiliyoruz. Trainerlardan para karsiligi yeni skill ogrenebiliyoruz. Leveling ve baska seylerden gelen bir perk sistemi var. (karakter ekrani goruntusunde gozukuyor) Base game'deki sayilari tam bilmiyorum, yine binler cinsindendir. Indirimden DLCleri aldim: 55 skill, 6412 kart var. Silah, zirh, consumable falan da bunun icinde tabii. Bazi skill'ler 100+ kart, bazisi 50 civari. Karakter cesitliligi olarak rakip olmayi gec yaklasacak bir oyun gormedim. Oyunun end game'ini de tam bilmiyorum acikcasi cunku hep yeni karakter yapasim geliyor, oyle oyle X saat devirmisim. Oynadiklarimdan aklima gelen: death knight, fare yanci summonlayan skavenvari hasasin, frost mage, dreamshapingli seductionli cadi, ilahi adalet dagitan monk, pence dovuscusu vampir, zehirci naga. Path of Exile'da summoner oynar gibi summoner oynayabiliyorsunuz. Summonlarin kendi abilityleri var, tipleri var. Diplomasiyle arkadasin yapiyorsun gecici olarak sana katiliyor dusmanin vesaire. Warlock, paladin, simyaci, diplomat, saatci... Var oglu var. Karisik da yapabiliyorsun. Multiclass de olmasi lazim. Cesitlilik karsiliginda learning curve var fakat son senelerde bir iki kart oyunu oynadiysaniz ogrenmesi pek surmuyor. Rehber, vidyo falan bakmadan giristim, deneme yanilma ogrendim. Cogu zaman mekanigi gorunce in-game wiki'de ne oldugunu okumak yeterli oldu. Aciklama tooltipleri var. Tum kartlari gorebildigimiz bir in-game players handbook var. Detayli arama query'leriyle gezmesi, filtrelemesi kolay. Steam rehberleri, gelistiricinin ogretici videosu falan da var. Dusmanlar da kendi istatistiklerine, irklarina sahipler. Vampir isiktan korkuyor, iskelet kanamiyor tarzi seyler girla. Intention gostermece var. Cesitli oyun modlari, zorlu baslangiclar var. Ben normalde oynuyorum, iskence sevenler icin de ayarlar var. Oyun nereye gideceginize, ne yapacaginiza kesinlikle karismiyor. Istersen git cok zorlu bir yerde sansini dene. Mekanlarda yaninda leveli yazan encounter listesi oluyor. Potansiyel odulleri gorebiliyoruz. Scoutlayip dusman tiplerini gorebiliyoruz. Normal zorlukta dovusler arasi save alabiliyoruz. Combatlar arasi mekani terk edebiliyoruz. Load etmek icin oyunu menudeki restart tusundan tekrar yuklemek gerekiyor, stock grafikler disinda orada da bir indielik var. Ticaret mumkun, kale fethedip icine alchemy lab yapmaca gibi seyler var ama bunlar biraz fasa fiso. Olay combat sonra combat ve akabininde yine combat. Random eventler, yol kesmeceler var. Deck size minimum 30 kart, maksimum var mi bilmiyorum. Kart maksimumu 3 adet. Bazi ozel kartlar maksimum bir adet. Birden fazla deck kullanabiliyoruz. Buyuk deck isteyen kartlar var mesela diyor ki deck size 48+ ister. Kartlar loot veya yerlesimlerden satin aliyoruz. Hand size'i statlariniz, perkleriniz belirliyor. Strength bludgeon damage verir, intelligence fire damage verir, agility action point verir gibi klasik bir stat sistemi var. Kartlarin action point bedeli var. Sifir da olabiliyor, 10+ da olabiliyor. Her sira AP yine karakter vasiflariniza gore kendini dolduruyor. Bunun disinda kart sayisina bagli bir fatigue mekanigi var ucuz kartlari spamlemeye karsi. Fakat onun tersini yapabileceginiz mekanik de var, es gecen mekanik de. Yani hem mana hem de stamina olarak calisiyor ve sira basina bayagi bir kart kullanabiliyorsunuz. Asilagelindik kart oyunlarindan ayrildigi yerlerden biri burasi. Bir baskasi da ekipman. Tek elli silah, cift elli silah, dual wield, kalkan, zirh, pelerin, yuzuk, kolye falan klasik. Zirh ve yuzukler genelde otomatik kullaniyor, AP bedelini kesiyor, bonusunu sira basinda aliyorsun. Silah, kolye her el geliyor tekrar. Consumable kartlari ayri bir statuye sahip. AP karsiliginda aninda cekebiliyorsun, wand, potion, ivir zivir. Kartlar uzerinden biraz anlatayim: Sol ust kosede bludgeon oldugunu belirtiyor. Altindaki mavi action point bedeli. Sag ust kosede Unarmed skill ibaresi ve yesil olarak skill point gereksinimi. Sneak Attack iki misli vuruyor. Sneak Attack olabilmesi icin Stealth(buradaki adiyla Concealment) veren kartlar var once onlari kullanmamiz gerekiyor. 15-30 Bludgeon vurur diyor. Spiral ikon discard ozelligi. Discard olunca Elusive kartini yaratiyor. Mesela buna alt-click yapinca Elusive karti nedir gorebiliyoruz. Yesil yaziyla Martial Arts, Martial Arts skill'ine sahip oldugunuz icin devreye giren ozelligi Hemen altindaki yesil olmayan Silent Fist ise o backgrounda sahip olmadiginiz icin devreye girmeyecek ozellik Yesil kaplumbaga ikonu Turtle Stance diye bir Monk stance. Diyor ki eger Turtle Stance'in varsa bir turn uzar ve +16 Defend alirsin. Defend standart kart oyunu Defend/Block'u ile ayni. Resolve o turn'de crowd control veya debuff bastiginda rakibin resistleme sansini dusuruyor Retribution sana saldiranlara hasar veriyor. Bu istedigin zaman cekebildigin bir consumable. 10 kullanimi varmis, 7 kalmis. Drain bildiginiz life leech, yasamayanlara calismiyor. 4 DMG dedigi intense diye bir damage tipi, tum resistleri asiyor, o yuzden dusuk. Hedef/ok ikonu ise ranged attack yapiyor. O da flying status'u olanlara atak verebilmeyi sagliyor. Oyunda ucan az ve cogu zaman her zaman ucmuyorlar. Obur kartlari ranged'e ceviren kartlar da var. Magic the Gathering gibi dusunmeyin yani. Bu da alt click ile acilan detayli inceleme. Kartlar oynadikca XP kazaniyorlar. Soldaki levellanmamis hali. Sagdaki levelingi bitmis. 10 yazan yer kirmizi cunku bende o skill, Intuition, 10'dan dusuk. O sebeple karakterim bu karti kullanamiyor. Recall discard pile'dan kart cektiriyor mesela bu 2 tane cektiriyor. Kilit ikonu 6 dedigi kart level 6 olunca acilan ozelligi. Oradan ekstra bir Recall geliyor. Appendix kisminda alakadar codex/wiki yerlerine gidilebiliyor. Icerik bollugu ve mekanik derinlik nedeniyle anlatmasi zor bir oyun acikcasi ama benzer turlerde oyunlara asinaliginiz varsa oyle yepyeni bir sey de degil. tl;dr: silme combat, derin ve cesitli karakter, sandbox, kart mekanikleri aktif bir discord'u var gerek ogrenmek, gerek eglenmek, gerekse gelistirilmesini takip etmek icin: https://discord.gg/JvRdbvZF buraya kadar okuduysaniz benim hakli, sam'in haksiz oldugunu hatirlatayim ve site isminin beygirgucu konmamis olmasinin buruklugunu paylasalim. yorulduysaniz biraz da yesil temanin manspreading fontundan diye de not duseyim. 3 2 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 Oldschool oyun ve RPG diye açılan topikten kart oyunu çıkması ve satırlarca okumuş olmama mı yanayım, bu hayinliği arcane in yapmasına mı yanayım, forumun adının beygirgücü olamamış olmasına mı yanayım her tarafım hüzün dolu =( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 orayi duzgun anlatamamisim. oyun degil de konu stili oldschool. grafiklerin otesinde bakarsak oyun ne kadar old school tartisilir: bence dungeon crawler, card brawler, roguelite veya benzer combat agirlikli alt turlerdeki sira tabanli oyunlar icin slay the spire nesil ayrimi olusturdu. bu oyun slay the spire'a denk gelen bir oyunun (erannorth reborn) devam oyunu. slay the spire'dan intention mekanigini almis. combat agirlikli sira tabanli oyunlarda degisim noktasi orasi diye dusundugumden intention gosterenleri yeni nesil addediyorum. oynanis bircok acidan son 10 senenin oyunlarini andiriyor. ote yanda old school olan seyler de var. mesela karaktere dair seyler, progression old school. hafiften tabletop simule etme cabasi var, o da oyle. sanirim son dlc ile gelen hikaye odakli mini-questler var, battle brothers'da secimle cozulen random eventleri andiriyor, yine old school. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2023 Hani kart oyunu sevmem ama sevseydim bir göz atardım, o derece komplike ve detaylı görünüyor. ps: tabii ki ben haklıyım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar