fresia Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 bir tane excel pivot tablo hazırlıyorum ondan fltreleme yaparak 18 tane ayrı sekme şeklinde tablo hazırlıyorum hiç yerimden kalkmasam 2 saat sürüyor sanırım ama üşendim bunu otomatiğe bağlamak mümkün mü excel makrosudan mı mouse klavye kaydetmeden mi yapılır yapılan işlemler filtre seçme sutun kopyalama satır ekleme virgülden sonra rakam düzeltme formül değiştirme yazı kalınlığı değiştirme
axedice Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 Makro kaydet nanesiyle denedin mi bu bir, Sanki gereksiz iş yapıyorsun ve pivot + formülle istediğin verileri çekebilirsin gibi bu iki. Neden 18 ayrı sekme sonra?
Goering Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 (düzenlendi) excel icinden 'makro kaydet' yapicaksin sonra makro'yu kod olarak editleyeceksin. ben raporlama isinde baya kullaniyordum, 3 bilgisayar makro'lu 3-4 saat rapor duzenliyordu. ilk seferlerde hatalar cikar ama (her gun/ her hafta) gelen data'da farklilik cok yoksa baya kolay. sunu da kullaniyordum: https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel.html su da data formatlamak icin: https://xltools.net/ // https://xltools.net/excel-automation/ Ocak 29, 2020 Goering tarafından düzenlendi
fresia Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 29, 2020 deneye deneye öğrencem artık yalnız 4 saat uğraştırır bunlar sadad 3 saat önce, axedice dedi ki: Makro kaydet nanesiyle denedin mi bu bir, Sanki gereksiz iş yapıyorsun ve pivot + formülle istediğin verileri çekebilirsin gibi bu iki. Neden 18 ayrı sekme sonra? en fazla düşey ara yaptım 18 farklı ürün var, dataları ay ay arşivliyoruz, her ay için pp slayt yapıyoruz o yüzden tab tab -- bir diğer aklıma gelen şeyde pivot datayı ayrı sayfalara c/p edip = formülüyle transfer etmek %25 vakit tasarfufu sağlar gibi geliyor
axedice Mesaj tarihi: Ocak 30, 2020 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2020 Pivot datayı cplemene gerek de yok, aynen ürün isimlerini filtre kısmına taşı pivotta sonra da 18 tane kopyasını oluştur pivot sheet inin. Her sheette filtrede farklı bi ürün seç, sonra da işte her biri için ayrı bi sunuma uygun data alma sayfası oluştur. Tek excelde 37 sayfa olacak ama çalışır ya sıkıntı olmaz. Hatta iki dosya yap çok kalabalık olmasın diyorsan, ilki dataset ve pivotların için ikincisi de pivotlardan sunum bilgilerini çekecek sayfaların için.
fresia Mesaj tarihi: Şubat 6, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 6, 2020 bir soru daha %100,9 --> %101 %98,7 --> %98,7 şeklinde bir kural oluşturulabilinir mi yani sayı 3 basamaklıysa virgülden sonrasına gerek yok 2 basamaklı sayıda virgülden sonrayı göstersin
axedice Mesaj tarihi: Şubat 6, 2020 Mesaj tarihi: Şubat 6, 2020 =IF(A1>1,ROUND(A1),A1) %100'den (yani 1'den) büyükse yukarı tamamla, değilse aynen bırak. Tabi o kolonu virgülden sonra en az bir hane gösterecek şekilde ayarlayacaksın, yani %101.0 ve %98.7 olarak görünecek. İlla da 98,7 ve 101 olsun diyorsan conditional formatting yapabilirsin, formüllü conditional ekle =$A1>1 Bu şekilde yapıp conditionı da virgülden sonraki basamakları gösterme olarak ayarlarsan aşağı kaydırırsan olur
fresia Mesaj tarihi: Şubat 7, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 7, 2020 teşekkürler, uğraşayım bakayım
fresia Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 formül hata veriyor https://dosya.co/pyr8wem6hs52/1.xlsx.html şuraya bir yazar mısın sevabına
axedice Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 https://dosya.co/lv4y7dqrx7n5/2.xlsx.html İki sayfa yaptım, biri formülle diğeri de koşullu biçimlendirmeyle.
fresia Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 19, 2020 koşullu biçimlendirme super oldu, beynine sağlık 1 yerine 0,99 yaptım sadece
fresia Mesaj tarihi: Mart 6, 2020 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 6, 2020 sorun var 2. eklediğim koşullu biçimlendirmeden sonra kopyaladığım verilerde virgülü görmüyor excel'den powerpoint e atıyorum yani excelde 98,9 gözüküyor, pp'ye 99 olarak kopyalıyor https://dosya.co/ryxdthws9u3t/03-Alaşımsız_Sıcak_Yassı.xlsx.html
axedice Mesaj tarihi: Mart 6, 2020 Mesaj tarihi: Mart 6, 2020 Koşullu biçimlendirme excelde çalışır da powerpointte çalışmaz ya sanmıyorum, sonuçta excelin verdiği bi etki o. Nasıl olur diye düşündüm ama aklıma tek gelen yöntem amele gibi ekran görüntüsü alıp PP'e koymak c/p yerine.
Öne çıkan mesajlar