Jump to content

Merhaba patiler. Yeni sisteme hosgeldiniz. Hemen BURAYI okuyun.

 

Goering

python datareader / noob-tier dashboard

Öne çıkan mesajlar

simdi 3 tane dataset var elimde:
1,2) csv
3) pandas datareader

sene olmus 2019, cozum sayisi cok fazla ve ben de bunlar arasinda kayboldum:
- aws, google cloud vs. uyeliklerim var.
- javascript/html/php vs. bilgim yok ve sql'e pek hakim degilim :)

bu datayi web uzerinden dashboard uzerinden nasil yayinlayabilirim?
(3-4 kisiye olsa yeter)

dash/plotly bakayim dedim ama yine baya coding kasmak gerekicek.

hazir templateler de var:
https://preview.tabler.io/
https://github.com/creativetimofficial/material-dashboard

nasil en kolay/basit ve hizli bu isi cozerim?

tesekkurler...

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
https://github.com/apache/incubator-superset biz bunu kullaniyoruz simdilik, nasilini anlatmis asagida, eger kolayina gelirse deneyebilirsin.

https://grafana.com/ da baska bir yol.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
evet, sanirim superset'ten kolayi yok.

grafana'yi da kurup baktim da, daha cok 'admin dashboard'.

tesekkur ettim

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Açıkçası bizde zamanında Grafana ile Apache Superset arasında kalıp sonradan Grafana'yı tercih etmiştik. Elasticsearch hatta Influx'ı desteklemesi bizim için önemli nedenlerdendi. Community olarakta daha aktif aradığımızı bulabiliyorduk. Lancelion acaba sizi özellikle Superset'e ne yöneltti? :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
suna bakiyorum simdi:
https://www.pervasivecomputing.net/data-analytics/superset-vs-redash-vs-metabase

daha guncel bir makale, kaynak var mi?

veya daha cok alternatif?

dash/plot.ly inanilmaz guzel mesela ama zor.

//
redash paraliymis mesela.
metabase'i de begendim ama sadece localhost?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
abi toksiklik olsun veya heves kirayim diye demiyorum ama just fking do it sdf

hepsi senin isini gorur gibi geliyor bana -gerci cok parametre de yok ortada- mesela superset'i deploy etmek, guzel dashboardlar ortaya cikarmak ve bir cok tip data sourceu consume etmek kolay ama bunu live yapmak sikintili -druid ile falan mumkun galiba ama kim ugrasacak abi bunlarla, vakit hizli deliver vakti

eger live gideceksen, search'a ihtiyacin varsa, graphana daha komple bir cozum, isgorur. superset ile daha hizli sonuc alabilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
abi 2 kisilik proje, yine de stock ve finance oldugu icin.
600 tane metric var, hadi indirgedik 60 tane kaldi.

4000 tane de stock var.
stockrow, yahoo finance, finviz vs. bir suru data source var.

dashboard kotarmiyor yani cok beni.

localhost isimi excel/tableau'da goruyorum.
python datareader'da cok data goncuklamiyorum.

su yzden soruyorum, superset'i deploy etmek icin kaynak var mi?
baska birine nasil acarim, ssh ile localhost'tan baglaniyorum?

edit:
yani static ip ztn, acsam public olucak?
cahilim yani o yuzden sordum heheh

docker'la mi kurayim mesela?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
bundan once web dev 101 projeleri yapsan biraz

o kadar zor islere kalkisiyorsun ki gordugum en azimli insansin

Docker ne yav distributed takiminiz mi var ayni environmenti saglamak istiyorsun, kafa goz kur gitsin :)

cok degil en basidinden baslasan zaten uzmani olursun 3 gune.

statik de olsa NAT sorun yaratir buyuk ihtimalle, ngrok ile test asamasinda acik tutabilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
su an trader/freelance analist'im, cok da ugrasmiyim abi gerek yok :)
yeterince bilg. basinda zaman geciriyorum.

//
yani 2/3 kisiye jupyternotebook vs disinda buyuk data paylasmanin,
chart/plot etmenin en kolay yolu apache superset mi su an?
youtube'da fln baktim, baya kolay ama "AAPL" ariym karsima 6 chart / 2 table getirsin istiyorum.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
sen bence bunu acik kaynak yap, github a yukle veriler tarihin en gizemli dna sifrelerine sahip degilse.

ordan sen commit ettikce bakilir duzeltilir belki.

kavram kargasasi yasiyon sanirim, googleyip alakali alakasiz onune gelen her teknolojiyi yazmissin buraya dfklj

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
yok abi datareader / csv olarak datam var.
4000 x 70 row gibi finans ratiolar => Q1.Q2.Q3.Q4
4000 x 20 row da daily+anlik stock/indicator datasi.
x 5 sene

iex var data veriyor anlik api.
scrape ettigim 5 tane data source var.

ben bunlari ztn kullaniyorum da.

nasil 3-4 kisiye kolay paylasirim charting'i vs?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
dlkas;ldks

superset'in localhost:port'ta login page'i varmis, soylesenize.

kafa goz giriyorum :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
https://github.com/p10rahulm/superset 'superset on digitalocean' diye googleladim, bu eleman guzel bi tuto yapmis google cloud icin o cikti.

dumduz roll out

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
tesekkur ederim, docker uzerinden hizlica girdim config bile yapmadan 1dk'da kurdu.

simdi kurcaliyorum, normalde icinde templatelerle mi geliyordu bu?
:)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
superset ne guzelmis, query kendi girdiriyormus nerdeyse
chart olarak eklemek fln da kolaymis.

abi ben de 0'dan mySQL fln gibi yazicam diye tirsiyorum

soylesenize soyle ufak detaylari :) :) :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum eklemek için lütfen giriş yapın

Giriş yaptıktan sonra yorum ekleyebilirsiniz



Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...