pontipati Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Selam, bu dönem Calculus asistanlığa yapmaya başladım. Dersi alanlar işletme, uluslarası ilişkiler gibi bölümlerden öğrenciler. Limit, türev yaptık şimdiye kadar. Ders biraz ağır yani limitin formel tanımını verdik: http://i.imgur.com/XIJg4OM.png Türevin limitli tanımını verip bu tanımla türev bulmalarını istiyoruz yani sadece limit/türev kurallarını ezberleyip öss mantığıyla soru çözmüyorlar. Elimden geldiğince anlaşılması için çalışıyorum mesela epsilon-deltalı tanımda yemek yapıyor gibi hikaye anlattım. Yemeğe tuz atacağız ve en keyif aldığımız durum yemeğe 8gr tuz atınca oluyor gibi. Bolca grafik çizip üzerinde anlatıyorum örnek veriyorum ama yüzlerinden çoğunun çektiği acıyı farkedebiliyorum. Şimdi bu çocukların mümkünse bir şeyler anlamasını, en azından çoğunun dersten geçmesi için ne yapabilirim? Dediğim gibi bolca örnek yapıp günlük hayata uyarlamaya çalışıyorum. Her türlü tavsiyeye açığım, teşekkürler =) P.s: Anlat geç o kadar kasmaya gerek yok diyen çıkabilir, bugüne gördüğüm çoğu hoca anlatıp çıkıyordu ama onlar gibi yapmak istemiyorum ki öbür türlüsü çok güzel hissettiriyor :)-D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 calculus öyle ilk alışta geçilmez sosyal bilimciler olsun olmasın farketmez Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Sayisalcinin da sozelcinin de matematikten nefret etme, anlamama sebebi cogunlukla ayni abi : ogrendigi seyin nerede ne yaptigini gozunde canlandiramamak. Ogrettigin seyin gercekten kullanim alanini ogretmen, ornekler vermen gerekiyor. Yemek-tuz iliskisi bu anlamda gayet soyut kaliyor mesela. Bir de imkanin varsa boyle "aslinda bu su" tadinda gif'ler var. senelerce anlatilmis ve anlasilmamis seyleri cat diye oturtuyor kisinin kafasinda. Internette surekli denk geldigim orneklerden biri su mesela; https://media.giphy.com/media/xTiTnphD30uwXqv0Ig/giphy.gif Ha sen turev integral icin nasi anlatirsin bunu bilmem ama illaki vardir benzer seyler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Fistan said: calculus öyle ilk alışta geçilmez sosyal bilimciler olsun olmasın farketmez Fistan sozelciymis. zaaa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 sayısalcılar da anlamıyor ki calculus'u dünya da matematiği anlayabilen ufak bir azınlık var sadece. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 ben sayısalcıyım da calculus zamanla tecrubeyle anlaşılan bişey Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 de sinav gecmekten bahsediyodun, ne ara zipladin anlamaya kavramaya? neyse konu guzel, pic olmasin :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Stringray Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 formal matematiğe alışmaları için olabildiğince çok pratik yapmaları gerekiyor, başka yolu yok. sayısalcı ya da sözelci farketmiyor pek üniversiteye kadar bu tür bir eğitim verilmiyor, o yüzden herkes garipser ve sadece soru tiplerini ve çözüm yollarını ezbere kasar. derste çözdüğün soruların benzeri ve bir tık zorları alıştırmalar vermeli ve sonraki ders bunları çözmelisin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Oyy Cuma günleri PS'lere mi girmeye başladın yoksa? :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pontipati Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Aynen :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
benjani Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 sayısalcıyım ama Numerical and Approximate Methods ile başım belada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Anlatma abi anlamiyoruz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 sınav öncesi sınav sorularına çok benzer alıştırma soruları dağıt... baya bir geçen olur böylece hehe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nutella yerim Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 abi bırak sozelciyi sayısalcıya anlatamıyosun calculus u 3. sınıf muhendislik ogrencisinin limit in tanımıyla ilgili problemleri var, integralin ne oldugunu tam olarak bilmiyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 bunun nedeni bence adam gibi öğreten kaynak olmaması kendi alanım için konuşayım bazı video'lar eğitimler var ki hakikaten salağa anlatır gibi anlatyıor. tane tane neyin ne olduğunu gösteriyor. mat. fizik. konusunda böyle şeylere pek rastlamadım, hadi fizikte yine arada bazı videolar çıkıyor yıllardır anlayamadığın gauss teoremini anlayabiliyorsun ne işe yaradığını. matematikte hiç görmedim buna benzer birşey, kitabı açınca adam yunan alfabesini yıkıyor zaten, okusan bildiğini de unutursun. Bir de teorik bilgileri öğrenirken nerden gelmiş nasıl ortaya çıkmış, bunların da gösterilmesinde fayda var. Integral mesela, nasıl bulundu abi, birine vahiy mi geldi, kim neyi eksik gördü de integral diye bir sistem çıkarma ihtiyacı duydu? Using the "partitioning the range of f" philosophy, the integral of a non-negative function f : R → R should be the sum over t of the areas between a thin horizontal strip between y = t and y = t + dt. This area is just μ{ x : f(x) > t} dt. Let f∗(t) = μ{ x : f(x) > t}. The Lebesgue integral of f is then defined by diyince pek bişi anlaşılmıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yav Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 12, 2017 Tuz yemek falan sacma. Econ101 biliyosan fayda maliyet analizini yedirmen lazim oyle tertemiz oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pontipati Mesaj tarihi: Mart 15, 2017 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2017 Econ hatırlamıyorum hiç. Uluslararası ilişkiler, mimarlık, ekonomi gibi alanlardan olup Calculus'le bağlayabileceğim örnek verebilecek var mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Mart 15, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2017 su adam gibi anlat https://www.youtube.com/watch?v=TMGUPX8hwsA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pontipati Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 reyou said: su adam gibi anlat https://www.youtube.com/watch?v=TMGUPX8hwsA Bayağı iyiymiş bu, benzer limit ya da türeve nasıl bağlayabilirim hocam? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reyou Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 bu hocayi calculus bilgilerimi tazeliyim biraz diye aratirken buldum, cok fazla videosu yok, yapsa keske. mesela youtube da su adama methiyeler dizmisler https://www.youtube.com/watch?v=tbjp1SDLlSE lan oglum, bu nasil salakca bir anlatma yontemidir? adam size turev anlaticam demis, yap-boz gibi rakamlari oradan oraya attiriyo, ezbercilikten baska bisey degil, millette alkis tutuyo. lan turev diyosun bi sozluk anlamini ver, nerde kullaniliyo onu soyle. kendisi bile uygulamada kullanmismidir bilmiyorum. geciniz. soyle yazilar var mesela kullanim alanlari ile ilgili, kisa oz. http://www.matematiktutkusu.com/lise-matematik/315-turevin-kullanim-alanlari.html nette applications of xyz diye aratirsan mutlaka karsina cikar. su sekilde; https://www.youtube.com/watch?v=EBfxiKQLnJ4 bunuda turkcelestirip, ver iste. hatta turkce bir youtube kanali ac, izleyelim abone olalim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Youtube da twichte matematik anlatan olursa ben de bayagi takip ederim, cuzdani da anlatanin suratina firlatirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laraken Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 ne işe yaradığını, nasıl bulunduğunu falan hikaye gibi anlatmak işe yarayabilir hakikaten. sokağa çıkıp integral ne diye sorsan, 10 kişiden 9'u türevin tersi der direkt. (norveç'te) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vasfi Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 bu adamlar o dersi niye alıyo? pratikte kullancaklarsa bol bol soru çözdür puana dayalı, son 20-30 dk 2-3 soruluk %5 puan %10 puan konuya göre. ekonomi hocamız öle yapardı baya etkili olmustu bende ha teoride bilsinler diyosan hikaye anlatır gibi anlat, 2-3 proje ver %30 puanlık calıskanlar yapsın geçsin, tembellere yapcak bişi yok bida alsın :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 abi soru çözmek konuyu anlamana yardımcı olmuyor türevin kurallarını vs hatırlıyorum onüme koysam çok zor olmayan bişiyi çözerim de muhtemelen ama türev ne diye sorsan, mal mal bakarım yüzüne. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 16, 2017 Sorun şu ki köylü gibi ders planı hazırlayamıyorsunuz. Öyle o nereden gelmiş, bu nereden gelmiş diye anlatmaya kalkarsa öğrenciler daha tek bir alan hesaplayamadan dönem biter. Bir sürü teori var integrali türevle bağlayan, mantığını falan anlatan. Girsen çıkamazsın. Yapabileceğin en iyi şey bir tane İktisatçılar için Matematik kitabı bulup o kitaptaki örnekleri derse yedirmek. İbrahim Doğan'ın kitabını okumuştuk biz (kendi hocamızdı zaten sdf). Çocuklar iyi öğrensin istiyorsan da bol bol soru dağıtıp quiz yap 2 haftada bir falan. Yoksa kimse soru çözmez; derste verdiğin 3-5 örneği ezberleyip sınava girer 20 30 alırlar. Ertesi gün de bölüm başkanı/dekan falan arar kalbini kırar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar