Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metrobüs ters yön fiyatlandırması


Oce4n

Öne çıkan mesajlar

geçerken eliyle plakayı kapatan bile gördüm
kesin bin tane yolu vardır.

ama istanbulda büyük risk hakikaten motor.
hele e5'te soldan son sürat gidenler nasıl ölmüyor inanılır gibi değil, bi araba biraz panik yapsa hafif sola kırsa direksiyonu ggsin direk.

çoğu aynalara bakmıyor, ki aynaya baksan bile motorun kör noktaya düşmesi çok kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi hala hata faktörünü koymamışsın.

en ufak kazada kolunu kırsan, 1 ay üretime olan etkin düşecek. muhtemelen ücretsiz izine falan alacaklar seni. biraz büyüğü olsa sakat kalsan anında postalayacaklar falan.

öte yandan motoru kasko yapmamışsındır kasko parası motor kadar olduğu için. acaba neden kasko parası motor fiyatı kadar diye düşündün mü hiç?

yani lütfen toplu taşımayı herhangi bir bireysel taşımayla kıyaslamayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

geçerken eliyle plakayı kapatan bile gördüm
kesin bin tane yolu vardır.

ama istanbulda büyük risk hakikaten motor.
hele e5'te soldan son sürat gidenler nasıl ölmüyor inanılır gibi değil, bi araba biraz panik yapsa hafif sola kırsa direksiyonu ggsin direk.

çoğu aynalara bakmıyor, ki aynaya baksan bile motorun kör noktaya düşmesi çok kolay.


ben kopan kafa gördüm celik bariyerlerde.

giyotin gibi oluyo kayıp düştüğün zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

abi hala hata faktörünü koymamışsın.

en ufak kazada kolunu kırsan, 1 ay üretime olan etkin düşecek. muhtemelen ücretsiz izine falan alacaklar seni. biraz büyüğü olsa sakat kalsan anında postalayacaklar falan.

öte yandan motoru kasko yapmamışsındır kasko parası motor kadar olduğu için. acaba neden kasko parası motor fiyatı kadar diye düşündün mü hiç?

yani lütfen toplu taşımayı herhangi bir bireysel taşımayla kıyaslamayın.


Evet sigorta masraflarını toptan eklememişim, hızlı bir hesap oldu idare edin pls.

Elbette ki karşılaştırma yapılabilir, aradaki farkları ortaya koyunca riski göze alabilen motoru tercih edebilir.

Çalıştığım firmada 2 senede ölmediğimi gören 10'dan fazla adam motorcu oldu benim sayemde (ya da yüzümden :D).

Risk algısını kırmak lazım bence, fakat ölmeye aday olacak şekilde motor süren de çok var. Risk tamamen süren kişide bitiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

seigen said:

Çare motosiklet :P.

Günlük gidiş geliş mesafem 63 km, arada boğaziçi köprüsü var, haliç var, yenibosna trafiği var. Süre gidiş geliş 80 dk maks. Ekipmanı giymesi çıkarması içinde. Masrafı da günlük 9 tl.

Toplu taşıma alternatifi 1.8 km yürüme + metro + marmaray + otobüs ile gidiş geliş 10.6 tl ve 3-4 saat. Araba alternatifinde süre ve masraf daha da fazla.


aylık akbil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

µh said:

metrobüs mantıklı bir şey de öyle bir yoğunluğu kaldırmak için icat edilmiş bir şey değil. dünyanın en kalabalık şehirlerden birinin ulaşımını onun üzerine kurmak manyaklık


gene mantikli degil, cunku yerine daha kolay bakimini yapabilecegin ve duzenleyebilecegin troleybusler vardi 1900lerden falan beli bilinen.

onun yerine bimodal tram falan tarzi bisi dusunduler ki phileas aldilar. onda da rant abi.. soyle, ilk marmaray gecisinin yerinin bi bokun olmadigi ve de gerizekalica bir lokasyon olan marmaray yerine tunelden besiktasa cikiyor olmasi ve icinde lastik tekerlekli araclarin gecebilecegi bir alan da mevcut olmasi gerekiyordu. boylece hafifleyen kopru trafik yukunu LRT yerine rahatlikla kullanabilecegin bimodal tram'e (elektrikli lastik tekerlekli guclu metrobus) aktarabilirdin.

simdi sikinti surada basliyor, bu dusuk siklet bir cozum. senin Muhammed Ali'ye George Foreman'a falan ihtiyacin var. tek seferde okuz gibi abanabilecek birisine ihtiyacin var. kisa dagitimlar ve uydu sehirler (ki doktor kanitli aptal raporu verilebilecek bir durum uydu sehirlesmeye izin vermek) ile yakin sehirici noktalari baglayabilirsin bimodal tram ile. Ancak su anki metrobus calistigi noktada (bu kadar fazla sayida da istasyonu olmadan. mesela caglayan, ssk, perpa gibi sacma duraklarin kendi arasindaki dagitimini bununla yapmazsin, hizini kesmezsin) hizli, agir metro hatlarina ihtiyacin var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu metrobüs olayını ilk 10 yıl önce discovery channelda görmüştüm, orta nüfuslu şehirlerde düşük maliyetli güvenli ve ucuz taşımacılık için geliştiriyor adamlar. tramvay tarzı raylı taşımacılık tabi ki her zaman daha iyi ama maliyet açısından metrobüsün hem işletme hem de ilk yatırım maliyeti daha düşük bi de gündüz-gece sefer sayısını falan ayarlayabiliyorsun yoğunluğun az olduğu saatte tüm treni çalıştırman gerekmiyor falan. türkiyedeki kullanımı sıkıntı

her şeye rağmen bir ankara değil mantalite olarak istanbul. trafik azalsın diye toplu taşımadan kısan bir belediye başkanımız abi ötesi varsa gelin yarıştıralım yani melih başkan'ı geçebilecek kimseyi tanıyor musunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

metrobüs ilk yapıldığında sürücüsüz olarak planlanmıştır fakat yolların stabil olmaması , teknik nedenlerden dolayı sürücülü olarak devam etmektedir hatta ilk alınan metrobüslerin sürücüsüz özellikleri olduğu için tanesi 1milyon tl gibi bi rakama mı ne gelmişti (sallamış olabilirim) siyah camlı olanlar. Sürücülü olarak kullanılmaya devam ediliyor. yeniler ise bildiğimiz körüklü belediye otobüsü
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunun dışında çinde sanırım; insan sayısı metroları kaldırmadığı için metroları ne kdr sıkıştırsalarda çare üretemiyorlar sonra farklı bir sisteme geçiyorlar bence mükemmel bir çözüm:

inecekler, metronun son iki vagonuna geçer. durakta son iki vagonu bırakan metro yoluna devam eder. Vagondakiler iner, metroya binecekler o vagona geçer. yeni gelen metro direk vagonu götürür. arkasında yine 2 vagon bırakır.

abi indi bindi süresini sıfırlamış adamlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:

yolda giden aracin surucusuz olmasi mumkun degil.


dreagloth said:

baya sallamışsın


tam haberi bulamadım ama 2006 yılından haber:

Sürücüsüz metrobüs geliyor...
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Hollanda'dan 26 metrelik ve 220 kişilik metrobüsler alacak. Zemine çakılan mıknatıs takozları okuyarak yol alan metrobüsler, dar alanda manevra yapabilme özelliğine sahip. Metrobüsler, Topkapı-K.Çekmece arasında çalışacak...

http://www.yenisafak.com/gundem/surucusuz-metrobus-geliyor-5729
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...