Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Enjektör ve Manifold Temizliği


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Dün aracı ustama götürdüm 120 bin bakımı falan yaptırdım. Bana abi müsait oldugunda manifold ve enjektör temizliği yapalım arabaya falan dedi. Nedir ne değildir bilmiyorum ama arabadan bi şikayetim yok. Araştırdığım kadarıyla faydalı birşeymiş ama yaptıranlar varmıdır aramızda?

http://pics.tdiclub.com/data/517/Intake_Manifold_Cleaning.pdf
Mesaj tarihi:
Bahsi geçen parçalar çok fazla kurum bağlıyor atık egsoz gazları ve yakıttaki pisliklerden mütevellit. Yararlı bir işlem ancak para'nın dediği gibi gelişigüzel yapılmaması gerekiyor. Araç 120'e dayandıysa tabii, bi bakmakta fayda var. Yalnız parçalar çok hassas parçalar, dikkat etmek lazım.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,

Keyfe keder yapılmaması gereken bir işlem. Bir anda enjektörlerin işemeye başlayabilir.

Saygılar.


Daha önce CarbonClean yada herhangi bir katkı kullanmadım. 10.000 km falan önce de Würth Enjektör Temizleyici atarak 900 Km durmadan uzun yol yaptım. Faydasını gördüm gibi geliyor ama tam emin değilim.



http://shop.wurth.com.tr/?sayfa=product/artikel&artikel=5861011150028+++12

Bu ustalara ne sorsak pat diye yapalım edelim diyorlar kanser oluyorum yetkili servistekilere bile güvenmiyorum.
Mesaj tarihi:
Selam,

Şimdi şöyle bir olay var:
Bu motor çalışan bir makina. Valfler yataklarını güzelce belirlemiş, enjektörler fıslıyor falan. Böyle bir işleme ihtiyaç duyup duymadığı ilk önce enjektör basınçlarını kontrol ederek belirlemek gerekli. Eğer enjektörlerden birinde basınç düşükse temizlik ile o tıkanıklığı açabilirsin.

Fakat, bu temizlik işlemi sonrası bazen o valflerin oturma yüzylerinde boşluklar çıkmaya başlıyor. Motor kompresyon sıkıntısı yaşamaya başlıyor falan. Veya enjektörler pulvarize olarak değil de daha iri taneli olarak yakıt gönderiyor.

Kısaca ortalık fena karışıyor! Bu tarz bir işlemi, motor ile oldukça fazla km yaptığında, motoru yaptırmadan önce son çıkış olarak kullanmakta fayda var.

Benim Scenic II şu an 200k km ve Scenic III ise 100k km oldular. Daha böyle bir işlem yaptırmadım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Uygun olmayan yağ, kötü yakıt, sık değişmeyen hava filitresi gibi etkenlerle bu sonucu almak doğal.

Yeni nesil diesellerin yağlarının olduça kaliteli olması şart ve DPF'e de uygun olmalılar.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Bende pek taraftarı değilim zaten arabaya gayet düzenli olarak yetkili serviste orjinal parçalarla bakımını yaptırıyorum.
Dediğin gibi önce bi kontrol ettirmek lazım enjektör basinclarini falan ona göre hareket etmekte fayda var
Mesaj tarihi:
nedense başlığı görünce hiç araba ile değilde jeotermal sistemin manifold ve enjektörleri geldi aklıma. Boileri devreye aldılarmı acaba temizlik için hangi ekibi çağırdınız yardımcı olalım demeye geldiydim.
  • 1 yıl sonra ...
Mesaj tarihi:
Peki bu enjektör temizleyicilerin (benzinli için) bir yararı var mı? Araç birkaç kere durduğuğumda devir düşüşü yaptı dalagalanma gibi. Bi zararı yoksa würth enjektör temizleyici kullanayım diyorum?
Mesaj tarihi:
Komodo said:

Araç birkaç kere durduğuğumda devir düşüşü yaptı dalagalanma gibi


Ya bu olay bende de oluyor kırmızı ışıkta falan durunca. Araç stop edecekmiş gibi oluyor, devir düşüyor baya bi. Sonra bir anda toparlıyor kendini 1300 devire falan çıkıp geri 900 civarına dönüyor. Yolda giderken herhangi bir sorun yok ancak ışıkta vs. durunca böyle yapıyor.

Önerilerinize açığım.

Saygılar.

Araç: 2006 Toyota Avensis, Benzinli
×
×
  • Yeni Oluştur...