Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Harita Yapimi / Advanced


Bronx

Öne çıkan mesajlar

staidx0 C:Program FilesUltima Online 2Dstaidx0.mul
ststics0 C:Program FilesUltima Online 2Dstatics0.mul

beyle bende bronx adıme ozendım ve bu harıta olayına gırdım fakat bundan once kı seylerın hepsını yaptım yarıtadakı yerler sılındı ama bu uste yazıdıgım yerlerı belırtıgım halde all dedıgım halde start dedıgım no ıtem found yazısı cıkıyo olmuyo cok ugrastım yapamadım bırı yol gostere bılırmı[signature][hline]Her İyligin İçinde Bir Kötülük Her Kötülügün İçinde Bir İylik Vardır


Brightlance Lifespan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 7 ay sonra ...
Merhaba,

Map konusumu hayatta kaçırmam. Bronx tebrikler güzel çalışma. İzninle map konusunda bir kaç küçük ayrıntıyı eklemek istiyorum. Kullanılan bazı programların küçük ama kullanıldığında çok yaralar sağlayan yönleride vardır. Unutmayın map yapımı yüzeysel olarak(dağ, toprak, deniz vs.) oldukça basit ama static yapımları oldukça zordur. Zordur derken oldukça zaman alır.

Madenler birer statictir. Bu yönde Black olarak belirtilen zeminlerde çizilen belli cave renk kodlarını dragon static olarak işler. Bunları dağların içinde maden olarak kullanabilirsiniz. Map yapımında madenler sorun teşkil edebiliyor. Maden yapmanın bir yöntemide .BMP olarak hazırladığınız resimde dağın içine madeni (Cave) renginde çizip maden girişini , enterance(hatalı ise düzeltin) rengine boyamak. Çizdiğiniz cave in çevresini de Black rengi ile çevrelediğinizde alt yapıyı hazırlamış olursunuz. Map i dragon ile compile edin ve world force ile açın maden olarak çizdiğiniz bölümün üzerini düzenli bir şekilde dağ ile kaplayın. Map ve staticleri serverınıza altığınızda dağın içinde bir maden olduğunu görürsünüz. Bu şu demek oluyor , siz map i dragon ile compile ettiğinizde sistem otomatik olarak madeni zaten staticliyor sizede sadece üzerini örtmek kalıyor.

Unutmayın dünyanızı sadece kendi yaptığınız şehirler ile yenilemeyebilirsiniz. Bunun yanında diğer haritalardan beyendiğiniz yapıları alıp kullanma özgürlüğüne sahipsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus birincisi kullandığınız yapıların sahibinden izin almak(sizin o emeğe saygınızı gösterir) ikincisi harita değil sadece staticlenmiş yapılar olması.

Bende yeni bir harita yapıyorum. Ve yaptığım bu haritayı yaklaşık 3 haftadır test ediyorum. Harita yapmak zor değil ama var olan hatalı bulup düzeltmek bir ölüm.

Şöle bir durum varki belitmeden içim rahat etmeyecek, belki kullanırım belki de kullanmam ama server için illa tüm dosyaları vermek gerekmiyor. Hepsini serverın anlayacaği bir şekilde tek bir dosya haline getirip kullanabiliyorsunuz. Bu staticler , map vs hepsi için geçerli ve siz nasıl şekillendiriyorsanız öle kalıyor. Sanırım Bronx un belitrmek istediği noktada bu. İster ismini değiştir ister uzantısını ama bu şekilde olursa ne yaparsan yap ulaşamıyorsun. Hoş biraz meşekatli bir iş.

Uzun sözün kısası harita yapmak isteyenlere yardımcı olabilirim ama 2 hafta sonra. 2 Hafta sonra serverımı testten çıkarmam gerekli.


Saygılarımla ....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ek olarak dragonların desert yapılarında bir bozukluk var. Desert çizerken , kullandığınız yüksekliklerin aynı olmasına dikkat edin. Bu ne demek şimdi diyenler olmuştur diye konuyu açıyorum. Mesela bir adayı tamamen çöl yapacaksınız. Yükseltilere dikkat etmeniz gerekiyor. Dragon mapi compile ederken çöl ile diğer yapıların birleştiği noktalarda hatalara sebiyet vererek renk karmaşasına neden oluyor. Ama örneğin deniz ile çölü aynı yüksekliğe getiriseniz sorun kalkıyor.

Eğer bu sorunu daha önce yaşamış ve çözmüş olanınız varsa buraya yazarsa sevinirim. Başıma oldukça dert açtı. Yap git wordlforce kesim noktaları nı düzelt falan filan. Tabii dikkat edilmesi gereken nokta worldforce ile işleminizi en son mapinizi kullanacağınız noktadan önce yapmanız.


Saygılarımla...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
RRa, 06 Haziran 2004 23:32 tarihinde demiş ki:
taktin minoc a şehir şehir değil bu 0 dan yaziorsun ama bak sana ne yapabiliriz biliormusun ben sana minocun o dağı varya o daği büyültürüm minoc şehrini dağ yaparim eteğinede başka şehir kurarım öyle şeyler yapilabilir. Hatda ortasindan bide ırmak geçiririz oldu hatda ırmağa birde köprü koyariz hatda köprüden beri tarafi gz yapariz minocdaki action yerini özlemek zorunda kalmas kimseki o köprü epey eğlencelidir.
Ya işde böle şeyler pm at msn e gel her türlü icraat yapilir, lafda kalinmaz.. Copy pastelede olmuyor bu işler yakinda herkez görcek.


lafta kalmaz ha geç bu işleri rra!? eskilerdennnnnnn ... hatırlarsın belki[signature][hline]değiştirdik : The Kovenant - (1999) Animatronics
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ama sana kızmıyorum rra insanlara cok deger veriyorsun buyuk umutlar kucuk yıkıntılarla temelden gidiyor guvendigin kisilere dikkat et ikiniciside kendini cok buyutme herzaman daha buyukleri vardır.[signature][hline]değiştirdik : The Kovenant - (1999) Animatronics
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...