Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

adaptive cruise control with traffic assist


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

sinyal verince yol önceliği her türlü kendinde sanan halkımız yüzünden trafik varsa kullanmıyorum. her araçta böyle mi bilmiyorum ancak benim aracımda takip mesafesine bakmadan çok yakın şerit değiştiren araç olursa adaptif cruise control kendini devre dışı bırakıyor, frenlemeyi senin yapman gerekiyor. muck this shit kısaca. yoğun trafik yokken mis gibi icat 

Mesaj tarihi:

adaptive takip mesafesini kısa ayarlarsan yine biraz topluyor ama tam sıkışık trafik için mantıklı değil. her türlü araya giriyorlar. 3-5 kere denemek için kullanıp sonra daha uğraşmadım. uzun yol için çok iyi ama.

ayrıca otomatik fren olayı da güvenlik için iyi ama önünde araç varken gazı engellemesi de sinir bozuyor. yandan kaynak yapana yol vermeyeyim diye kısa mesafede sert kalkıp mesafe açmayayım diyorum gaza basıyorum gitmiyor araba. kapatılmıyorda.

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Araya başkası kaynak yapınca fren yapıp durmuyor mu? O zaman çarpar yahu ama her araçta farklıdır galiba 🥹

Bazılarında trafikte durunca tekrar tuşla veya gaz vererek aktive olmasını sağlıyormuşsun. Emin değilim ama VW'de Travel Assist denen opsiyonlu olursa durduktan sonra otomatik olarak devam ediyormuş. Şehir içi trafikte ne kadar verimli olduğunu merak ettim açıkçası 🙄

Mesaj tarihi:
df, 01.08.2024 22:31 tarihinde dedi ki:

adaptive takip mesafesini kısa ayarlarsan yine biraz topluyor ama tam sıkışık trafik için mantıklı değil. her türlü araya giriyorlar. 3-5 kere denemek için kullanıp sonra daha uğraşmadım. uzun yol için çok iyi ama.

ayrıca otomatik fren olayı da güvenlik için iyi ama önünde araç varken gazı engellemesi de sinir bozuyor. yandan kaynak yapana yol vermeyeyim diye kısa mesafede sert kalkıp mesafe açmayayım diyorum gaza basıyorum gitmiyor araba. kapatılmıyorda.

Toyota gidiyordu ilginçmiş marka model ne

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

@orc_lord eski arabam a3 te 10 sn içinde öndeki hareket ederse kendisi tekrar otomatik kalkıyordu onunla beraber ama 10 sn yi geçerse senin gazını bekliyordu. kaynak yapınca tekrar durup onun peşinden gidiyor. güvenlik riski pek yok ama sinir bozuyo herkes araya girince kapatıyorsun🙃

@Liebe şimdiki araç mercedes glb. yakında araç varken gaza biraz fazla basınca el freni çekiliyken gaz veriyosun gibi öne baskılayıp tutuyo arabayı. biraz mesafe açılınca bırakıyor. 3-5 metre mesafe açıldıktan sonra anca tam salıyor.

gaza öyle sert değil de sadece çok hafif dokunursan veya hold da değilken sadece fren bırakarak hafif hafif hareketlenebiliyorsun. sert bi gaz fren yaptırmamak amaç heralde. her arabanın sistemi başka valla alışmak lazım.

 

edit: bu arada audi > mercedes bu konularda. üst modellerde belki farklıdır ama ikisinin de c segmentinde bariz audi üstünlüğü var.

df tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:
orc_lord, 01.08.2024 22:32 tarihinde dedi ki:

Araya başkası kaynak yapınca fren yapıp durmuyor mu? O zaman çarpar yahu ama her araçta farklıdır galiba 🥹

Bazılarında trafikte durunca tekrar tuşla veya gaz vererek aktive olmasını sağlıyormuşsun. Emin değilim ama VW'de Travel Assist denen opsiyonlu olursa durduktan sonra otomatik olarak devam ediyormuş. Şehir içi trafikte ne kadar verimli olduğunu merak ettim açıkçası 🙄

adaptif olması mantığı ilk dediğin üstüne kurulu zaten, ileridekiyle arandaki hız farkına ya da mesafenin azalmasına bağlı frenliyor ya da gazlıyor. ama senin belirlediğin takip mesafesine göre (short, medium, long) u tam anlamlandıramadığı, örnek veriyorum senin önündekiyle arandaki takip mesafeni otomatik korurken, araya makaslayarak agresif ve çok yakın giren bir araç olduğunda (zaten senden hızlı giriyor) kendini devre dışı bırakıp frenleme ya da gazlama yapmayıp doğal olarak yavaşlıyor (frenlemeye göre daha hafif bir yavaşlama elbet). tehlike olabilecek durum; örnek verdiğim makaslayanın senin önüne ani girip ani frenleme yapması durumunda ne yapacağı ki orada da çarpışma önleyici frenlemenin devreye girmesi (teorik, user manuelde yazdığına göre) ama o durumda ne yapar kısmını test edecek kadar güvenmediğim için zaten otomatik olarak agresif makaslayan bir araç olduğunda ben frenliyorum.

Mesaj tarihi:

benzer örnek; aktif şerit takibiyle birlikte hız sabitleme, aka yarı otonom sürüşte; sen sinyal vermeden şerit aşmaya çalışırsan direksiyon titreme, direksiyon hareketinde sertleşme ve sesli uyarıyla seni şeritte tutmaya çalışıyor ama ısrarcı davranırsan direksiyon hareketinde, ona uyuyor. ama şerit takibi aktifken sinyal verip, sinyal tarafına şerit aşarsan takibi devre dışı bırakıp kontrolü sana bırakıyor ta ki sinyali kapatana dek

×
×
  • Yeni Oluştur...