Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Formül


Grego

Öne çıkan mesajlar

Elimde bazı veriler var yaptığım işle ilgili ve bunlardan matematiksel bir sonuç çıkarıp, hem müşterinin hem bizim performans sürecini değerlendirebileceğimiz ufak birkaç bilgiyi birarada görmeye çalışıyoruz diyelim. Ona göre farklı bir yol izleyeceğiz. Tek müşteride deniyorum bunu şimdilik.

İş özeti; Benden tekstil numunesi isteyen bir giyim markası, örneğin 6 tane buyer çalıştırıyor. 6 sı da farklı farklı numune istekleri gönderiyor. Bende bu istekleri bizim üretici havuzundaki ilgili fabrikalara yönlendiriyorum. 1-2 haftalık süreçlerde istediği numuneyi yaptırıp, yolluyoruz fiyatıyla beraber. Bazen aynı numuneyi 2 yada 3 fabrikanın hepsin yapıyor, farklı fiyatlar alınıyor. Hangisi beğenilirse artık. Fiyat tamamsa sipariş veriliyor. Süreç bitiyor.

Şimdi benim düşündüğüm değerlemeyi gerçekleştirebilmek için bir kaç veri çıkarttım, kim kaç numune isteği göndermiş, karşılığında kaç numune almış, kaçı siparişe dönmüş, hangi üretici kaç nnumune yapıpı kaç sipariş alabilmiş. sırf bu verileri çıkarırken bile, ayda 60 tane numune yapılan kızın 3 sipariş verirken, 10 tane yollayıp 6 sını siparişe çeviren başka biri oluyor mesela. Bunu müşterinin de yüzüne vuracağız.

matematiğim kıt olduğundan dolayı, daha ileri aşamaları için nasıl formüle dökeceğim bilmiyorum. işin, kişinin ve talep eden buyer ın başarısı yada başarısızlığını bir şekilde ölçmek istiyorum.

1 iş için atılan mail sayısı ( harcanan zamanı başka nasıl ölçmeli bilemedim ) , 1 işten kazandığımız komisyon ücreti , 1 iş için yaptırdığımız numune sayısı bilgilerini nasıl formülize etmeli, ne katmalı buna. neyle neyi çarpıp neye bölmeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bunların hepsini excele kaydediyorsun.


Marka Buyer Numune Sonuç Trafik Kazanç
Koton Quixef N1 Olumlu 100 mail 10 TL
Koton Quixef N2 Olumsuz 100 mail 0 TL
Koton axedice A1 Olumsuz 30 mail 0 TL
Koton axedice A2 Olumsuz 40 mail 0 TL
Koton axedice A3 Olumlu 50 mail 8 TL



Sonra bi iki formül kullanıp bunları saydırıyorsun, keza 5 değil 100lerce satır veri olacak. Sonra da sonuçları dümdüz çarpıyorsun.

Küfürbaz quixef %50 başarıyla ama 200 mailda 10 TL kazandırmış
10 x 50 / 200 = 2,5 birim kazanç

Temiz çocuk axedice %33 başarıyla 80 mailda 8 TL kazandırmış
8 x 33 / 80 = 3,3 birim kazanç

3,3 > 2,5 diyip axe daha başarılıdır diyebilirsin, yazışma sayısı doğrudan harcanan zaman olarak etki etmez diyip farklı katsayılar verebilirsin işlere zaten zor olan kısmı orası. Değişkenlerin başarıyı ne kadar etkilediğini tahmin edebildiğin sürece dümdüz bölüp çarpacaksın yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


axedice said:

Bunların hepsini excele kaydediyorsun.


Marka Buyer Numune Sonuç Trafik Kazanç
Koton Quixef N1 Olumlu 100 mail 10 TL
Koton Quixef N2 Olumsuz 100 mail 0 TL
Koton axedice A1 Olumsuz 30 mail 0 TL
Koton axedice A2 Olumsuz 40 mail 0 TL
Koton axedice A3 Olumlu 50 mail 8 TL



Sonra bi iki formül kullanıp bunları saydırıyorsun, keza 5 değil 100lerce satır veri olacak. Sonra da sonuçları dümdüz çarpıyorsun.

Küfürbaz quixef %50 başarıyla ama 200 mailda 10 TL kazandırmış
10 x 50 / 200 = 2,5 birim kazanç

Temiz çocuk axedice %33 başarıyla 80 mailda 8 TL kazandırmış
8 x 33 / 80 = 3,3 birim kazanç

3,3 > 2,5 diyip axe daha başarılıdır diyebilirsin, yazışma sayısı doğrudan harcanan zaman olarak etki etmez diyip farklı katsayılar verebilirsin işlere zaten zor olan kısmı orası. Değişkenlerin başarıyı ne kadar etkilediğini tahmin edebildiğin sürece dümdüz bölüp çarpacaksın yani.




öncelikle bir teşekkür edeyim eksdays. ( ilk defa düzgün telaffuz ediyorum )

yani senin formüle göre;
kazanç ( tl ) x başarı yüzdesi ( istek numune / sipariş ) / harcanan zaman ( birim olarak mail )

öncelikle tablo şu şekilde, dediğini buna uygulayabiliyorum onda sıkıntı yok.

tablo




bu işlemi, hem alıcıya hem üreticiye uyguluyorum. alıcının ne kadar gereksiz istek yaptığını, üreticinin de ne kadar boşa iş gücü kaybettiğini ölçecek. senin dediğine göre, temiz çocuk axedice %33 başarıyla, 80 mailde, 8 tl kazandırıyor ve 3,3 birimle daha başarılı. evet, ama bu 3,3 un birimi ne? şimdi ben patrona şu buyer 4 bu 6 dediğimde avel avel bakmaması için, son sonucu para birimi olarak sunmayı planlıyordum. o da hesaplanabiliyor zaten;

axedice 10 numune yaptırıp 2 sipariş verdiyse, bize kazandırdığı rakam belli. o 2 sipariş. peki, axedice bizi 3,3 birim gücünde mi uğraştırmış? o birime bir isim koymak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle küfrettiğimi farzet, lafa öyle girdim, küfürbaz olduğum için.

Sonralıkla, gün içinde aldığın verdiğin mail sayısı ne farkeder, yapacağın iş çok basit:

[Gelir x (Sipariş / Numune)] / Angajman süresi = X TL/gün

Bir başka deyişle, müşterinin size kazandırdığı parayı, kaç numunesini siparişe çevirdiğiyle oranlıyorsun ve çıkan rakamı, size ilk numune talebini attığı vakitten ödemeyi sizin hesaba geçtiği vakte kadar geçen gün sayısına bölüyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


quixef said:

Öncelikle küfrettiğimi farzet, lafa öyle girdim, küfürbaz olduğum için.

Sonralıkla, gün içinde aldığın verdiğin mail sayısı ne farkeder, yapacağın iş çok basit:

[Gelir x (Sipariş / Numune)] / Angajman süresi = X TL/gün

Bir başka deyişle, müşterinin size kazandırdığı parayı, kaç numunesini siparişe çevirdiğiyle oranlıyorsun ve çıkan rakamı, size ilk numune talebini attığı vakitten ödemeyi sizin hesaba geçtiği vakte kadar geçen gün sayısına bölüyorsun.



tamam öyle varsayıyorum. bilmukabele.

mail sayısı, işe harcanan zamanı ölçmek için. gerçek verilerle ölçemiyorsun onu, sürekli kronometre tutmazsan tabi. ama gelen gün giden gün mantığı bundan daha iyi. ama bunu tek numuneye indirgemem lazım, bu formül toplam için mantıklı.

örneğin ;

toplam ayda 20 istek için 40 numune yapılmış olsun, 6 sı sipariş. siparişlerden kazanım 4500 € hepsi için toplam harcanan gün sayısı da 65 olsun ( belki de ortalaması olamsı gerekiyor? )

4500 € x ( 6 / 20 ) / 65 = 20.76 € gün mü oluyor.

Ben birşeyi yanlış yapıyorum heralde. Sözelcilik :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi bir kere "ayda" olayı sıkıntılı, bir ayda 65 gün harcamayı başardığın için tebrik etmeliyim önce seni. Benim yazdığım şöyle bir şey, bu muhasebedeki turnover ratio olayının kaba bir uygulaması

Firma seninle iletişime geçiyor ilk istek için - Tarih 1
Firma ödemeyi yapıyor - Tarih 2

Bu, devamlı çalışmadığın firmalar için kullanabileceğin bir yaklaşım. Ama eğer iç içe geçmiş sipariş süreçleri olan devamlı çalıştığın firmalarsa konu, uğraştığın süreyi dahil etmenin çok anlamı yok, siparişleri tek tek ele alarak yapabilirsin ama ayrı bir performans ölçümü olarak

Orada da, misal şunu kullanabilirsin (sen de ortalama derken bunu mu kastettin bilmiyorum ama)

Aylık firma getirisi x [Sipariş / İstek] / [Ortalama sipariş-ödeme süresi]

Ortalamayı da dinamik olarak güncelleyeceksin firma bazlı olarak ayrı bir sütunda veya belgede tutacaksın, size isteği göndermelerinden siparişi sonlandırıp ödemeyi yapmalarına kadar geçen süre olarak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayda 65 gün, tek numunenin teslim süresi genelde 8-10 gün olduğu için. ortalamadan kastım o ydu. 20 numune hepsi 8-10 günden desen en aşağı 160 gün harcanmış oluyor haliyle. o yüzden toplam gün/numune sayısı olması mı gerek diye sordum.

eldeki verilere bir oturtayım bunları. Danke!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...