Yeto Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Merhaba sevgili patiler, 1 ay önce kafam attı ve yeter artık motor alıcam ulan diye yola çıktım. İLk başta vespa lx150 düşünürken daha yeni aynısından alan arkadaşım 200 cc'lik bak, 150 yeterli gelmeyebiliyor bazı yerlerde dedi ve sonrasında madem 200'lük bakıyoruz 250 de olur diye başlıkta yazdığım bu 3 motor arasında kararsız kaldım. bilen ve daha önce kullanmış arkadaşlardan tavsiye alabilirsem çok mutlu olurum. kafamdaki plan ise, 1 sene kadar böyle bir motorla trafik ve motor kullanmayı öğrenip sonrasında bunu satarak bir cafe race toplama projem var. e tabi konu bu olunca da ikinci elde değer kaybetmeyecek bir motor arıyorum. bu arada baktığım bu motorların hepsi 2. el, zira 0'ları cep yakıyor. xmax 250 --> seveni çok. en büyük artısı abs'si ve immobilizer'ı olması. ikinci eli kapışılıyor. sıkıntısı ise süspansiyonlarının ve selesinin oldukça sert olması. bir diğer kendimce sıkıntısı ise 2014 modeliyle birlikte kasa değiştirmiş olması. o yüzden 2013 alacağım motorun yeni kasalar geldikçe 2. elde değer kaybedeceğinden korkuyorum. 2014 yeni kasa alacak olursam da 13 - 14 k aralığına çıkıyorum. vespa gts 250 --> tasarımı ve tarzıyla gönüllerin eşek arısı. artıları ise evladiyelik (dayanıklı) olması. ikinci ellerinin neredeyse hiç değer kaybetmemesi, yere yakın olmasından ötürü dengeli olması ve tabi ki tarzı. eksileri ise lastik boyutunun küçük olması, ve diğerlerine göre daha ufak kalması (gerçi ufak kalması o kadar da problem değil, sıkışık trafikte çeviklik anlamına geliyor). ve tabi ki sele altı bagaj hacminin yok gibi bir şey olması. açıkçası motoru fullface kask ile kullanacağım ve sele altına 1 tane bile fullface bile sığdıramıyorsam oturur bir düşünürüm. ikinci el fiyatlarında aralık çok geniş. 2006 model 13.000 km 12k'ya da var, 2013 model 5.000 km 15k'ya da. piaggio xevo 250 --> açıkçası aralarında en ucuz olan bu. 12k'ya az km, 13k'ya sıfır ayarında bulunabiliyor. kullananlar xmax ile kıyaslıyorlar ve her ne kadar o kadar spor olmasa da daha konforlu olduğunu söylüyorlar. bagajı büyük, dengesi güzel. xmax'ten farkı abs ve immobilizer yok. ancak ne yazık ki hakkında çok fazla bir bilgim de yok. türkiye'de xmax'e nazaran çok daha geride kalmış bir motor. bu anlamda da acaba motorda "olmamış" bir şey mi var diye düşünüyorum. bilgisi dahilinde yorum yapabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler. en geç 2 hafta içinde bu işi bitirmek istiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 vespa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 izmirdeysen vespa ankara istanbul icin xmax diger iller icin piaggio Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Aralarında şehir içi kullanımda, ikinci elde ve yedek parçada en can sıkmayacak motor Xmax. Yeni öğreniyorsan ABS de iyi olur. Vespa macerasına girme hiç, Vespa öğrenme motoru değil, scooter meraklısıysan zevk motoru. Verdiğin model direk babamda var hatta, Xmax daha iyi bence. Cafe racer gibi bir hayalin varsa scooter ile motor kullanmayı öğrenmek de çok akıl karı değil bu arada, scooter'la normal motorun denge kavramları farklı. Birinde bütün ağırlık bacaklarının arasında seninle bir parça, diğerinde sandalye gibi oturuyorsun ve bütün olay götünde bitiyor. Commuter veya sport-touring/racing kırması bir şey alsan daha hayırlı olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 istanbul'da yaşıyorum. bir süre sonra her gün köprü geçmeyi de planlıyorum. aynı zamanda haftasonu kadıköy içinde kullanacağım. açıkçası hiç köprü geçmeyi planlamasam gider vespa'yı alırım ama işte o 20km'lik iş ev arası mesafe soru işareti yaratıyor. edit: motoru öğrenmek için scooter'ın çok mantıklı olmadığına katılıyorum ama motor öğrenmekten kastım istanbul trafiğini öğrenmek. çünkü en çekindiğim şey istanbul trafiği. onun dışında motoru kullanma kısmını illa ki öğrenirim diye düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 O zaman bence açık ara Xmax 2014+. İlla kaza yapmak değil de ufak tefek düşmeleri de hesaba kat, Vespa'ya çivi çakayım desen 50 Euro'dan başlıyor yedek parçası. Kısa vadeli şeylerde ve öğrenme motorunda Japon iyidir :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 ya baslıgı okudumda vespa alma tabiki. En kötü skuter vespa. bu gts deilde ufakları hava sogutmalı xmax guzel motor piaggioyu bılmıorm. ama 250 alıcaksan mesela, kymco xciting mi ne var cok guzel o f/p acısından köprüyüde büyütme gözünde, otobandan pek farklı deil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 bide fiyat fılmıormda bunların alfası suzuki burgman ya net Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Buna da katılıyorum :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 abi kymco alacağıma aynısına 1 - 1.5k daha ekler en azından piaggio kullanırım. peki diyelim xmax oldu. bütçe olarak 2014 yeni kasası zorlayacağı için temiz bir eski kasa 2013 aldım. yeni kasadan ötürü ikinci elde değer kaybeder mi? fikriniz olur mu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Sen satana kadar bir kasa daha çıkmayacağına göre etse etse 500 TL fark eder. Çok düşünmeye değmez yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 ya xmax bırz ufak, kymconun lastık capı falan daha buyuk sanırım. Gerçi malezeme kalitesi patates olabilir biraz burgman 200abs 15k mış bak, ikinci elleride 14k falandır. ABS sizi de 14k mış http://motosiklet.suzuki.com.tr/modeller/scooter/burgman-200/fiyat-bilgisi.aspx Baya geniş bunlar sanırım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 en iyisi vespa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 aman abi, lx150'den buraya hadi bi 500tl daha diye diye geldim :) fazlası çok yorar. abs'nin gerekliliği ve öenmi hakkında ne düşünüyorsunuz. yani o kadar elzem midir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Eger ilerde vitesli motor kullanacaksan vitesli ile başla. Scooterlara gelirsek, vespa piyasa motoru ancak eksisi çok fazla sen de yazmışsın. Xmax 250 momo designların tipleri çok hoş. Seleleri de daha geniş gözüküyor artçılı kullanım rahat olabilir. Abs hem iyi hem kötü birşey. Absye çok alışıp da abssiz motora binince sadece ön frenle durmaya çalışabilirsin bu sıkıntı. Baggio söylemiş zaten vitesli motor ile scooter çok farklı. Scooterların yol tutuşu zayıf. Tekerlek boyutları ve scooter oturuş pozisyonu itibari ile. Ancak kullanımı daha kolay. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2015 valla panik anında pratik azsa kitleniyor ön fren Ben bi keresinde kitlemiştim yani. yutupta bunu giderecek çözüm bulan bi dayı varda, yinede abs lazım ya. Olsa güzel olur yani. 2. el alsana direk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2015 xmax bence. Kar kış gidersin. Kullanan tanıdıklarım çok memnunlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dieevil Mesaj tarihi: Haziran 1, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 1, 2015 Motorda ABS durma mesefasını arttırıyor dıe soylentıler var . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lithran Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Yamaha tricity var baktınmı.Geçenlerde test sürüşü yaptım.Viraylarda felan kendi yatıyor kendi kalkıyor alet nerdeyse.O kadar dengeli ve karizmatik bir aletki .Dönen bir daha bakıyor.125 cc ama harika bir alet bence .Çift ön amortisor ve abs mevcut .YAMAHA LİNK Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dieevil Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Bende var . ABS yok makınede UBS dedıklerı hangı frene dokunursan oburude % 30 kadar basıyor kendılıgınden .Buda frenlemede cok etkılı oluyor.ve kaymıyor resmen makıne ve evet trafıkte dehşet rahat , cok kolay yatıyor kalkıyor . Felaket de ılgı cekıyor gecen bauhaus a gıttım alman turıst ın okadar hoşuna gıttıkı bır dünya soru sordu cevırmenı ıle foto felan cektırdı . :) Facebook burdada yonetıcı benım , Test vıdeoları mevcut Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 dieevil said: Motorda ABS durma mesefasını arttırıyor dıe soylentıler var . Bilimsel olarak incelemedim ama doğru olduğunu sanmıyorum. Arabada doğru bu dediğin, kazık frenle 4x metrede durmak yerine direksiyonu oynatma özgürlüğün olarak 5x mesafede durmak genellikle daha avantajlı oluyor. Fakat motorda zaten frene abanamıyorsun araba gibi, yaparsan hemen devriliyorsun. Dolayısıyla panik fren durumunda ABS kesinlikle daha iyi bir seçenek haline geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 yorumlar için çok teşekkürler. kombine fren yapabilene, daha doğrusu o alışkanlığı olana abs olmasa da oluyor anladığım kadarıyla. ancak benim gibi bir acemi için abs çok şey fark ettirebilir. bir iki hafta içinde xmax alacağım. abs'si olsa xevo'dan yana tavır koyabilirdim. şimdi kafamı kurcalayan konu motoru arka bahçede ağaca bağlasam yürütürler mi yürütmezler mi. alarm mı taktırsam, hem zincir kilit hem de disk kilidi mi taksam. kafayı bunlara yormaya başladım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pascalnouman Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 istanbuldasın abi agaci sokerler ve o motoru gotururler alarm tak tabi ki de Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lithran Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 2, 2015 Benim düldül kapıda apartman demirine halat kilit ile bağlı,ön diskte alarmlı kilit var.Direksiyon kilidinide mutlaka kilitliyorum.Üstünüde itinayla branda ile örtüp ön ve arka tekerden brandayı bağlıyorum. Mal canın yongası ,kapıda kaza bela bayılsam beni bile götürürler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Haziran 3, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2015 sımdı motorun yoldan gecenler tarafından gorulebilecek bi yerdemi? evden bakınca gorunuomu? Yani kilit evette mılletın orda motor oldugunu gormemesı daha bı ıyı bısey bence. Bide evden bakınca gorunsun, ben ısık acık yatıorm bı odanın :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar