Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

xmax abs vs. vespa gts vs. piaggio xevo (hepsi 250 cc)


Yeto

Öne çıkan mesajlar

Merhaba sevgili patiler,

1 ay önce kafam attı ve yeter artık motor alıcam ulan diye yola çıktım. İLk başta vespa lx150 düşünürken daha yeni aynısından alan arkadaşım 200 cc'lik bak, 150 yeterli gelmeyebiliyor bazı yerlerde dedi ve sonrasında madem 200'lük bakıyoruz 250 de olur diye başlıkta yazdığım bu 3 motor arasında kararsız kaldım.

bilen ve daha önce kullanmış arkadaşlardan tavsiye alabilirsem çok mutlu olurum. kafamdaki plan ise, 1 sene kadar böyle bir motorla trafik ve motor kullanmayı öğrenip sonrasında bunu satarak bir cafe race toplama projem var. e tabi konu bu olunca da ikinci elde değer kaybetmeyecek bir motor arıyorum. bu arada baktığım bu motorların hepsi 2. el, zira 0'ları cep yakıyor.

xmax 250 --> seveni çok. en büyük artısı abs'si ve immobilizer'ı olması. ikinci eli kapışılıyor. sıkıntısı ise süspansiyonlarının ve selesinin oldukça sert olması. bir diğer kendimce sıkıntısı ise 2014 modeliyle birlikte kasa değiştirmiş olması. o yüzden 2013 alacağım motorun yeni kasalar geldikçe 2. elde değer kaybedeceğinden korkuyorum. 2014 yeni kasa alacak olursam da 13 - 14 k aralığına çıkıyorum.

vespa gts 250 --> tasarımı ve tarzıyla gönüllerin eşek arısı. artıları ise evladiyelik (dayanıklı) olması. ikinci ellerinin neredeyse hiç değer kaybetmemesi, yere yakın olmasından ötürü dengeli olması ve tabi ki tarzı. eksileri ise lastik boyutunun küçük olması, ve diğerlerine göre daha ufak kalması (gerçi ufak kalması o kadar da problem değil, sıkışık trafikte çeviklik anlamına geliyor). ve tabi ki sele altı bagaj hacminin yok gibi bir şey olması. açıkçası motoru fullface kask ile kullanacağım ve sele altına 1 tane bile fullface bile sığdıramıyorsam oturur bir düşünürüm. ikinci el fiyatlarında aralık çok geniş. 2006 model 13.000 km 12k'ya da var, 2013 model 5.000 km 15k'ya da.

piaggio xevo 250 --> açıkçası aralarında en ucuz olan bu. 12k'ya az km, 13k'ya sıfır ayarında bulunabiliyor. kullananlar xmax ile kıyaslıyorlar ve her ne kadar o kadar spor olmasa da daha konforlu olduğunu söylüyorlar. bagajı büyük, dengesi güzel. xmax'ten farkı abs ve immobilizer yok. ancak ne yazık ki hakkında çok fazla bir bilgim de yok. türkiye'de xmax'e nazaran çok daha geride kalmış bir motor. bu anlamda da acaba motorda "olmamış" bir şey mi var diye düşünüyorum.

bilgisi dahilinde yorum yapabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler. en geç 2 hafta içinde bu işi bitirmek istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aralarında şehir içi kullanımda, ikinci elde ve yedek parçada en can sıkmayacak motor Xmax. Yeni öğreniyorsan ABS de iyi olur.

Vespa macerasına girme hiç, Vespa öğrenme motoru değil, scooter meraklısıysan zevk motoru. Verdiğin model direk babamda var hatta, Xmax daha iyi bence.

Cafe racer gibi bir hayalin varsa scooter ile motor kullanmayı öğrenmek de çok akıl karı değil bu arada, scooter'la normal motorun denge kavramları farklı. Birinde bütün ağırlık bacaklarının arasında seninle bir parça, diğerinde sandalye gibi oturuyorsun ve bütün olay götünde bitiyor. Commuter veya sport-touring/racing kırması bir şey alsan daha hayırlı olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

istanbul'da yaşıyorum.

bir süre sonra her gün köprü geçmeyi de planlıyorum. aynı zamanda haftasonu kadıköy içinde kullanacağım. açıkçası hiç köprü geçmeyi planlamasam gider vespa'yı alırım ama işte o 20km'lik iş ev arası mesafe soru işareti yaratıyor.

edit: motoru öğrenmek için scooter'ın çok mantıklı olmadığına katılıyorum ama motor öğrenmekten kastım istanbul trafiğini öğrenmek. çünkü en çekindiğim şey istanbul trafiği. onun dışında motoru kullanma kısmını illa ki öğrenirim diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya baslıgı okudumda vespa alma tabiki. En kötü skuter vespa.

bu gts deilde ufakları hava sogutmalı

xmax guzel motor piaggioyu bılmıorm.

ama 250 alıcaksan mesela, kymco xciting mi ne var cok guzel o f/p acısından

köprüyüde büyütme gözünde, otobandan pek farklı deil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi kymco alacağıma aynısına 1 - 1.5k daha ekler en azından piaggio kullanırım.

peki diyelim xmax oldu. bütçe olarak 2014 yeni kasası zorlayacağı için temiz bir eski kasa 2013 aldım. yeni kasadan ötürü ikinci elde değer kaybeder mi? fikriniz olur mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya xmax bırz ufak, kymconun lastık capı falan daha buyuk sanırım. Gerçi malezeme kalitesi patates olabilir biraz

burgman 200abs 15k mış bak, ikinci elleride 14k falandır. ABS sizi de 14k mış

http://motosiklet.suzuki.com.tr/modeller/scooter/burgman-200/fiyat-bilgisi.aspx
Baya geniş bunlar sanırım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eger ilerde vitesli motor kullanacaksan vitesli ile başla.

Scooterlara gelirsek, vespa piyasa motoru ancak eksisi çok fazla sen de yazmışsın.

Xmax 250 momo designların tipleri çok hoş. Seleleri de daha geniş gözüküyor artçılı kullanım rahat olabilir. Abs hem iyi hem kötü birşey. Absye çok alışıp da abssiz motora binince sadece ön frenle durmaya çalışabilirsin bu sıkıntı.

Baggio söylemiş zaten vitesli motor ile scooter çok farklı. Scooterların yol tutuşu zayıf. Tekerlek boyutları ve scooter oturuş pozisyonu itibari ile. Ancak kullanımı daha kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Bende var . ABS yok makınede UBS dedıklerı hangı frene dokunursan oburude % 30 kadar basıyor kendılıgınden .Buda frenlemede cok etkılı oluyor.ve kaymıyor resmen makıne
ve evet trafıkte dehşet rahat , cok kolay yatıyor kalkıyor .
Felaket de ılgı cekıyor gecen bauhaus a gıttım alman turıst ın okadar hoşuna gıttıkı bır dünya soru sordu cevırmenı ıle foto felan cektırdı . :)

Facebook
burdada yonetıcı benım , Test vıdeoları mevcut
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dieevil said:

Motorda ABS durma mesefasını arttırıyor dıe soylentıler var .


Bilimsel olarak incelemedim ama doğru olduğunu sanmıyorum. Arabada doğru bu dediğin, kazık frenle 4x metrede durmak yerine direksiyonu oynatma özgürlüğün olarak 5x mesafede durmak genellikle daha avantajlı oluyor. Fakat motorda zaten frene abanamıyorsun araba gibi, yaparsan hemen devriliyorsun. Dolayısıyla panik fren durumunda ABS kesinlikle daha iyi bir seçenek haline geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yorumlar için çok teşekkürler.

kombine fren yapabilene, daha doğrusu o alışkanlığı olana abs olmasa da oluyor anladığım kadarıyla. ancak benim gibi bir acemi için abs çok şey fark ettirebilir.

bir iki hafta içinde xmax alacağım. abs'si olsa xevo'dan yana tavır koyabilirdim.

şimdi kafamı kurcalayan konu motoru arka bahçede ağaca bağlasam yürütürler mi yürütmezler mi. alarm mı taktırsam, hem zincir kilit hem de disk kilidi mi taksam. kafayı bunlara yormaya başladım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim düldül kapıda apartman demirine halat kilit ile bağlı,ön diskte alarmlı kilit var.Direksiyon kilidinide mutlaka kilitliyorum.Üstünüde itinayla branda ile örtüp ön ve arka tekerden brandayı bağlıyorum.

Mal canın yongası ,kapıda kaza bela bayılsam beni bile götürürler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...