Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Boyner İade Sorunsalı


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

Takım elbisede sorun çıktı garantisi devam ettiği için iade geldi, bende karşılığında yeni bi takım elbise aldım ve yeni fatura kesildi. Buraya kadar herşey normal.

Şimdi bunda da sorun çıktı ve yeniden iade geldi ancak bu sefer çek filan istemedim, para iadesi istedim.

Bunu yapabilmemiz için işlemi yaptığınız "ilk" fatura gerekiyor diyorlar. Ekstre getireyim diyorum kabul etmiyorlar. İlk faturada ortalarda yok üzerinden kaç ay geçmiş, faturalar kesilmiş filan.

Aynısı Pull&Bear'da oldu son değişim faturası üzerinden iade etmişlerdi. Nasıl çözücem bilemedim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlkinde bütün süreç bitip ikincisini sıfırdan sipariş gibi yepyeni aldıysan ve yeni fatura kesildiyse öyle bir şey olacağını sanmıyorum, ama çekle aldıysan ve o çek ilk faturanın hesabına linkliyse vs. öyle saçma bir yapıda doğru söylüyor olabilirler. İşi yokuşa sürüyor da olabilirler ama pekala, yanaşmıyorlar çünkü para iadesine, klasik Türk.

Bence başka bir şubeye gidip ilk işlemden hiç bahsetmeden "ben bunu almıştım, sorun çıktı, iade istiyorum, faturam da bu" de. Kendileri ilk işlem kaydına ulaşıp isterlerse doğru söylüyorlardır muhtemelen, o zaman yukarılara taşırsın işi, "madem bunu görebiliyorsunuz faturanın numarasını mı göremiyorsunuz kardeşim" diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi fatura bir zorunluluk. "yok bilader" diyemiyosun, garantisi bitene kadar sakla diyorlar.

ama ama ama

bu puştlar seninle ilgili her türlü veriyi tuttuklarından boyner kartını gösterip "bak birader buna yüklemiştiniz, buradan çıkarın fatura no yu yeniden basın" diyebilirsin.

ha yaparlar yapmazlar o ayrı. ama fatura ile iade oluyor mallar malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mağazayı aradım Baggio'nun dediği gibi çekle aldığım için ilk faturaya linkli filan denildi. Daha önce muhasebeci bana faturanın fotokopisini göndermişti negzel, bu sefer muhasebedeki kız yokuşa sürdü fotokopileri bizde var ama sizin fotokopi/orjinal ile ibraz etmeniz gerekiyor filan dedi.

Ama ekstre dedim, onda da "mağaza prosedürü" dedi. Adamların mağaza prosedürü tüketici haklarının üzerinde. Tüketici hakem heyeti dedim onda da "resmi" bir yazı getirirseniz o zaman genel merkezle görüşülüp iade edilebilir dedi. Dediğiniz gibi tam bir yokuşa sürme, mağazanın insafı, tüketiciye işkence, başka birşey değil.


Llama*

Değişim Makbuzu = İade Çeki değil mi? O var işte duruyor onlar ama fatura ile beraber istiyorlar.

Fabrika alıyorum ben italyan kesim ama 3 ayda bir astarları yırtılıyor, hergün giymememe rağmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle bir kanun maddesi var. Diyor ki eğer tüketici alış belgesini ibraz edemiyorsa, sen bir gider pusulası düzenle ve üzerine "alış belgesi ibraz edilmemiştir." yaz biz ise gerekli indirimi tarafınıza yapacağız.

54 Seri No.lu KDV Genel Tebliği
Maliye Bakanlığı 18.09.1997 tarih ve B.07.0.GEL.0.53/5308-119/39973 sayılı özelgesine göre “54 Seri No.lu Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin B/1 bölümünde, tüketiciler tarafından satın alınan malların çeşitli nedenlerle iade edildiği durumlarda satıcılar tarafından iade edilen mal nedeniyle gider pusulası düzenleneceği ve tüketiciden iade edilen mala ait belgenin geri alınacağı açıklanmıştır. Ancak, Bakanlığımıza yansıyan olayların yeniden değerlendirilmesi sonucunda, yukarıda bahsedilen işlemlerde fiili imkansızlıklar nedeniyle satın alınan mallara ait belgelerin satıcılara geri verilemediği anlaşılmıştır. Bu durumda da satıcılar, tüketicilerin iade ettikleri mallar için yine gider pusulası düzenleyecekler ve pusulada alış belgesinin ibraz edilemediğini açıkça belirteceklerdir.” Diğeri ise 2011 yılına ait orada ne diyor? “Şirketinizin sattığı malların tüketiciler tarafından iade edilmesi halinde, Şirketinizce gider makbuzu düzenlenecek ve tüketiciden iade edilen mala ait fatura ve benzeri belge bu makbuz ekinde geri alınacaktır. Gider makbuzunda, iade edilen malın KDV si satış bedelinden ayrı gösterilmek suretiyle bu tutar indirim konusu yapılarak işlem düzeltilecektir. Diğer taraftan, iade edilen mala ait fatura veya benzeri belgenin fiili imkansızlıklar nedeniyle ibraz edilemediği durumlarda ise aynı şekilde gider makbuzu düzenlenecek ve makbuz üzerine alış belgesinin ibraz edilemediği açıkça belirtilecektir.” (İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığının 28/9/2011 tarih B.07.1.GİB.4.34.17.01-KDV.35-1652 sayılı özelgesi).




Ben bu madde ile mağazaya gidersem ve hala hakkımı vermemekte ısrar ederlerse polis mi çağırmalıyım yoksa tüketici hakem heyetine mi gitmek zorundayım? Hayır bu kadar basit birşey için bu kadar yokuşu anlamış değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Update

Müşteri hizmetleri ve mağazanın muhasebesi ile görüşmüştüm bir sonuç alamamıştım.

Bir saat kadar önce de çağrı merkezine şikayet bıraktım. Şikayete istinaden mağaza aradı ve elinizde konuyla ilgili ne fatura varsa gelin iade işlemini yapalım dediler. Tahmin ediyorum geri kalan işlemlere ait faturalarıda kendi sistemlerinden çıkarıcaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...