Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Aynı şeyden başlamıyorum ama pratik eksikliğinden olsa gerek bazı hatlar elime yapışıyor olabilir. Yaptıkça gelişiyorum. Örneğin önceden yaptığım modelleri şuan açtığımda sinirim bile bozulabiliyor (bknz: önceki modellerin dudakları) Son mesajdaki satış için dediklerimi kastediyorsan eğer. Hatırlamıyorum aynı template (base mesh) den mi başladım. Fakat O tarzda 2 tane benzer model olsun istemiştim. Satış istatisliklerini merak ediyorum bu tarzın (sonraki yapacaklarımın tarzları daha farklı olduğundan kızlar sevimli, bir çok sahneye gidecek bir şey olsun istedim. Ne kadar deforme edersen modeli, müşteri ağı o kadar azalırmış gibi GELİYOR. Bana kalsa gerçek insan modelleri yapacaktım ama arkadaşın gazıyla bu stilize çalışmalara geçtim.) Not: bu satış için hazırlanan modelleri animasyona uygun olacak şekilde hazırlamaya çalışıyorum. Meraklısına örnek görseller. http://www.tr3d.com/up/forum/galeri/79073.jpg http://i.imgur.com/JKdDsJt.jpg
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 eklemlerde bıraz sıkıntımı var sanırım. yüz baska konuda en azıdan dizlerde vs ikiser loopa daha ihtiyacı var yoksa nasıl skin edersen et oralar fazla patlar gibi geldi bana
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Diz ve dirseklerde tereddütdeyim aslında. Oraları insert ile mi yapsam, yoksa sadece destek lopları mı eklesem diye kararsız kaldım. En son "alan kişi / kullanacak kişi karar verip kendi eklesin" diye düşünüp bıraktım (örneğin: bel ve bacak bağlantısı arasına 1 loop atsa tamamdır. O kısıma ben atmıştım ama kalçadaki poligon yoğunluğunu kötü gösteriyor diye silmiştim) Bilmiyorum yanlış bir düşünce mi oldu . Poligon örgüsünü çirkin göstermeyecek şekilde yapmayı deneyeyim. (poligonu düşük tutmaya çalışmak hata oldu biraz. O yüzden destek lopları ekleyince albenisi azalıyor gibi geliyor ama bu şekilde de kyomak mantıksız sanırım) teşekkürler.
senko Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Niye ufak kiz çocuklarını ciplak sekilde ciziyorsun?
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 ha? soruyu soruş şeklini beğenmesemde cevap vereyim merak ediyorsan eğer. - ilk olarak ortada çizilen birşey yok bunlar modelleme (dijital heykeltraşlık diye düşünebiliriz) - kız çocukları dediklerin kimler? yukarıda 2 görsel var, birisi mathilda diğeri baykuşlu bi velet. Senin bahsettiğin diğer kız çocukları kim?
senko Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 bi ilk sayfaya baktim bi de sona matilda fln niye ciplak ciziyorsun bunlari merak ettim?
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 açıkladımda edit biraz geç geldi sanırım. soruyu soruş şeklin biraz ters gibi gelmişti. Cevap verirken biraz zorlandım. + bu şekilde yapılıyor olma nedeni. Kuralı bu diyebiliriz. İzlediğin animasyonlarda veya filmlerde kullanılan karakterler bu şekilde hazırlanıyor. Elbise giydiriliyor vs. Oyunlarda bile hazırlanış böyle (tabi daha sonra görünmeyen yerleri siliyorlar. Örneğin pantalon varsa, altda kalan kısımı komple siliyorlar gibi düşünebiliriz)
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 yanı ideali öle bi yapıcanki adam istediği smoothu basıp istediği lod'da kullanacak. tabi abya expertise o seviyeyi yakalamak.
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 ayrıca kolları 90 derece değil de 45-60 derece arası açarak modelleyeceksin ki rigging esnasında omuzlar ve koltuk altları anamızı ağlatmasın
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 şu uygun değil mi? http://www.tr3d.com/up/forum/galeri/79073.jpg
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 evet aynen bu şekilde. 2 bacak arasını da 30 derece kadar açmak hoş olur da kollar kadar önemli değil. çoğu modelci direk senin modelindeki gibi bırakıyor zaten bacakları.
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 bi de senko'ya ek cevap, densiz'in modelleri hep female olduğu için burada farkedilmiyor da male modellere de penis koymak şart. tabi modellerimiz her müşteriye uysun istiyorsak. 3d adult aksiyon piyasasının pazardaki yerini atlamamak lazım :D
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Ayakkabılarını giydirirken zaten biraz pozlamak zorundayım (topuklu olurlarsa) o sırada biraz daha açarım (bacaklardaki hatları kaybetmeyecek şekilde)
di Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 senko baya baya basarisiz troll ya. sallamayin pek.
di Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Densiz said: Ayakkabılarını giydirirken zaten biraz pozlamak zorundayım (topuklu olurlarsa) o sırada biraz daha açarım (bacaklardaki hatları kaybetmeyecek şekilde) Bu arada hep merak ettigim biseyi sorayim. Bu sekilde 3d model yapabilmek icin 2d halini de cizebiliyor olmak sart mi? Cizim yetenegi ve bilgisi gerekiyor mu? Evdir binadir faln gerekmiyor biliyorum da, konu kadin, erkek ya da diger canli varliklar olunca olay bambaska bir hal aliyor sanki 🤔
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 bacaklar her türü patlıyoda ben omuzda 90 dereceyle daha rahat ediyorum 2d bilsen işine yarar ama gerekmiyo aslında. stilize bişeyi güzel kotarmak ıcın eksikliğini hissedersin ama.
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 kaleme hakim olmak gerekmeyebilir ama ressam gözü şart bence.
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 İnternetde gördüğüm kadarıyla, 2d bilmek gerekmiyor. Ayrıca bilmek tabiki artı. Fakat 2d ile alakası olmadan çok güzel işler yapabilen insanlar var. 2d bilende bilmeyen kadar zorlanabiliyor 3d ye başladığında. Fakat onların en büyük artısı formları (en azından belli açılardan) biliyor olmaları. Bilmeyene göre çok daha hızlı öğreniyorlar. Fakat dediğim gibi, bilmeyipte çok güzel çalışmalar yapan var (hemde baya var).
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 şu dirsekteki olay rigde bozuyordur herhalde (yoksa böyle yapıp yırtabilir miyim) http://i.imgur.com/7eSxgis.png
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 dirseğin iç kıvrım yeri soldaki, dış sivri kısmı da sağdaki gibi olursa rigleyene kolaylık olur. el cevab: yırtarsın yani.
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 şuan öyle yapmıştım. iç kısım soldakiydi, dış kısımda sağdaki. iş görüyorsa hiç uğraşıp topolojiyi çok değiştirmeyeyim (aksi halde yeniden ayarlama yapacaktım) dizlerde de benzer birşey iş yapar herhalde. Gerçi dizde alt kısmı biraz farklı yapmak gerekir. Animasyon sırasında orasının pazular gibi şişmesi için.
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 yani kişisel görüşüm, realistik çalışıyor olsan çok daha fazlası gerekebilir ama toon çalışırken dilediğin ya da ihtiyacının yettiği yere kadar minimize edebilirsin. iş sonunda gelir dayanır tarz meselesine. sonuç olarak toonda dirsek diz çıkıntılarının, kasların nasıl çalışacağına sen karar veriyorsun belli sınırlar içinde. bu kollarda yaptığına benzer bir şey de olur, daha fazlası da olur. toon modellerdeki en büyük sıkıntılardan biri de bu oluyor zaten. tek bir modelciyle ya da model ekibiyle çalışma imkanı yoksa piyasadan bulunacak farklı farklı modeller birbirinden çok farklı tarzlarda olacağı için iş göremez durumda oluyorlar. hoş aynı şey realistik modeller için bile geçerli olabiliyor.
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 cok incelir orda veya cok clipping olur. bi daha looptan daha zarar gelmez bence orda satarken o topolojinin "hos" gözükmesine bakıyolarmı yahu ben olsam orasına bakar bunumlamı ugrascam derim acıkcası. ama bilmiytoreum piyasayı beklentileri bu konuda
Sufi Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 bir de kendimce birkaç öneride bulunayım. modellerin hoş, güzel bir tarzın var. ilk çalışmalarına bakınca tırmanan bir grafik olduğu ortada zaten. pek anlamayan birisi birbirine benzer yapılarda modelleri görüp "e bunlar aynı" falan dese de iş hiç öyle değil bir önceki postta dediğim gibi. aksine böyle olması çok iyi. bana sorarsan modellerini kendin rigleyebiliyorsan iyi bir sonuç alana kadar uğraşıp sorunların olduğu yerleri tüm modellerde modifiye etmen. ek olarak tarzının male versiyonu yok. madem bu işi karakter satışı olacak biçimde ciddiye alıyorsun, karakterlerinin male ve child versiyonları da olmalı. hatta ileride child teen adult gibi versiyonlarla aile paketleri gibi ürünler de sunabilirsin. inan ki tek modele nazaran çok daha geniş bir müşteri kitlesi için cazip hale gelir modellerin. daha önce de dediğim gibi model satın alacaklar için aynı tarz / farklı karakterler olayı ciddi sorun. az buz çalışma değil tabi bu dediğim ama sonucu da verimli olabilir. tabi eğer bu işe eni konu sağlam bir zaman ayırmak niyetindeysen.
Densiz Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 6, 2017 ÖNCELİKLE: Yardımcı olan, eleştiren, beğenen herkese teşekkür ederim. Her mesajda teşekkür yazmadım garip görünür diye (ve sohbet ediliyormuş havasını bozmasın istedim). Erkek model de yapacağım. Fakat pratiğim pek olmadığından ve standart oran orantı dışında yapmak istediğimden (baya deforme olmuş olacak) listede arkaya atmıştım biraz. (şuan çizdiklerim sıkıcı duruyor. Daha hoş birşeyler denemek istiyorum) sonrakiler sırayla Sosisli, ayrıca bir Erkek karakter, kız ve erkek çocuk ve bir hayvan var. Başlangıçlarını yaptım ama paylaşılacak durumda değiller. (sosisliyi atayım örnek) http://i.imgur.com/ZSdFWrw.png
Öne çıkan mesajlar