Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bmw X3 (F25) için kışlık jant lastik seçimi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

bi arkadaşta x3 var f25 kasa

şu iki seçenekten birini tercih edecek, başka tercih şansı yok. 19 inç versiyonu tercih etmek istiyor fakat sürtme yapar mı bilmiyor. sürtme gibi bir durum olmayacaksa o versiyon alınacak.




F25 / BMW X3
F26 / BMW X4
V-Spoke 307 Siyah Jant 18 inç
M+S Pirelli W210 Sotto Zero
RSC 245/50R18 100H

veya



F15 / BMW X5
Star Spoke 449 Orbit Grey Jant 19 inç
Pirelli Scorpion Winter
R-F 255/50R19 107V

şu an üzerinde 17" jant ve 225/60R17 lastik var

Mesaj tarihi:
Selam,

225/60R17 yazlık lastiği olan biri gidip de 245/50R18 veya 255/50R19 almaz. Kışlık lastiğin felsefesine aykırı taban genişletmek!

245/50R18 alırsa eğer:
Lastik tabanı %8,9 genişleyecek (kızaklanma artacak, kar performansı düşecek)
Lastik yanağı %9,3 incelecek (jant ve lastik daha hassas olacak çukur düşmelerine)

255/50R19 alırsa eğer:
Lastik çapı %5,1 artacak (motordan daha fazla enerji çalacak, ivmelenme düşecek, hız göstergesi daha hatalı gösterecek)
Lastik tabanı %13,3 genişleyecek (etkiler önceki ölçüyle aynı)
Lastik yanağı %5,6 incelecek (etkiler yine aynı)

Mevcut 17" lastikleri kışlık, 245/50R18'i de yazlık yapabilir mesela.

Ben 215/70R16 falan seçerdim kışlıklarımı. Taban daralır, yanak kalınlığı artar, çaptaki değişim %0,8 mertebesinde kalır.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
jantı da büyütücem diyo psikopat. bişi diyemedim.

bence de taban alanını çok abartmamak daha sağlıklı. ama jant boyutu büyüyebilir sanki
Mesaj tarihi:
adamlar bağdatta piyasa yapacak şu mevsimde bile 20 C güneşli zaten şehir. kışlık bir durum yok, şu arabaya para veren adam her türlü yapar zaten kızaklamasını makasını sdffds
Mesaj tarihi:
Selam,

Bu sıcak dönemi saymazsak; sabah Tuzla 8°C, Kurtköy ise 7°C sıcaklıkta oluyordu. Ayrıca kışlık lastiğin bir diğer büyük avantajı da su tahliyesinin çok daha üstün olması. Continental'in TS850 lastiğinin en büyük avantajı da ıslak yol için. Yoksa kar ve buz performansı çok daha iyi lastikler var. Ama İstanbul gibi yağmurun, kar yağışından daha fazla olduğu yerler için ideal.

Artık birçok aklı başında lastik üreticisi lastikleri yaz ve kış olmak üzere gruplandırıyor. 4 mevsim tarzı bir ibare kullanmıyorlar. Ben lastik+jant aldım; 2.400TL gibi bir rakam ödedim. 6 yıl kullansam, 400TL/yıl masraf demek bu benim için. Açıkçası güvenliğim için de o kadar masrafı yaparım. Hele ki arka koltukta 2 tane de ufaklık taşıyorsam.

Sadece haftasonları AVM'e gitmek için araç kullanıyor olsaydım, yağmur performansı yüksek bir yazlık lastik seçerdim. Kışlık işine girmezdim belki de. Ama günde min 90km yol yapıyorum, TR'nin yol şartları da ortada; su toplayan yollar var. Otobanda giderken kızaklanma riski taşımak istemem veya sırf lastiklerim daha dert olduğu için fren mesafemin uzamasını istemem. Ben tepkilerimi yaz/kış olarak 2 farklı set değerinde kullanamıyorum :)

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...