Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yağ Sorunsalı v2


SeaGle

Öne çıkan mesajlar

Selam gençler,

Yine bir problemle karşınızdayım. Zaten problemsiz bir gün yaşadığımı tarih yazmadı henüz sdf.

Fazla Motor Yağı konusunda bahsettiğim bir yağ eksiltme problemim vardı, hatırlarsınız. Problem hala deam etmekte. Gerçi şu an 0,5 litre/2000 km gibi bi değerdeyim takip ettiğim kadarıyla, kitapçık ise 1 litre / 2000 km için normal diyor.


Gel gör ki, önceki konuda bahsettiğim gibi 45k bakımından hemen sonra bu problemin ortaya çıkması ve bu bakımın aracın yetkili servis dışında bakımının yapıldığı ilk servis olması nedeniyle kıllanmaktayım.


Son yağ değişiminde, mobil 1'in aracın istediği spesifikasyonu sağlayan yağını koyduk. Yağ kalitesiyle ilgili de bir problem yok.


Şimdi, az biraz konuyla ilgili incelemelerde bulundum. Öncelikle yağ sızıntısı olup olmadığına baktım. İntercooler hortumlarının diplerini inceledim onlarda bir sızıntı göremedim.

Bi tek yağ dolumu yapılan kapak ve karter havalandırma borusu civarındaki enjektör girişinin çukur kısmında birikmiş bi yağ vardı. Gerçi yağ dolumu sırasında akmış bişey olabilir diye düşündüm de yağ dolumu 1 ay kadar önce oldu, kalır mıydı şimdiye kadar bilmiyorum. Kara listeye aldım orayı. Birde kapak gibi bişey var orda açamadım ama belki de ondan sızıyor. Fotoğraf spoda.


https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_160049.jpg



Orda gözüken birikinti yağ ile karışık balata spreyi. Yağ o kadar çok değildi ama vardı. Bahsettiğim kapak gibi şey de enjektörün hemen solundaki (yatay çıkmış olabilir spoda, altta gözüken) kapak.


Sonra üst tarafta kolay ulaşılabilen turbonun hava giriş hortumunu söktüm. (2. salyangoz giriş bağlantısı sökebileceğim gibi değil.) Yağlıydı biraz ama abartı değil. Zaten karter havalandırma borusu direk buraya bağlandığı için gelen sıcak havadan yoğuşan yağdır diye düşündüm.

Karter Havanadırma Hortumu Turbo Giriş Bağlantısı

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_170217.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_170208.jpg



Turbo

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_161529.jpg




Dibinde sızıntı olmamasına rağmen intercooler çıkış hortumunu da söküp baktım. Onun da içi yağlıydı.


https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_155211.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18366514/rok/20141026_155232.jpg




Şimdi,

belki bu hortum içlerindeki yağlar o zaman fazla yağ eklediğim sürede oluşan yağlanmalar olabilir. Ama yağ eksiltme konusu fazla yağ eklemenin öncesinde oluşmuş bişey, buna bağlamıyorum. (Fazla yağ ile kullanılan 1 günde de turbo sızdırmazlık elemanları gg olmamıştır umarım tabi, o ayrı bi konu sdf.)


Şimdi konuyu niye açtım, hem bu yağlanmalar normal mi onu sorucam. Hem böyle ara ara bazı noktaları kontrol edicem onları uplayıp kendime online arşiv yapıcam sdf. Hem de sizin "aga şuraya da bi bak bakayım" dediğiniz nokta varsa onları öğrenicem.


Araçta hissedilebilir herhangi güç azalması olmadığı için ben bi yerden yağ sızıyor diye düşünüyorum.

Belki de kuruntu yapıyorum, katalog değerinde eksilttikten sonra normal diyebiliriz. (işte niye ekslitmeye 45k bakımı sonrasındaki 2k kilometre sonra ortaya çıkmaya başladı?)

Bu araçların sahipleri tarafından kurulu bi amerikan bi de avusturalya forumu var. Bunlardaki konulara baktım kimisi diyo 11k mil oldu hiç eksiltmedi. Kimisi diyo 7k milde 1 litre gitti. Biri diyo 20k mil sürüşte toplamda 3 litre eksiltti.


Cevapsız sorular içindeyim. Öpüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

45k km'de bi dönüm noktası var ve bu noktadan sonra bir kez kitapçıktaki miktardan daha yüksek yağ eksiltti. (yaklaşık 1,5 litre / 1000 km) Şu an kitapçık miktarı içinde yap tüketimi fakat işte noldu da ondan sonra tüketmeye başladı.


Şu tüketime göre 15k lık yağ değişim periyodu içinde 7 litre yağ eksiltecek totalde ki bu tam olarak aracın yağ kapasitesi kadar.

45 k öncesindeki 3 adet 15k'lık sürekçe hiç sarı ışık yakacak derecede yağ tüketimi yaşanmadı bu araçta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

52k lan.

Isuzu fln istemem, euroncap'de tavanı içe doğru v oluyodu onun o zaman tırstım o araçtan sdf.

Ne bileyim abi, sen de hiç bilgi vermiyosun kanka bizimki de eksiltiyo/eksiltmiyo diye.


Ya da tanıdık biri yok başka bu araçtan olan. 2014 model var bi tanıdıkta da o da 15k bile olmadı, zaten eksiltse bile normal rodajda bi araç için.

Napayım abi makineciyim ben =/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

160 hp scirocco vardi gecen seneye kadar, yag eklemekten bi hal olmustum alete. ilk 4000 km'de isik yaninca anlamistim yag yaktigini, toplam 23bin km kullandim ama ortalama her 1000 km'de 1l yag eklemisimdir.

sat kurtul :)

edit: 50 kere serviste gidip yag sarfiyat formu duzenlettim ama bi sonuc cikmadi tabi. kitapcikta yazdigi gibi yakiyo alet, yapacak bisey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi problemin segmanlardan, subap contalarından fln kaynaklanmadığından emin olayım yağ eksiltmesi koymayacak bana. Gerçi 50k'da yağı suyu filtreleri düzenli değiştirilmiş bi araç, ki performans farkı da yok, bahsettiğim şeyler olmaz bence ama işte kafada soru işareti.

Bide dediğim gibi o 45k servisine oraya gitmeyeydim keşke. Prof görünümlüydü adamlar da. Gerçi sade görünümlüymüş, yağ spesifikasyonunu bile bilmiyormuş adamlar aracın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Gidip sıkıştırma performansını ölçtürsene motorun. Anlarsın böylece.

Intercooler içinde motor yağının işi ne hem?! Karter civarında falan yağ buharı/yoğuşması falan normal. Ama sağlam bir motor temizliği yaptırıp kontrol de edebilirsin. Ben toz-yağ karışımlarına gıcık olurum. Kontrol etmek istediğinde yanıltıcı oluyorlar. O sebeple her bakımda motoru yıkatıyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

52k lan.

Isuzu fln istemem, euroncap'de tavanı içe doğru v oluyodu onun o zaman tırstım o araçtan sdf.

Ne bileyim abi, sen de hiç bilgi vermiyosun kanka bizimki de eksiltiyo/eksiltmiyo diye.


Ya da tanıdık biri yok başka bu araçtan olan. 2014 model var bi tanıdıkta da o da 15k bile olmadı, zaten eksiltse bile normal rodajda bi araç için.

Napayım abi makineciyim ben =/


euro ncap e mi firer abi kamyonet? doğası gereği spin-takla atmaya musait zaten lel.

al isuzu taşı yükünü. bu işe en iyi gelen o. amarok biraz daha elit kaçıyo, gereksiz.

ya da ford ranger al cok daha uygun fiyata.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hilux u bilerek tercih etmedik bu sefer. 99 yılından 2013'e kadar kullandık aynı hilux u. Hiç bir problemi olmadı yaşına bağlı olan şeyler dışında.

Yine hilux alalım dedik ama döşeme kalitesi 99 model aracınkinden bile kötüydü bi kere. 2. problem de kasa ölçüleri fln bize uymadı pek. Yakıt tüketim değerleri de hiç iç açıcı değildi. Öte yandan piyasada o dönem fiyat/performans konusunda iyi sayılabilecek araçlar da yoktu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Gidip sıkıştırma performansını ölçtürsene motorun. Anlarsın böylece.

Intercooler içinde motor yağının işi ne hem?! Karter civarında falan yağ buharı/yoğuşması falan normal. Ama sağlam bir motor temizliği yaptırıp kontrol de edebilirsin. Ben toz-yağ karışımlarına gıcık olurum. Kontrol etmek istediğinde yanıltıcı oluyorlar. O sebeple her bakımda motoru yıkatıyorum.

Saygılar.


Abi, motor yıkayan yer bulamıyorum.

Nereye gitsem "abe biz bunu yıkayamayız" diyolar. Uzay mekiği değil ki ecu var sigorta kutusu var işte, zaten dizel motor. Yakınımda yıkatacak yer bulamıyorum.

Sonax var bursa'da ama izmir'e gitsem daha yakın kalır, öyle ters bi yerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Motor yıkamada en önemli nokta yağ çözücü kullanman. Güzelce "fısssla", biraz bekle, sonra tazyikli (abartı basınçlı demiyorum bak) su ile durula. Sonrasında da azıcık basınçlı hava ile kurumaya yardımcı olacaksın tamam. Soketlere dikkat etmek gerekiyor çünkü basınçlı yıkama makinalarının basınçlarına dayanamayabiliyorlar.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi ben sonax motor temizleyici alsam, soğuk motora güzelce sıksam, sonra hortumdan yımışak yımışak akan su ile ecu ve sigortalar ıslanmayacak şekilde durulasam sorun olmaz diyosun?

Ben bunu pazar günü yaparım sdgf.


Soketleri bilmem ama kablolara güvenim tam sdfgs. VW grubua da biz veriyoruz kabloyu, HEPSİ ELİMDEN GEÇİYO HMMSSFF.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

kesin bozar masraf çıkarırsın sen
şu araçları amaç etmeyin ya hayatınıza


Amaç değil abi, bu da benim hobilerimden biri.

Ortam uygunsa fotoğraf çekiyorum, değilse araçların mekaniğiyle uğraşıyorum. En sevdiğim 2 aktiviteden biri bu.

Mesleğimle de bağlantılı olduğu için kurcalarken bişeyler de öğreniyorum. Oturup modifiye kasıp yarışa girmiyorum ki bununla amaç olsun sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...