Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Selam arkadaşlar ; Konu hakkında detaylı bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim Benim aracı biliyorsunuz Caddy ruhsatta da Yük Nakli hususi - Panelvan olarak geçiyor
wastyrx Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Abi uygulamaya gerek mi var? Kış geldi mi taktır kış lastiğini baharda tekrar değiştir işte güvenlik bu yani cimrilik yapmayın hiç. Zamanını soruyorsan 1 Aralık - 1 Nisan arası hatırlıyorum.
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 İstanbul da kış lastiği çoğu mevsim bence gereksiz Kaldı ki benim lastikler 4 mevsim ama bilmiyorum bakalım sanırım alacam bende
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 ya hayır aslında bende farkındayım kış lastiği zorunlu trafik için güvenli flan filan Ama işte aracı haftada 1 ya kullanıyorum ya kullanmıyorum karın lapa lapa yağdığı zamanlarda da hastalık bile olsa taksi otobüs vs kullanıyorum Açıkcası 4 ay içinde 1000 TL bayılmak... Hele şimdi zorunlu oldu mezarcılara gün doğdu .... Ama bakalım yapacaz artık bişeyler
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Kis lastiginin adi ustunde kis icin. Kar degil. Hava sicakligi belli bir seviyenin altina dustugunde sertlesen lastik hamuruna karsi kardan daha tehlikeli seyler var. Umarim o kadar araba degistirdikten sonra "aile icin" aldigin caddy'ne kis lastiksiz olarak ailenle binmezsin.
elesso Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 kışlıkları eylül gibi alacaksın ucuz oluyo. aldığın yerin saklama yapan bi yer olmasına öncelik ver. 4 ay için bin lira gibi düşünme her sene olacak bu olay, yani seneye bi 50 liralık rotbalans ve değiştirme parasıyla halletmiş olacaksın.
Remus Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 İstanbul'da kışlarıda genelde sıcack geçtiği için 3-5 gün dışında gerek olmuyo kış lastikleri. İç Anadolu, doğu anadoludaki soğuk yerler için belki, kışlık ortalama sıcaklığa bakmak lazım.
dana22 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 kuresel isinma abi anahtar kelime..kayseri de bile dogru durust kar yagmiyor..anca guneydogu anadolu filan..
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Selam, KHaRoN çok yumuşak belirtmiş diyeyim sen anla ;) Saygılar.
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Remus said: İstanbul'da kışlarıda genelde sıcack geçtiği için 3-5 gün dışında gerek olmuyo kış lastikleri. İç Anadolu, doğu anadoludaki soğuk yerler için belki, kışlık ortalama sıcaklığa bakmak lazım. http://www.dmi.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=ISTANBUL Cok iyimser ve sorumsuz tahminler yapiyorsunuz. Tabloyu inceleyerek kasimdan nisana kadar istanbulun ortalama sicakliklari gayet kis lastigi gerektirir nitelikte oldugunu goruyoruz. Minumumlar ve ozellikle aralik,ocak,subat,mart maksimum degerleri ozellikle tehlike arz ediyor.
paramecium Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Selam, Viyadük ve köprüleri (hep bir bağlaç ile bu iki kelimeyi ayırmak istemişimdir) unutmamak gerek. Rüzgar alan bu noktalar çok daha hızlı don yapıp tehlike arz edeceklerdir. Saygılar.
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 ya alacağım zaten ailem için güvenlik herşeyden önce gelir Varmı bildiğiniz güzel bir lastikçi şöle kampanyalı filan
Remus Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Markasına göre değişsede ortalama 7C nin altı için kış lastikleri. Lastikçi değilsen pek savunmanın anlamı yok. Birde benzinde daha çok yakıyorsun. 1000 Tl veripte kurtulamıyorsun.
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Sertlesmis mevsim lastikleriyle kisin kullanmaya calistiginizda traction kaybedildigi icin daha fazla efor sarfediliyor. Tam tersi kisin kis lastigi kullanmamak daha fazla yakit yaktirir. Madem birincil endise masraf, masraf acacak bir sey daha soyleyeyim. Kisin mevsimlik lastikleri kullanarak o lastiklerin soguk olmayan havalardaki tutunma ozelliklerini de kaybettiriyorsunuz. Daha erken eskiyen ve guvenli olmaktan cikan lastigin daha fazla masraf getirecegi asikar.
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 E peki bende şu anda 4 mevsim lastik var Mantığı ne bunun ? O zaman 4 mevsim lastik değilde atıyorum yaz lastiği densin
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Lastikler 3 tipte satiliyor tuketici marketinde. 1. kislik lastikler 2. Mevsimlik lastikler (4 mevsim vs diye pazarlanir, kis disinda kalan her kosul icin uygun) 3. yaz lastikleri Son donemlerde 2 ve 3 ic ice gecti, kesin cizgilerle ayirmasi zor hale geldiler. Bunlarin ustune performans lastikleri cikti. Kosul uyumlulugu mevsimlik lastikler kadar esnek olmadigi icin yaz lastikleri olarak nitelendirebiliriz.
Rerore Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 kharon haklı ama lastik üreticlileri daha fazla lastik satmak için 4mevsim diye adlandırılan: yaz-kış idare eden malzemeden lastiklerini itibarsızlaştırıyorlar isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma 5 sene 60nin kmyi de 4 sene 50bin km yaptılar
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 kafa karıştı... Neyse abi malum dövlet bize böyle bir uygulama çıkardıysa bizede uymak düşer yapacak bişey yok Yorumlarınız için teşekkür ederim...
Rerore Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Rerore said: isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma Lastik metalurjisi daha henuz o kadar gelismedi. Bunu yapabilen materyaller var fakat tuketici icin hala daha cok pahali. Bu kadar esnek kosullarda optimum performans gostermek icin cok fazla seyden odun veriliyor, en basinda da malzeme dayanimi geliyor. Wear&Tear gozetildiginde hala daha yazlik + kislik almak daha makul halde, ustelik bu tarz o kosula uzmanlasmis lastikler hala do-it-all urunlerden daha iyi performans gosteriyor. Dolayisiyla mevzuya oyle "sektorun itligi iste" diye komplo teorileriyle bakmamak lazim. En basitinden soyle dusunun, madem bu kadar genis skalada sicakliklarda calisabilecek urunler yapilabiliyor ve performans lineer bi sekilde dagitilabiliyor, neden inanilmaz paralarin dondugu motor sporlarinda hala daha lastikleri isitmak icin vs ugrasiliyor? Takildigi gibi optimum traction saglayacak urun yok mu ellerinde, yapilamiyor mu?
Katibim Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Rerore said: lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim +1
ginaly Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 abov nasıl yanlış yorum lan bu. rerorroerer ve caddyci.
Remus Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Katibim said: kafa karıştı... Kullanıcağın yerin ortalama sıcaklığına bak, 7C altında 4 ay görüyorsan al. Yoksa çok gerek yok. Soğuk havalardada yavaş gidersin. (7C her markada aynı olmayabilir araştır kendi lastiğini) Paran çoksa al gitsin çok bir problem olmaz. http://www.continental-lastikleri.com.tr/www/lastikleri_tr_tr/general/teknik-bilgiler/tips/winter-tires.html Burda continental anlatmış mesela.
Kharon Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Mesaj tarihi: Ekim 13, 2014 Rerore said: lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim Cook cok yanlis bi dusunce. http://www.krexinc.com/wp-content/uploads/2012/03/tire-problems.jpg under inflation da yuzey alanini azalttiginiz icin traction azalir tam tersi.
Öne çıkan mesajlar