Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği uygulaması


Katibim

Öne çıkan mesajlar

ya hayır aslında bende farkındayım kış lastiği zorunlu trafik için güvenli flan filan

Ama işte aracı haftada 1 ya kullanıyorum ya kullanmıyorum karın lapa lapa yağdığı zamanlarda da hastalık bile olsa taksi otobüs vs kullanıyorum

Açıkcası 4 ay içinde 1000 TL bayılmak... Hele şimdi zorunlu oldu mezarcılara gün doğdu ....

Ama bakalım yapacaz artık bişeyler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kis lastiginin adi ustunde kis icin. Kar degil.
Hava sicakligi belli bir seviyenin altina dustugunde sertlesen lastik hamuruna karsi kardan daha tehlikeli seyler var.

Umarim o kadar araba degistirdikten sonra "aile icin" aldigin caddy'ne kis lastiksiz olarak ailenle binmezsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Remus said:

İstanbul'da kışlarıda genelde sıcack geçtiği için 3-5 gün dışında gerek olmuyo kış lastikleri. İç Anadolu, doğu anadoludaki soğuk yerler için belki, kışlık ortalama sıcaklığa bakmak lazım.


http://www.dmi.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=ISTANBUL

Cok iyimser ve sorumsuz tahminler yapiyorsunuz.
Tabloyu inceleyerek kasimdan nisana kadar istanbulun ortalama sicakliklari gayet kis lastigi gerektirir nitelikte oldugunu goruyoruz. Minumumlar ve ozellikle aralik,ocak,subat,mart maksimum degerleri ozellikle tehlike arz ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sertlesmis mevsim lastikleriyle kisin kullanmaya calistiginizda traction kaybedildigi icin daha fazla efor sarfediliyor. Tam tersi kisin kis lastigi kullanmamak daha fazla yakit yaktirir.

Madem birincil endise masraf, masraf acacak bir sey daha soyleyeyim. Kisin mevsimlik lastikleri kullanarak o lastiklerin soguk olmayan havalardaki tutunma ozelliklerini de kaybettiriyorsunuz. Daha erken eskiyen ve guvenli olmaktan cikan lastigin daha fazla masraf getirecegi asikar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastikler 3 tipte satiliyor tuketici marketinde.

1. kislik lastikler
2. Mevsimlik lastikler (4 mevsim vs diye pazarlanir, kis disinda kalan her kosul icin uygun)
3. yaz lastikleri

Son donemlerde 2 ve 3 ic ice gecti, kesin cizgilerle ayirmasi zor hale geldiler. Bunlarin ustune performans lastikleri cikti. Kosul uyumlulugu mevsimlik lastikler kadar esnek olmadigi icin yaz lastikleri olarak nitelendirebiliriz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kharon haklı ama

lastik üreticlileri daha fazla lastik satmak için
4mevsim diye adlandırılan: yaz-kış idare eden malzemeden lastiklerini itibarsızlaştırıyorlar

isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır
daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma

5 sene 60nin kmyi de
4 sene 50bin km yaptılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır
daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma


Lastik metalurjisi daha henuz o kadar gelismedi. Bunu yapabilen materyaller var fakat tuketici icin hala daha cok pahali. Bu kadar esnek kosullarda optimum performans gostermek icin cok fazla seyden odun veriliyor, en basinda da malzeme dayanimi geliyor. Wear&Tear gozetildiginde hala daha yazlik + kislik almak daha makul halde, ustelik bu tarz o kosula uzmanlasmis lastikler hala do-it-all urunlerden daha iyi performans gosteriyor.

Dolayisiyla mevzuya oyle "sektorun itligi iste" diye komplo teorileriyle bakmamak lazim.

En basitinden soyle dusunun, madem bu kadar genis skalada sicakliklarda calisabilecek urunler yapilabiliyor ve performans lineer bi sekilde dagitilabiliyor, neden inanilmaz paralarin dondugu motor sporlarinda hala daha lastikleri isitmak icin vs ugrasiliyor? Takildigi gibi optimum traction saglayacak urun yok mu ellerinde, yapilamiyor mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Katibim said:

kafa karıştı...


Kullanıcağın yerin ortalama sıcaklığına bak, 7C altında 4 ay görüyorsan al. Yoksa çok gerek yok. Soğuk havalardada yavaş gidersin. (7C her markada aynı olmayabilir araştır kendi lastiğini)

Paran çoksa al gitsin çok bir problem olmaz.

http://www.continental-lastikleri.com.tr/www/lastikleri_tr_tr/general/teknik-bilgiler/tips/winter-tires.html

Burda continental anlatmış mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler
lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim


Cook cok yanlis bi dusunce.

http://www.krexinc.com/wp-content/uploads/2012/03/tire-problems.jpg

under inflation da yuzey alanini azalttiginiz icin traction azalir tam tersi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...