Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kış lastiği uygulaması


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam arkadaşlar ;

Konu hakkında detaylı bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim

Benim aracı biliyorsunuz Caddy ruhsatta da Yük Nakli hususi - Panelvan olarak geçiyor
Mesaj tarihi:
Abi uygulamaya gerek mi var? Kış geldi mi taktır kış lastiğini baharda tekrar değiştir işte güvenlik bu yani cimrilik yapmayın hiç. Zamanını soruyorsan 1 Aralık - 1 Nisan arası hatırlıyorum.
Mesaj tarihi:
ya hayır aslında bende farkındayım kış lastiği zorunlu trafik için güvenli flan filan

Ama işte aracı haftada 1 ya kullanıyorum ya kullanmıyorum karın lapa lapa yağdığı zamanlarda da hastalık bile olsa taksi otobüs vs kullanıyorum

Açıkcası 4 ay içinde 1000 TL bayılmak... Hele şimdi zorunlu oldu mezarcılara gün doğdu ....

Ama bakalım yapacaz artık bişeyler
Mesaj tarihi:
Kis lastiginin adi ustunde kis icin. Kar degil.
Hava sicakligi belli bir seviyenin altina dustugunde sertlesen lastik hamuruna karsi kardan daha tehlikeli seyler var.

Umarim o kadar araba degistirdikten sonra "aile icin" aldigin caddy'ne kis lastiksiz olarak ailenle binmezsin.
Mesaj tarihi:
kışlıkları eylül gibi alacaksın ucuz oluyo. aldığın yerin saklama yapan bi yer olmasına öncelik ver.

4 ay için bin lira gibi düşünme her sene olacak bu olay, yani seneye bi 50 liralık rotbalans ve değiştirme parasıyla halletmiş olacaksın.
Mesaj tarihi:
İstanbul'da kışlarıda genelde sıcack geçtiği için 3-5 gün dışında gerek olmuyo kış lastikleri. İç Anadolu, doğu anadoludaki soğuk yerler için belki, kışlık ortalama sıcaklığa bakmak lazım.
Mesaj tarihi:
Remus said:

İstanbul'da kışlarıda genelde sıcack geçtiği için 3-5 gün dışında gerek olmuyo kış lastikleri. İç Anadolu, doğu anadoludaki soğuk yerler için belki, kışlık ortalama sıcaklığa bakmak lazım.


http://www.dmi.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=ISTANBUL

Cok iyimser ve sorumsuz tahminler yapiyorsunuz.
Tabloyu inceleyerek kasimdan nisana kadar istanbulun ortalama sicakliklari gayet kis lastigi gerektirir nitelikte oldugunu goruyoruz. Minumumlar ve ozellikle aralik,ocak,subat,mart maksimum degerleri ozellikle tehlike arz ediyor.
Mesaj tarihi:
Selam,

Viyadük ve köprüleri (hep bir bağlaç ile bu iki kelimeyi ayırmak istemişimdir) unutmamak gerek. Rüzgar alan bu noktalar çok daha hızlı don yapıp tehlike arz edeceklerdir.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Markasına göre değişsede ortalama 7C nin altı için kış lastikleri. Lastikçi değilsen pek savunmanın anlamı yok. Birde benzinde daha çok yakıyorsun. 1000 Tl veripte kurtulamıyorsun.
Mesaj tarihi:
Sertlesmis mevsim lastikleriyle kisin kullanmaya calistiginizda traction kaybedildigi icin daha fazla efor sarfediliyor. Tam tersi kisin kis lastigi kullanmamak daha fazla yakit yaktirir.

Madem birincil endise masraf, masraf acacak bir sey daha soyleyeyim. Kisin mevsimlik lastikleri kullanarak o lastiklerin soguk olmayan havalardaki tutunma ozelliklerini de kaybettiriyorsunuz. Daha erken eskiyen ve guvenli olmaktan cikan lastigin daha fazla masraf getirecegi asikar.
Mesaj tarihi:
Lastikler 3 tipte satiliyor tuketici marketinde.

1. kislik lastikler
2. Mevsimlik lastikler (4 mevsim vs diye pazarlanir, kis disinda kalan her kosul icin uygun)
3. yaz lastikleri

Son donemlerde 2 ve 3 ic ice gecti, kesin cizgilerle ayirmasi zor hale geldiler. Bunlarin ustune performans lastikleri cikti. Kosul uyumlulugu mevsimlik lastikler kadar esnek olmadigi icin yaz lastikleri olarak nitelendirebiliriz.
Mesaj tarihi:
kharon haklı ama

lastik üreticlileri daha fazla lastik satmak için
4mevsim diye adlandırılan: yaz-kış idare eden malzemeden lastiklerini itibarsızlaştırıyorlar

isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır
daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma

5 sene 60nin kmyi de
4 sene 50bin km yaptılar
Mesaj tarihi:
kafa karıştı...

Neyse abi malum dövlet bize böyle bir uygulama çıkardıysa bizede uymak düşer yapacak bişey yok

Yorumlarınız için teşekkür ederim...
Mesaj tarihi:
Rerore said:

isteseler karda giden de 4 mevsim yapılır
daha pahalıya sat milleti değiştirtmekle uğraştırma


Lastik metalurjisi daha henuz o kadar gelismedi. Bunu yapabilen materyaller var fakat tuketici icin hala daha cok pahali. Bu kadar esnek kosullarda optimum performans gostermek icin cok fazla seyden odun veriliyor, en basinda da malzeme dayanimi geliyor. Wear&Tear gozetildiginde hala daha yazlik + kislik almak daha makul halde, ustelik bu tarz o kosula uzmanlasmis lastikler hala do-it-all urunlerden daha iyi performans gosteriyor.

Dolayisiyla mevzuya oyle "sektorun itligi iste" diye komplo teorileriyle bakmamak lazim.

En basitinden soyle dusunun, madem bu kadar genis skalada sicakliklarda calisabilecek urunler yapilabiliyor ve performans lineer bi sekilde dagitilabiliyor, neden inanilmaz paralarin dondugu motor sporlarinda hala daha lastikleri isitmak icin vs ugrasiliyor? Takildigi gibi optimum traction saglayacak urun yok mu ellerinde, yapilamiyor mu?
Mesaj tarihi:
Katibim said:

kafa karıştı...


Kullanıcağın yerin ortalama sıcaklığına bak, 7C altında 4 ay görüyorsan al. Yoksa çok gerek yok. Soğuk havalardada yavaş gidersin. (7C her markada aynı olmayabilir araştır kendi lastiğini)

Paran çoksa al gitsin çok bir problem olmaz.

http://www.continental-lastikleri.com.tr/www/lastikleri_tr_tr/general/teknik-bilgiler/tips/winter-tires.html

Burda continental anlatmış mesela.
Mesaj tarihi:
Rerore said:

lastiğin ömrünü azaltıp kışın normal lastikle seyhat etmek isteyenler
lastik basıncını düşürebilirler 1-2 birim


Cook cok yanlis bi dusunce.

http://www.krexinc.com/wp-content/uploads/2012/03/tire-problems.jpg

under inflation da yuzey alanini azalttiginiz icin traction azalir tam tersi.
×
×
  • Yeni Oluştur...