Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sonsuzluğun sonunda ne var


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
nefsini terbiye edip ilahiliğe ulaşıyorsun ama yine de ilahi olan (tanrı) dışsal bir yaratıcı. tanrı her yerdedir diyorlar ama aynı zamanda dışsal bir şekilde kainatı yarattığını da kabul ediyorlar.

dediğim gibi, yeni platonculuğun bir kolu. varlık, yokluk meselelerinde islam dininin sınırlarını geçemiyorlar, geçenlerin zaten tasavvuf içerisinde değerlendirilmemesi lâzım.
Mesaj tarihi:
Dışsaldan kastın fiziksel sanırım. E fiziksel bir şekilde yaratmasaydı biz olur muyduk? :)

Bence yaratıcı bilinmesini istediği gizemini ve ihtişamını fiziksel dünyada tatbik ederken kendi de öğreniyor. Belki bu çok saçma olabilir ama tanrıyı bizim dışımızda bir yerlerde olan değil de en küçük yapıtaşında, enerjide olan bir bilgiler sonsuzluğu olarak görüyorum.

Kavramlar yetersiz kalıyor anlatmaya :)
Mesaj tarihi:
dışsal dediğim şu: bir yaratıcı ve bir de yaratılan. ikisinin arasında hiçbir zaman birleşemeyecek bir düzen oluşuyor. o yüzden insan hep günahkar ve namükemmel oluyor. (hıristiyanlıkta her çocuğun günahkar doğması gibi) ve tanrının inayetine ancak tanrı isterse erişilebiliyor.
Mesaj tarihi:
Ben hiç dediğiniz gibi bir yakıştırma görmedim Tasavvufta.
Sadece Allah'tan gelip, Allah'a dönme denilen kavramda, "İniş Allah'ın işiyken, çıkmak insanın çabasını gerektirir." diye bir farktan haberdarım. Ama insanın günahkar doğduğuna inanmıyorum.
Mesaj tarihi:
tasavvufta tanrının her yerde olması var. ancak önünde sonunda tanrı islam'da dışsal bir otoritedir. bu duvarı yıkarsan zaten islam'ın dışına çıkıyorsun.
Mesaj tarihi:
Tanrı'yı, ona ulaşılması gereken nihai son, diye biliyorum ben. Dışsal dediğiniz şey fiziksel evrende bir yaratıcı var bir de yaratılanlar var ama bunlar birbirinden ayrı gibi oluyor. Halbuki bu bir ayırım değil karışım. Tanrı her yerdedir.
Mesaj tarihi:
tanrı'yla varlığı bir yerde bir birinden ayırmak zorundasın islam'da. ama bunu ayırınca hiçbir zaman çözülmeyecek bir problem ortaya çıkıyor. çünkü yokluk dediğin şeyi tanımlayamıyorsun, o yüzden de yoktan var etmek anlamsız oluyor.
Mesaj tarihi:
Anhora said:

Tanrı'yı, ona ulaşılması gereken nihai son, diye biliyorum ben. Dışsal dediğiniz şey fiziksel evrende bir yaratıcı var bir de yaratılanlar var ama bunlar birbirinden ayrı gibi oluyor. Halbuki bu bir ayırım değil karışım. Tanrı her yerdedir.


tamam nihai son ama, sen tanrıyı mükemmel kendini namükemmel olarak tanımlarsan tanrıya hiçbir zaman ulaşamıyorsun.
Mesaj tarihi:
moncici said:

Ki bu dusunce de neoplatonculuk iste.


zaten parmenides'i, platon'u okumadan varlık felsefesi tartışmanın anlamı yok.
aslında thales'ten itibaren tüm antik yunan filozoflarını okuyarak başlayacaksın tabii, çünkü eleştirellik üzerindne gidiyor.
Mesaj tarihi:
Biyik said:

tanrı'yla varlığı bir yerde bir birinden ayırmak zorundasın islam'da. ama bunu ayırınca hiçbir zaman çözülmeyecek bir problem ortaya çıkıyor. çünkü yokluk dediğin şeyi tanımlayamıyorsun, o yüzden de yoktan var etmek anlamsız oluyor.


Bu dediğiniz şey, insana özgü özelliklerin Tanrı'ya atfedilmesinden kaynaklanan bir yanlışlık olabilir. Sonuçta biz, bize anlatılanların bilgisiyle burada tartışıyoruz. İslamiyet'te Antropomorfik Tanrı diye bir kavramı yaratanlar için geçerli bu dediğiniz.
Mesaj tarihi:
sonsuzlukmu tanrımı neyi tartışıyoz onu söyleyin önce. hazır şarapta içiyom kafa bomboş bak.

tanrı heryerde diyor tasavvuf tamam, en iyi bilebileceğin şey kendin oda tamam, hala niye tanrıdan bahsederken az tanıdığın karşı komşunmuş gibi davranılıyor bahsederken

mükemmel denmiş. mükemmel diyince anladığımız ve zannettiğimiz şey o kadar eksik, o kadar toyki onu anlamak lazım.

mesela anlamak. yanlamak dersen yanını kullanmak olur. anlamak dersen o anı kullanmak.
Mesaj tarihi:
Mal said:

sonsuzlukmu tanrımı neyi tartışıyoz onu söyleyin önce. hazır şarapta içiyom kafa bomboş bak.

tanrı heryerde diyor tasavvuf tamam, en iyi bilebileceğin şey kendin oda tamam, hala niye tanrıdan bahsederken az tanıdığın karşı komşunmuş gibi davranılıyor bahsederken

mükemmel denmiş. mükemmel diyince anladığımız ve zannettiğimiz şey o kadar eksik, o kadar toyki onu anlamak lazım.

mesela anlamak. yanlamak dersen yanını kullanmak olur. anlamak dersen o anı kullanmak.


Ben sonsuzluğu öğrenmeye çalıştım, biyik sonsuzu anlamak için sonluyu anlamak gerek hipotezini ortaya attı ve tartışma başladı.

Ben de sizin dediğiniz gibi diyorum. Bizim yarattığımız kavramların bizden başkasını kapsayacağı yok. Biz yerçekimsel kavramlar yaratıp, o kavramlarla dünyayı, evreni, tanrıyı anlamaya çalışıyoruz. Bu da yanlış yargılara varmamızı sağlıyor.
Mesaj tarihi:
hocam belki evren de yuvarlaktır, sonuna gidince öbür tarafından devam ediyoruzdur


üff öyle olsa ne kötü olurdu lan. sen git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git git

sonra başladığın yere dön


:( :(:(:(:(
×
×
  • Yeni Oluştur...