Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Turkcell'in 6 aydan öncesinin faturasını temin etmemesi


MrLevie

Öne çıkan mesajlar

Az önce böyle bir saçmalık yaşadık. Eylül ayında bir numarayı aramış babam, kaybetmiş numarayı. Bulmaya çalışıyoruz.

dedim fatura dökümünden bakalım. Turkcell'den istemiş ancak ulaşamadıklarını söylemişler. 6 aydan öncesini gösteremezlermiş. Bunun yasal dayanağı hakkında bilgi sahibi olan kimse var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Veri boyutu devasa olunca bir yerden sonra arsivleniyo veriler. Adamlar veritabanlarindan kaldirip alakasiz bi yerde arsivlemis olabilirler ki o call log icine SMS'ler falan da dahil. Haliyle o veriler var ama operatorlerin ulasabilecegi bir yerde degil.

Olur da yasal bir dayanak ile istenirse haber saliyolardir arsivleri yoneten birime ya da sistem yoneticisine, eleman bulup cikarip gonderiyodur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

di'nin dediğine çok yakın.
Ama şöyle söyleyeyim, 6 aydan öncesini sana vermeye çalışmaları sonrası ceza alırlar. Senin çağrı merkezinde konuştuğun adamın bu tür geçmişe yönelik bilgilere erişimi yok; olmaması da gerekir zaten. Bu nedenle mahkemeyle falan gitmek gerekiyor, lazımsa. Mahkeme kararı sonrası istediğin her bilgiye erişirsin, ne kadar saklandığını açık açık söyleyemesem de, 6 aydan çok daha uzun bir geçmiş saklanıyor.

Telefonun log'larında yok mu aradığınız numara?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Yukarıda yazdığı gibi tüm veriler sonradan arşivleniyor. 35 milyon insanın 6 ay içerisinde konuşma, SMS ve internet kullanımının yarattığı veri büyüklüğü bile veritabanında satır sayısını birkaç milyara ulaştırıyordu. Operatörler daha eski verileri genelde ellerine ulaşan davalar sonrasında operasyondaki adamlar aracılığıyla bulup veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok abi benim demek istediğim farklı. adamlar kafasını deve kuşu gibi gömüp sadece yazdığı dille ilgileniyor. yazılımı bir ürünle entegreye etmeye geldiğinde mal mal bakıyorlar. adama abi hangi porttan bağlanacak bu uygulama sunucuya diyorum, o ne diyor. amk linki ver diyorum o zaman. biraz kafasını kaldırıp etrafında ne oluyo ne bitiyo genel kültür anlamında iki dakka ilgilense kendini de daha ileri götürecek belki ama nerde.

adam SAP modülünde geliştirme yapıyor, ama o kodumun SAP GUI si nasıl çalışır, mantığı nedir adam gibi bilmiyor. sadece kendine gösterileni ezberlemiş gavat.

neyse konu dışına çıktık sorry.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Gerçekten de konu dışına çıktık ama bence değindiğimiz iyi oldu. Haklısın, insanlar sadece kendi işlerini ezberleyip onu yaparak günü kurtarmaya bakıyor. Diğer sektördeki yazılımcıları bilmem ama bizzat telekom operatörlerinde çalışanlar inanılmaz rahatlar. Turkcell yabancı borsaya açıldığından dolayı sox (sarbanes oxley) kanununa uymak zorunda. Bu sebeple Türkiye'de kurumsallığın yaşandığı en iyi şirketlerden birisidir, bence çok daha fazlasını yapabilecek potansiyeli var ama bazı düzeydeki yönetimlerde sıkıntıları mevcut. Lafı fazla uzatmadan çalışanlara dönecek olursak geçenlerde Ekşi'de çalışanları hakkında bir yazı okumuştum, durumu ucundan iyi özetliyor: https://eksisozluk.com/entry/42277359
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...