Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hasar kayıtlı araç fetişizmi


roket adam

Öne çıkan mesajlar

İlk aracımı almayı planlıyorum yakın zamanda, bütçem inanılmaz kısıtlı. Maaşın yarısını falan krediye gömücem ve geriye 2 ekmek alacak falan param kalacak yani. İlk araç ve ikinci el olacağı için hasar kaydını önemsemiyorum ama millet delleniyor abi olur mu öyle şey diye. Şu anda hasarsız şahane bi arabayı hak ettiğimi düşünmüyorum, hatta halkımızın genelinin hak ettiğini düşünmüyorum fiyatlar bu denli yüksekken. Fazla lüks yani şu andaki bütçeme. E 3000-4000 lira hasar kayıtlı bi aracın eksisi ne olabilir ki? Kasko ki deli gibi şişiriyolar, o kadar bi hasar kaydı nasıl araç fiyatında bu denli bi etkiye sebep olabiliyor? Sizce hasar kaydı olan bir araç almak mantıklı mı?

Karışmasın, pert kayıtlı DEĞİL, hasar kaydı olan. Yani önceden kaskoda işlem görmüş.

Laf aramızda 25 bine kadar araç bakıyorum, şahsi isteğim yeni kasa Polo ama anca hasarlı var :/ Önerilere açığm, direkt sahibinden linki gönderirseniz daha da açığım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesela düşünüyorum bel altı boya, sağ sol ön arka çamurluk, tampon değişimi bence o kadar da kötü bir şey değil eğer şaseyi falan yamultmadıysa kaza. Sonuçta adam değiştirmiş, yenisini takmış. Sıfır alsam arabayı muhtemelen ben de yapıcam bunları yani. Ama tavanda boya varsa bi 'lan nooluyo' dersin esasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tavanda güneş yanığı adı altında boya çok olur. Güneş yaktıydı boyattıydım hede hödö derler. Ona dikkat. Tavanda bi değişiklik varsa uzak dur hatta.

Dediğim gibi büyük şehirde çamurluğu sağlam araç olmaz zaten. Çamurlukta boya fln problem değil.

Kapılarda hasar sıkıntıdır. Kapıdan hasaralı araçlardan da uzak durmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mesela,

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-acil-satilik-142468109/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-polo-1.4-benzinli-alimli-sade-ve-yakisikli-144876439/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-25000polo25000-149952426/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-sahibinden-satilik-1-2-polo-24000-150580322/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-volkswagen-polo-69-000-km-degisen-yok-151053046/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2011-model-cok-temiz-volkswagen-1-2-polo-benzinli-150442426/detay
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hasar kaydına da çok takılma öyle büyük rakamlar değilse. göster ustana sağlamsa al git. diğer türlü alınmıyor araba 1 sene baktım ben öyle istediğim gibi kmsi düşük, hasarsız cart curt olacak diye.

ayrıca o paraya polo alma. heleki boş olan evlerden ırak.
hasarsız temiz bi opel corsa al.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reno megane 1 vardı
farlar,tampon, kaput, çamurluk değişmişti 2bin kestiler
olay da 20 km/h la hafiften vurmak
kaskoyu bulan servis yükleniyor

mesela radyatöre dahi bir şey olmamıştı

aynı kaza bir de sol taraftan oldu ona da 4bin mi ne kestiler
ahan da şu


http://i.imgur.com/3boi2BD.jpg


yürürüründe bir şey yok, keyfe keder boyalı

--
hasarın, servis faturasını iste
değişenlerden öenemli mi önemsiz mi anlarsın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Denildiği gibi; hasardan hasara fark var.

Şase sağlam kaldığı sürece sorun yok.
Ama benim en hassas olduğum hasarlar:

-orta direk (2 kapı boyalı veya değişmişse) çünkü kapıların çalışmasını etkileyebiliyor.

-arka çamurluk çünkü bu meret tavana bağlı, illa ki bir yerden kesilmesi ve kaynatılıp boyanması gerekiyor ki birçok tamirci arka tarafı boyamıyor ve astar keçe yapıştırmıyor. Ayrıca bagaj kapağına göre hizalamayı yapmada son derece başarısız olanları görüyorum.

-Önden alınan darbelerde ön babalar hasar almışsa eğer şasede de kulaklar falan hasar almış olabiliyor(kesin diyemem). Onu da iyi bir kontrolle anlayabiliyorsun.

-Radyatör hasarı önemli değil, meret zaten alüminyumdan en önde göğsünü siper etmiş duran bir eleman. Tampon plastiği bile hasar verebilir ona :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Kapılarda hasar sıkıntıdır. Kapıdan hasaralı araçlardan da uzak durmak lazım.


benim sol arka kapi ornegin boyanacak. araci parkeden bir arkadasimin aptalligina otoparkta sutuna surttu en son. henuz boyatmadim ama boyatacagim. boyle boya yemis ya da hafif cekic yemis cok arac var. kapi boyasi her zaman kotu bir seyi isaret etmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rocket ilk link diyarbakırdan, sahibinden bakıyorsan tavsiyem izmir, aydın, manisa taraflarına bakman. Araçlar daha temiz genelde.
27-28k tl ye astra falan bakabilirsin 2006-2007.
Bunu dışında şey var birde, kaskodan arabaları alıp yaptırıp satan firmalar var biraz araştırmak gerekiyor.
Bunlardan araba bulmak zor ama buldunmu çok rahat edersin.
Benim arkadaş s60 aldı mesela. 45k tl 2013.
5k km de daha araba. Sahibi bir kaç ay kullanıp kaza yapmış hafif, herifte para bok olduğundan vermiş arabayı kasko üstüne biraz daha para koymuş 0 araba almış.
Bu kazalı araçta ihale ile bunları yapan firmalara gidiyor. Biraz yaptırıp üstüne kâr koyup satıyorlar.

Bankalarda tanıdık varsa özellikle ege bölgesinde deniz bank ta çok fazla araba var icra ile elde edilmiş, benim ailem çok karşı çıkıyor ama heriflerin park yerleri doldu ara ara ihale ile satıyorlar arabaları ucuza. İçin el veriyorsa onlara da bakabilirsin ama tanıdık bankacı çok önemli yoksa sana kaptırmazlar zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rocket aklında olsun antep ve adanadan araba alma, Adana ve Antep'te arkası ile onu farklı araba bol miktarda bulunuyor.
Boya kalınlığıni ölçen aletle tüm parçaları 3-4 noktadan kontrol et, direkte sorun varsa pas geç, arabanın hasar kaydını plakalar değil motor sase numarasından bak, o ve 0 lari ayrı ayrı dene sase numarasında. Motorun uflemesini kontrol ettir. Motor üzerindeki vidalarda genelde fabrika çıkışı boya olur, eğer vidaların bir kısmı boyalı diğerleri boyasizsa yaklaşma arabaya.
Adanadayim ben arkadaşlarımdan araba birleştirme işiyle ugrasan var, onların tecrübesi bu söylediklerim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonfire said:

İçin el veriyorsa onlara da bakabilirsin ama tanıdık bankacı çok önemli yoksa sana kaptırmazlar zaten.


banka kendi filo aracini (ki gunumuzde kalmadi boyle bir sey, hepsi kiraliyor) cani istedigi gibi satar. bankanin kendi filo araci degilse, icralik arac ise araya adam koymaniz bir sey saglamaz. satis seffaf ve rekabetci ortamda olmak zorundadir, yoksa icralik kisi bankayi mahkemeye verdigi gibi ayni zamanda banka acisindan yasal cezasi var.

bir araca icralik el kondugunda direk trink olarak krediye sayilmiyor. satisa kadar arac ruhsati halen icralik olan musterinindir. dolayisi ile tum birikmekte olan borclari da ona aittir.

bankalarla sahislar zaten bu konularda kavgalilardir hep. icra satisinin baslatilmasi hep cok uzun surer. bankanin araci satisa cikarmasina kadar gecen surede temerrut faizi, yeddiemin kirasi ve avukat komisyonu durmadan siser, aracin cok az kredi taksidi bile kalsa sisen masraflar yuzunden satistan sonra gelen para ile bile anapara kredi kapanmaz. boyle bir ortamda satisi bekleyen musteri ile banka surekli kavga halinde oldugundan banka satis sirasinda musteriyi yasal zeminde hakli duruma dusurecek bir risk almak istemeyecek, kurallara uygun seffaf ve acik arttirma usulu satis yapacaktir.

bunun tek istisnasi icralik musteri ile anlasip beraber bankaya gitmektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...