Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Vodan said: 2006-2008 arası makyajsız kasa 911 bakıyorum ara sıra, yeri gelmişken ben de sorayım. Hani one shot parası verilip alınabilir gibi görünüyor ama bakım ihtiyaçları nasıl oluyor acaba bu araçların? Fren balatası değişiminde bile kazık yemeyi sevmeyen biri olarak can sıkıcı olur mu yoksa Doğuş haricinde düzgün servis hizmeti ve yedek parça bulunabiliyor mu? Örnek: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-porsche-2006-porsche-911-carrera-4-dogus-cikisli-nasyonel-den-146961465/detay Linkini attığınız araç daha önceden bir kiralama firması tarafından kiralanmış bir araçtır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
manve Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Vodan said: 2006-2008 arası makyajsız kasa 911 bakıyorum ara sıra, yeri gelmişken ben de sorayım. Hani one shot parası verilip alınabilir gibi görünüyor ama bakım ihtiyaçları nasıl oluyor acaba bu araçların? Fren balatası değişiminde bile kazık yemeyi sevmeyen biri olarak can sıkıcı olur mu yoksa Doğuş haricinde düzgün servis hizmeti ve yedek parça bulunabiliyor mu? Örnek: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-porsche-2006-porsche-911-carrera-4-dogus-cikisli-nasyonel-den-146961465/detay porsche heralde dunyanin en kolay degistiribilen fren balatalarina sahip. ha ama onun disinda servisi kol gibi. ufak tefek genel bakimlari disinda servise gitmek zorundasin. orda da cok guzel opuyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Sequo said: Namessar said: dizel araci en fazla 10-15 saniye calistirin sonra kipirdatin. yeterli. fazlasi anlamsiz. ancak yag sogukken yuksek devire cikarsaniz ve bunu her sabah surekli hale getirirseniz motoru 3-4 seneye gg yaparsiniz, orasi garanti. cogu turbo arac gunumuzde kontagi kapattiktan sonra yag pompasini elektrikli calistirmaya devam eder ve turbo hasari olusmaz. (ornegin modern bmw ler) dolayisi ile orda da 10-15 saniyeden fazlasi gereksiz. o da ciddi uzun yolda zorladiysaniz. kisa mesafede hic gerekmiyor. Kardeşim selam bilgimiyorsanız lütfen fikir paylaşmayın bu konuda çok ciddiyim. Kapatmadan önce beklememizdeki sebep sadece turbonun içinde kalan havanın çıkması değildir. EGT (Egzoz manifold sıcaklığı) 'nin normal sıcaklıklara düşmesidir. Çok aceleniz varsa minimum 30 sn. Yoksa lütfen 60 sn bekleyip öyle kapatın. sacmaliyor falan degilim. hemen hic birimiz spor araba kullanmiyoruz,yarismiyorsaniz manifold icindeki egzoz gazi dediginiz zaten turbo nun icinde kac derece ise manifoldda da o kadar. kontak kapattiginizda manifold elle tutulamaz, evet, ama kabul edilebilir parametrelerin uzerinde de isinmiyor, kontagi kapattiginizda da sogumasi da zaten 2 saati buluyor, oyle aniden sogumuyor. bu boyle olmasaydi 60-120 saniyelik kirmizi isiklarda stop eden start-stop butun araclar manifoldlari ve turbolari eline alirdi. ornegin; turbocharged bir aracta kontagi kapattiginizda kafa, manifold ve turbin housing deki hava gidip merkezi hazneye yerlesir ve sicakligi arttirir. Bu nedenle sivi sogutmali merkezi turbo haznelerini yaptilar zaten. elektrik pompasi veriyor coolant ile coskuyu. onemli olan turbodur, manifolda eskiden dikkat edilme sebebi de turbo ya sicak hava rush etmesin diyeydi. gunumuzde makul sureden sonra gereksiz kaygilar. ha ben 140 dan yukari hiz yapmam, 110 u falan nadiren gecerim. 200 lerle butun yolu gidip geliyorsaniz orasini bilemem. o zaten gunluk kullanim yapan adama vereceginiz tavsiye degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
moriarty Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 http://replygif.net/i/266.gif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aluriel Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 loki daha iyiydi la bu niggerdan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Edriel Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 bi bit lan bi bit seq. Bide: çok aceleniz varsa 30 saniye yoksa 60 saniye bekleyin nedir asdfjshkjdl. İşemek üzereyseniz 30 sıçacaksanız 60 saniye bekleyin afsds. Anlattıkları konusunda çok bir bilgim yokta okadar sağdan soldan ve kendisini; arabasını modifiye edip kekliyenlerden duyduğu bilgileri satıyormuş gibi bir havası var ki gülen yerlerim ağrıdı. Edit: şimdi trollüyorum diye kızan mod olurmu bilmiyorumda, sequo nun şimdiye kadar trollediği 1k üzeri topicten birine sayın işte takılasım geldi hah. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Namessar said: Sequo said: Namessar said: dizel araci en fazla 10-15 saniye calistirin sonra kipirdatin. yeterli. fazlasi anlamsiz. ancak yag sogukken yuksek devire cikarsaniz ve bunu her sabah surekli hale getirirseniz motoru 3-4 seneye gg yaparsiniz, orasi garanti. cogu turbo arac gunumuzde kontagi kapattiktan sonra yag pompasini elektrikli calistirmaya devam eder ve turbo hasari olusmaz. (ornegin modern bmw ler) dolayisi ile orda da 10-15 saniyeden fazlasi gereksiz. o da ciddi uzun yolda zorladiysaniz. kisa mesafede hic gerekmiyor. Kardeşim selam bilgimiyorsanız lütfen fikir paylaşmayın bu konuda çok ciddiyim. Kapatmadan önce beklememizdeki sebep sadece turbonun içinde kalan havanın çıkması değildir. EGT (Egzoz manifold sıcaklığı) 'nin normal sıcaklıklara düşmesidir. Çok aceleniz varsa minimum 30 sn. Yoksa lütfen 60 sn bekleyip öyle kapatın. sacmaliyor falan degilim. hemen hic birimiz spor araba kullanmiyoruz,yarismiyorsaniz manifold icindeki egzoz gazi dediginiz zaten turbo nun icinde kac derece ise manifoldda da o kadar. kontak kapattiginizda manifold elle tutulamaz, evet, ama kabul edilebilir parametrelerin uzerinde de isinmiyor, kontagi kapattiginizda da sogumasi da zaten 2 saati buluyor, oyle aniden sogumuyor. bu boyle olmasaydi 60-120 saniyelik kirmizi isiklarda stop eden start-stop butun araclar manifoldlari ve turbolari eline alirdi. ornegin; turbocharged bir aracta kontagi kapattiginizda kafa, manifold ve turbin housing deki hava gidip merkezi hazneye yerlesir ve sicakligi arttirir. Bu nedenle sivi sogutmali merkezi turbo haznelerini yaptilar zaten. elektrik pompasi veriyor coolant ile coskuyu. onemli olan turbodur, manifolda eskiden dikkat edilme sebebi de turbo ya sicak hava rush etmesin diyeydi. gunumuzde makul sureden sonra gereksiz kaygilar. ha ben 140 dan yukari hiz yapmam, 110 u falan nadiren gecerim. 200 lerle butun yolu gidip geliyorsaniz orasini bilemem. o zaten gunluk kullanim yapan adama vereceginiz tavsiye degil. Lak diye arabayı kapatırsan EGT düşmez işte yine yanlış bilgi. Motor çalışmadığı için egzoz gazı salınımı olmayacak olmadığı içinde sıcak egzoz gazı içerde kalmış olacak. Buda EGT nin düşmesini baya baya engelleyecek. Rolantide çalışan araba normal AFR ( Air Fuel Ratio) de salınım yapacağı için EGT yi baya aşağı çekecektir. Doğru bilgi budur. Pat diye kapatınca daha çabuk soğuyor falan sanıyorsun ama bir önceki mesajımda dediğim gibi; Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğun için yanlış yönlendiriyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Benim bildiğim; Motor soğukken ilk çalıştırmada 20-30s kadar bekleyip öyle hareket edeceksiniz. Motorun diğer parçaları gibi turboya da yağın yürümesi gerekli. Yağ sıcaklığı yükselmeden de devirli kullanım yapmaya kalkarsanız, yağ ısınıp incelmediği için hızlı bir şekilde yürümeyecektir. Yağlama sağlıklı olmayacaktır. Aracı stop ederken tavsiye edilen şekil; hedef konuma yaklaştığınızda sakin kullanım sergilemeye başlayın ve aracı park edip 20-30s bekleyip kapatın. Eğer devirli kullanıp hemen varış noktasına geldiyseniz de paşa paşa 2m süre beklemeniz tavsiye edilir. Bunun sebebi aracı kapattığınızda turbonun hâlâ dönmekte olacağı ama sizin kontağı kapatmanızla yağlamanın durmasıdır. Turbo, yağlama olmadan mevcut yüksek sıcaklığı ile dönmeye devam edecektir. Aşınmanın dibine vuracaktır. Yağ, sadece yağlama amacıyla kullanılmaz; soğutma ve talaşın hareketli parçalardan uzaklaştırılması. Monifoldda sıkışıp kalan sıcak havanın monifolda veya "dönmeyen" turboya hiçbir zararı yok. Bir de KHaRoN'a sormak gerek :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 paramecium said: Selam, Benim bildiğim; Motor soğukken ilk çalıştırmada 20-30s kadar bekleyip öyle hareket edeceksiniz. Motorun diğer parçaları gibi turboya da yağın yürümesi gerekli. Yağ sıcaklığı yükselmeden de devirli kullanım yapmaya kalkarsanız, yağ ısınıp incelmediği için hızlı bir şekilde yürümeyecektir. Yağlama sağlıklı olmayacaktır. Aracı stop ederken tavsiye edilen şekil; hedef konuma yaklaştığınızda sakin kullanım sergilemeye başlayın ve aracı park edip 20-30s bekleyip kapatın. Eğer devirli kullanıp hemen varış noktasına geldiyseniz de paşa paşa 2m süre beklemeniz tavsiye edilir. Bunun sebebi aracı kapattığınızda turbonun hâlâ dönmekte olacağı ama sizin kontağı kapatmanızla yağlamanın durmasıdır. Turbo, yağlama olmadan mevcut yüksek sıcaklığı ile dönmeye devam edecektir. Aşınmanın dibine vuracaktır. Yağ, sadece yağlama amacıyla kullanılmaz; soğutma ve talaşın hareketli parçalardan uzaklaştırılması. Monifoldda sıkışıp kalan sıcak havanın monifolda veya "dönmeyen" turboya hiçbir zararı yok. Bir de KHaRoN'a sormak gerek :) Saygılar. O zaman 1 soru: Neden bir araca map hazırlanırken dikkat edilmesi gereken 2 ana madde; 1. AFR 2. EGT Dir. 35R ölçülerinde bir turbo araca iyi bir benzin hattı ve yüksek basınç benzinle 4 bar basınç basabilecek güçteyken neden arabasına göre bu 1.7 bar ve 2.5 bar arasında gezer. Cevap: EGt sıcaklığı Kısaca bir motor için en önemli olay hava yakıt karışımından sonra o hiç bişey olmaz dediğin egzoz gazı sıcaklığıdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Neyse daha fazla dalaş olmasın açıklayım. Normal katları bulunan bir araç sert kullanımda 750 800 derece arası egt salınımı yapar. Sürekli salınım olduğu için aynı zamanda soğur. 40 derece ruzgarlı hava ile ruzgarsız havada hissedilen sıcaklık farkı gibi. Egt 700 lerde aracı kapatırsanız o 700 derece turbonun anasını ağlatır. Salınımda rolantide bırakırsanız motor içinde yanan hava ve benzin azalacagı için içerden gelen 300 400 derecelik gaz 700 dereceyi dışarı atacak ve git gide daha da soğuk bir hal alacaktır. Özet budur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
gleoddyn Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 ucuz trollük yapmadan mesaj attığın için gözlerimi yaşartıyorsun seqo Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Neden map hazırlarken ona bakıyorsun? Çünkü monifold sıcaklığı motor bölmesinde kalacak olan sıcaklık. O bölmenin termal tasarımının ne şekilde yapıldığını bilebileceklerini sanmıyorum. Sonuçta monifoldun tasarım sıcaklığının üstüne zorlanması çevresindeki elemanlara termal zarar verebilir. Veya belli bir limitin üstündeki termal stresler malzemede çatlamaya yol açabileceği için olabilir. Yine yüksel termal zorlama sebebiyle yangın riski olabilir. Map işlemi sonucunda(normal bir araç zaten güvenlik sınırları içinde tasarlanıyor), turbonun dayanabileceği termal sınırın geçilebilecek olması. Ben bunca zamana kadar okuduğum hiçbir yazıda, monifoldun sıcaklığından dolayı 'gündelik kullanım amaçlı araçlarda dikkat edilmesi gereken hususlar' tarzı bir listeye/maddeye denk gelmedim. Ama söylediğim içerikli turboyu sağlıklı çalışmaya devam etmesi amaçlı metin mevcut. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 paramecium said: Selam, Neden map hazırlarken ona bakıyorsun? Çünkü monifold sıcaklığı motor bölmesinde kalacak olan sıcaklık. O bölmenin termal tasarımının ne şekilde yapıldığını bilebileceklerini sanmıyorum. Sonuçta monifoldun tasarım sıcaklığının üstüne zorlanması çevresindeki elemanlara termal zarar verebilir. Veya belli bir limitin üstündeki termal stresler malzemede çatlamaya yol açabileceği için olabilir. Yine yüksel termal zorlama sebebiyle yangın riski olabilir. Map işlemi sonucunda(normal bir araç zaten güvenlik sınırları içinde tasarlanıyor), turbonun dayanabileceği termal sınırın geçilebilecek olması. Ben bunca zamana kadar okuduğum hiçbir yazıda, monifoldun sıcaklığından dolayı 'gündelik kullanım amaçlı araçlarda dikkat edilmesi gereken hususlar' tarzı bir listeye/maddeye denk gelmedim. Ama söylediğim içerikli turboyu sağlıklı çalışmaya devam etmesi amaçlı metin mevcut. Saygılar. Ne taIk ki hayır. Manifoldda bulunan gazın sıcaklığı = pistonların üzerindeki sıcaklık Bir pistonun kolun dayanacagi sıcaklık bellidir o yuzden maksimum sıcaklık değerine yaklaşmadan bırakılır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Somon Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 sequo senin ferrarin var niye böle şeyleri dert ediyon bas gaza geç işte herkesi :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Somon said: sequo senin ferrarin var niye böle şeyleri dert ediyon bas gaza geç işte herkesi :D Hacı ferrari lambo falan hepsi motor sevdasından geliyor :) ben mapping le başladım bu sektöre. Motor sıkıştırma değeri piston ölçüsü yataklar vs vs motor içi herşeyi gayet iyi biliyorum. 2000 senesinde mapper yollen kendi aracıma map yapacam diye 2 kere kol kırmıştım neler yaşadım neler. Otomobilden çok motor hastasıyım Geçen nissan yaptım soruyorşar bana niye sr20det orjinal motoru kullandın diye rb26det koyup kafa rahat 500 hp olurdu diyorlar. Evet rb26 ile olurdu ama ben sr20det in neler yapacagını görmek istedim işte olay bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Peki :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Somon Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 maslow piramidindeki en üst noktanın en üstü Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Yok dayanamayacağım; 1.Bahsettiğin örneklemeler mapping işlemi uygulanmış motorlar üstünden. Peki konuşulan ne; bir turbo beslemeli aracı sağlıklı kullanmak için nelere dikkat etmek gerek. Fabrikasyon bir araçta senin söylediğin mapping işleminin yan etkileri görülmez. 2.EGR turbo için önemli o yüzden kontrol ediyoruz diyorsun sonra da pistonun dayanacağı sıcaklığı oradan takip edeceğimiz için önemli diyorsun. Hangisi; ikisi birden mi? Piston koluna genelde biyel kolu deniliyor. Biyel kolunu ise etkileyen faktörler sadece sıcaklık bazında incelenmez; termal stres+AFR değişikliğinden dolayı artan vektörel kuvvetler. Motor tasarımı yaparken bu iki hususa dikkat edilir. Ben yıllarımı vermedim, sadece motor projesinde motor tasarımının hesaplamalarını yapmıştım. Krank hesaplamaları ile motorun termal hesaplamaları bendeydi. Arkadaşım da biyel kolunun hesaplamalarını yapmıştı. 3.Sen AFR ile oynayıp egzoz gazı sıcaklığını abanıp üreticinin belirttiği dayanım sıcaklıklarını turbo üstünde aşıp hırpalarsın. Bu sadece turbo için geçerli değil, artan kuvvetler sebebiyle diğer hareketli parçalara da zarar verebilirsin. Ama stock bir araçta egzoz gazı sıcaklığı dönmeyen bir turboya zarar vermez. Aşınacak birşey yok ki versin. Benim bilgim bu kadar. Mapping yapmadım, 1 dönemimi motor projesine gömüp o sene başka dersten geçemedim sadece :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 paramecium said: Selam, Yok dayanamayacağım; 1.Bahsettiğin örneklemeler mapping işlemi uygulanmış motorlar üstünden. Peki konuşulan ne; bir turbo beslemeli aracı sağlıklı kullanmak için nelere dikkat etmek gerek. Fabrikasyon bir araçta senin söylediğin mapping işleminin yan etkileri görülmez. 2.EGR turbo için önemli o yüzden kontrol ediyoruz diyorsun sonra da pistonun dayanacağı sıcaklığı oradan takip edeceğimiz için önemli diyorsun. Hangisi; ikisi birden mi? Piston koluna genelde biyel kolu deniliyor. Biyel kolunu ise etkileyen faktörler sadece sıcaklık bazında incelenmez; termal stres+AFR değişikliğinden dolayı artan vektörel kuvvetler. Motor tasarımı yaparken bu iki hususa dikkat edilir. Ben yıllarımı vermedim, sadece motor projesinde motor tasarımının hesaplamalarını yapmıştım. Krank hesaplamaları ile motorun termal hesaplamaları bendeydi. Arkadaşım da biyel kolunun hesaplamalarını yapmıştı. 3.Sen AFR ile oynayıp egzoz gazı sıcaklığını abanıp üreticinin belirttiği dayanım sıcaklıklarını turbo üstünde aşıp hırpalarsın. Bu sadece turbo için geçerli değil, artan kuvvetler sebebiyle diğer hareketli parçalara da zarar verebilirsin. Ama stock bir araçta egzoz gazı sıcaklığı dönmeyen bir turboya zarar vermez. Aşınacak birşey yok ki versin. Benim bilgim bu kadar. Mapping yapmadım, 1 dönemimi motor projesine gömüp o sene başka dersten geçemedim sadece :P Saygılar. EGT diytorum EGR diyorsun aynı şey değiller. İster dayan ister dayanma sen bilirsin şu anda kendi araçlarımın mappingini kendim yapiyorum. Proje aşamasında sıkıştırmasını kendim hesaplıyorum. Ne kadar basınç basılacağımı kendim ayarlıyorum vs. EGT yi düşük tutabilmek için anasını sattığımın motoruna methanol ve su dahi sıkıyorum. Yaptığınız projeyi çok merak ettim gösterirseniz sevinirim. Benim projelerim hala yürüyor şuan deliler gibi yollarda, pistlerde. Varsa daha iyi bir projeniz piste çıkmak isterim saygılar. Acıda olsa kusura bakmayın kendimi övmek değil ama konu motor, mekanik ve pilotaj ise; paticikde herkesden bu konuda daha üstün olduğuma inanıyorum. Buda parayla alakalı değil 15 senedir gecem gündüzüm bu işler olduğu için. Asıl sana saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 seq adam makine muhendisligi bitirme projesinde bahsediyo.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Keşke EGR yazısının sadece bir yazım hatası olduğunu görüp 'EGT ile EGR aynı şey değil' demeseydin :) Metin devamında anlaşılıyor... Tekrar ediyorum; senin mapping'inin ne olduğunu nasıl yaptığını masaya yatırmadık. 'Turbo bir aracın kontağını kapatmadan beklememiz gereken süre ne amaçla tanımlanmıştır' noktasındayız diye algılıyorum. Senin tezin, pardon literatürün, 'EGT sıcaklığı turboyu kavurur' olgusu. Benim tezim ise 'dönmeye devam eden turbonun kontağın kapatılmasıyla duran yağlama sonucunda bronz yatakta aşırı ısınma ve aşınma oluşacağı sebebiyle turbonun durması içim zaman vermek'. Egzoz gazı sıcaklığı zarar vermiyor demiyorum; stock bir araçta vermez diyorum çünkü hesaplanan limitlerdedir. Ama seninki gibi extreme koşullar yaratılırsa yükselen egzoz gazı sıcaklığı turboyu yer. Ama bizim konuştuğumuz kullanıcı kitlesi mapping işlemine tabi değil. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, synthesizer said: seq adam makine muhendisligi bitirme projesinde bahsediyo.. Bitirme değil, dönem projesi; 3 proje+ 1 bitirme şeklindeydi bizim okul : Bunca yazışmanın sonunda fakrlı koşullarda turbo ömrünü tartışıyor olduğumuz ortaya çıkacak; o zaman komik olacak :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sequo Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 paramecium said: Selam, Keşke EGR yazısının sadece bir yazım hatası olduğunu görüp 'EGT ile EGR aynı şey değil' demeseydin :) Metin devamında anlaşılıyor... Tekrar ediyorum; senin mapping'inin ne olduğunu nasıl yaptığını masaya yatırmadık. 'Turbo bir aracın kontağını kapatmadan beklememiz gereken süre ne amaçla tanımlanmıştır' noktasındayız diye algılıyorum. Senin tezin, pardon literatürün, 'EGT sıcaklığı turboyu kavurur' olgusu. Benim tezim ise 'dönmeye devam eden turbonun kontağın kapatılmasıyla duran yağlama sonucunda bronz yatakta aşırı ısınma ve aşınma oluşacağı sebebiyle turbonun durması içim zaman vermek'. Egzoz gazı sıcaklığı zarar vermiyor demiyorum; stock bir araçta vermez diyorum çünkü hesaplanan limitlerdedir. Ama seninki gibi extreme koşullar yaratılırsa yükselen egzoz gazı sıcaklığı turboyu yer. Ama bizim konuştuğumuz kullanıcı kitlesi mapping işlemine tabi değil. Saygılar. Ben senin söylediğin şeye katılıyorum ama üstüne EGT sıcaklığıda önemlidir diyorum. Senin söylediğin yağlama vs vs her birine harfiyen imzamı atıyorum. Sadec EGT yide düşünmek lazım diyorum. Burada sen itiraz ediyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 paramecium said: Selam, synthesizer said: seq adam makine muhendisligi bitirme projesinde bahsediyo.. Bitirme değil, dönem projesi; 3 proje+ 1 bitirme şeklindeydi bizim okul : Bunca yazışmanın sonunda fakrlı koşullarda turbo ömrünü tartışıyor olduğumuz ortaya çıkacak; o zaman komik olacak :D Saygılar.yok proje deyince seq araba var sandı ondan dedim sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2014 Selam, Ama stock araç için EGT'nin önemli olmaz zira motor hesaplanırken tüm değerler ona göre alınır. Yoksa oynanmış bir aracın stock değerleri aşılırsa hesaplamanın üstünde EGT ortaya çıkacağı için elbette büyük risk. 'Modifiye ettirdim' diye kasılan ama akabinde turbosunu kavuran tipler gördüm. Şöyle düşün; turbo devirli otoban kullanımında kızarıyor/ateş oluyor. Bu şekilde kullanımda sorun yaşamıyor ama sen hafif devirli şehiriçi kullanım sonrası (kızarma yok) kontak kapatıyorsun ama ve turbo zarar görüyor. Sonuçta ilk örnekteki termal stres çok daha fazla. Ama yağlama ve haliyle soğutma bronz yataklarda devam ettiği için sıkıntı olmuyor. Ama ikinci örneklemede yağlama kesilince mevcut turbo ısısı ve yüksek devir(5-8k rpm değil, genelde 150-300k rpm) yatakları mahvediyor. Dediğim gibi ama; sen motorun çalışma parametreleriyle oynarsan yağlama aktifken bile dayanacağı sıcaklık sınırlarını aşıp turboyu yakarsın. Genelde benzinli araçlarda turbo için sulu soğutma oluyor. Çünkü diesel motorlara oranla 200-300°C oranında daha yüksek egzoz gazı sıcaklığı var. O sebeple de center housing'e su basan sistem motor kapansa bile termostatla devre dışı kalıyor. Belli sıcaklığa düşene kadar yataklar çalışmaya devam ediyor. Ama yağlama için aynısı geçerli değil. O sebeple turbo timer kullanımı var. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar