Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

max'de gölgelendirme sorunları


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

bu aşağıda ki birkaç örnekte görebileceiğini üzere
gölgelendirmeyi raytrace veririsem çok keskin oluyor hatları, yok hayır shadow map verirsem, bu sefer camın geçirgenliğini kabul etmiyor. bu konuda bir bilgisi olan var mı ? ham cam geçirgenliği, hem de shadow map'in çok yönlü kaynaktan gelme hissi uyandıran gölgelendirmesini nasıl elde edebilirim ?










*bunlar mimari porjem ile ilgili çlaışmalar olmakla berbaber, form hakkında bir eleştiri beklemiyorum, çünkü bu çizimlerden sizin pek bir şey anlamanız mümkün değil. o zaman pek de sağlıklı olmayabilir. teşekkürler :)

**sufi seni bekliyorum : P[signature][hline]

Mesaj tarihi:
kem küm
görselleştirme konusunda teknik bilgim yok,
dediğin kelimeyi pek çok duysam da neye denk bilmiyorum. bir plug in mi ? daha çok görselleştirmeyi, deneme yanılma yönetemiyle yapıyorum, en azından bu sömestr sonuna kadar, sonra öğrenmeyi planlıyorum kitaptan.

yani özeten biraz açabilir misin ?[signature][hline]
Mesaj tarihi:
hem up sın ehe
hemide vray i araştırmakla beraber çözüm olabileciğe inandım
sorun şu ki demo versiyonunu indiremiyorum : (
çünkü bana şifre yollamadıalr nedense, bana başka bir download linki bilen var mı ?


*konuşamıyorum zabah zabah....[signature][hline]projeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeprojeproj
Mesaj tarihi:
ışıklandırmanın uzmanı rexar'dır. onun dediğine göre area omni senin ihtiyacını görecek. detayını kendisi anlatsın :)[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Mesaj tarihi:
merakan bekliyorum rezar ı ehe
albüm kapağındandan sonra itibari kurtarması lazım : P

sensi vray, raytarce alternatif bir renderer plugin i sanarsam, ray trace aldığında gerçekci sonuçlar vermesi açısından gerekli.
google a yazıver bi, kendi sitelerinde pek güzel anlatmışlar.[signature][hline]well you know, life is something like that.
Mesaj tarihi:
rexar bu aralar ağlak olduğu için yazamıyor galiba. kaset çıkarmak zor iş tabi :-p

raytrace işleminde kullandığımız ışık türlerinde ışık tek noktadan yayıldığı için keskin kenarlı gölgeler doğal olarak doğru hesap oluyor.

rexarın dediğine göre max 7'de standart bir omni koyuyorsun, shadow bölümünden area shadows seçiyorsun, area shadows rollout geliyor oradan ayarlıyorsun.

kendisi yazsa da ben de aracılıktan kurtulsam. :)[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Mesaj tarihi:
sufi ben baska bir sey sorayim o zaman
bu cam materyalinin içinde ki
wireframeler neden bu kadar anti allias özürlü gözüküyor ?

bir de ben bilgisayarı kilitlediğinden
reflection olarak raytrace vermedim, yakın çevreden jpeg renderlar alıp reflection olarak verdim.
şimcik iyi mi ettim ehe ?[signature][hline]well you know, life is something like that.
Mesaj tarihi:
raytrace global ayarlarından raytrace için antialising enable edip sağlam bir yöntemle materyalden antialising açarak denediğinde de bu sonucu mu alıyorsun? anormal derecede render süresini uzattığını söylemeye gerek yok sanırım...

çevreden renderlarla reflection çok işe yarar bir cheating:) super sampling açmayı unutma texture kullandığın materiallerde. bu da render süresi demek.

rexarla deneme yaparken area shadow için ortama tek bir omni koymuştuk yalnızca. spot zorunlu değilse kaldır. sahneni bilmediğim için birşey diyemiyorum.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Mesaj tarihi:
kusura bakma cevap yazamadım. hl2 oynuyorum günlerdir bitiremedim daha. bitirsem de rahatlasam diye uğraşıyorum.

şimdi o kırıklıkların sebebi antialias eksikliği. antialias'ı açmanın iki şekli var:
1- ilgili mataryal'ın supersampling'ini açarız çoğu zaman yeterli olur ama bu bazı durumlarda yetmeyebilir. sebebi de gerçek raytrace antialias değildir. içeride kırılan görüntüyü map olarak düşünür ve teksture antialias uygular. gerçi onun da kalite ayarı var ama işi kökten çözeyim dersen:
2-rendering menüsünde(yukardaki menülerde) raytracer setings diye bi seçenek var. oradan global ray antialiaser'ı enable et. bu gerçek raytrace antialias'dır.
ama biraz sabırlı olacan :)
Mesaj tarihi:
bu arada reflection için çevreden renderlar verip map olarak göstermen doğru olmuş. çünkü az olan reflection'ın gerçek olup olmadığını kimse anlayamaz ama render süresini karesiyle, küpüyle bilmemneyiyle arttırır. hele de antialias vereyim dersen kaç o odadan.
Mesaj tarihi:
ehehe 16dk sürünce araziyle birlik render
"sabır" der iken ne demek istediğini anladım rex :)
çok teekkürler bu arada her ikinize de, hl 2 nednese beni üzüyor; gerçi biraz itiraf edelim depresifim ama ne bileyim 30dk oynayıp kapatıyorum : ). Bir eski büyük yaratıklar yok yahu, varsa da ben daha rast gelemdim, tek o antlionların ablası vardı, o da pek dayanamadı. aman dur ben onu söylemeyecektim ehe,

şimdi hazır sizi bulmuşkene bişiler daha sorayım : )

benim elimde şimdi yapımın modeli var, ben bunu ciddi anlamda mimari olarak anlatabilmek istiyorum, o yüzden wireframe render ı alıyorum ama alınca, işler karışıyor kafadan hepsi aynı kalınlıkta oluyor, ötesi abuk sabuk çizgiler de için içine giriyor. Section tool zaten pek yetersiz. her bir frame' e farklı kalınlık verebiletemiz var mı ? sub-object level a inip bazılarının visibility lerini şe edebilir miyim ?, ya da bunun daha kolay bi yolu var mıdır ? yani bir nesnenin aarkasında ki bir nesne, daha silik ve ince çizilecek onun arkasında ki ondanda ince olacak falan...

gerçi biraz mimari bir soru oldu ama : )[signature][hline]well you know, life is something like that.
Mesaj tarihi:
Maxde gölgelendiremiorsaniz elde golgelendirin kardesim! Mimar adam kara kalem cizer.. Hayret bisey...

:D[signature][hline]Volfied, 04 May 2003 08:18 tarihinde demiş ki:
A mug of ale, and a fine tale!
Gimli yönetti
Mesaj tarihi:
gölgecim, senin ihtiyacın olan şey final render'In son versiyonuyla gelen teknik çizim opsiyonları. henüz bunlara detaylı vakit ayıramadık, yalnızca demo scenelere göz attık ama aralarında anormal şeyler var. mühendis ve mimarlık fakültelerindeki tüm asistan ve hocaları diplerini yere vurdurtacak derecede şeyler yani :D

kısaca, final renderın son sürümünün rendering opsiyonlarına bi göz at.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Mesaj tarihi:
evet finalrender mimari ve teknik sunumlar için son noktayı koymuş bir plugin. mesela buradaki çizim wireframe değil dikkat ettiysen. finalrender'la render aldım.
http://forum.paticik.com/view.php?id=85981
Mesaj tarihi:
satranç taşları bir harika ... hemen bi soru daha o zaman ehe, nasıl bağladıysam

rendertoon un demosunu buldum ama o da 10 line dan falzasını render mıyor : )
boolean ile tek tek 60 line ı
şey atmak da naz yapıyor. tek obje e nasıl çevirebilirim bunların hepisini ?[signature][hline]well you know, life is something like that.
Mesaj tarihi:
10 line mı 10 obje mi?
eğer 10 line ise tek obje yapsan da render etmez

tek obje yapmak için de herhangibir objeye edit mesh modifier ver sonra diğerlerinin hepsini bu edit mesh modifier'ın atach buttonuna basarak seç hepsi ilk objeyle çiftleşir.
×
  • Yeni Oluştur...