Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2014 mini cooper


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Suark said:

Esh said:

zaten bu sene geçti de seneye emisyon bazlı gelecek vergiler..

dın dın

mtv ve ötv ye ek olur o
ev ( emisyon vergisi )


Kesinlikle katılıyorum muhtemelen ilave vergi gelir bunu da MTV gibi iki taksit yaparlar. En önemli husus araba döngüsünü arttırarak yeni araçların alınmasını teşvik etmek. Her sene emisyonlar düştügü için oynama şansları da artar :)

Ben şuna merak ediyorum bu halk daha ne kadar ayak bileklerinden tutularak silkelenebilir :)
Mesaj tarihi:
Yenerk85 said:

emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok


Bildigim kadarı ile Ingiltere de uygulama enteresan ve oldukça farklı.
Mesaj tarihi:
Yenerk85 said:

emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok


bazen alman dealerlarin generatorlarinda araba tasarliyorum, ornegin donanimlar dahil 1998cc lik turbolu bir araba toplamda 45k euro VAT dahil fiyat cikiyor. burada anahtar teslim 80k euro ayni konfigurasyon. onlar VAT disindaki vergileri eklemeden mi fiyat listeliyorlar? o rakamin uzerine bir ekleme daha mi oluyor? gercekten bilmedigimden soruyorum.

yoksa fark yok derken MTV karsilastimasi mi kastediyordun? Turkiye de OTV ye acaba emisyon olayi yansir mi beklentisi olustu hafiften (ben hic sanmiyorum ya neyse) o yuzden kesinlestirmek icin soruyorum.
Mesaj tarihi:
Selam,

ÖTV farkı diye biliyorum ben. Başka hangi ülke Özel Tüketim Vergisi diye çok özel bir vergi başlığı açar ki! Özel İletişim Vergisini de unutmayalım, sanki vergi verince hat dinlenmiyor dfshfgds

Saygılar.
Mesaj tarihi:
OTV ile emisyonun bir alakasi oldugunu dusunmuyorum.

Mesela bende 320d var 2010, 300 euro'ya falan veriyorum senelik. Trde de en fazla bin tl civari galiba 4-6 yastan oturu.

Namessar said:

Yenerk85 said:

emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok


bazen alman dealerlarin generatorlarinda araba tasarliyorum, ornegin donanimlar dahil 1998cc lik turbolu bir araba toplamda 45k euro VAT dahil fiyat cikiyor. burada anahtar teslim 80k euro ayni konfigurasyon. onlar VAT disindaki vergileri eklemeden mi fiyat listeliyorlar? o rakamin uzerine bir ekleme daha mi oluyor? gercekten bilmedigimden soruyorum.

yoksa fark yok derken MTV karsilastimasi mi kastediyordun? Turkiye de OTV ye acaba emisyon olayi yansir mi beklentisi olustu hafiften (ben hic sanmiyorum ya neyse) o yuzden kesinlestirmek icin soruyorum.
Mesaj tarihi:
Selam,

Demek istediğim zaten araçların fiyatını hoplatan ÖTV. MTV denen şey araç fiyatından bağımsız; 30bin TL'lik 1.6 araç ile 150bin TL'lik aracın sahibi aynı MTV ödüyor sonuçta :) Fark yaratılacaksa ÖTV ile olmalı ki araç cazip hale gelebilsin.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Abi hacime gore otv de mantiksiz olan sey esas sikinti.

2 tane ayni arac var, fiyatlari ayni. Birinin 1.2 4 silindir 8valve, digerinin 1.6 turbo motoru var.

1.2 ya 1.6t kadar ya da daha fazla yakiyor. Daha fazla emisyonla yapiyor bunu. Bilmiyorum bunun muhakemesini yapmasi, buna gore yasa duzenlemesi cok mu zor?

Motor hacminde trend zaten kuculmede, ama devletlerin baski yapmasi gereken sey efficiency, hacim degil. Hacim kuculmesinin bunun sonucu olmasi lazim.
Mesaj tarihi:
1.2 lik aracın emisyonu 1.6 turbodan fazla olamaz abi. =P

kimi yerde 1.6 turbo 2.0 lık araçtan daha yuksek emisyon degerine sahip olabiliyo ama olay aslında motoru küçültmek olmalı temelde.

1.5 3 silindir turbo gayet iyiydi işte neden 2.0 a çıktılar ki 40 hp için anlamak güç.
Mesaj tarihi:
Esh said:

1.2 lik aracın emisyonu 1.6 turbodan fazla olamaz abi. =P

kimi yerde 1.6 turbo 2.0 lık araçtan daha yuksek emisyon degerine sahip olabiliyo ama olay aslında motoru küçültmek olmalı temelde.

1.5 3 silindir turbo gayet iyiydi işte neden 2.0 a çıktılar ki 40 hp için anlamak güç.


abi hani o farz i misaldi zaten de, gercek ornekleri icin cok kurcalamaya gerek yok.

ornegin 1-2 arkadasimda var opel corsa D 1.4 , alet trafige girmeden 9 litre yakiyor. Ben dusure dusure 6.8 e dusurdum muazzam kasarak.

Herhangi bi yeni 4 silindir 1.6 turbo motor 160+ beygir guc cikartip bnu yaparken 6-7 litre yakiyor. Ayni derecede kastirip dusurunce ortalamayi 4.5-5 gormek efsane zor degil.

Anlatmaya calistigim, hacmi dusurunce emisyon ve tuketimin azalmasi kesin degil.
Ama bunlar hesaba katilarak yapilmis motorlarin verimi zaten birim hacme gore yuksek oldugu icin hacmin dusmesi dogal bi surec olmus oluyor.

yapabiliyorlarsa 2 litre 200+ beygir motor yapsinlar , 1.4 kadar yakip onun kadar emisyon vericekse ayni seviyedeki 1.4 kadar vergi odenmeli ona.
Mesaj tarihi:
Ya zaten sacmalik surada;

Luks arabayi motor buyuklugunden mi tanimliyoruz? Hayir.

O zaman it gibi otv yi neden sadece motora dayali veriyosun? Mal misin demezler mi. Baya vergi kaybi olusuyo bence burada. Yine kopek gibi merso bmw satiliyo. 1 litre motor yapip altin kaplasalar govdeyi demek ki otv bile alinmayacak.
Mesaj tarihi:
Selam,

Pahalı ithal araç satılması zor olsun ki dışarıya para kaptırmayalım derdindeler ama bu sefer de insanları dandik, güvenliksiz ve müsrif araçlara yönlendiriyorsun. Çevre falan filan da yalan oluyor.

Git küçük araçlar için cezbedici güzellikler yap; daha az park parası ödesinler, köprü geçişinde daha düşük ücret ödesin, vergisinde falan avantaj öner falan.

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...