Goering Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 import export dengesi asla oluşamaz, hayal. biz petrolde/doğalgazda downstream ülkeyiz, elektriği bile doğalgazdan üretiyoruz. istedikleri vergiyi koysunlar.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Ben de onu diyorum iste, araba gibi bi luks tuketime vergi indirimi beklemek naiflik olur. Asla en ufak derecede bile tesfik edecek bisey yapmazlar.
Esh Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 elektrikliyi tesvik etsinler.
AtlaraFisildayan Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 miniyi napcan Esh delikanlı adamsın yakışmaz sana.
Esh Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 kızlara fısıldıycam abi asdsfd
AtlaraFisildayan Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 12, 2013 abi miniyle fısıldayacağın kitle belli ya. Hİİİ, YANKI MINI COOPERIN NE KADAR MİNNOŞMUŞŞŞŞ.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Selam, Emisyona göre sadece MTV düzenlerler, ÖTV sabit kalır bence : Saygılar.
Suark Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Esh said: zaten bu sene geçti de seneye emisyon bazlı gelecek vergiler.. dın dın mtv ve ötv ye ek olur o ev ( emisyon vergisi )
prozzak Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Yenerk85 said: yari fiyata cooper varken kimse cooper s almaz o zaman aynen öyle
prozzak Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Suark said: Esh said: zaten bu sene geçti de seneye emisyon bazlı gelecek vergiler.. dın dın mtv ve ötv ye ek olur o ev ( emisyon vergisi ) Kesinlikle katılıyorum muhtemelen ilave vergi gelir bunu da MTV gibi iki taksit yaparlar. En önemli husus araba döngüsünü arttırarak yeni araçların alınmasını teşvik etmek. Her sene emisyonlar düştügü için oynama şansları da artar :) Ben şuna merak ediyorum bu halk daha ne kadar ayak bileklerinden tutularak silkelenebilir :)
Esh Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Araba kullanmamaya baslayana kadar sdfs
prozzak Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Esh said: Araba kullanmamaya baslayana kadar sdfs adamda don yok ayfon 5s var, Gecekonduda oturur bmw 5 serisine biner :) enteresan bir toplumuz
Yenerk85 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok
prozzak Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 13, 2013 Yenerk85 said: emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok Bildigim kadarı ile Ingiltere de uygulama enteresan ve oldukça farklı.
Namessar Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Yenerk85 said: emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok bazen alman dealerlarin generatorlarinda araba tasarliyorum, ornegin donanimlar dahil 1998cc lik turbolu bir araba toplamda 45k euro VAT dahil fiyat cikiyor. burada anahtar teslim 80k euro ayni konfigurasyon. onlar VAT disindaki vergileri eklemeden mi fiyat listeliyorlar? o rakamin uzerine bir ekleme daha mi oluyor? gercekten bilmedigimden soruyorum. yoksa fark yok derken MTV karsilastimasi mi kastediyordun? Turkiye de OTV ye acaba emisyon olayi yansir mi beklentisi olustu hafiften (ben hic sanmiyorum ya neyse) o yuzden kesinlestirmek icin soruyorum.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Selam, ÖTV farkı diye biliyorum ben. Başka hangi ülke Özel Tüketim Vergisi diye çok özel bir vergi başlığı açar ki! Özel İletişim Vergisini de unutmayalım, sanki vergi verince hat dinlenmiyor dfshfgds Saygılar.
Yenerk85 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 OTV ile emisyonun bir alakasi oldugunu dusunmuyorum. Mesela bende 320d var 2010, 300 euro'ya falan veriyorum senelik. Trde de en fazla bin tl civari galiba 4-6 yastan oturu. Namessar said: Yenerk85 said: emisyon bazli vergiden cok bisey beklemeyin, almanyada da emisyon bazli ama cok bi farki yok bazen alman dealerlarin generatorlarinda araba tasarliyorum, ornegin donanimlar dahil 1998cc lik turbolu bir araba toplamda 45k euro VAT dahil fiyat cikiyor. burada anahtar teslim 80k euro ayni konfigurasyon. onlar VAT disindaki vergileri eklemeden mi fiyat listeliyorlar? o rakamin uzerine bir ekleme daha mi oluyor? gercekten bilmedigimden soruyorum. yoksa fark yok derken MTV karsilastimasi mi kastediyordun? Turkiye de OTV ye acaba emisyon olayi yansir mi beklentisi olustu hafiften (ben hic sanmiyorum ya neyse) o yuzden kesinlestirmek icin soruyorum.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Selam, Demek istediğim zaten araçların fiyatını hoplatan ÖTV. MTV denen şey araç fiyatından bağımsız; 30bin TL'lik 1.6 araç ile 150bin TL'lik aracın sahibi aynı MTV ödüyor sonuçta :) Fark yaratılacaksa ÖTV ile olmalı ki araç cazip hale gelebilsin. Saygılar.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Abi hacime gore otv de mantiksiz olan sey esas sikinti. 2 tane ayni arac var, fiyatlari ayni. Birinin 1.2 4 silindir 8valve, digerinin 1.6 turbo motoru var. 1.2 ya 1.6t kadar ya da daha fazla yakiyor. Daha fazla emisyonla yapiyor bunu. Bilmiyorum bunun muhakemesini yapmasi, buna gore yasa duzenlemesi cok mu zor? Motor hacminde trend zaten kuculmede, ama devletlerin baski yapmasi gereken sey efficiency, hacim degil. Hacim kuculmesinin bunun sonucu olmasi lazim.
navyamphs Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 fabrika çıkış fiyatı üzerinden vergi alınsa, bu kadar uğraşacaklarına
Esh Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 1.2 lik aracın emisyonu 1.6 turbodan fazla olamaz abi. =P kimi yerde 1.6 turbo 2.0 lık araçtan daha yuksek emisyon degerine sahip olabiliyo ama olay aslında motoru küçültmek olmalı temelde. 1.5 3 silindir turbo gayet iyiydi işte neden 2.0 a çıktılar ki 40 hp için anlamak güç.
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 arabanda 150 liralik bluetooth var diye 250 lira, 2000 liralik metalik boya var diye 3500 lira vermeye razisin yani
Kharon Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Esh said: 1.2 lik aracın emisyonu 1.6 turbodan fazla olamaz abi. =P kimi yerde 1.6 turbo 2.0 lık araçtan daha yuksek emisyon degerine sahip olabiliyo ama olay aslında motoru küçültmek olmalı temelde. 1.5 3 silindir turbo gayet iyiydi işte neden 2.0 a çıktılar ki 40 hp için anlamak güç. abi hani o farz i misaldi zaten de, gercek ornekleri icin cok kurcalamaya gerek yok. ornegin 1-2 arkadasimda var opel corsa D 1.4 , alet trafige girmeden 9 litre yakiyor. Ben dusure dusure 6.8 e dusurdum muazzam kasarak. Herhangi bi yeni 4 silindir 1.6 turbo motor 160+ beygir guc cikartip bnu yaparken 6-7 litre yakiyor. Ayni derecede kastirip dusurunce ortalamayi 4.5-5 gormek efsane zor degil. Anlatmaya calistigim, hacmi dusurunce emisyon ve tuketimin azalmasi kesin degil. Ama bunlar hesaba katilarak yapilmis motorlarin verimi zaten birim hacme gore yuksek oldugu icin hacmin dusmesi dogal bi surec olmus oluyor. yapabiliyorlarsa 2 litre 200+ beygir motor yapsinlar , 1.4 kadar yakip onun kadar emisyon vericekse ayni seviyedeki 1.4 kadar vergi odenmeli ona.
Esh Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Ya zaten sacmalik surada; Luks arabayi motor buyuklugunden mi tanimliyoruz? Hayir. O zaman it gibi otv yi neden sadece motora dayali veriyosun? Mal misin demezler mi. Baya vergi kaybi olusuyo bence burada. Yine kopek gibi merso bmw satiliyo. 1 litre motor yapip altin kaplasalar govdeyi demek ki otv bile alinmayacak.
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Mesaj tarihi: Kasım 14, 2013 Selam, Pahalı ithal araç satılması zor olsun ki dışarıya para kaptırmayalım derdindeler ama bu sefer de insanları dandik, güvenliksiz ve müsrif araçlara yönlendiriyorsun. Çevre falan filan da yalan oluyor. Git küçük araçlar için cezbedici güzellikler yap; daha az park parası ödesinler, köprü geçişinde daha düşük ücret ödesin, vergisinde falan avantaj öner falan. Saygılar.
Öne çıkan mesajlar