Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dünya yaratırken...


b1vRiP

Öne çıkan mesajlar

Sizce Dünya yaratırken düşünülmesi ve bakılması gereken en önemli şeyler nelerdir??
Bu topicin bir çok insana yardımcı olacağını düşünüyorum.Ne de olsa bence en iyi oynatılacak Dünya kendi yazdığın Dünya'dır :)

[Bu mesaj Bivrip tarafından 01 June 2003 11:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dunya yaratmak istiyorsan en azindan oynadigin bi grup olmali, cunku o dunyayi genelde kendi grubun icin tasarlarsin. O yuzden bi grup bulmalisin, vardir zaten oynayan cogu kisinin, ve hep beraber tasarlamalisiniz.

Iyi bir dunyanin guclu bir gecmisi olamli, nede ols FRP dunyasi mantiga oturtmaya gerek yok diyip hikaye s.cmamali[hline]Dark-dr adli adminimiz zamaninda demiski...
kadin erkek demedim
eglendim bunca zaman
darkim dereyim demedim
ibnelestim muntazaman...

sonra ne oldu ise oldu
u donuslerinde seni bekler oldum
x kisisiyim artik isci problemlerinin...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok zaten benim kendi dünyam war Darkplanes diye
ben genel olarak dikkat edilmesi gereken şeyleri sıralayalım da millete yardımcı olsun dedim[hline] Yaşayamadığınızı Yaşayın
www.darkplanes.net
Çok Yakında Geliyor
--------------------------------
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never be never see
Won't see what might have been
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never free never me
So I dub thee unforgiven
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet o Dünya'nın geçmişinin çok iyi ve bağlantılı yazılması gerekir ki bunu yapmak için en önemli şey de her zaman kullandığımız Hayalgücüdür
Gerçekten detaylı yazılmalıdır Dünyalar işte o zaman gerçek zevkini alırsınız.Bence kendine özgü şeyler de olmalıdır içinde
Bir de din,tanrı ve yaradılış oturtulursa gerçekten güzel olur[hline] Yaşayamadığınızı Yaşayın
www.darkplanes.net
Çok Yakında Geliyor
--------------------------------
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never be never see
Won't see what might have been
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never free never me
So I dub thee unforgiven
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İsmini anımsayamadığım bir edebiyatçının şu sözüyle gireyim konuya:

"Bilim kurgu yazmak istiyorsanız bilimi, fantastik kurgu yazmak istiyorsanız dini iyi bilmelisiniz."

Bu sözü yorumlamayı sizlere bırakarak dünya yaratılırken bence dikkat edilmesi gereken noktaları sıralamaya çalışayım:

*Dünya "küresel bir dungeon" olmamalı. Bilgisayar oyunundan çıkmış gibi sadece POI (Points of Interest - İlgiye değer yerler) lerden oluşmamalı .. Eğer o dünyada oynatılan bir karakter hiç bir şey yapmadan yaylarlarda dolaşmak, nehir kenarında balık tutmak veya tarla sürmek istiyorsa o ortamlar çoktan yerlerini almış olmalı.

*Kesinlikle ayrıntılı bir tarihi, inanışları, gelenekleri, efsaneleri, tanrıları / dinleri, farklı ulusları ve ırkları olmalı. Bu noktada başka bir mesajda da denildiği gibi gerçek tarihten yararlanılabilir.
Örneğin bizim FRP grubunun ortak çalışması olan dünyada, benim tasarladığım kıtada ortaçağ feodal düzenine çok yakın bir sistem var. Bunu en iyi şekilde kurabilmek için Ortaçağ'da feodal Avrupa'yla ilgili pek çok tarihi kaynağa başvurdum.

*İçeriğinin niceliğine değil niteliğine önem verilmeli.
Örneğin sadece her birindeki şehirleri tanımladığnız 20 ülke yerine sokak sokak tasarlanmış 4-5 ülke olmalı.

*Şart olmamakla beraber esnek olması önemli bir etken, oyuncuların karakterleri "hikaye bittiğinde" o dünyada izlerini bırakabilmeli, bir şeyleri değiştirebilmeliler. (İyi veya kötü yönde ..)

*En azından belli başlı NPC leri (krallar, başrahipler, başkomutanlar..) önceden tasarlanmış ve kişilikleri belirlenmiş olmalı.

*"Üzerinde geçen bir campaign hazırlansın" diye yaratıldığı izlenimini vermemeli, gerçekten yaşayan, oyunculardan bağımsız olarak devinimini sürdüren bir dünya olmalı.

Aklıma geldikçe eklerim ..[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o söze bittim[hline] Yaşayamadığınızı Yaşayın
www.darkplanes.net
Çok Yakında Geliyor
--------------------------------
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never be never see
Won't see what might have been
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never free never me
So I dub thee unforgiven
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hadi ben de söyliim
bence yazar siyasi şeyleri de çok iyi bilmeli.muhteşem entirkalar yapabilmeli.Bu gerçi Dünya'nın kendisinden çok yaşayan insanlara etki eden bişi
nasıl yapacaksa o konuyu çok iyi bilmeli.Yakın çağ yapacaksa yakın çağ.Taş devri yapacaksa taş devrini çok iyi bilmeli ve araştırmalıdır.[hline] Yaşayamadığınızı Yaşayın
www.darkplanes.net
Çok Yakında Geliyor
--------------------------------
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never be never see
Won't see what might have been
What I've felt what I've known
Never shined through in what I've shown
Never free never me
So I dub thee unforgiven
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xasf sana katılmıyorum bikaç noktada...

bütün bir kıtanın, dünyanın hatta kozmolojinin baştan sona bütün detaylarıyla hazırlandığı bir dünya hazırlayabilirsin. bu bir yöntemdir. ama bu tek yöntem değildir.

eğer oyuncular iki krallık arasında çift taraflı çalışan ajanlar olacaklarsa bu iki krallığın tasarlanması yeterlidir. campaign geliştikçe ve DM in aklına bişeyler geldikçe yavaş yavaş eklenebilir bunlar. ayrıca daha küçük bir çapta çalışıldığı için çok daha fazla detayın olur elinde. dünyanın geri kalanını da hafif bir eskiz şeklinde bırakabilirsin.[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baska bi taktik...
Kendı dunyanızı yaratmak harbıden kasar cunku bende cok ugrastım her seyıyler orjınal bı dunya olsun su olsun bu olsun ama yetısemedım buyucu kulelerınden gızemlı golune kadar her sey kasar.Sonra dusundum nasılsa gercekte oynanan yerler gozlem bakımından ufak yerler eh sonuc olarak demıplanes,pocketplanes olayına gırdım cok kasarsa barovıa tarzı yerler bunların hepsınde oyunculara caktırmadan bı kapana kısılımıslık ve tuzaga dusmusluk hıssı vereyım dedım oylede yaptım mıs gıbı oldu hem daha cıddı hem de daha zevklı oldu.Oyun bıttıgınde herkeste oh yaa kurtulduk ordan ya olsemde gam yemem tarzında rahatlamalar sezınledım.Eksık ve olmasını ıstedıklerı yerlerı sordum not aldım falan fılan ......sonuc olarak ole bı evrene ıhtıyacınız yok ufak gecıcı tek hıkayelık yerlerde ıs goruyor...[hline]A little less conversation a little more action please
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunculara oyundaki karakterlerinin bilmesi gerken kadar oyunun basinda anlatilmali dunyanin genel ozelliklleri. Bu yeni bir campaign e baslarken olabilir. Dev bir dunya yaratmak zorunda degiliz tabi ama, handa bulusup sehirden malzeme temin edip cikmak gibi bir kliseye de dusmeyelim. yani eger bir dunya kuruyorsak, diger dunyalardan bir farkinin olmasi gerektigini unutmayalim.
Ornegin campaign in ilk bolumu sehirde gececekse sehri planlamakla baslayalim.

*Sehirde yonetime hakim guc kim veya nedir? ( Ornegin Babasinin kisa bir sure once supheli olumuyle beraber tebaninda destegiyle tahta cikan genc ve tecrubesiz bir hukumdar yonetiyordur. sehrin basrahibi ayni zamanda dini otoritesini de kullanarak krali istediklerini yaptirmada kukla gibi kullaniyor olabilir mesela. )

*Otoritenin karsisinda durabilecek herhangi bir kisi veya organizasyon var mi? (Kralin muhafizlarinin onderlik ettigi, rahibin kralin uzerindeki etkisini fark etmis, bunu engellemeye calisan bir grup sovalye)

*Sehrin genel kurallari neler? (Ornegin basrahip Kralin emriyle 10'dan sonra sehrin kapilarindan herhangi birnin giris cikisini yasaklamis olabilir. veya sehrin belli bolumlerinde elinde silahla yakalanmak suc olabilir..)

*Kimler nasil yasiyor? (insanlar,elfler, cuceler, kendi yarattigimiz race veya subraceler.. Bunlarin sehirdeki yogunluklari, belli bir irka karsi sehrin tutumu, ne gibi islerle ugrasip, ne gibi organizasyonlara kayitlilar vb.)

*Taninmis kisiler (savasta yararlilik gosteren bir sovalye, sehirde anlattigi oykuleriyle un yapmis elf ozan, Sehrin uzak ucunda kendini calismalarina adamis, sehri birden cok kez felakete surukleyen yasli buyucu, sehrin ekonomisini-rahibin ozel izniyle- yoneten tuccarlar, vergi memurlari vb.)

*Kisa ve uzun donemde yasanan ve yasanmakta olan olaylar (`savaslar`, kitlik, asiri goc, dogal ve dogaustu felaketler vb)

*sehrin bulundugu yer buna bagli iklim ve bitki ortusu gibi faktorler

* sehirde cikar gruplarinin savaslari, bunlarin tolore edilme durumlari (hirsizlar loncasinin, yerel buyuculerle olan gecimsizligi, rahibin se bunlari kendine rakip gormesinin sonucu `birakayim birbirlerini oldursunler` tavri gibi)

*Sehrin diger sehirlerle ticari iliskileri, dost dusman olma durumlari..

*sehirde konaklama, malzeme, emlak ve arsa alma yardimci tutma (henchmen) gibi durumlarda harcanacak para ve yillik vergiler, sehrin diger sehirlerden ucuz veya pahali olmasi gibi konular ve bunlarin nedenleri (yakinlarda bulunan dev bakir madeni, nufus patlamasi veya asiri goc yasanmasi gibi)

Bunlari tabiki cogaltabilir, gelistirebiliriz. Hatta gelistirelim Ama az cok bir fikir sahibi olmaniza yeterli olacaktir saniyorum.[hline]blinded by fear of life
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Grudge, 01 June 2003 16:38 tarihinde demiş ki:
xasf sana katılmıyorum bikaç noktada...

bütün bir kıtanın, dünyanın hatta kozmolojinin baştan sona bütün detaylarıyla hazırlandığı bir dünya hazırlayabilirsin. bu bir yöntemdir. ama bu tek yöntem değildir.

eğer oyuncular iki krallık arasında çift taraflı çalışan ajanlar olacaklarsa bu iki krallığın tasarlanması yeterlidir. campaign geliştikçe ve DM in aklına bişeyler geldikçe yavaş yavaş eklenebilir bunlar. ayrıca daha küçük bir çapta çalışıldığı için çok daha fazla detayın olur elinde. dünyanın geri kalanını da hafif bir eskiz şeklinde bırakabilirsin.[hline]Endure. In enduring, grow strong...


Ama biz (en azından ben) "Dünya yaratmaktan" bahsediyorum, campaign setting değil sadece .. Senin önerdiğin ikinci yöntem bütünlüğü olan bir dünyadan çok o anda oynatılan campaign e hizmet etmek üzere yapılmış bir "alan" gibi ..[hline]"Only then They shall return, for That is Not Dead, which can Eternal Lie, yet with Strange Aeons, Even Death may Die.."

Arab, Abdul Alhazred;
Necronomicon

[Bu mesaj Xasf tarafından 01 June 2003 18:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Grudge, 01 June 2003 16:38 tarihinde demiş ki:
xasf sana katılmıyorum bikaç noktada...

bütün bir kıtanın, dünyanın hatta kozmolojinin baştan sona bütün detaylarıyla hazırlandığı bir dünya hazırlayabilirsin. bu bir yöntemdir. ama bu tek yöntem değildir.

eğer oyuncular iki krallık arasında çift taraflı çalışan ajanlar olacaklarsa bu iki krallığın tasarlanması yeterlidir. campaign geliştikçe ve DM in aklına bişeyler geldikçe yavaş yavaş eklenebilir bunlar. ayrıca daha küçük bir çapta çalışıldığı için çok daha fazla detayın olur elinde. dünyanın geri kalanını da hafif bir eskiz şeklinde bırakabilirsin.[hline]Endure. In enduring, grow strong...


İyi de Xasf dünya yaratmaktan bahsetmiş campaign değil... Yoksa O.S.A.G. (One-Shot Adrenaline Game) oyunlar için 2 şehir 1 dungeon da tasarlayabilirsin.

Fakat ciddi bir dünya yaratacaksan 2 ülkeyle tutunamazsın. Hem DM'in oyun esnasında uydurup eklentiler yapmasına her zaman karşıydım ve karşıyım. Mutlaka tutarsızlık çıkar ortaya...

_______

Zira Xasf'in bahsettiği dünyada benim kıtamda en çok emek verdiğim ülkeyi coğrafya ve tarih bakımından ortaçağ İngilteresi'nden esinlenerek hazırladım. Araya biraz mit ve osmanlıdan değiştirilmiş yönetim birimleri koyunca gayet hoş bir sentez oldu. Bunun dışında ülkelere her zaman çok detay verilmeli.. Başkentleri, kral veya yöneticileri, dilleri, varsa dini uygulamaları, bayrakları, tarihleri... Hepsi düşünülmeli. Oyuncuyu o dünyada yaşadığına ikna edecek herşey konulmalı... Unutmayın, taslağı herkes çıkarabilir, ama esas fark detaylarda yatar...[hline]nukbasliklikiz 28 May 2003 04:06 tarihinde demiş ki:

patlıcan ın altındaki goril yokedilsin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Grudge, 01 June 2003 16:58 tarihinde demiş ki:
planescape rulz!!!


said:
Dojorel, 01 June 2003 17:10 tarihinde demiş ki:
*Sehirde yonetime hakim guc kim veya nedir? ( Ornegin Babasinin kisa bir sure once supheli olumuyle beraber tebaninda destegiyle tahta cikan genc ve tecrubesiz bir hukumdar yonetiyordur. sehrin basrahibi ayni zamanda dini otoritesini de kullanarak krali istediklerini yaptirmada kukla gibi kullaniyor olabilir mesela. )


The Lady of Pain

said:

*Otoritenin karsisinda durabilecek herhangi bir kisi veya organizasyon var mi? (Kralin muhafizlarinin onderlik ettigi, rahibin kralin uzerindeki etkisini fark etmis, bunu engellemeye calisan bir grup sovalye)


The Lady of Painin mutlak yönetimini kıskanan çeşitli "power" lar. yer yer Anarchistler ve Xaositectler.

said:

*Sehrin genel kurallari neler? (Ornegin basrahip Kralin emriyle 10'dan sonra sehrin kapilarindan herhangi birnin giris cikisini yasaklamis olabilir. veya sehrin belli bolumlerinde elinde silahla yakalanmak suc olabilir..)


bela çıkarmayın. rahat durun. kaşınmayın...

said:

*Kimler nasil yasiyor? (insanlar,elfler, cuceler, kendi yarattigimiz race veya subraceler.. Bunlarin sehirdeki yogunluklari, belli bir irka karsi sehrin tutumu, ne gibi islerle ugrasip, ne gibi organizasyonlara kayitlilar vb.)


Sigil'deyken ne olduğun hiç önemli değil.
Sigil'in neresinde yaşadığına bakar. Eğer The Lady's wardda yaşıyorsan baya zenginsindir. The Hive da yaşıyorsan ağzın kokar.

said:

*Taninmis kisiler (savasta yararlilik gosteren bir sovalye, sehirde anlattigi oykuleriyle un yapmis elf ozan, Sehrin uzak ucunda kendini calismalarina adamis, sehri birden cok kez felakete surukleyen yasli buyucu, sehrin ekonomisini-rahibin ozel izniyle- yoneten tuccarlar, vergi memurlari vb.)


Hashkar, Factol of the Fraternity of Order
Rowan Darkwood, Factol of the Fated...

The Lady of Pain

said:

*Kisa ve uzun donemde yasanan ve yasanmakta olan olaylar (`savaslar`, kitlik, asiri goc, dogal ve dogaustu felaketler vb)


Sigil zaten kendi başına doğa üstü bi felakettir. bunun dışında Faction wars ve Vartus Timlin (factol of the expansionist) olayı örnek olarak gösterilebilir...

said:

*sehrin bulundugu yer buna bagli iklim ve bitki ortusu gibi faktorler


The Great Ringin merkezinde bulunan plane olan Outlands in ortasında. -Uzunluğunu tanrılar bilir- bir "spike" üzerinde havada asılı duran bir halkanın iç yüzeyi üzerine kurulmuş...

said:

* sehirde cikar gruplarinin savaslari, bunlarin tolore edilme durumlari (hirsizlar loncasinin, yerel buyuculerle olan gecimsizligi, rahibin se bunlari kendine rakip gormesinin sonucu `birakayim birbirlerini oldursunler` tavri gibi)


bkz. Factions of Sigil

said:

*Sehrin diger sehirlerle ticari iliskileri, dost dusman olma durumlari..


sigilde pek bişeyler yetişmediği için şehrin "portalları" en önemli ithalat kaynağı. bütün planelerden gelen herşeyi bulabilmek mümkün...

said:

*sehirde konaklama, malzeme, emlak ve arsa alma yardimci tutma (henchmen) gibi durumlarda harcanacak para ve yillik vergiler, sehrin diger sehirlerden ucuz veya pahali olmasi gibi konular ve bunlarin nedenleri (yakinlarda bulunan dev bakir madeni, nufus patlamasi veya asiri goc yasanmasi gibi)


bürokratik meseleler için The Fated la görüşebilirsiniz. ayrıca Factotumlar ve Toutlar da sizi çeşitli konaklama mekanlarına yönlendireceklerdir...[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Xasf, 01 June 2003 18:17 tarihinde demiş ki:
Ama biz (en azından ben) "Dünya yaratmaktan" bahsediyorum, campaign setting değil sadece .. Senin önerdiğin ikinci yöntem bütünlüğü olan bir dünyadan çok o anda oynatılan campaign e hizmet etmek üzere yapılmış bir "alan" gibi ..[hline]


pardon ne için kullanılacak bu dünya daha sonra? FRP oynamak için olduğunu sanıyordum. Eğer ikinci seçenek de bu amaca ulaşılmasını sağlayacaksa ilk seçenek sadece tercihlerden birisi haline geliyor.

ayrıca ben senin oturup bütün detayları ile bir dünya hazırlama fikrine diil "Mutlaka Böyle Yapılmalıdır" demene karşı çıktım dikkat ettiysen...

bi de şöyle soriim. şu anda ulaşabileceğiniz en detaylı campaign setting olan Forgotten realms acaba bir oturuşta mı hazırlandı?[hline]Endure. In enduring, grow strong...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer ciddi bir oyunda dünyayı iyi tanımıyorsan veya detayları düşünmemişsen, cidden DM olarak işin zor. Playerlardan birinin bir konu hakkında bilmek istediği şeyi veya başka bir olayı tasarlamadıysan kalırsın öylece.

Yoksa etrafa 2 ülke atayım içinde dönüp dursunlar mantığı hem playerlara özgürlük hissini yaşatmaz, hem de oyunun çok yüzeysel olmasını mutlak kılar...[hline]nukbasliklikiz 28 May 2003 04:06 tarihinde demiş ki:

patlıcan ın altındaki goril yokedilsin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tabii bu biraz da playerların oyundan ne beklediğine bakar. Örneğin ben beni cidden iyice hazırlanmış bir oyun ve cidden içinde olduğumu hissettirecek kadar iyi ve detaylı anlatımlı bir DM olmadıktan sonra kısa sürede oyundan sıkılırım, ki bu tür DMler bu açıklarını genelde ani şok olaylarla veya sürekli playerların üzerine yaratık saldırtmayla kapamaya çalışırlar... Tabii senin grubunun frp'den beklediği ilk şey "aksiyon, savaş ve adrenalin" ise bahsettiğin 2 ülke artar bile...[hline]nukbasliklikiz 28 May 2003 04:06 tarihinde demiş ki:

patlıcan ın altındaki goril yokedilsin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...