Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pepsi ne kampanya yapsa almayı düşünebilirsiniz


synthesizer

Öne çıkan mesajlar

synthesizer said:



REKLAM YAPMAYI SİZDEN ÖĞRENECEK DEĞİLİZ dfjsdgnlagn

hedef sen degilsin, sana hitap eden reklam yapmıyoruz.

sana 10 sene oyle reklam yapmsam anca iceceksin.
kayserideki teyzeye 1 sene seda sayan + konuşma verince direk içiyo.

kaybettigimiz 100binlerce genc zaten bizim degildi.

nielsen diye bir kurum vardır, pazar payını ölcümleyen, yegane.
seda sayanın basarılı oldugunun kanıtıdır. hani basarılı basarısız yoruma kalmıs bi konu degil.

begenmedim begendim kesinlikle haklı olacagınız konudur. onun ustunden yuruyun.

Biz de çalışıyoruz Nielsen Adexrun ile ama cidden alınman için yazmadım onları. Pepsi marka bazında ve kullanıcı kitlesi seçiminde pastanın arta kalanlarına oynamamalıydı demek istediğim.



Al işte reklam sana.

Siz bir süre sonra pazar payı ölecek bir hedef kitlesi peşindesiniz. 40-50 yaş arası insanlar 55'i aştığında her türk yaşlısının yaptığı gibi tüketimi kesecek. Hedefinizdeki kitle 30-40 arasındaki halen coca cola'nın tüketicisi olan insanlar olacaklar. Alışkanlık bir süre sonra bedava konuşmaya da, bedava ürüne de baskın gelecek.

Hedefinizde olan kitle o da kola bu da kola üzerinde ayrım yapan bir kitle değil. Şu anda o ayrım ile büyümüş ve kola tadı olarak coca cola'yı benimsemiş insanlar arasında aynı başarıyı yakalamanızın ne kadar zor olacağının kararı yine sizde.

Kısa vadede Seda Sayan başarılı olabilir ama uzun vadede ürünü taşıyamaz. Benim anlatmak istediğim bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

synthesizer said:


REKLAM YAPMAYI SİZDEN ÖĞRENECEK DEĞİLİZ dfjsdgnlagn

hedef sen degilsin, sana hitap eden reklam yapmıyoruz.

sana 10 sene oyle reklam yapmsam anca iceceksin.
kayserideki teyzeye 1 sene seda sayan + konuşma verince direk içiyo.

kaybettigimiz 100binlerce genc zaten bizim degildi.

nielsen diye bir kurum vardır, pazar payını ölcümleyen, yegane.
seda sayanın basarılı oldugunun kanıtıdır. hani basarılı basarısız yoruma kalmıs bi konu degil.

begenmedim begendim kesinlikle haklı olacagınız konudur. onun ustunden yuruyun.



E o zaman patiye böyle bir topik açman saçma değil mi? Hedef kitleniz teyzelerse topiği kadınlarklübüne filan açsanız daha doğru olur.
Bu topikle, kampanyalarla filan kazanıcağınız 3-5 genci de seda sayanla tekrar kaybediceksiniz nasıl olsa ^_^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şirketin yatırım ve kalkınma planında malesef öncelikli hedef kısa dönem karlilik. O konuda hemfikirim.
Yani bu sene 10 yatırayım 5 sene sonra ROIsini alirim gibi bir sabrı ve butcesi yok. O nedenle on the way şeklinde, yatırımı yaparken kazancını da almaya calısyıyor.

Bu sekilde de 2008de baslayan, kriz doneminde, promosyon kampanyası markanın olmemesini ve pay kazanmasını, krizi atlatmasını sagladı.

fark etmissinizdir bu sene cikan reklamlar promosyona yonelik degil, imaja yonelik. yani kriz donemini atlatti marka ve bir baseini olusturdu, bunun uzerine artik dedigin gibi genclere de yonelerek, ileri vade iyi oynamak.

ustteki postta da dedigim gibi, annelere hitap etmek kendileri icsin diye degil, shopper denilen, evin alisverisini yapan insanlara hitap ederek impulse satinalmalarda (plansız) seçimi kaydırabilmek, ve alınan 2.5luk pepsiyi evde coke yoklugunda içmeye alisacak gencler sayesinde, coke'un zamanında yaptıgı gibi, bir nesle yayılmak.


turkiye kolali icecegi ilk pepsi ile tanidi, ve lider uzun sure pepsiydi. bu nedenle 60-70li yıllarda 20lerinde olan anne babalarin hatiralarinda pepsi vardır agirlikli olarak.
fakat zaman icerisinde o zamanki yoneticilerin rehavete kapilmasi ve gerekli yatirimlari (sogutucu -> bulunurluk) yapmamalari sahada kayba neden oldu. tuketici pepsi isterken yerine kola var abi (su anda yerinde tuketim noktalarında yasadıgınızın tam tersi yani, coke isterken pepsi bulmak) yasanıyordu. gel zaman git zaman, artık bulamayan kitle, coke'a alismaya basladi. sonraki kriz zamaninda ise gene gerekli yatirimi yapmayan pepsi (depozitolu cam sise) ikinci darbe ile satiscilar tarafindan da tercih edilmemeye baslamisti.

bunun sonucunda da 60larda lider olarak baslayan marka, 90larda %20 pazar payının altına dustu.

yani sizin coke alıskanlıgınızın gecmisi hayli uzun.
bizim de tersine dondurme calismamizin henuz cok basindayiz (2008 milat dersek)


sorry for wot
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFury said:

synthesizer said:


REKLAM YAPMAYI SİZDEN ÖĞRENECEK DEĞİLİZ dfjsdgnlagn

hedef sen degilsin, sana hitap eden reklam yapmıyoruz.

sana 10 sene oyle reklam yapmsam anca iceceksin.
kayserideki teyzeye 1 sene seda sayan + konuşma verince direk içiyo.

kaybettigimiz 100binlerce genc zaten bizim degildi.

nielsen diye bir kurum vardır, pazar payını ölcümleyen, yegane.
seda sayanın basarılı oldugunun kanıtıdır. hani basarılı basarısız yoruma kalmıs bi konu degil.

begenmedim begendim kesinlikle haklı olacagınız konudur. onun ustunden yuruyun.



E o zaman patiye böyle bir topik açman saçma değil mi? Hedef kitleniz teyzelerse topiği kadınlarklübüne filan açsanız daha doğru olur.
Bu topikle, kampanyalarla filan kazanıcağınız 3-5 genci de seda sayanla tekrar kaybediceksiniz nasıl olsa ^_^
güzel kardeşim. seda sayan 2008de kaldı. reklamın hitap ettigi kitle sen degildin.
simdiki promosyon platformu bir unlu ile anilmiyor ve icerisine sizi de cezbedecek seyler koyma imkanim varken, degerlendirmek istiyorum.

olm numara yapıyosunuz heralde bu kadar zor anlıyo olamazsınız :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wot block

synthesizer said:

Şirketin yatırım ve kalkınma planında malesef öncelikli hedef kısa dönem karlilik. O konuda hemfikirim.
Yani bu sene 10 yatırayım 5 sene sonra ROIsini alirim gibi bir sabrı ve butcesi yok. O nedenle on the way şeklinde, yatırımı yaparken kazancını da almaya calısyıyor.

Bu sekilde de 2008de baslayan, kriz doneminde, promosyon kampanyası markanın olmemesini ve pay kazanmasını, krizi atlatmasını sagladı.

fark etmissinizdir bu sene cikan reklamlar promosyona yonelik degil, imaja yonelik. yani kriz donemini atlatti marka ve bir baseini olusturdu, bunun uzerine artik dedigin gibi genclere de yonelerek, ileri vade iyi oynamak.

ustteki postta da dedigim gibi, annelere hitap etmek kendileri icsin diye degil, shopper denilen, evin alisverisini yapan insanlara hitap ederek impulse satinalmalarda (plansız) seçimi kaydırabilmek, ve alınan 2.5luk pepsiyi evde coke yoklugunda içmeye alisacak gencler sayesinde, coke'un zamanında yaptıgı gibi, bir nesle yayılmak.


turkiye kolali icecegi ilk pepsi ile tanidi, ve lider uzun sure pepsiydi. bu nedenle 60-70li yıllarda 20lerinde olan anne babalarin hatiralarinda pepsi vardır agirlikli olarak.
fakat zaman icerisinde o zamanki yoneticilerin rehavete kapilmasi ve gerekli yatirimlari (sogutucu -> bulunurluk) yapmamalari sahada kayba neden oldu. tuketici pepsi isterken yerine kola var abi (su anda yerinde tuketim noktalarında yasadıgınızın tam tersi yani, coke isterken pepsi bulmak) yasanıyordu. gel zaman git zaman, artık bulamayan kitle, coke'a alismaya basladi. sonraki kriz zamaninda ise gene gerekli yatirimi yapmayan pepsi (depozitolu cam sise) ikinci darbe ile satiscilar tarafindan da tercih edilmemeye baslamisti.

bunun sonucunda da 60larda lider olarak baslayan marka, 90larda %20 pazar payının altına dustu.

yani sizin coke alıskanlıgınızın gecmisi hayli uzun.
bizim de tersine dondurme calismamizin henuz cok basindayiz (2008 milat dersek)


sorry for wot


Şirket bunun farkına cidden geç varmış ama varmış. O da birşey. Çalışmalar dediğin yönde ise ürün skalasını genişletmek ve ilgi çekici tatlar üretmek firmanın yapması gereken şeylerin başında gelmeli. Bizim halkımız ekşi tadı sever. Pepsi Lime ve Pepsi White bu atılım için kullanılabilir mesela. Şu ayran milli içkisi döneminde pepsi white öne çıkarılabilir mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elesso said:

abi bir katalog yapsın işte çin malı dandik ürenleri belli sayıda kapak karşılığı versin.


3 kapağa mıknatıs 8 kapağa dildo 100 kapağa pabuç
asla yürümeyen birşey ama coke yapıyo şuanda sadfj.

433 kapaga diablo 3 veriyo.


turk halkı cok bagnaz malesef kolanın tadında.

kategorideki en buyuk innovasyon (nispeten basarılı sayabilecegimiz) pepsi twist zaten, limonlu kola.

donem donem deneniyor, pepsi gold, pepsi blue, pepsi istanbul vs. tarzında ama sadece cok kucuk ve yenilige acik bir kitle deneyip seviyor, bu da yeterli donusu saglamıyor.

yoksa biz de isteriz vanilyalı visneli kola getirelim.

ama kulturden damak tadına, sosyoekonomik pozisyona kadar bisuru neden var, jenerik kolanın tercih edilmesinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vaperon said:

Wot block

synthesizer said:

Şirketin yatırım ve kalkınma planında malesef öncelikli hedef kısa dönem karlilik. O konuda hemfikirim.
Yani bu sene 10 yatırayım 5 sene sonra ROIsini alirim gibi bir sabrı ve butcesi yok. O nedenle on the way şeklinde, yatırımı yaparken kazancını da almaya calısyıyor.

Bu sekilde de 2008de baslayan, kriz doneminde, promosyon kampanyası markanın olmemesini ve pay kazanmasını, krizi atlatmasını sagladı.

fark etmissinizdir bu sene cikan reklamlar promosyona yonelik degil, imaja yonelik. yani kriz donemini atlatti marka ve bir baseini olusturdu, bunun uzerine artik dedigin gibi genclere de yonelerek, ileri vade iyi oynamak.

ustteki postta da dedigim gibi, annelere hitap etmek kendileri icsin diye degil, shopper denilen, evin alisverisini yapan insanlara hitap ederek impulse satinalmalarda (plansız) seçimi kaydırabilmek, ve alınan 2.5luk pepsiyi evde coke yoklugunda içmeye alisacak gencler sayesinde, coke'un zamanında yaptıgı gibi, bir nesle yayılmak.


turkiye kolali icecegi ilk pepsi ile tanidi, ve lider uzun sure pepsiydi. bu nedenle 60-70li yıllarda 20lerinde olan anne babalarin hatiralarinda pepsi vardır agirlikli olarak.
fakat zaman icerisinde o zamanki yoneticilerin rehavete kapilmasi ve gerekli yatirimlari (sogutucu -> bulunurluk) yapmamalari sahada kayba neden oldu. tuketici pepsi isterken yerine kola var abi (su anda yerinde tuketim noktalarında yasadıgınızın tam tersi yani, coke isterken pepsi bulmak) yasanıyordu. gel zaman git zaman, artık bulamayan kitle, coke'a alismaya basladi. sonraki kriz zamaninda ise gene gerekli yatirimi yapmayan pepsi (depozitolu cam sise) ikinci darbe ile satiscilar tarafindan da tercih edilmemeye baslamisti.

bunun sonucunda da 60larda lider olarak baslayan marka, 90larda %20 pazar payının altına dustu.

yani sizin coke alıskanlıgınızın gecmisi hayli uzun.
bizim de tersine dondurme calismamizin henuz cok basindayiz (2008 milat dersek)


sorry for wot


Şirket bunun farkına cidden geç varmış ama varmış. O da birşey. Çalışmalar dediğin yönde ise ürün skalasını genişletmek ve ilgi çekici tatlar üretmek firmanın yapması gereken şeylerin başında gelmeli. Bizim halkımız ekşi tadı sever. Pepsi Lime ve Pepsi White bu atılım için kullanılabilir mesela. Şu ayran milli içkisi döneminde pepsi white öne çıkarılabilir mesela.
pepsi twistin geri gelmesindeki sebeplerden biri.

turk halkı ekşi acı ve tuzlu sever evet.

bu nedenle pepsi turkiye zaten 2010 senesinde PepsiCo tarafından satınalındı ve çeki düzen verilmeye başlandı.

o vakte kadar kuruluş sipahioglu, akabinde 2003te pepsi bottling group olarak ilerliyordu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...