Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

90-95K ya oto


synthesizer

Öne çıkan mesajlar

KHaRoN said:

ek edit: ayni 100k ya f30 3 serisi vs f20/21 dusunuldugunde bile benim icin f20/21 agir basiyor zira ayni paraya adaptif suspansiyon, m technik fren seti sahibi olup,ustune f10 ve f30 da olan yeni tip ucube hissiz elektrik steering den kurtulmus olunuyor.


bunların uzerıne bırak servotronic i falan, aktif steering de ekletebiliyorsun ve hala daha ucuz oluyor. (ki servo bile hala standart degil sanırım f30 larda, hala o ucube elektrikli direksiyon standart geliyor)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

@namessar ve @synthesizer diyeyim;

hadi diyelim ki siparis gecemiyoruz, 16i ye 18i yazilimi atabiliyor muyuz? Donanimda hic bi fark yok bildigim kadariyla cunku, komple ayni prince motor.


eski motor bloklarını kodlarına kadar biliyorum e87 deki. ama f20 ler benim için yepyeni bir dunya. yazılım ile 1.18 yapılabilmesi konusunda bir fikrim yok.

eskiden ozel sipariş geçilebiliyordu. ancak indirimi ruyanda gordurtuyorlardı o durumda. zira onları kotasından ediyorsun, ayrıca sana satamadığı ve önceden hazır galeriye attığı bir fazladan araç elinde kalmış oluyor ve toplu alımdaki araç başı fiyat avantajını da yitiriyor.

sıra olan bir donemde siparis verirsen turkiye için uretimi 2-3 ay, shipmentı da bir ay falan beklersin rahat.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

eskiden ozel sipariş geçilebiliyordu. ancak indirimi ruyanda gordurtuyorlardı o durumda. zira onları kotasından ediyorsun, ayrıca sana satamadığı ve önceden hazır galeriye attığı bir fazladan araç elinde kalmış oluyor ve toplu alımdaki araç başı fiyat avantajını da yitiriyor.

sıra olan bir donemde siparis verirsen turkiye için uretimi 2-3 ay, shipmentı da bir ay falan beklersin rahat.


Sira olan araclarda ozellikle anlamiyorum siparisin zorlugunu. Nasilsa adam belli bir batch ile getirtiyor, ayni kota, ayni toplu alim vb. Konfigrasyonun farkli olmasi nasil bir maliyet getirir ki ithalatciya? Luzumsuz bir dayatmadan baska bisey degilmis gibi geliyor. Hadi ellerinde stok olsa da onun yerine siparis gecilse anlasilir bi mevzu.

facelift i de bekleyip ona gore araya borusan lojistikten birilerini falan sokarak bi fiyat almaya calisayim ayni donanimda 116i m-sport ve 118i m-sport icin. Getirteceklerine, veya getirseler de arabadan sogutacak kadar bi fiyata getirceklerine dair suphelerim var dogrusu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Patinaj bolumunun gorebilecegi en kotu argumanlar gelmis bile yine saatler icinde;

1. 100k verilip hatch alinmaz.
2. 100k verip premium c segment alma(1 serisi), 85 verip crippled premium b segment al (a1)
3. bu kadar alan insan bisey var ki aliyor merc c yi.

Bi de ne olur, 118 m-sport gibi tam anlamiyla bi "driving machine" i c180 gibi bi sehir ucubesiyle karsilastirmayalim ya surda.

Gonul isterdi ki turkiyede vergi ve yakit daha mantikli seviyelerde olsun, f21 1.35M e dogru yelken acayim. Gayet o hothatch e 140-150k da verilirdi.

ek edit: ayni 100k ya f30 3 serisi vs f20/21 dusunuldugunde bile benim icin f20/21 agir basiyor zira ayni paraya adaptif suspansiyon, m technik fren seti sahibi olup,ustune f10 ve f30 da olan yeni tip ucube hissiz elektrik steering den kurtulmus olunuyor.


dostum 1 serisi araba mi yani allah askina? tamam merc c de bir supercar degil sonucta ama o fiyata alacagi en performansli ve dizayn olarak etkileyici araba olur yazilimla tabi. ayrica a1 de tabi ki 1 serisinden dusuk segmentte ama ben olaya segment olarak bakmiyorum sonucta zevk meselesi, a1 185 hp her turlu 1 serisinden daha zevkli bir surus tecrubesi sunar. 3 sene kadar 1 serisi kullanan biri olarak yaziyorum bunlari bol kepce kazandan sallamiyorum yani. aldiktan sonra cok pisman olmustum 1 serisini, kesinlikle mini cooper cok daha iyi bir tercih olurdu benim acimdan. hothatch alacaksan da mini cooper jcw alicaksin, digerleri fiyat olarak ucuk ayrica m1le alacagin performansin belki biraz dusugunu alirsin mini cooper jcw ile cok daha uygun bir fiyata. yani arada 100 beygir var belki ama ona degmiycek bir vergi ve fiyat farki da var.

a1

ayrica vardir belki bir hatasi ama 60k ya a1 var 185 bg 5 kapi hem de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkesin arabadan bekledigi seyler farkli. Ben arabadan performansi dengeli ve rafine bi sekilde , yolun her puruzunu ve kivrimini direksiyonda hissettigim sekliyle seviyorum.

a1 isterse %20 daha ucuza 200 beygir versin, audi surus deneyimi olarak understeer ve yoldan kopukluk disinda birsey sunmuyor.

jcw ise bambaska bi kiyas, nasil 1 serisinin sahip oldugu drivetrain ve sasi tutup da fwd cooper ile kiyaslanir aklim almiyor. Kullanmasi gayet keyifli bir tecrube, fakat farkli dunyalar.

Performans, surus deneyimi vs her zaman yanyana duran kavramlar degil.

Merc ler icin de 6 senedir soyledigim bisey var. Yeni tasarim dilleriyle birlikte tum merc ler bakinca bana 60 yasindaki sirti pek, doktor/muhendis/muteahhit veya bi sekilde parayi bulup yas krizine girmis amcalarin , designer jeans, iste pembe polo yaka designer t-shirt, armani blazer falan giyip ellerinde mail accountu bile yuklu olmayan iphonelarla dolanmasina benziyor.
boyle klasik ve yasli tasarimin, sert cizgiler esliginde, excessive kromaj ve kullanisliliktan uzak tech junkla donatilmis ucubeler hepsi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi her fikire ve goruse ilimli yaklasirim ama gidip a1e 85 lira ver gercekten buyuk yanlis. any day, gidip yeiden scirocco alirim bunu alacagima. daha buyuk, daha yukse performans ve bence daha şık 5. senesinde olmasına ragmen.

onden ceker ve arkadan itisin surus keyfini hic kiyaslamayalim, hele ki a1 gibi gereksiz bi aracinkini.

jcw ile de 135 anca araba dergisinde yan yana durabilirler bence de.

eski bmw1 gercekten her yonuyle porsche boxster versyonuydu, bmwm var diye alinmis imajli bir aracti ama dogal olarak her 2. jenerasyon gibi, buyuk iyilestirmeler ve rafinasyonlar yasadi. gercekten bir gidip test surusu yap, mumkunse sportlineında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anlaşamamanızın sebebi şu: Spiegel'in 1 serisi aracını hatırlıyorum ben, 2008-2009 model falan olması lazım, son kasadan bir öncesi yani. O kasaya zaten kimse bir şey demiyor, çok boş bi araçtı gerçekten. Kharon ise muhtemelen 2012-2013 modellerinden bahsediyordur, ki o da gayet şahane bir araç.

BMW 1 aynı dediğin gibi Porsche Boxster ile aynı kaderi paylaşıyor, ilk nesiller rezalet, güncel kasa şahane. Boxster'ın da güncel kasası çok iyi -diyorlar- binme imkanım olmadı henüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sfdgasdfas bi merc c yi es gecmisim, onun disinda ayni kelimelerle saldirmisin kharonla resmen :P

merc c iyi hos, ama parasini hak etmiyor, ne ic mekan estetigi, ne performans ne de yakit ekonomisi ile.

supercharged motoru yazilimla 156dan 200e pek cikaramazsin, egzos vs degistirsen bile. ki cikarsan bile o otomatikle gene 0-100 ivmelenmesi 8sn altinda zor olur gibime geliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Anlaşamamanızın sebebi şu: Spiegel'in 1 serisi aracını hatırlıyorum ben, 2008-2009 model falan olması lazım, son kasadan bir öncesi yani. O kasaya zaten kimse bir şey demiyor, çok boş bi araçtı gerçekten. Kharon ise muhtemelen 2012-2013 modellerinden bahsediyordur, ki o da gayet şahane bir araç.


Ben onceki kasanin sasisini ve drivetrain ini de seviyorum gayet. Ici bos falan ama gayet guzel motor eslesmeleriyle guzel bi arabaydi. 120i , 120d, 118i gayet iyiydi. 16 olanlari konusmaya gerek yok, otomatikleri hic konusmaya gerek yok. Hep manuel icin konusuyorum ben.

Yeni 1 ise tam bir yol makinesi olmus, kabin falan benim gozumde hic onemli degil. Oturus pozisyonum iyi olsun, koltuk konforlu olsun ve surucuyu sarsin, otomatik klima olsun, bide guzel hoparlorleri olsun geri kalani umrumda degil bi aracta.

yeni boxster s ise su siralar wetdream benim icin, I-NA-NIL-MAZ bir alet olmus. resmen 911 e tercih edilcek taraflari var, gorunusu ve sesi ilk aklima gelenler. e89 z4 den daha fazla begenecegim roadster cikar mi acaba derken gordugumde direkt unutturdu herseyi.

Keske haftasonu arabasi alacak paramiz olsa da gunluk kullandigimiz araclardan bu derece sportif karakter ve kullanisliligi ayni anda aramak durumunda kalmasak =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

brz/gt86/fr-s , tork fakiri, high revving atmosferik motoruyla, standart japon tipi tail-happy drift machine olarak eglenmesi gayet keyifli bi arac olduguna suphe yok da, +20k lira, yakit ekonomisi, kabin isciligi/malzeme kalitesi olarak ve gercekten bmw nin sunacagi yol tecrubesini sunamayacagina emin olmam sebebiyle hic de cazip bi secenek degil.
mapped 118d lerle basa bas ceken videolari mevcut, 118i ise gayet uzer performans olarak diye dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eglenceli bir arac bence, tam boyle aralarda yanlamalik. drift amacli yapilmis zaten, top gearda da incelemesinde su kadar az paraya bilmem ne kadarlik arabalarin drift deneyimini yasatiyor gibi laflar ediyordu, tabi cok daha basidini. bence guzel bir secenek olurdu. gorunus olarak da fark yaratir sonucta sokaklarda cok gorulen bir arac degil.

toyota olaninin ici daha iyi kaliteli olmus gt86

bu da ikinci eli 42bin euroya yani aradigi fiyat araliginda gt86

bu da manueli ve biraz oynanmisi ic dis. gt86manuel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya onu haftaiçindede kullanabilirsin aslında ya.

ne bileyim, ilk arabam 2. el bi cabrio olsun istiorm ben mesela. 30 uma vurmadan bi cabriom olsun =).

hatta bigün bulabilirsem günlük porş falan kiralıcam hehe.

böle ikinci el, 30-40k tl civarında alıp, tüp taktırıp üstünü açıp tilililli diye gezmek istiorm.
işede gideirm onlar hem
gerçi göze batabilir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...