Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

60k araba


forgiver

Öne çıkan mesajlar

hep 50 tl lik alanlardan oldum ben de ama 50tl lik benzin 3-4 gun gitmiyor, cok kisa mesafeler kullanmama ragmen. iyice suyu cikti bu fiyatlarin artik ama yapacak birsey yok.

dostum neyse senin soruna cevap 60k ya performansli arac istiyorsan alabilecegin en performansli arac 2008 ya da 2009 model bir jcw olur manuel vites, yakar benzini biraz ama performans istiyorsun, 160hp uzeri arac istiyorsun. en performanslisi bu bu fiyat seviyesinde malesef baska secenek yok. ha malesef dedigime bakma, hastasiyim jcw'nin yanlis anlasilmasin, porsche'um ferrari'm olsaydi bile bir tane de jcw alip haftanin minimum 2 gunu onu kullanirdim. ama su an hicbiri yok ayri mesele =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


KHaRoN said:

Spiegel said:

paramecium said:

Selam,

Şu noktaları anlayamadım:

Spiegel said:

...daha yavas yanan yakitin daha hizli yanan yakita gore daha pahali olmasi gerek...daha iyi performans sunar benzin her zaman dizele gore.


Saygılar.


Şunu demek istedim benzinli motorlar daha çabuk yakıyor, dizel daha yavaş yakıyor. Daha uzun süre gidiyor dizel yakıt ve dizel motorlu araçlar, mesafe bakımından. Amerikada dizel yakıt daha pahalı benzinden, bu yüzden mi orasından tam emin değilim. Yakında burda da o şekildr olanilir fiyatlandırma demek istedim, yani şehir içi kullanılacaksa benzinli araç daha mantıklı sanki.


Burda boyle bi alaka yok. Evet motorinin tepkimeye girme hizi daha yavas ama daha uzun gitmesinin sebebi bu degil. Motorlarin bunu daha verimli kullanmaya baslamasi menzilin sebebi.

Son petrol urunu olarakta motorin elde etmek benzin e gore biraz daha mesakkatli, pahali olmasinin sebebi bu. Avrupada goreceli daha ucuz oldugu donemler ise tamamen arz/talep dengesiyle alakali. Daha temiz yakit, daha az petrol tuketimi vs hedeflendi tabii haliyle. US in bundan sebeplenmemis olmasi normal.


Suark said:

KHaRoN said:

Suark said:


o yüzden, bi araba ne kadar ucuzsa o araba o kadar çok servise gidecek, o kadar çok servisten geçirecekler diye bakıorm


Bunu diyen insan, japonlar 6 sene garanti veriyor diye seviniyor.

anlamadım :(


Diyordum ki, honda da bagliyor kullanicisini kendine. 6 sene boyunca arabalari muazzam saglam oldugu icin degil, servis garantisinden cikmak istemeyen musterisini servise baglamak icin veriyor garantiyi.
Sanayide ithalati izdirapli oldugu icin karli is yapilmadigindan, servislerin de hala cok rekabetci fiyatlari yuzunden hondalarda ozel servis olmamasinin falan sebebidir bu. Bir de "adam 6 sene garanti vermis, adamlar guveniyor arabasina" ile default gelen saglam araba ilizyonu da bu zincirin bi parcasi haliyle.




hmm bak öle hiç düşünmemiştim,
150k dan sonra özel servislere gitmiştik hep tabi, hatta "tanıdık işten anlayan usta" ya götürdüydüm en son.

yalnız ilizyon diosun da, hiç sorun yaşamadım ben daha ya bu heriflerden aldığımız bi arabada. e 6 sene garanti veriosa adam beni yarıyolda koymıcak demektir bu araba.
- jazz 2x, city,civic 3x,accord -
Hani başka arabalarla tecrübe olmasa, ilizyon dicemde, taş gibi yav.
yani kötü kullansan,bakım sektirsen,kasis inşaat dan dun heryere girsen,arabanın her yerini vursan falan gene taş gibi.
bunu da hep turbo kullanmamasına bağlamıştım, çünkü diğer sorun çıkaran arabalarda genelde onunla ilgili şeyler oluyordu.

şimdide bunlar turbo dizel yapmışlar, e honda yaptıysa "motor"un en iisini yapmıştır diyerekten denenebilir, tabi pahalı manuel + HB modele 61k.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohohoho
vay anasını.

ya bu garanti işi 2. elde felan ii bişe he, adam direk kendi servisine götürmeye zorunlu kılındığı için km sıfırlama çakallığını bi nebze engellemiş oluosun.

sahi nie km hesabı var? motorun çalışma saati hesabı olsa ya.

istanbul trafiğinde 100k km yapmış adamla, konyada 100km yapmış adamın motoru aynı değildir ki.
dimi yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
forgiver demiştin bidaha binersen yaz verileri diye
otomatik vites, econ modda şehir içi ( bide rodaj hala var mı yokmu bılmıorm araba 1000+ km de )
31lt ye 250km gitti şehir içi ( istanbul ). Tabi 150km si kısa mesafe trafikli ortam (motor tam ısınmadan muhtemelen ) 100kmside hardcore istanbul trafiğinde.


yani trafikte yakacağı maksimum değer.
LPG yi opet olmadığından shellden aldım. Opetta daha iyi gidiyor deniyor.
Yani yakabileceğimin en fazlasını yaktım ve şöle bişi çıktı :


100km de 12.4 lt yakmış 2.400 olması lazım lpg 73-75tl arası doluo.
yani 100km yi 29.760tl ye almışım.

rodajı felan düşünürsek iyi gibi.ama kıyaslamak lazım tabi.
benzinlisi 10 falan yaksa şehir içi 5tl den hesaplasak 50tl edecek.

aslında hesapta şunu yapmak lazım

http://benzin.doviz.com/ burdan aldım bilgileri

Benzin = 4.57
Dizel =4.08
lpg 2.48

oranlarsak benzin/lpg oranı 1.84. dizel/lpg oranı 1.64 benzin /dizel 1.12.

yani bunun 12.4 yaktığı yerde bi benzinli araba 6.73, dizelde 7.56 yakıosa eşitler.
Benzini direk eliorzda, dizel/lpg rahat rahat kapıştırılabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sunroof filan hiç aramıyorum da
leonun şu ızgaralı tampon opsiyonu var, onlar olmadan çok tipsiz duruyor araba

leon performans olarak en tatmin edici
ondan sonra megane edc, astra hb 1.3 var aklımda


Suark said:


100km de 12.4 lt yakmış 2.400 olması lazım lpg 73-75tl arası doluo.
yani 100km yi 29.760tl ye almışım.

rodajı felan düşünürsek iyi gibi.ama kıyaslamak lazım tabi.
benzinlisi 10 falan yaksa şehir içi 5tl den hesaplasak 50tl edecek.



teşekkürler suark,

yeni motordan mı, istanbuldan mı bilmiyorum ama çok fazla geldi bana 12 litre yakması
bende 1.4 2001 reno var, ne yaparsam yapayım, 10 litreden fazla yakmıyor
bir de biraz benzinle gidip öyle lpgye çevrilse daha iyi diyorlar ya da lpgyi kapatıp benzinle kullanmak 1000 km filan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hm 1.6 eski arabadada bu civarda yakıodu.

ha mesela o uzun yolda 35 litreyle istanbul-manisa götürüyordu ki o 400+ km olması lazım.
400 olmuş olsa 8.75 eder.
oda trafikte 12 falan yakıodu.

trafik çok önemli, yani mesela mahmutbeye gittim geldim mesai saatinde, gidiş sabah açıktı yol, 30 dakkaya falan gittim
dönüş 2 saat 20 dakka sürdü :p.

50km falan bu arada bahsettiğim yol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:

aldığın fiyata satıyorsun lan :)
bu amatörü eğlendirir ya, bizimkilerde manueli var
6 vites işkecesi ve hızlanması üzüyor
ama hızını aldınca çok güzel gidiyor


pazarlık sünnettir ya (:

hızlanması hakikaten üzüyor ama o şirin tatlı yakıt tüketimi yok mu aaah ah sdfsdg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2013 leon bugun teslim aldim, araba gercekten 61,150 liralik fiyatinin cok ustunde bir performansa sahip. ki baz fiyati 56,500 (style, 1.6 tdi dsg) ama almayi dusunenler mutlaka led far dusunsun, inanilmaz degistiriyor arabayi. bu fiyat araliginda bakan varsa en azindan aracin icine binip, iki kurcalamadan hemen kararini vermesin.

yalniz kesinlikle reference paketini almayin, bugun araci teslim alirken reference gordum bir tane, resmen bombos birakmislar arabayi.

ps: tek kotu yani ise tavandan asma pedala donmusler, hic alisamadim :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bugun araci biraz daha uzun sureli kullandiktan sonra az daha detayli yazayim dedim.

ilk olarak dediklerim style paketi icin oldugunu bir kez daha hatirlatiyim, reference paketi gercekten alinmamasi gerekn bir paket.

yeni leon ile eski leonun arasinda resmen daglar kadar fark olmus. daha 1 ay oncesine kadar 2010 model leon kullaniyordum, o da 1.6 tdi, style, dsg idi.

eski leon kendi sinifinda en buyuk ic hacimi sunuyordu nerdeyse, en buyuk olmasa bile en azindan 2. dir diyebilirim. iri yari bir adam olmama ragmen, ayni iri yarilikta abim ben arabayi kullanirken rahatca arkama oturabiliyordu. yeni leonda bu alan azaltilmis. aracta kesinlikle yer sikintisi cekildiginden dolayi asma pedala gecildiginden eminim artik. direksiyondan itibaren gaz pedallarina kadar olan mesafe, eski leona gore cok daha kisa olmus gibi geldi bana. koltugu neredeyse en arkadya dayayarak rahat edebiliyorum. ayrica tavanda, eski leona gore basik olmus. yani araba biraz leon, biraz scirocco karistirmislar gibi geldi.

ama bu karistirmadanda ortaya muazzam bir araba cikmis. tarz olarak kesinlikle eski leon arasinda fersah fersah fark var. eski leon normal bir hatchback araba gibi dururken, yenisi cok cok daha spor duruyor.

dsg, eski leona gore sanki daha bir stabil gibi geldi. vites gecisleri her zaman iyiydi dsg'nin ancak bunda sanki daha da bir iyi olmus gibi. cok dik yokuslardan cikmaya calisirken vites kucultmesinde bile herhangi bir ani hareket yaptirtmiyor vites gecislerinde.

benim gibi adam akilli araba kullanmaya basladiginizdan beri tabandan pedala alistiysaniz, arabayi mutlaka test ederek alin. iki gundur cidden adam akilli bir oturma pozisyonu bulamadim asma pedal ve ic hacimin garipligi yuzunden.

aractaki baska bir aklima gelen kusur ise aynalarin ufakligi, eski leonun aynalarindan sonra cok ufak geldiler gozume, bir de ic bukey aynalarmis galiba. bir turlu alisamadim, surekli yanlis pozisyonda duruyormus gibi geliyor aynalar.

bu saydigim iki uc kusur disinda arabanin geri kalan her seyi kusursuz. ancak tekrar tekrar alacak arkadaslar mutlaka ve mutlaka led paketi alsin, bambaska bir hava katiyor arabaya. ayrica sunroof opsiyonunuzu da degerlendirin, tavanin biraz daha basik olmasindan dolayi cam tavan isteyebilirsiniz.

ps: sunroof demisken, dogus otomotiv seat'in (veya vw'nin genel olarak bilmiyorum) sunroof tedariginde sorun yasadigini, bu yuzden haziran teslimatli sunroof arabalarin ekim'e ertelendigini soyledi, bilginiz olsun.

ps2: forgiver, ben araci standart tampon aldigim icin dedigin tampon hakkinda bir bilgi veremiyorum malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teşekkürler
opelin 1.3 motoru gerçekten alınmazmış
bunla megane arasındayım şimdi
manueli 5 vites olduğu için hiç dsg bulaşmayı düşünmüyordum ama deniycez artık

dediğin ızgaralı tampon şu, şimdi sitesinde göremiyorum
ama bu da çok farkettiriyor arabayı, neredeyse hiç alakası kalmıyor standart arabayla
http://www.seat.com.tr/seat_files/201288101533186_4.5.12.0.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya soyle diyim eger dsg aklina kurt dusuruyorsa, dogus otomotiv sana soyle bir opsiyon sunuyor; 1,200 tl'ye allianz firmasindan full life diye bir police yaptiriyorsun ve bu sanziman dahil olmak uzere bazi parcalara 2 sene daha garanti veriyor. yani 4 sene boyunca sanzimanin garanti kapsaminda oluyor.

bundan onceki leonu 50k km'de sattim hic bir sikinti yoktu ama mesela arabayi pasta cilayi goturdugum yerde benim arabanin aynisindan, 60k km'de sorun vermeye baslamisti.

eger istanbul civarindaysan dogus otomotive bir ugra, sarper bey var satista kendisi cok yardimci oluyo ve durust de davraniyor her seyde. cogu aklina takilan seyde yardimci olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...