60 dk izlemek istemeyenler icin video nun ozetinden argumanlar:
Not: bunlar direk videodan, benden degil
1- Clevernoob un ilk crash dedigi aslında 2. crash, 1977 crash ini saymamış
2- Satışlar quality yansıtmaz
3- Market o sırada sadece Atari den ibaret degildi. Tam tersine cok ciddi bir competition vardı ve bir cok cihaz vardı.
4- Oyunlar quality iyi de olsa kotu de olsa aslında bu nedenle degil, production cost ve licensing costları yuksek oldugu ya da satılacka olan cartridge forecast leri hatalı oldugu icin zarar ediyorlardı. iyi quality bir oyun cok sattıgında bile projection dogru yapılmadıgından zarar edebiliyordu.
5- 1981 ve 1982 de Amerika da ciddi bir ekonomik kriz yaşandı, enflasyon tarihi rakamlara vardı, dolayısı ile crash dusen qualitynin cezalandırılmasından cok recession odaklıydı, tüketim dustu gaming de.
6- Video gaming industry crash sadece kuzey amerika da oldu, dolayısı ile Nintendo, Game&Watch ve diger kendi hardware ini kendi marketinde satan gaming ureticilerinin etkilenmemesi normaldi.
7- Mevcut oyunları o donemin crash i ile baglantılandırmak icin korelasyon olmayan konuları birbirine baglamaya calısıyor.
8- alpha centauri, PS:Torment, Alpha Protocol gibi oyunlar rezil satışlar yaptılar. Dolayısı ile iyi hikayeli oyunlar, iyi endingli oyunlar daha fazla satmıyor. Eskiden de simdi de marketin %90 ı çöpten oluşuyor. Bu zaten yıllardır değişmedi. Crash ten once de sonra da.
9- Stock price ta oyunların satış rakamları asıl önemlidir.
10- Simcity kotu bir oyun olsa da 1 milyon adet sattı. Stock price ta bir drop a sebebiyet veremez.
11- Nintendo ve EA in ve hatta Activision in stock price karşılaştırması yapıldığında benzer pattern görülüyor. Bu durumda bu chart lar bize ne anlatıyor?
12- 2005-2010 arasında oyun yazılım marketi GDP sadece yuzde 16 artarken, 2 katından fazla artmış durumda. Dolayısı ile nerede bu batan oyun endustrisi? 2011 de artış devam etmiş.
13- Microsoft toparlandı ekonomik krizden sonra ancak gaming insdustry toparlanamadı demek direk spekülatif bir yorum. alaka nerede?
14- Clever Noob un valve i ornek vermesi dogru degil. Valve in para kazanması Steam yüzünden, onlar aynı zamanda publisher. Valve son yıllarda cok az oyun çıkardı ve asıl parasını publisher olarak kazanıyor. Ayrıca EA in origini ve diger tum digital storelar zaten digerleri de aynı modele dogru gidiyor anlamına gelmiyor mu?
15- Activision ve EA gibi publisherların oyunları hala milyonlarca unit satıyor. Dolayısı ile bankrupt falan olmaları mumkun degil.
16- DLC sistemi ıyı ve ya kotü degil. sadece bir sistem. ayrıca cok iyi de para kazandırıyor. DLC sistemi ile ilgili bir yanlış yok. dolayisi ile dlc nasil gaming industry nin crash etmesine sebebiyet verecek? aynen oyunlarda oldugu gibi, review edin, begenmezseniz almayin.
17- 1983 crashinde cezalandiranlar consumer falan degildi, demandden cok supply vardi ve uretim maliyetleri projected sales den yuksekti.
18- Mobil ve Sosyal medya oyun pazari cosuyor. Ayrica Kickstarter gibi modeller varken, crowdfunding ile bir cok proje ve oyun fund edilirken, ouya gibi, oculus rift gibi projeler direk oyunculardan yatirim almisken, bunlar kotu bile ciksa, satmasa bile, endustriyi asagi cekmeyecekler. Endustrinin bu kismi degisti, developerlar dinliyor, tuketiciler yatirimci oluyor, marketing ayagi degisiyor. Crashe sebebiyet verecek olan arguman quality ise bu business model gayet iy icalisiyor. Bu tur modeller varken Kim EA, GAmestop, DLC ya da Crash i umursar?
Not: bunlar direk videodan, benden degil
1- Clevernoob un ilk crash dedigi aslında 2. crash, 1977 crash ini saymamış
2- Satışlar quality yansıtmaz
3- Market o sırada sadece Atari den ibaret degildi. Tam tersine cok ciddi bir competition vardı ve bir cok cihaz vardı.
4- Oyunlar quality iyi de olsa kotu de olsa aslında bu nedenle degil, production cost ve licensing costları yuksek oldugu ya da satılacka olan cartridge forecast leri hatalı oldugu icin zarar ediyorlardı. iyi quality bir oyun cok sattıgında bile projection dogru yapılmadıgından zarar edebiliyordu.
5- 1981 ve 1982 de Amerika da ciddi bir ekonomik kriz yaşandı, enflasyon tarihi rakamlara vardı, dolayısı ile crash dusen qualitynin cezalandırılmasından cok recession odaklıydı, tüketim dustu gaming de.
6- Video gaming industry crash sadece kuzey amerika da oldu, dolayısı ile Nintendo, Game&Watch ve diger kendi hardware ini kendi marketinde satan gaming ureticilerinin etkilenmemesi normaldi.
7- Mevcut oyunları o donemin crash i ile baglantılandırmak icin korelasyon olmayan konuları birbirine baglamaya calısıyor.
8- alpha centauri, PS:Torment, Alpha Protocol gibi oyunlar rezil satışlar yaptılar. Dolayısı ile iyi hikayeli oyunlar, iyi endingli oyunlar daha fazla satmıyor. Eskiden de simdi de marketin %90 ı çöpten oluşuyor. Bu zaten yıllardır değişmedi. Crash ten once de sonra da.
9- Stock price ta oyunların satış rakamları asıl önemlidir.
10- Simcity kotu bir oyun olsa da 1 milyon adet sattı. Stock price ta bir drop a sebebiyet veremez.
11- Nintendo ve EA in ve hatta Activision in stock price karşılaştırması yapıldığında benzer pattern görülüyor. Bu durumda bu chart lar bize ne anlatıyor?
12- 2005-2010 arasında oyun yazılım marketi GDP sadece yuzde 16 artarken, 2 katından fazla artmış durumda. Dolayısı ile nerede bu batan oyun endustrisi? 2011 de artış devam etmiş.
13- Microsoft toparlandı ekonomik krizden sonra ancak gaming insdustry toparlanamadı demek direk spekülatif bir yorum. alaka nerede?
14- Clever Noob un valve i ornek vermesi dogru degil. Valve in para kazanması Steam yüzünden, onlar aynı zamanda publisher. Valve son yıllarda cok az oyun çıkardı ve asıl parasını publisher olarak kazanıyor. Ayrıca EA in origini ve diger tum digital storelar zaten digerleri de aynı modele dogru gidiyor anlamına gelmiyor mu?
15- Activision ve EA gibi publisherların oyunları hala milyonlarca unit satıyor. Dolayısı ile bankrupt falan olmaları mumkun degil.
16- DLC sistemi ıyı ve ya kotü degil. sadece bir sistem. ayrıca cok iyi de para kazandırıyor. DLC sistemi ile ilgili bir yanlış yok. dolayisi ile dlc nasil gaming industry nin crash etmesine sebebiyet verecek? aynen oyunlarda oldugu gibi, review edin, begenmezseniz almayin.
17- 1983 crashinde cezalandiranlar consumer falan degildi, demandden cok supply vardi ve uretim maliyetleri projected sales den yuksekti.
18- Mobil ve Sosyal medya oyun pazari cosuyor. Ayrica Kickstarter gibi modeller varken, crowdfunding ile bir cok proje ve oyun fund edilirken, ouya gibi, oculus rift gibi projeler direk oyunculardan yatirim almisken, bunlar kotu bile ciksa, satmasa bile, endustriyi asagi cekmeyecekler. Endustrinin bu kismi degisti, developerlar dinliyor, tuketiciler yatirimci oluyor, marketing ayagi degisiyor. Crashe sebebiyet verecek olan arguman quality ise bu business model gayet iy icalisiyor. Bu tur modeller varken Kim EA, GAmestop, DLC ya da Crash i umursar?
Öne çıkan mesajlar