Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Inside Koenigsegg Series by Drive


Kharon

Öne çıkan mesajlar

Once kalibin icerisine yapismayi onleyici bir layer uyguluyorlar.
Ardindan epoksi bazli bir recine ile (baska maddelerde kullaniliyor) bir katman daha yaratip ustune fiber kumas uygulaniyor. Dikkatlice tum hava kabarciklari vs kurtulunca geri kalan alanlari recine dolduruyor zaten.
Kalip ile birlikte hersey yerli yerinde dursun ve firinlama sirasinda formunu kaybetmesin diye vakum uygulaniyor ustune.

cikan sonuc zaten puruzsuz bir carbon fiber texture i sagliyor ama CF cok sert bir materyal olmasina ragmen yuzeysel asinmalara cok da dayanikli bir urun degil. dolayisiyla ustune polisaj makinesiyle veya zimpara ile gecilip iyice puruzsuz bir zemin elde edildikten sonra koruyucu katmanlar uygulaniyor.

Bahsedilen cizik, vuruk vs endiseleri tam olarak bu yuzden zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Nekro

Dayanimi formunu korudugu surece cogu metalden (aluminyum dahil) daha iyi.

Komponentin kullanimi da cok cesitli zaten, temelde bir kumas oldugu icin daha rijit olmasi beklenen noktalarda daha kalin veya katmanli uygulamalar, daha hafif olmasi beklenen noktalarda daha ince uygulamalar mumkun olabiliyor.

Bir kere darbe aldiktan sonra eger bir catlak vs olursa o zaman tum parcanin rijitligi bozuluyor. Bunun icin herhangi bir risk teskil eden parca ya tamamen degistiriliyor, ya da maddi kulfeti cok fazla olucaksa sonar, xray gibi tarama teknolojileriyle problemin varligi arastiriliyor. Yoksa aynen devam, varsa tamiri mumkun degil; degisecek.

Son Tour de franceda bol bol kazalar olduktan sonra benzer tartismalar cikmisti bisiklet camiasinda. CF jant kullananlarin cornering de tutunmalari cok telli orgu aluminum jantlardan daha az oluyor diye bir istatistik vardi ama kanitlanmadi henuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Abi adamlar en mükemmel aracı yapıyorlar mı bilemiyorum ama yaptıkları mühendislik beni benden alıyor ve adamları farklı bir noktaya taşıyor.

Alüminyum bir malzemeyi daha dayanıklı hale getirmenin unsurları; alaşımlamak ve eşşek sudan gelene kadar dövmek(forged). Bu size daha ince kalınlıklarda daha yüksek dayanım sunuyor ama bu her türlü parça için uygulanabilir olmuyor malesef. CF ise uygulama şekli açısından size daha büyük kolaylıklar sağlayabiliyor. Mastar bir parçayla nihai parçalar üretebiliyorsunuz. Biraz plastik şekil verme, biraz döküm gibi. Sonuçta yaptığınız parça da aynı ağırlıktaki başka materyallerden yapılmış parçalara göre daha fazla dayanım sunuyor.

Özellikle gövde parçalarının üretiminde kalıp üstüne reçineleyip yapıştırma sayesinde istediğiniz formları elde etmeniz çok daha kolay oluyor.

Bana göre en büyük handikapı cure edilemiyor oluşu. kaynak falan tarzı işlemler işe yaramıyor çünkü o direnci sağlayan lifler kopmuş oluyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...